Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax B1

Bericht door Cruijff » zo mar 27, 2016 1:21 pm

Demosthenes schreef:
999 schreef:Is dit ook weer zo'n bewierookte lichting ?
Er zal wel een reden zijn voor het slechte spel; het was traag, tweede helft vaak de lange bal, slechte voorzetten. Afgelopen en zoals gedacht, na 60 minuten en 20 seconden maakt Ajax de 1-2.
Nunnely is vooral een snel renpaard, niet echt een goede voetballer. Die heeft echt nog een heleboel uren techniektraining nodig of misschien kun je er maar beter afscheid van nemen.
Demosthenes schreef:Ajax leek even druk te zetten, zo rond minuut zestien, maar de bal op de lat kwam door de wind, de wind die door de commentator als excuus wordt aangevoerd voor het zwakke spel.
Is de commentator Emile Schelvis? Of lijkt degene die Ziggo op deze wedstrijd heeft gezet er qua stemgeluid alleen maar heel erg op?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax B1

Bericht door Cruijff » zo mar 27, 2016 1:27 pm

Demosthenes schreef:
Een aantal van de beste spelers, onder meer Justin Kluivert zijn niet bij dit toernooi omdat ze momenteel met Oranje Under 17 op pad zijn.
Dat zal een reden kunnen zijn: Kluivert, De Ligt (Deed vorig jaar toch ook al mee?) en wie nog meer?

Bij Arsenal deden er ook wat jonge spelers (de invallers) mee, als ik die koppies en lengte zag.
Jep zeker ook ventjes bij Arsenal die erg jeugdig ogen. :smile-ajax.gif: Geen idee of de Under 17 van Engeland in het Paasweekend ook wedstrijden te spelen heeft en of daar Arsenal spelers bij zitten. Zal even zoeken worden om dat via internet uit te zoeken.

Dit zijn de Ajacieden die momenteel met vertegenwoordigende teams van Oranje op pad zijn:


Under 21 El Ghazi Sinkgraven (+ Meenig als verhuurde speler)

U20 V Bruggen, Clement, Groothuizen en Zivkovic (+ El Azzouzi als verhuurde speler)

U19 Nouri, vd Beek Dekker, Frenkie de Jong en Eiting

U18 Zeefuik Sierhuis en De Wit

U17 Bakboord De Ligt en Kluivert (+ Struijk, is gecontracteerd voor volgend seizoen)

En tot slot in het Oranje van Danny Blind Cillessen Klaassen, Veltman en Bazoer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax B1

Bericht door Cruijff » zo mar 27, 2016 11:42 pm

Vroeg voor de tv gaan zitten op deze Tweede Paasdag.

Vanaf 10:00 uur de halve finale Ajax-Anderlecht en om 11:30 uur Arsenal-Barcelona. 's Middags uiteraard de finale.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » ma mar 28, 2016 11:54 am

Anderlecht heeft met 2-0 gewonnen, de B1 niet in de finale.

@Cruijff
Er waren een paar afwezigen: De Ligt, Kluivert en Bakboord, spelers die al lang volgens mij, (verbeter me maar) bij Ajax zitten. De tegenvallers zijn dan de aankopen van de laatste jaren, spelers die van een BVO zijn gekomen, Nunnely (2012, Utrecht, ontwikkelt hij zich nog?) Noa Lang (2013, Feyenoord, de juiste mentaliteit? Vindt hij zichzelf niet beter dan de andere B-spelers? Was hij niet teleurgesteld niet bij Nederland onder 17 te zitten)), Ekkelenkamp (2013, Almere City), Anderson Lopez (2013, Vitesse, is geen linksbuiten!), Kaars (2014, Volendam, is hij de ideale spits voor Ajax, kan hij dat allemaal? Kaatsen, positie kiezen, scoren, bal afschermen, combineren? Ik snap dat hij nog moet leren, maar zit het erin?) en Antonucci (2015, Anderlecht, wat voegt hij toe? Een Jordi Bruin+?) Het zijn er zes van de elf.

Met deze spelers had er toch een beter elftal moeten staan, want thuis van NAC winnen zegt niet zo veel, juist internationale toernooien winnen, zeker wanneer je thuis speelt, spreekt aan. Oké, winnen zit er niet in, maar ook geen finaleplaats, ook niet winnen "van een stel Ghanezen", alleen RB Salzburg verslaan is weinig voor een toernooi.

Hoeveel van deze spelers zullen Ajax 1 halen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax B1

Bericht door wimpey » ma mar 28, 2016 12:59 pm

Ik vind Noa Lang wel een prima speler. Die jongen staat bijna altijd op de juiste plek.

Anderlecht is qua jeugd al enige tijd beter dan Ajax. Urbain Hassaert he. Met dank aan broer Jol destijds bij Ajax verjaagd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » ma mar 28, 2016 4:59 pm

Anderlecht is qua jeugd al enige tijd beter dan Ajax.
Dat gevoel had ik ook, na een aantal jaren de Anderlechtjeugd in de Future Cup gezien te hebben, maar als ik terugkijk zie ik wel enkele grote donkere spelers (Ik discrimineer niet), die lichamelijk veel verder waren dan onze jeugdspelers, met als voorbeeld in 2011 Kabasele (spits, hij speelt nu toch bij De Graafschap?)) en Jordan Lukaku (back, broertje van) Deze Lukaku liep een keer tegen een Ajaxspeler aan (Martina in mijn herinnering), die omviel, maar Lukaku had dat niet in de gaten, liep gewoon verder. Zoiets herinner ik me ook van Vanenburg in een interland tegen de Duitse linksback, naam ben ik vergeten, maar een beer van een vent. Wimpey zal de naam nog wel weten.

Ik heb de selectie van Anderlecht in de Future Cup in 2011 erbij genomen (Ik bewaar af en toe een opstelling) en de selectie van Anderlecht seizoen 2015-2016 zoals die op vi.nl staat. Daar kan een fout in staan, ik volg Anderlecht niet zo, maar veel zal het uitmaken.

Van de 22 spelers op die Future Cup worden er drie bij de contractspelers van nu genoemd op vi.nl Het zijn: keeper Roef, verdediger (denk ik, gezien zijn rugnummer op de Future Cup) Heylen en middenvelder Praet.

Roef speelde dit seizoen nog geen competitiewedstrijd, Heylen speelde er zes (kunnen invalbeurten zijn) en Praet 27 (= basisspeler) Geen grandioos succes, want ik denk dat er bij Ajax meer jeugdspelers uit dat jaar bij de selectie zitten. De spelers zullen 21 of 22 zijn nu, m.a.w. qua leeftijd rijp voor de basis.
Urbain Hassaert he. Met dank aan broer Jol destijds bij Ajax verjaagd.
Geen idee of dat de reden was. Wel lees ik op het www steeds de reden dat hij zich niet gehoord voelde, dat kan. Ik lees ook dat Overmars hem heeft gevraagd terug te komen, zie ook de Belgen die het niet gered hebben (Hij blijft een mens) en ik weet niet welke talenten hij naar Anderlecht heeft gehaald, spelers die anders niet zouden zijn gekomen)

Offtopic:
In 2004 liep het contract van Haesaert af en had hij de intentie om het voetbalmilieu vaarwel te zeggen. Nochtans had Leo Beenhakker, die tot 2003 Technisch Directeur van Ajax was, hem dat afgeraden. Louis van Gaal volgde Beenhakker nadien op als Technisch Directeur. Samen met voorzitter Arie van Eijden haalde Van Gaal de ondertussen 63-jarige Haesaert naar Ajax.
https://www.wikiwand.com/nl/Urbain_Haesaert

Zag bij de opstelling in 2011 bij Ajax Cape Town de naam Ielyaas Wesson staan, de naam heb ik toen omcirkeld en ik denk dat hij de snelle, handige (passeren, acties) linksbuiten was, een genot om naar te kijken. Zal zelf wel een keer opzoeken of hij nog speelt of net als Mofokeng volgevreten op een stoel "zit te niksen".

Net gekeken: hij zit niet de de selectie van Ajax Cape Town. Vier spelers van het team dat op de Future Cup in 2011 speelden, zitten er wel bij. De namen zal ik jullie onthouden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Khraa » ma mar 28, 2016 6:58 pm

Het laatst dat ik van Ilyaas Wesson (is dezelfde) heb kunnen vinden is dat hij speler was (2015) van Crystal Palace in Cape Town. Deze spelen in een regionale 2e divisie in Zuid Afrika.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13807
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax B1

Bericht door Jinne » ma mar 28, 2016 7:03 pm

Gezien de opleiding van Anderlecht vallen de resultaten van het eerste me daar wel een beetje tegen. Is die Hasi gewoon prut?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » ma mar 28, 2016 7:15 pm

Khraa schreef:Het laatst dat ik van Ilyaas Wesson (is dezelfde) heb kunnen vinden is dat hij speler was (2015) van Crystal Palace in Cape Town. Deze spelen in een regionale 2e divisie in Zuid Afrika.
Het kan verkeren, lijkt mij geen promotie. Zag hem niet meer staan in de selectie voor dit seizoen; bedankt voor de info. Heb jij hem toen ook zien spelen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Khraa » ma mar 28, 2016 7:41 pm

Nee ik heb hem niet zien spelen. Ik heb een tijd lang wel het Zuid Afrikaans voetbal (en Ajax CT) nadrukkelijk gevolgd. Ik was dus even nieuwsgierig.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax B1

Bericht door InnerHarbour » vr apr 15, 2016 10:17 am

Is dit niet zo'n goed elftal of was die 1-4 tegen Feyenoord een incident?
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » vr apr 15, 2016 12:12 pm

InnerHarbour schreef:Is dit niet zo'n goed elftal of was die 1-4 tegen Feyenoord een incident?
Beide; aantal zwakke spelers, kijk maar terug in deze topic. Er staat wel genoeg lengte in het elftal :ajaxsmiley.gif:

Aanvulling

Heb op AN geprobeerd te achterhalen wat ik over de B1 heb geschreven n.a.v. de Future Cup, maar ik kwam mijn berichten niet meer tegen, die zullen zijn verwijderd (komt niet alleen op AT voor). De berichten waren niet lovend genoeg voor de aankopen van de laatste vijf jaar, aankopen van andere bvo's als Feyenoord (Noa Lang), Vitesse (Lopez Anderson), Anderlecht (Antonucci), Volendam (Kaars), Utrecht (Nunnely), Almere City (Ekkelenkamp) en ... vergeten, het halve elftal.

De Ligt, Kluivert en Bakboord ontbraken, speelden met Nederland onder 17, spelers die al heel lang bij Ajax spelen!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » za okt 29, 2016 8:14 pm

Voor wat het waard is.
Ajax zou volgens de Australische journalist Anthony Colangelo in januari de zestienjarige Sebastian Pasquali
gaan aantrekken. Dat meldt de verslaggever van The New Daily op Twitter.
Pasquali speelt op dit moment nog bij het Australische Melbourne Victory. De centrale middenvelder speelde voor die
club al driemaal in de hoofdmacht. Vooralsnog is de transfer door zowel de clubs als de speler in kwestie niet bevestigd.

Hearing Melbourne Victory's 16 yr old ace Seb Pasquali will be signing for Ajax. Heading there in January
https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... quali-vast
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax B1

Bericht door WP_Legend » zo okt 30, 2016 3:47 am

mag toch helemaal niet voor spelers buiten de EU?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax B1

Bericht door Sandro » zo okt 30, 2016 8:28 am

Dit mag inderdaad niet. Wel bijzonder dat het dan toch zo gebracht wordt in de media. Helemaal omdat een paar dagen geleden nog de transfer van een 15 jarige Amerikaan is afgekeurd.
CAS-tribunaal keurt transfer Amerikaan (15) naar Ajax af

Het 15-jarige Amerikaanse voetbaltalent John Kenneth Hilton mag niet spelen in de jeugdopleiding van Ajax. De transfer werd eerder al verboden door wereldvoetbalbond FIFA en dat besluit is bekrachtigd door het internationaal sporttribunaal CAS.

Een unieke zaak, niet eerder diende bij het CAS een afgekeurde transfer van een jonge speler naar een Nederlandse club. Het sporttribunaal heeft de afloop van de zaak nog niet openbaar gemaakt, maar Nieuwsuur heeft de uitspraak in handen gekregen in een onderzoek naar jeugdtransfers.

Verhuizing

Talenten van buiten Europa mogen van de FIFA pas na hun achttiende van club verkassen. Tot die tijd wordt alleen een uitzondering gemaakt als de ouders vanwege hun baan naar een ander land moeten verhuizen.

Deskundigen van de FIFA kijken daarbij kritisch of de emigratie op een of andere manier gerelateerd is aan voetbal. Voor het tribunaal stelden de ouders van Hilton dat dit niet het geval is. Zij verhuisden twee jaar geleden naar Nederland in de overtuiging dat hun vier kinderen 'educatief verrijkt' zouden worden door de buitenlandse ervaring.

Zaalvoetbalclub

Maar volgens de FIFA, en in hoger beroep nu ook het CAS, kan niet voldoende worden aangetoond dat de verhuizing van de familie Hilton los kan worden gezien van voetbalzaken.

Volgens het CAS was het uiteindelijke doel van de familie om Hilton via een omweg in de jeugdopleiding van Ajax te krijgen. Zo was de jongen lid van een zaalvoetbalclub met links naar de Amsterdamse club. De kwestie hangt volgens het sporttribunaal van te veel toevalligheden en een opeenstapeling van voetbalgerelateerde gebeurtenissen aan elkaar.

'Bij een internationale transfer moet een speler minimaal 18 jaar zijn'

Nieuwsuur legde de uitspraak voor aan twee sportjuristen. Een van hen is VVCS-directeur Louis Everard. "Als je kijkt naar de feiten. Dan zie je dat deze jongen vanaf 2010 geshowd is aan allerhande grote clubs in Europa. Ik kan het panel heel goed volgen omdat zij vaststellen dat er wel degelijk enige link is tussen de verhuizing en het voetbal."

De FIFA-regels zijn bedoeld ter bescherming van het kind, legt Marjan Olfers, hoogleraar sport en recht, uit. "Het individuele belang weegt niet op tegen het maatschappelijke belang om de exploitatie van minderjarigen tegen te gaan."


Formeel heeft Ajax geen rol, maar het is natuurlijk duidelijk dat Ajax deze jongen heel graag binnen wilde halen.
Louis Everard”

De FIFA stelt, zonder daar diep op in te gaan, ook de rol van Ajax aan de kaak. "Er bestaan nog altijd serieuze twijfels over de omstandigheden rond het hoe en wanneer Hilton en de Nederlandse club elkaar hebben benaderd."

Ajax is officieel geen partij in de zaak, maar kan zich niet aan haar verantwoordelijkheid onttrekken, meent Everard: "Als je heel formeel kijkt zeg je dat Ajax geen rol heeft, maar het is natuurlijk duidelijk dat Ajax deze jongen heel graag binnen wilde halen. Dat vind ik moreel absoluut niet netjes en het zou ook niet mogen. Absoluut niet."

Ajax benadrukt in een reactie dat de club geen rol heeft gespeeld bij de verhuizing van de familie. Pas na hun komst naar Nederland is volgens Ajax contact opgenomen met de club.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » zo okt 30, 2016 1:12 pm

'Bij een internationale transfer moet een speler minimaal 18 jaar zijn'
Ik neem aan dat dit geldt voor spelers buiten de EU, want Cerny, zo maar een voorbeeld, tekende een contract toen hij zestien was, net als één (of twee) Hongaar (Hongaren).
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax B1

Bericht door Sandro » zo okt 30, 2016 1:37 pm

Binnen de EU/EER is de minimumleeftijd 16.
Minderjarige spelers
Zoals verwoord in de FIFA Regulations on the Status and Transfer of Players is internationale overschrijving van spelers tussen 10 en 18 jaar niet mogelijk, tenzij:

a) de speler meeverhuist met de ouders om redenen niet gerelateerd aan het voetbal.

Bekijk de aan de FIFA aan te leveren documenten
(tabel ad a)

b) Het een overschrijving betreft vanuit een land binnen de EU/EER. In dat geval geldt een minimumleeftijd van 16 jaar en moet de club waarnaar de speler overschrijving aanvraagt, voldoen aan de voorwaarden van artikel 19, lid 2 van de genoemde FIFA-voorschriften.

Bekijk de aan de FIFA aan te leveren documenten
(tabel ad b)

c) De speler niet meer dan 50 kilometer van de grens woont en de club waar hij wil spelen op maximaal 50 kilometer van de grens ligt.

Bekijk de aan de FIFA aan te leveren documenten
(tabel ad c)

d) Ouders en speler de afgelopen minimaal vijf jaar woonachtig zijn geweest in Nederland en de speler terugkeert naar een vereniging in Nederland.

Bekijk de aan de FIFA aan te leveren documenten
(tabel ad d)

Eerste registratie minderjarige speler
De uitzonderingsmogelijkheden zoals hierboven beschreven gelden ook voor een speler die zich voor de eerste maal als voetballer wil laten registreren in een land waarvan hij niet de nationaliteit bezit. Een dergelijke aanvraag moet ook binnen de betreffende overschrijvingstermijnen plaatsvinden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » ma okt 31, 2016 8:10 am

Melbourne Victory has been advised that midfielder Sebastian Pasquali has agreed to join Dutch Eredivisie club AFC Ajax. Victory is yet to be formally advised by Ajax, and will therefore wait for further information and provide an update in due course. In the meantime, Pasquali will not be part of the squad for Monday night's game against Wellington Phoenix at Etihad Stadium.
http://www.melbournevictory.com.au/arti ... 9isgv2881j

Gevonden via AN
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax B1

Bericht door Sandro » ma okt 31, 2016 8:21 am

Waarom zou dit wél mogen als een 15 jarige Amerikaan niet mag, die al twee jaar in NL woont en waarbij niet 100% vast staat dat hij en zijn ouders speciaal voor het voetbal zijn verhuisd?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Khraa » ma okt 31, 2016 8:57 am

Misschien heeft hij ook een Italiaans paspoort?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax B1

Bericht door Sandro » ma okt 31, 2016 9:17 am

Dat was ook het eerste wat bij mij opkwam, maar als ik de regels zo lees dan zou dat er niet toe moeten doen. Hij woont en speelt in Australië. Maar goed, misschien ligt het wat gecompliceerder dan de door mij gegooglde regels doen vermoeden. Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Khraa » ma okt 31, 2016 9:43 am

Daarnaast als Australie mee mag doen aan het Eurovisie songfestival, vind ik dat ze voor spelertransfers ook bij Europa horen
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » ma okt 31, 2016 10:54 am

Khraa schreef:Daarnaast als Australie mee mag doen aan het Eurovisie songfestival, vind ik dat ze voor spelertransfers ook bij Europa horen
en:
Het tegenwoordige Australië is een federale parlementaire democratie en een constitutionele monarchie met als staatshoofd koningin Elizabeth II (een Commonwealth realm), vertegenwoordigd in Australië door de Gouverneur-Generaal.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Australi%C3%AB_(land)

Met het VK nog in de EU is het 'pakken wat je pakken kunt'. :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax B1

Bericht door Demosthenes » ma okt 31, 2016 10:54 am

Khraa schreef:Daarnaast als Australie mee mag doen aan het Eurovisie songfestival, vind ik dat ze voor spelertransfers ook bij Europa horen
en:
Het tegenwoordige Australië is een federale parlementaire democratie en een constitutionele monarchie met als staatshoofd koningin Elizabeth II (een Commonwealth realm), vertegenwoordigd in Australië door de Gouverneur-Generaal.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Australi%C3%AB_(land)

Met het VK nog in de EU is het 'pakken wat je pakken kunt'. :ajaxsmiley.gif:

De speler in actie, let op het hakje bij de 1-1 (en hij benut een strafschop) https://www.youtube.com/watch?v=PqiuLULfm8k
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax B1

Bericht door beelzebub » ma okt 31, 2016 12:27 pm

Onze club begeeft zicht wel op glad ijs wat mij betreft...

http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2140142 ... enten.html

En de reactie van Ajax of een gelikte jurist van Ajax n.a.v. wederhoor door Nieuwsuur: :ajaxsmiley.gif:
Reactie Ajax

Allereerst willen wij graag benadrukken dat het beleid van Ajax is dat wij ons nadrukkelijk houden aan wet en regelgeving. Ongeacht het onderwerp. Daarmee doelen wij zowel op bijv. de Nederlandse wetgeving maar ook de regels van FIFA en KNVB.Wat betreft het onderwerp vanNieuwsuur: het is qua wetgeving lastig voor 'niet EU spelers' die jonger zijn dan 18 jaar om speelgerechtigd te worden voor een Nederlandse club. Aangezien veelal
niet eerder (dan met 18 jaar) een werk en verblijfsvergunning wordt verleend. Helemaal uitgesloten is het niet, met name voor personen van buiten de EU die in Nederland op andere gronden rechtmatig verblijf hebben of op andere wijze onder een uitzondering vallen.

Tristan Alif
Het is niet verboden om jeugdige spelers aan een proeftraining te laten deelnemen, maar een dergelijke training KAN (maar dus niet automatisch ZAL) gezien worden als arbeid in de zin van de WAV (wet arbeid vreemdelingen). Met andere woorden, dat zal toch nog steeds afhankelijk zijn van de specifieke omstandigheden. Daarnaast geldt voor stages van spelers van 17 jaar en ouder (mits aan een enkele voorwaarden wordt voldaan, bijv. max vier weken aaneengesloten in een jaar) dat deze zijn vrijgesteld van het aanvragen van een tewerkstellingsvergunning. Deze stages worden gezien als arbeid maar zijn dus toegestaan als aan de voorwaarden wordt voldaan. Of Alif hier daadwerkelijk heeft meegetraind hebben wij niet kunnen achterhalen, zoals je weet wordt hier dagelijks door meer dan honderd kinderen getraind. Als hij hier inderdaad meegetraind heeft, dan hoeft dat dus niet per definitie in strijd te zijn met de wet -of regelgeving.
Hoe dan ook, als blijkt dat de regels zouden zijn geschonden, dan is dit in strijd met ons beleid zoals hierboven omschreven.

Hilton:
In 2015 had Hilton een verblijfsvergunning voor verblijf bij zijn moeder. Zij moeder had en heeft verblijfsrecht op grond van het DAFT verdrag. Sinds enkele weken heeft Hilton zelfstandig verblijfsrecht in Nederland. De officiële term is: een zelfstandige, niet -tijdelijke humanitaire verblijfsvergunning. Deze vergunning geeft hem verblijfsrecht én het recht om in Nederland te werken zonder dat daarvoor een tewerkstellingsvergunning is vereist. John Hilton is een van de spelers die valt onder de hierboven bedoelde uitzonderingen. Het gezin Hilton is begin 2015 naar Nederland verhuisd, naar eigen zeggen om niet aan voetbal gerelateerde redenen (interesse in wonen in ander land, andere cultuur, en om hier een bedrijf te runnen). Ajax heeft geen rol gespeeld bij de verhuizing vd familie Hilton. Na deze verhuizing hebben zij met Ajax contact opgenomen en gekeken of John Hilton lid zou kunnen worden van Ajax. Op deze gronden is bij de FIFA een aanvraag ingediend voor toestemming voor een "international transfer of minors". Die aanvraag is door FIFA en later door CAS afgewezen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie