Spelers van de A1 krijgen contract

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Spelers van de A1 krijgen contract

Bericht door joey » di mar 28, 2006 10:49 pm

Contracten voor vijf Ajax-talenten

Ajax heeft vijf jeugdige talenten uit de A1 aan zich gebonden.
Rydell Poepon, Donovan Slijngard, Marco van Duin en Gregory van der Wiel hebben een tweejarig contract getekend. Chakib Tayeb kreeg een verbintenis voor één seizoen.
De A1 staat momenteel op de eerste plaats in de eredivisie voor landelijke A-jeugd. De ploeg van de coaches Sonny Silooy en Dick de Groot heeft met nog zeven wedstrijden te gaan een voorsprong van drie punten op de A1 van Feyenoord. De Rotterdammers speelden bovendien een duel meer.
AT5

Donovan Slijngaard speelt van jongs af bij Ajax. Voor degenen die bij de laatste thuiswedstrijden wel eens de kampioensploegen van Ajax voorbij hebben zien komen: dat was die donkere jongen met dat verschrikkelijk lange haar (heeft hij nog steeds).
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di mar 28, 2006 10:56 pm

ik ben geen fan van poepon... denk niet dat hij het zal redden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 28, 2006 11:22 pm

Ik niet van Slijngaard. Een chaoot. :X

Daar moet ik wel bij aantekenen dat ik hem maar een paar wedstrijden heb zien spelen. Zal binnenkort nog eens gaan.

Poepon heb ik vorig seizoen gezien en dit seizoen nog eens, hij is zeker vooruitgegaan. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat hij goed genoeg is voor Ajax 1.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 29, 2006 1:05 am

Ik heb geen van deze spelers ooit zien spelen, maar de naam van Tayeb komt vaak voor in de wedstrijdverslagen van de A1 en/of Jong Ajax.

Weet iemand of het wat kan worden met die jongen?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mar 29, 2006 11:20 am

Wel apart dat er alleen een verhaaltje over Donovan Slijngard op Ajax.nl staat.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo mar 29, 2006 11:45 am

familie van Ray?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mar 29, 2006 11:56 am

Nee, want die heet volgens mij Slijngaard en deze jongen Slijngard.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo mar 29, 2006 12:20 pm

Gelukkig, geheel in traditie is dit talent ook weer 1m70 en 70 kilo....
Sarpong, Timisela, Anita en nu deze gozer.

Nou ja, misschien krijgen ze nog een groeispurt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 29, 2006 1:45 pm

Iets anders, Ajax is weer veel contracten aan het uitdelen. Is dat wel een goede zaak? Gelukkig is de contractduur niet meer zo lang als ooit, in de tijd van Hosé en kornuiten, maar het feit blijft dat er spelers worden vastgelegd die waarschijnlijk nooit in Ajax 1 zullen ballen.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo mar 29, 2006 1:53 pm

joey schreef:Iets anders, Ajax is weer veel contracten aan het uitdelen. Is dat wel een goede zaak? Gelukkig is de contractduur niet meer zo lang als ooit, in de tijd van Hosé en kornuiten, maar het feit blijft dat er spelers worden vastgelegd die waarschijnlijk nooit in Ajax 1 zullen ballen.
Of ze willen er wat aan verdienen of ze zien echt toekomst in bepaalde spelers.
Ik moet zeggen dat ik Boakye en Timisela niets bijzonders vind.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo mar 29, 2006 2:07 pm

Volgens mij ligt het meer aan het feit dat die jongens anders ergens anders hun heil wel zoeken bij een profclub als ze geen centjes krijgen van Ajax. In tegenstelling tot wat eerder, toen er nog wel jongens zonder contract bij het 2e speelden. Dan blijft bij mij wel de vraag: hoeveel zouden die jongens zonder echte toekomst bij Ajax nu verdienen? 25 K per jaar?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 29, 2006 2:38 pm

GangstaRiB schreef:Gelukkig, geheel in traditie is dit talent ook weer 1m70 en 70 kilo....
Sarpong, Timisela, Anita en nu deze gozer.

Nou ja, misschien krijgen ze nog een groeispurt.
Ze hoeven ook niet per se lang te worden. Als ze maar sterker worden.

Maak je overigens maar geen zorgen over Sarpong en Anita. Die jongens zijn grote talenten. Vooral van Sarpong ben ik overtuigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo mar 29, 2006 3:39 pm

GangstaRiB schreef:
joey schreef:Iets anders, Ajax is weer veel contracten aan het uitdelen. Is dat wel een goede zaak? Gelukkig is de contractduur niet meer zo lang als ooit, in de tijd van Hosé en kornuiten, maar het feit blijft dat er spelers worden vastgelegd die waarschijnlijk nooit in Ajax 1 zullen ballen.
Of ze willen er wat aan verdienen of ze zien echt toekomst in bepaalde spelers.
Ik moet zeggen dat ik Boakye en Timisela niets bijzonders vind.
Dit zei een grote meerderheid vorig seizoen ook over Urby. En kijk eens waar hij nu staat.

Ik vind het goed dat ze een contract krijgen voor hoogstens 3 jaar. De bedrag wat deze jongens in die tijd verdienen is peanuts. Dus een heel klein risico voor AJAX. Terwijl AJAX wel over de jongens blijft beschikken, stel ze breken wel door en anders voor een leuk bedrag (meer dan de opleidingskosten) kunnen doorverkopen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 29, 2006 4:48 pm

Zlatan Son of God schreef:
GangstaRiB schreef:
joey schreef:Iets anders, Ajax is weer veel contracten aan het uitdelen. Is dat wel een goede zaak? Gelukkig is de contractduur niet meer zo lang als ooit, in de tijd van Hosé en kornuiten, maar het feit blijft dat er spelers worden vastgelegd die waarschijnlijk nooit in Ajax 1 zullen ballen.
Of ze willen er wat aan verdienen of ze zien echt toekomst in bepaalde spelers.
Ik moet zeggen dat ik Boakye en Timisela niets bijzonders vind.
Dit zei een grote meerderheid vorig seizoen ook over Urby. En kijk eens waar hij nu staat.

Ik vind het goed dat ze een contract krijgen voor hoogstens 3 jaar. De bedrag wat deze jongens in die tijd verdienen is peanuts. Dus een heel klein risico voor AJAX. Terwijl AJAX wel over de jongens blijft beschikken, stel ze breken wel door en anders voor een leuk bedrag (meer dan de opleidingskosten) kunnen doorverkopen.
Maar Emanuelson werd door Ajax gezien als een talentvolle jongen, was op het moment van zijn debuut een jaar jonger dan Timisela nu en zat bij Jong Oranje.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo mar 29, 2006 5:40 pm

En had een zelfde soort contract als Timisela. En daarbij had Urby geluk dat er weinig mensen waren voor de linksback plaats en dat Maxwell geblesseerd raakte.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 29, 2006 6:08 pm

Zlatan Son of God schreef:En had een zelfde soort contract als Timisela. En daarbij had Urby geluk dat er weinig mensen waren voor de linksback plaats en dat Maxwell geblesseerd raakte.
Wat heeft z'n contract met die jongen z'n kwaliteiten te maken?

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 29, 2006 6:09 pm

Meestal is het zo, hoe meer kwaliteiten, hoe beter je contract ;)
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 29, 2006 6:12 pm

Maar dat gaat bij jonge spelers vaak nog niet op. Kijk maar naar Emanuelson. Dat contract van hem stelde (waarschijnlijk) niets voor toen hij debuteerde.

Waar het om gaat is dat Timisela niet bekend staat als bijster talentvol. Dat was bij Emanuelson wel het geval.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 29, 2006 8:45 pm

Zlatan Son of God schreef:Dit zei een grote meerderheid vorig seizoen ook over Urby. En kijk eens waar hij nu staat.
Urby stond bekend als een groot talent. Van Gaal wilde hem niet voor niets hebben.
Ik vind het goed dat ze een contract krijgen voor hoogstens 3 jaar. De bedrag wat deze jongens in die tijd verdienen is peanuts. Dus een heel klein risico voor AJAX. Terwijl AJAX wel over de jongens blijft beschikken.

Dat kan juist een probleem worden. Je loopt het risico dat het tweede dichtslibt. De supertalenten uit de A-jeugd moeten in het tweede spelen, revaliderende selectiespelers ook, dus heb je een kleine kern nodig bij Jong Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo mar 29, 2006 9:15 pm

Van Gaal wilde Urby niet zo heel graag hebben, Urby kreeg namelijk te horen dat hij bij AZ heel weinig speelminuten zou krijgen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 29, 2006 9:40 pm

Van Gaal koos niet voor niets Urby en niet Boakye, Schilder of Timisela. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 29, 2006 9:51 pm

Maak je overigens maar geen zorgen over Sarpong en Anita. Die jongens zijn grote talenten. Vooral van Sarpong ben ik overtuigd.
Vreemd, ik juist van Anita. Ik vind dat Aita tijdens die anderhalve wedstrijd van hem meer heeft laten zien dan Sarpong in 5 (?) wedstrijden. Niets ten nadele van Sarpong, hij is zeker talentvol en kan nog groeien. Maar ik vind Anita in potentie wat beter.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo mar 29, 2006 9:54 pm

joey schreef:
Zlatan Son of God schreef:Dit zei een grote meerderheid vorig seizoen ook over Urby. En kijk eens waar hij nu staat.
Urby stond bekend als een groot talent. Van Gaal wilde hem niet voor niets hebben.
Ik vind het goed dat ze een contract krijgen voor hoogstens 3 jaar. De bedrag wat deze jongens in die tijd verdienen is peanuts. Dus een heel klein risico voor AJAX. Terwijl AJAX wel over de jongens blijft beschikken.

Dat kan juist een probleem worden. Je loopt het risico dat het tweede dichtslibt. De supertalenten uit de A-jeugd moeten in het tweede spelen, revaliderende selectiespelers ook, dus heb je een kleine kern nodig bij Jong Ajax.
Jongens hebben 2 jaar de tijd om zich te bewijzen. het gaat nooit om een grote groep dus ik zie het probleem niet er is voldoende ruimte voor spelers van de a1 (meestal pas na de winterstop) en de reserves van het eerste.

Contract van 2 jaar ziet er alsvolgt uit, 1 jaar rijpen op senioren niveau en 1 jaar om het te laten zien. Goed genoeg nieuw contract, niet goed genoeg bye bye zwaai zwaai.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo mar 29, 2006 10:04 pm

joey schreef:Van Gaal koos niet voor niets Urby en niet Boakye, Schilder of Timisela. :X
omdat Urby linksbenig is en die andere niet misschien?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mar 29, 2006 10:09 pm

Slappe reden HdG :eusa_naughty: :D .

Plaats reactie