Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Yopii » wo apr 04, 2018 1:30 pm

Voor een trainer is het verleidelijk om zo'n jongen erbij te houden. Hij scoort veel en kan mooi als aanspeelpunt dienen. Voor die jongen zelf is het niet goed.

Op zulke momenten merk je of opleiders hun eigen verhalen over het opleiden van de jeugd serieus nemen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Marillion » wo apr 04, 2018 10:43 pm

Klopt, het zou voor een elftal en de trainer het verschil kunnen zijn tussen kampioen spelen of niet. Waar kies je dan voor?

Het vervelende is. Het is niet eens alleen voor hem te makkelijk. Ook middenvelders die hem inspelen of buitenspelers die een voorzet geven kunnen dat relatief onnauwkeurig doen. Want een fysiek sterke speler lost het dan wel voor ze op.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Yopii » do apr 05, 2018 10:33 am

Klopt.

Sowieso een probleem: dat het toch wel lukt door een hoog teamgemiddelde. Denk maar aan de gouden A1 van Co. Het is voor een talentvolle CV niet verkeerd om naast een prutser te staan. Dan moet hij anticiperen op onverwachte situaties. Routine is de dood in de pot.

Het idee is vaak dat het niveau van de training omhoog gaat als je zo veel mogelijk goede spelers laat samenspelen. Dat betwijfel ik dus. Veel toppers komen uit een middelmatige lichting, daar hebben ze blijkbaar geen last van gehad. Tegenover het nadeel van het lagere niveau op de trainingen staat het voordeel dat ze niets op een presenteerblaadje aangereikt hebben gekregen.

Ajax koopt op dit moment jeugdinternationals bij andere clubs weg. Daar moet je voorzichtig mee zijn. Die jongens vormen misschien een versterking, maar hebben ze ook uitzicht op Ajax 1? Dat mag je je bij vijftienjarigen best afvragen. Anders koop je door ophoping van talent kampioenschappen bij de jeugd. Dat is op den duur niet zo voordelig als het lijkt.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Jinne » zo apr 08, 2018 12:03 pm

Brobbey deed gister wel mee met de A1. Scoorde gelijk 2 maal.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door peter » wo feb 06, 2019 12:21 pm

Ajax contracteert Christian Rasmussen

Ajax heeft Christian Rasmussen gecontracteerd. De 16-jarige Deen tekende een contract dat ingaat op 1 juli 2019 en loopt tot en met 30 juni 2022. De overstap van de jeugdspeler is onder voorbehoud van akkoord door de FIFA.

Rasmussen werd op 19 januari 2003 geboren in Lyngby, Denemarken. Hij speelt op dit moment voor FC Nordsjaelland en maakt deel uit van de Deense nationale jeugdselectie onder 16 jaar. De aanvaller wordt na zijn overgang komende zomer toegevoegd aan de selectie van Ajax O17.

Ajax.nl

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Yopii » ma feb 11, 2019 12:05 pm

Op het Youtube-kanaal van Ajax was onlangs de wedstrijd FC Utrecht B1-Ajax B1 te zien, uitslag 1-1.

Verontrustender dan de uitslag, die uiteraard tegenviel, was het veldspel. FC Utrecht speelde fel en zette Ajax vast. Daarop wist Ajax dus niets anders te bedenken dan de bal hard naar voren te rammen en te hopen op de individuele klasse van Hoogewerf.

https://www.youtube.com/watch?v=wSw1lXqrvQ4

Ik zie dit niet als een incident. Bij Ajax1 gaat het net zo. Aan de bal zijn onze talenten best aardig, zolang je ze laat voetballen. Zet je ze onder druk, dan missen ze de gogme om iets te bedenken. Wat dit elftal betreft, het is bepaald armetierig dat de O17 zich er niet onderuit weet te voetballen. Op elke positie heeft Ajax in principe een betere voetballer. De helft van het team is jeugdinternational.

Het is, denk ik, geen gebrek aan inzet. Die jongens doen hun best wel. Zoals Cruijff zei: Voetbal is een simpel spel, maar het allermoeilijkste is simpel voetballen'. De juiste keuzes, daar gaat het om. Op dat punt schieten veel talenten ernstig tekort, vind ik.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Yopii » za feb 23, 2019 11:04 am

https://www.youtube.com/watch?v=jJ3xkmJWWfg

Ajax-PSV, voor wie belangstelling heeft.

Zonder Hoogewerf maar met Pynadath in de basis.

PSV staat helemaal onderaan, Ajax in de subtop (vijfde).

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Cruijff » za feb 23, 2019 1:20 pm

Thanks Yopii, wat leuk!
Klik de link pas aan nadat de wedstrijd na 13.00 uur al afgelopen was en dan start ie de wedstrijd weer helemaal vanaf het begin.

Zitten alsnog anderhalf duizend mensen naar te kijken, waren er toen jij tussen 11.15 en 12.00 uur inschakelde vast enkele duizenden meer. Pynadath heel actief in de eerste minuten.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Yopii » zo feb 24, 2019 3:30 pm

Pynadath begon goed maar zakte later ver weg.

Dit team mist creativiteit. Dat is ook wel logisch, aangezien de beste speler (Naci) in de O/19 speelt en Hoogewerf geblesseerd is. Verdediger Rensch speelde trouwens op het middenveld. Vast goed voor zijn ontwikkeling, maar het spel wordt er niet dynamischer op.
Zamani viel dramatisch in. Was vroeger een talent, maar het komt er niet uit, de laatste tijd.

Wat vind jij van Pynadath? Ik vind hem een beetje een zaalvoetballer. Leuke beweginkjes maar weinig power.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Cruijff » ma feb 25, 2019 1:44 pm

Yopii schreef:Pynadath begon goed maar zakte later ver weg.

Dit team mist creativiteit. Dat is ook wel logisch, aangezien de beste speler (Naci) in de O/19 speelt en Hoogewerf geblesseerd is
Dat de 15-jarige Naci de beste van de hele lichting is, zie je wel vaker bij Ajax.
Zonder Hoogewerf en Naci Ünüvar vond ik ze alsnog tegen PSV veelvuldig en vrij overtuigend de tegenstander onder druk zetten.

Dat spelers of zelfs een hele ploeg in een wedstrijd wat wegzakken zie je zelfs in Ajax 1 nog :blush.gif: dat vind ik nog geen grote diskwalificatie bij wedstrijdjes in de jeugd.

Het zijn niet allemaal toptalenten, maar van de O/17 word ik een stuk blijer dan van de O/19.

Yopii schreef:Wat vind jij van Pynadath? Ik vind hem een beetje een zaalvoetballer. Leuke beweginkjes maar weinig power.
Piet Keizer, Tahamata, La Ling, Roy, Van 't Schip, Neymar, Messi & C. Ronaldo zullen ook allemaal weleens voor zaalvoetballers zijn uitgemaakt.
Ook allen jongens die de power en de grote motor nog niet bij hun geboorte hadden.

Ik ben juist wel enthousiast over hem. Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer hoe John O'Brien precies bij Ajax is gekomen. Maar de route naar Ajax 1 zal O'Brien vast niet zijn komen aanwaaien, hij zal er hard voor hebben moeten knokken en heeft in het laatste deel van zijn tienerjaren de focus waarschijnlijk puur op de sport gehad.
Bij Pynadath en zijn ruim een jaar jongere broertje zie ik die grote werkethiek en pure sportliefhebberij ook continu. Dit is dus een jongen die je, 1 dag nadat hij op zaterdag Ajax-PSV heeft gespeeld, op zondag op de bijvelden van AFC tegenkomt, waar hij op zijn enige vrije dag schoten en voorzetten met niet alleen zijn linker maar ook zijn rechterbeen aan het oefenen is.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 03, 2019 2:59 pm

Wat een pass trouwens van Naci gisteren in de mini-Klassieker... WOW!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Lionel » zo mar 03, 2019 8:01 pm

Bizar hé. Nog nooit een mooiere pass gezien denk ik
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door raymon » zo mar 03, 2019 8:20 pm

Zijn daar beelden van?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Marillion » zo mar 03, 2019 8:40 pm

Ja, ik neem tenminste aan dat we het hebben over de pass uit deze samenvatting. Vanaf 1.40 te zien. Echt een geweldige bal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door raymon » zo mar 03, 2019 8:58 pm

Ja dat was een lekkere pass!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door brigade zuid » wo apr 03, 2019 5:23 pm

Kijkt iemand wel eens bij de O16 of O17? Ben eigenlijk benieuwd of Alen Karahasanovic een beetje een talent is? Zijn moeder is een collega van me en we hebben het er wel eens over. Hij zit al wel een aantal jaartjes in de opleiding iig.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Duke » wo apr 03, 2019 7:02 pm

Deze mag er ook zijn:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Thijs » vr apr 19, 2019 8:32 pm

Gaan er nog mensen naar de Future Cup kijken dit weekend? Ik verricht wat hand- en spandiensten op de Toekomst komende dagen, maar heb nog weinig gezien van de B1. Op wie moeten we letten van ons aller Ajax?

Dave Vos heeft 19 spelers geselecteerd voor de ABN AMRO Future Cup. De coach van Ajax O17 gaat in het paasweekeinde met z'n ploeg op zoek naar titelprolongatie.

In de selectie zitten 6 spelers die opgaan voor hun 2e Future Cup, namelijk Naci Ünüvar, Kenneth Taylor, Harm Dieker, Neraysho Kasanwirjo, Sontje Hansen en Jaymillio Pinas. Vorig seizoen won Ajax in de finale met 2-0 van Juventus. Ünüvar was met 2 goals de grote man.

Alle 19 namen:
Calvin Raatsie
Harm Dieker
Solomon Bonnah
Neraysho Kasanwirjo
Devyne Rensch
Nuri-Emre Aksit
Anass Salah-Eddine
Julius Dirksen
Naci Ünüvar
Kenneth Taylor
Max de Waal
Ian Beelen
Youri Regeer
Donny Warmerdam
Dillon Hoogewerf
Sontje Hansen
Jaymillio Pinas
Joshua Pynadath
Raphael Sarfo
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Marillion » vr apr 19, 2019 9:02 pm

Ik ga misschien kijken op zondag. Maar is nog even de vraag of het past. Morgen Ajax - Juventus en zondag Ajax - Spurs zag ik. :smile-ajax.gif:

Ünüvar en Hoogewerf zijn spelers waar je wel iets van mag verwachten. Ik ken deze lichting verder niet zo heel goed.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Cruijff » za apr 20, 2019 3:22 am

Ja bizar schemaatje hé. De poule indeling valt dus zo dat je eerst Ajax-Juve hebt en daarna op zondag Spurs. :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Marillion schreef:Ik ga misschien kijken op zondag. Maar is nog even de vraag of het past. Morgen Ajax - Juventus en zondag Ajax - Spurs zag ik. :smile-ajax.gif:
Thijs schreef:Gaan er nog mensen naar de Future Cup kijken dit weekend? Ik verricht wat hand- en spandiensten op de Toekomst komende dagen, maar heb nog weinig gezien van de B1. Op wie moeten we letten van ons aller Ajax?

Jep ik kom wel ff wel kijken.


Op wie we moeten letten?
Ünuvar en Hoogewerf noemde Marillion al.
Verder sowieso Kenneth Taylor & Beelen & Max de Waal. Ook Julius Dirksen en Anass Salah-Eddine.

Ben ff vergeten of ik de Pinas uit deze leeftijdscategorie al had gezien. Die naam Pinas komt super vaak voor in de voetballerij.

Maar het mooiste van de Future Cup: het maakt eigenlijk niet uit of iemand vooraf al naam had gemaakt. In dit Paasweekend gebeuren en zien we vaak mooie dingen.
Misschien omdat op Ünuvar na deze lichting net wat minder bekend is het juist wel opeens een heel leuke editie gaat worden.
Laatst gewijzigd door Cruijff op za apr 20, 2019 4:41 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Cruijff » za apr 20, 2019 3:23 am

Dit is het complete deelnemersveld voor de ABN AMRO Future Cup 2019:
Ajax, Anderlecht, Juventus, PSG, Tottenham Hotspur, Atlético Madrid, Boca Juniors en Sagan Tosu (Japanse Club)

Ajax’ thuistoernooi is een kweekvijver voor de grootste talenten in de categorie tot 17 jaar. Bekende namen die hebben deelgenomen zijn Matthijs de Ligt, Andre Onana, Mauro Icardi, Marcus Rashford en Youri Tielemans.
Laatst gewijzigd door Cruijff op za apr 20, 2019 4:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Cruijff » za apr 20, 2019 4:37 am

Thijs schreef:
Alle 19 namen:
Calvin Raatsie
Joshua Pynadath

Raphael Sarfo

Oh had er ff overheen gekeken dat Joshua Pynadath --logisch-- :biggthumpup.gif: er ook bij ztt. :biggthumpup.gif:

Dat vind ik een heel interessante speler. Lef, gogme. Hij passeert net zo makkelijk binnendoor als buitenom. Doet vaak iets verrassends. Scoort met beide benen net zo makkelijk als dat hij met links en rechts voorzetten geeft.

Echt zo'n Amerikaan met megaveel zelfvertrouwen, helemaal gek van sport en er dan alles voor doen. Multi talent die elk spel met een balletje goed kan tot en met dingen als windsurfen, mountainbiken, alles. Op middagen of ochtenden dat hij niet naar Ajax hoeft bij AFC nog even voor zichzelf op traptechniek trainen, met de buurtkinderen van wimpey & co basketballen, die Pynadath zit nooit stil.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Cruijff » za apr 20, 2019 9:40 am

Wat voor klussen moet je trouwens doen Thijs?
De media afdeling? Schrijvende pers? Of word je als een soort vliegende keep ad hoc een beetje overal en nergens ingezet?

Wat voor klussen moet je trouwens doen Thijs?
De media afdeling? Schrijvende pers? Of word je als een soort vliegende keep een beetje ad hoc overal ingezet?

Thijs schreef:Gaan er nog mensen naar de Future Cup kijken dit weekend? Ik verricht wat hand- en spandiensten op de Toekomst komende dagen,

Wel leuk man, even een Paasweekend bij de Future Cup werken.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Thijs » za apr 20, 2019 10:06 am

Het stelt eigenlijk weinig voor, ik ontvang de opstellingen van de teammanagers, vul die netjes in op het opstellingsformulier en dan uitprinten en zorgen dat commentatoren/bestuurskamer etc 'm ontvangen. Even scherp zijn dat alle namen kloppen en verder gewoon bijspringen waar nodig.

Opstelling Ajax tegen Juve:

1 Calvin RAATSIE (K)
2 Solomon BONNAH
3 Neraysho KASANWIRJO
4 Devyne RENSCH
5 Anass SALAH-EDDINE
6 Donny WARMERDAM
7 Dillon HOOGERWERF
8 Kenneth TAYLOR ©
9 Sontje HANSEN
10 Naci ÜNÜVAR
20 Youri REGEER
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O17/O16 (Voorheen B jeugd)

Bericht door Marillion » za apr 20, 2019 11:49 am

1-0 winst voor Ajax tegen Juventus door een doelpunt van Ünuvar.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie