De A1 van 2006/2007

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

De A1 van 2006/2007

Bericht door joey » vr mar 31, 2006 11:34 am

Ajax van de toekomst tweede in Japan

De afgelopen week was de nieuwe lichting A-junioren van Ajax, de samenstelling die volgend seizoen in het veld komt, in Japan om deel te nemen aan een internationaal jeugdtoernooi. Mede door een overwinning van 2-0 op de leeftijdgenootjes van AC Milaan werden de beloftes tweede achter Tokyo Verdy.

Op 19 maart vertrokken de jonge Ajacieden voor een negendaagse reis naar Japan, waar ze aan het internationale Sanix jeugdtoernooi meededen. Dit jaar waren voor het eerst ook twee Europese teams, Ajax en AC Milaan uitgenodigd. Andere deelnemers waren nationale jeugd en schoolteams uit Japan, China en Korea. Na een openingsfeest met buffet de avond daarvoor, waren de volgende morgen vier spelers te ziek om op het Global ArenA complex in Fukuoka hun eerste wedstrijd tegen de landskampioen van Japan te spelen. Het schoolteam Aomori werd met 5-1 verslagen, waarbij vooral Jordy Brouwer opviel met drie goals. In een andere wedstrijd scoorde hij zelfs viermaal. Ajax won alle groepswedstrijden en in de kwartfinale werd Ozhu met 3-1 verslagen. De tegenstander van Ajax in de halve finale werd AC Milaan dat van het nationale jeugdteam uit Zuid-Korea had gewonnen.

Ajax excelleerde in de halve finale tegen de Italianen. Prachtig voetbal en een 2-0 overwinning. “Vanaf het begin hadden we ze achterin helemaal vast gezet”, vertelde Ajacied Vito Wormgoor eerder deze week. Afgelopen januari werd hij voor komend seizoen aangetrokken en mocht hij nu als stagiair mee naar Japan. De trip noemde hij “helemaal top!” John Goossens, op de terugweg van een nare enkelblessure, scoorde de 1-0 tegen AC Milan en Brouwer maakte het tweede doelpunt. Voormalig AC-speler en tegenwoordig hoofd opleidingen bij de Italiaanse club, Colombo gaf na afloop een groots compliment aan de jeugd van Ajax: “We wisten precies hoe jullie gingen spelen en wat we daaraan moesten doen, maar we wisten ook dat we nooit gingen winnen.” In de andere halve finale won Tokyo Verdy met 4-2 van Hosho. Milaan werd pas na penalty’s derde van het toernooi. In de finale had Ajax het vooral heel moeilijk met de ijzersterke spitsen van Tokyo Verdy, maar de Amsterdamse ploeg kwam nog wel op een 1-0 voorsprong . De Japanners speelden toen nog maar met 10 man, omdat een speler de doorgebroken Brouwer onderuit had gehaald. Vlak na rust werd het 1-1 uit een rebound. Daarna waren er over en weer veel kansen, maar het waren de Japanners die op 2-1 kwamen en uiteindelijk met de overwinning naar huis gingen. Ajax won alle wedstrijden, maar verloor de finale. Een beetje zuur, maar uiteindelijk toch een prachtige prestatie!

Afbeelding

Vito Wormgoor met Ajax tegen AC Milan



De talentvolle DOVO-amateur Vito Wormgoor wordt komend seizoen aan de A1 van Ajax toegevoegd. Hij vertelde highlow.nl dat het “echt gaaf” was om voor het eerst met Ajax op een buitenlandse trip mee te mogen. Hij had nauwelijks aanpassingsproblemen met zijn nieuwe teammakkers. “Het voelde direct alsof ik er al tijden bij hoorde”, vertelde Vito bij terugkomst in Nederland. “Ze hadden me echt al in de groep opgenomen. Vooral met Melvin de Groot, met wie ik ook onder 16 districtsvoetbal speelde en John Goossens klikte het goed.” Nog een paar maanden en Wormgoor wordt definitief Ajacied bij de A1. Kijkt hij er naar uit? “Joh, ik heb er echt heel veel zin in!”
www.highlow.nl

Dus Wormgoor, die al ervaring heeft in de Hoofdklasse amateurs, gaat in de A1 spelen? En John Goossens blijft bij de junioren? Dat begrijp ik niet hoor. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mar 31, 2006 11:42 am

Dus Wormgoor, die al ervaring heeft in de Hoofdklasse amateurs, gaat in de A1 spelen? En John Goossens blijft bij de junioren? Dat begrijp ik niet hoor.


Tja, leeftijdsgenoot Jeffrey Sarpong slaat Jong Ajax over (volgend seizoen selectie?), Vurnon Anita is een jaar jonger dan John Goossens en slaat Jong Ajax over? (volgend seizoen selectie?). Zou het komen omdat John Goossens geen echte Ajax-buitenspeler is? Hij staat vaak vrij, scoort regelmatig, heeft een uitstekende vrije trap, kortom allemaal talenten waar je bij Ajax niets aan hebt. Hij mist nu eenmaal de trucendoos waarmee je uitblinkt t/m C1 om daarna Groningen 1 niet te halen.

Ziet Ajax het niet zitten in John Goossens? Als tweedejaars A (volgend seizoen) zou hij richting Jong Ajax moeten gaan.

Vormgoor ken ik niet, maar hij speelde hoofdklasse, traint nu al mee (om aan het hogere tempo te wennen) en moet naar A1? Op zijn leeftijd met zijn "ervaring" moet hij in Jong Ajax spelen, zeker als hij nu al meespeelt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 31, 2006 11:49 am

Demosthenes schreef:Ziet Ajax het niet zitten in John Goossens?
Dat zou je haast gaan denken, zoveel toppers heeft hij niet voor zich. Maar hij is dan ook een echte buitenspeler, geen schuivende middenvelder van 1.70. :X

Die actie heeft hij niet, maar daar kan hij aan werken. Wel is zijn trap tien keer beter dan die van concurrerende 'linksbuitens' bij de A-selectie.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr mar 31, 2006 1:06 pm

Jong Ajax zit al vol met linksbuitens die hangen tussen de wal en 't schip.

Met de voorzet van Boerrigter is ook weinig mis hoor, joey.

Goossens is 17. Gewoon rustig brengen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 31, 2006 1:17 pm

Boerrigter moet óf doorstromen naar het eerste, of het is over.

Goossens moet vooral meer weerstand hebben. Die jongen wordt dit jaar al achttien. Hoog tijd voor het seniorenniveau.

Dat is het probleem als je een kudde net niet-talenten een contract geeft. Het tweede slibt dicht, waardoor je de echte talenten niet kunt doorschuiven.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr mar 31, 2006 5:36 pm

Ach Joey, de A1 moet natuurlijk ook kampioen worden :nooo:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 08, 2006 10:11 pm

joey schreef:Boerrigter moet óf doorstromen naar het eerste, of het is over.

Goossens moet vooral meer weerstand hebben. Die jongen wordt dit jaar al achttien. Hoog tijd voor het seniorenniveau.

Dat is het probleem als je een kudde net niet-talenten een contract geeft. Het tweede slibt dicht, waardoor je de echte talenten niet kunt doorschuiven.
Inderdaad. Goossens scoorde tegen Feyenoord en Volendam een hattrick en heeft meer goals gemaakt dan spits Rydell Poepon. In mijn ogen zegt dat wel een en ander.
Vito Wormgoor is er al aan toe om fysieker voetbal te spelen, als ik hem zo zie.

Ik denk dat Ajax voorzichtig doet met deze jongens, maar dat juist Goossens en Wormgoor volgend seizoen worden opgeheveld naar het eerste als er een plekje openvalt. Let maar op.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za apr 08, 2006 10:45 pm

Bij Ajax worden jeugdspelers al teveel opgeheveld. ;)

Gebruikersavatar
gertjuh410
Berichten: 180
Lid geworden op: za jan 29, 2005 12:29 pm

Bericht door gertjuh410 » zo apr 09, 2006 8:56 pm

Vita Nova zoals hij zichzelf noemt ghehe:

http://vnova.hyves.nl/index.php?&l3=ph& ... =EhcC&[url][/url]

Zag hem toevallig staan op iemand zijn hyves.. Veenendaal is klein hè;-) Zoals k al zei.. GEEN lieverdje om tegen te voetballen.. Zet daar da koppie van Mitea ofzo eens naast.. Ik weet wel tegen wie ik liever speel:D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo apr 09, 2006 9:03 pm

Die knakker komt wat arrogant over. Maargoed, hopelijk kan hij gewoon heel goed voetballen, dan hebben we daar niet zoveel last van.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma apr 10, 2006 12:58 am

:drecul2:

Geniaal, die Hyves van hem. Laat de heren van de taal-topic er maar niet kijken, is slecht voor hun hart. Hij is in ieder geval van mening dat "Homo's hand in hand lopen", voor wat het waard is. En hij heeft iets met Paolo di Canio, dubieus, maar dat moet hij zelf weten. Lijkt me inderdaad geen lieverdje om tegen te voetballen, maar weet je dat uit ervaring (van anderen) of denk je dat gezien zijn uitstraling?

Is Wormgoor trouwens pas 17?
Laatst gewijzigd door Scherrer op ma apr 10, 2006 1:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
***

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » ma apr 10, 2006 1:07 am

Z'n grootste held is 'Don Coreleone'.

:frusty:
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 10, 2006 1:14 am

KuchkuchIDIOTkuchkuch. :frusty:

Volgens mij willen we deze dingen helemaal niet weten van Ajax-spelers.

Hij heeft wel een hekel aan Feyenoord. Dat pleit toch wel een beetje voor hem. Maar verder ... :sad:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo mei 10, 2006 9:05 pm

Marijn schreef:Z'n grootste held is 'Don Coreleone'.

:frusty:
Vergeet niet dat het Vito Corleone is. Naamgenoot dus. Als hij Marijn Corleone had geheten dan zou jij mogelijk ook iets met hem hebben.

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » wo mei 10, 2006 9:17 pm

Dan zou Marijn op z'n minst zijn naam goed geschreven hebben...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 10, 2006 9:19 pm

Dubbel schreef:
Marijn schreef:Z'n grootste held is 'Don Coreleone'.

:frusty:
Vergeet niet dat het Vito Corleone is. Naamgenoot dus. Als hij Marijn Corleone had geheten dan zou jij mogelijk ook iets met hem hebben.
De man is een figuur in een film! En als hij echt heeft bestaan was het een maffia-baas. Mooi idool. :frusty:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo mei 10, 2006 11:41 pm

Thomas schreef: En als hij echt heeft bestaan was het een maffia-baas. Mooi idool. :frusty:
Wees blij dat hij Don Theo Lucius niet noemt. :D

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » do mei 11, 2006 12:51 am

Dubbel schreef: Vergeet niet dat het Vito Corleone is. Naamgenoot dus. Als hij Marijn Corleone had geheten dan zou jij mogelijk ook iets met hem hebben.
Dat een filmcharacter, dus onbestaand persoon, je idool is, is natuurlijk al apart. Maar a la, ik begrijp dat je zo'n personage ontzettend stoer kan vinden.
Maar zorg dan in ieder geval dat je de naam van je idool juist weet te spellen :frusty:
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 1:17 am

Marijn schreef:
Dubbel schreef: Vergeet niet dat het Vito Corleone is. Naamgenoot dus. Als hij Marijn Corleone had geheten dan zou jij mogelijk ook iets met hem hebben.
Dat een filmcharacter, dus onbestaand persoon, je idool is, is natuurlijk al apart. Maar a la, ik begrijp dat je zo'n personage ontzettend stoer kan vinden.Maar zorg dan in ieder geval dat je de naam van je idool juist weet te spellen :frusty:
Ok, maar dat het je idool is. Voor een jochie van tien kan ik het nog begrijpen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mei 11, 2006 1:32 am

Marijn schreef:Maar zorg dan in ieder geval dat je de naam van je idool juist weet te spellen :frusty:
:idea:
Aha, dat is dus de reden van jouw post. Nu snap ik het. Ik had die quootjes zó niet begrepen. Vergeef me, ik dacht dat de spelfout van jou afkomstig was.
Thomas schreef:Ok, maar dat het je idool is. Voor een jochie van tien kan ik het nog begrijpen.
Idolen zijn imo ook meer iets voor schooljeugd. Er staat trouwens 'grootste held'. Is dat 1 op 1 te verwisselen met 'idool'? Ik zou desgevraagd ook niet echt met iets zinvollers weten te komen. Maar het mogelijk wel beter spellen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 2:01 am

Je grootste held is eigenlijk nog erger. Een idool is toch meer iemand die je ongelooflijk stoer vindt en van wie je vooral de positieve aspecten opvallen. Het magische van een bepaalde rockster, profvoetballer, etc.

Je grootste held zou toch eerder iemand moeten zijn die een heldendaad verricht heeft. Dat wordt sowieso wat moeilijk voor iemand die niet echt bestaat of in ieder geval niet een echt leven geleden heeft, maar in het geval van Don Corleone lijkt het me al helemaal stug.

Een moordenaar, wat een held. :worshippy:

En dat is wat er mis is met de jeugd van tegenwoordig. ;)

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do mei 11, 2006 7:31 pm

De man is een figuur in een film! En als hij echt heeft bestaan was het een maffia-baas. Mooi idool.
Ik vind dit hele argument (en dan vooral deze quote) veel meer de :frusty: verdienen dan het feit dat zijn held Don Corleone is. Het is een filmpersonage, nou en? Is er soms een wetboek geschreven waarin staat dat je held alleen maar een echt bestaande figuur moet zijn? Dat vind ik ontzettend kortzichtig :nooo:

Verder is Don Corleone naast een maffia-baas ook veel andere dingen. Daarom vind ik dit quote van Thomas echt ongelofelijk shallow. De personage Don Corleone bezit veel andere kwaliteiten die zeer zeker bewonderbaar zijn.


En als je het over de spellingfout van hem had, dan vind ik dat echt mierenneukerij :redcard:


Waar hebben we het over, dit hoort toch helemaal niet in dit topic?? :blush:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do mei 11, 2006 7:35 pm

Laat die jongen lekker zijn eigen idool uitkiezen, waar hébben jullie het over :nooo:

Ik heb liever een beetje een gekke klootzak die goed kan voetballen, dan de ideale schoonzonen die we al zoveel hebben. :yes:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 7:51 pm

Mr. Ajax schreef:
De man is een figuur in een film! En als hij echt heeft bestaan was het een maffia-baas. Mooi idool.
Ik vind dit hele argument (en dan vooral deze quote) veel meer de :frusty: verdienen dan het feit dat zijn held Don Corleone is. Het is een filmpersonage, nou en? Is er soms een wetboek geschreven waarin staat dat je held alleen maar een echt bestaande figuur moet zijn? Dat vind ik ontzettend kortzichtig :nooo:
Een held is iemand die iets indrukwekkends heeft gepresteerd. Hoe kan iemand die niet bestaat nou iets indrukwekkends hebben gepresteerd?

Maar ik begrijp dat Barney jouw held is? ;)

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do mei 11, 2006 8:52 pm

Een held is iemand die iets indrukwekkends heeft gepresteerd. Hoe kan iemand die niet bestaat nou iets indrukwekkends hebben gepresteerd?
Fout. Iemand zijn held is een iemand wie je adoreert. Iedereen heeft daarvoor zijn eigen redenen. Een filmpersonage net zo goed adoreren als iemand die 'echt bestaat'. Dat is juist het prachtige van film :yes:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie