De A1 van 2006/2007

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma mei 21, 2007 8:52 pm

Waar stond dat dan ?

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » di mei 22, 2007 2:02 pm

Denk dat Feyenoord El Kabir meer voor de breedte ziet. Men wil nu een volwaardig tweede elftal (16 spelers) hebben, dus kan hij op amatuerbasis komen.

Dat Hasselbaink weg moet, zal wel te grote mond hebben gehad. Maarja, de trainer Roy is natuurlijk ook heel maitg. Gelukkig gaat hij nu een lager elftal trainen. Utrech wil Hasselbaink trouwens ook.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mei 22, 2007 6:26 pm

Neefkens schreef:Waar stond dat dan ?
Op FN staat

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Okocha schreef:

Moestafa El Kabir speelde dit toernooi mee en zal ook komend jaar bij Feyenoord spelen. Was overbodig bij Ajax, op het toernooi deed trouwens ook een lange Zweedse spits mee.

--------------------------------------------------------------------------------

Was toch niet Aksel Kujovic.Speelde eerder bij feyenoord was geen sukses.


Misschien is mijn reactie niet juist, ben ik in de war gebracht door de reactie met de naam kujovic. Aan de andere kant: er staat (bericht Chivu?) dat er bij Ajax drie testspelers meededen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » di mei 22, 2007 9:52 pm

Nee, ik had niet goed gekeken kennelijk. Ik dacht dat het 2 testspelers waren, maar het waren Liesdek en Mac Intosch (verdediger uit A2). De tweede doelman was wel een testkeeper. Mijn excuses !

Die Zweedse spits deed bij Feyenoord mee.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 26, 2007 6:57 pm

Ajax heeft vandaag met 2-0 van Fenerbahce gewonnen.

Anita deed ook mee, ondanks dat hij bij Jong Ajax zit.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za mei 26, 2007 8:00 pm

Dat talent dat op stage was bij Real Madrid van Ajax Cape Town doet toch ook mee aan de Gestion Copa Amsterdam? (lol, die streaker :drecul.gif:.)

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 27, 2007 12:06 pm

Bertje schreef:Ajax heeft vandaag met 2-0 van Fenerbahce gewonnen.

Anita deed ook mee, ondanks dat hij bij Jong Ajax zit.

Anita was ook aanvoerder volgens mij. Morgen speelt AJAX tegen Werder Bremen en Glasgow Rangers.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 27, 2007 5:37 pm

Mr. Ajax schreef:
Bertje schreef:Ajax heeft vandaag met 2-0 van Fenerbahce gewonnen.

Anita deed ook mee, ondanks dat hij bij Jong Ajax zit.

Anita was ook aanvoerder volgens mij. Morgen speelt AJAX tegen Werder Bremen en Glasgow Rangers.
Belofte maakt schuld; voor mij geen AZ maar Copa Amsterdam (was al afgesproken en degene met wie ik altijd naar Ajax 1 ga, was dit weekend met vakantie!)

De A1 won met 1-0 van Werder Bremen en spelt op dit moment tegen Glsgow Rangers, geen sterk team en Ajax is al geplaatst voor de kruisfinale. Ik wilde na AZ liever Talpa zien (moet een tijdje reizen) dan vandaag voor de tweede keer de A1.

Het was van Ajaxkant een slechte wedstrijd (of kunnen we niet beter?). Het doelpunt werd gemaakt door John Goossens die profiteerde van een blunder in de verdediging, alleen op de keeper afging en scoorde.

Anita deed inderdaad mee, een paar maanden geleden tegen het eerste van Werder, nu tegen de jeugd. Hij kon zijn stempel niet op de wedstrijd drukken (speelde op 10).

Twee fantatische hard genomen vrije trappen gezien van de Duitse nummer 11. De eerste raakte de lat, Marco van Duin stond stil en keek ernaar, de tweede raakte de paal en weer kon Marco van Duin niets doen.

Wordt er één minuut voor tijd nog een doelpunt van Werder afgekeurd, buitenspel. Ik stond te ver weg om te zien of dat klopte.

Nathaniel Will viel al na een minuut of vijf uit, maar was in die vijf minuten al drie weggespeeld, de rechterkant van Werder was (vooral fysiek) zoveel sterker in het begin. Goossens ging linkshalf spelen, Hasselbaink werd linksbuiten, zoontje Wamberto werd linksbuiten.

Mitchell Donald en Moustafa el Kabir zaten gewoon op de tribune, die hadden ook kunnen spelen.

Marco van Duin greep twee keer mis bij een hoge bal, keepte gewoon slecht.

In de verdediging waren Aslan en Vorstermans goed, Supusepa maakte geen fout.

Siem de Jong werd terecht gewisseld, speelde slecht, Yildirim speelde een slechte eerste helft, maar herstelde zich goed.

In de voorhoede was Marvin Hasselbaink de enige die zijn directe tegenstander een paar keer de baas was. Het contract van Tayeb is verlengd? Geen idee waarom.

Zoontje Wamberto kwam tegen zijn directe tegenstander (links of rechts, maakt niet) zoveel tekort. Ze zagen hem niet staan. Hij is nog B-junior en die Duitsers zijn 19? maar het verontrust wel.

Invallers Olijve, Jongebloed, Danso voegden weinig toe.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mei 27, 2007 5:39 pm

Heeft Danilo (zoontje Wamberto) potentie? Hij is toch rechtsbuiten?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 27, 2007 5:56 pm

Daniel_vT schreef:Heeft Danilo (zoontje Wamberto) potentie? Hij is toch rechtsbuiten?
Ik denk dat het leeftijdsverschil beslissend was, anders redt hij het iet.

AJAX CAPE TOWN

Ik was nieuwsgierig naar wat Ajax cape Town kon brengen. Vorig jaa deden er drie spelers met Ajax mee, Stanton Lewis (nu een contract), Worthington (was er nu weer bij) en een linksbuiten uit Zambia.

Vandaag twee wedstrijden gezien en genoten. Tegen Florida werd het 5-1, keer op keer prachtige aanvallen tegen een wel erg zwak team, maar de aanvallen werden snel uitgevoerd, technisch zijn die spelers goed en ze handelen snel.

Helaas heb ik geen namenlijst gezien, ik moet dus afgaan op wat de speaker zei (voor zover hij de namen kon uitspreken).

De keeper vond ik erg goed. Hij is niet zo groot, maar reageert goed, is goed in één-tegen-één en komt zelfverzekerd over. Benieuwd wat er van hem wordt.

Achterin speelde Cape Twon meer met twee "Braziliaanse centrale verdedigers" waarvan de langste (Mario) blijkbaar de leider was. De andere centrale verdediger (nummer 4) kan goed voetballen.

Op het middenveld speelde Arendsen/Arolsen?, nummer zes een goed eerste helft, maar hij werd wel twee keer gewisseld.

In de aanval speelde nummer 9 (Klaassen o.i.d.) goed, zag het spelletje, was aanspeelbaar en net als bij nummer 10 (m'B...?to) een hoge handelingssnelheid.

Op rechts liep een nummer 7 die niet zo oud leek, klein is, maar hij verraste mij wel. Hij kwam zijn tegenstander (ook de Brazilianen van Cruzeiro) voorbij, was betrokken bij zeker drie doelpunten.

Vergelijk ik zijn spel met "zoontje Wamberto" dan weet ik wel.

Tegen Cruzeiro werd het 1-1, na een 1-0 voorsprong. Cruzeiro leek wat beter, maar met 1-1 kon iedereen leven (beide ploegen in de kruisfinale)

Morgen kan ik niet, maar ik zou graag Ajax Cape Town tegen onze A1 zien spelen. Ik hoop dat het verfrissende voetbal wint.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mei 27, 2007 6:01 pm

Bedankt voor de verslagen :yourock.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 28, 2007 1:37 pm

Vandaag dus de halve finales! Iemand die weet hoe die afgelopen zijn?

@Demo: Daylon Claassen is nog een speler van de -17!
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 28, 2007 1:46 pm

Ajax naar finale Copa Amsterdam

Amsterdam, 28 mei 2007
Ajax A1 heeft zich geplaatst voor de finale van de Copa Amsterdam. De ploeg van Sonny Silooy was met 1-0 te sterk voor Cruzeiro. In de finale treffen de Amsterdammers Ajax Cape Town of Werder Bremen.
De A1 van Ajax en Ajax Cape Town plaatsten zich zondag overtuigend voor de halve finales van het Amsterdamse toernooi. Ajax won met 1-0 van Werder Bremen en met 1-0 van Glasgow Rangers en eindigde daardoor als eerste in poule A.

Cape Town versloeg Florida Soccer Alliance met liefst 5-1 en speelde 1-1 gelijk tegen Cruzeiro. De Zuid-Afrikanen, die zaterdag al met 1-0 wonnen van FC NH, behaalden de eerste plaats in poule B.
Afbeelding

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 1:52 pm

Leuk zeg! Kom op, jongens! :headbang.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma mei 28, 2007 1:58 pm

joey schreef:Vandaag dus de halve finales! Iemand die weet hoe die afgelopen zijn?

@Demo: Daylon Claassen is nog een speler van de -17!
ga jij nu ook al met leeftijden goochelen? :headbang.gif: :headbang.gif:

The U17 Squad for the 2005 - 2006 season is as follows.

(...)
Daylon Claasen

Er waren wel meer namen die mij bekend voorkwamen, maar tussen lezen en de uitspraak van een Amsterdamse omroeper kan nogal wat verschil zitten.

Gisteren scoorde de nummer 10 (met een onuitsprekelijke naam) de 2-0. De omroeper kwam niet uit z'n naam. Even later scoorde die nummer 10 weer en de oplossing was simpel: je zegt dat nummer 9 scoorde (Claassen) :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 28, 2007 1:58 pm

Hier de spelerslijst van ACT. Kun je hier iets mee, Demo? Het grote talent met de onmogelijke naam (Siwahla of zoiets) zou ook mee moeten doen. Misschien was dat die 10?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 2:01 pm

Is Siwahla niet die rechtsbuiten? Hier staat Siwahla ook als rechtsbuiten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 28, 2007 2:04 pm

Je zou het aan de kwaliteit van de spelers moeten zien want Claassen en Siwahla zijn erg goed.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma mei 28, 2007 2:08 pm

joey schreef:Hier de spelerslijst van ACT. Kun je hier iets mee, Demo? Het grote talent met de onmogelijke naam (Siwahla of zoiets) zou ook mee moeten doen. Misschien was dat die 10?
Zie mijn bericht boven jouw (gelijktijdige?) reactie.

Spelerslijst Ajax Cape Town:

Grant Meyer, Allister Tango, Mario Booysen, zal die lange centrumverdediger zijn, David Booysen, er was nog één andere redelijk lange speler, de nummer 4; een rustige goed voetballer, Chad Robertson, Shafeeq Arendse, de nummer zes, controlerende middenvelder, aanvoerder en altijd aanspeelbaar, Aiden Jenniker, Sameegh Doutie, Mogamat Tauriq Brander, Andile Mbenyane, Kaylon Claasen, de nummer 9, Thulani Serero, Cole Alexander, viel twee keer in, Junaid Trouncelle, Azlin Isaacs, Mpho Lehloka, Clint Julies, de linksback heette volgens mij Clint, Mkhanyiseli Siwahla, Xolani Dyantyi.

De nummer 10 had een naam die begon met Mb of Mk, m.a.w. Andile Mbenyane of Mkhanyiseli Siwahla. De naam Andile is niet zo moeilijk uit te spreken en als de speaker met de voornaam begonnen is (lijkt me logisch) is de nummer 10 dus Mkhanyiseli Siwahla

De nummer 13 werd Zumi of zo geboemd; de Sameegh?

De nummer 7 (leuke rechtsbuiten) was van Indische/Pakistaanse afkomst. welke naam past daar het meest bij?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 28, 2007 2:26 pm

Volgens ajax.nl was het Sameegh Doutie die tegen FCNH scoorde en dit vierde met een dubbele salto. Zegt je dat wat, Demo?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma mei 28, 2007 2:38 pm

joey schreef:Volgens ajax.nl was het Sameegh Doutie die tegen FCNH scoorde en dit vierde met een dubbele salto. Zegt je dat wat, Demo?
Dan denk ik dat we die speler ook hebben gevonden, want ik meen me te herinneren dat nummer 13 scoorde.

Update:

Ajax Cape Town heeft blijkbaar verloren van Werder, want Werder speelt in de finale tegen Ajax. Werder zal vooral fysiek sterker zijn geweest (grote sterke ploeg)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 4:53 pm

En Ajax won van Werder.
Ajax A1 wint Copa Amsterdam

maandag 28 mei, door Whatever, Amsterdam, 17:42u, AT5
Ajax A1 heeft de Copa Amsterdam gewonnen. Op het drukbezochte internationale jeugdtoernooi op de velden van Blauw-Wit werd Werder Bremen in de finale met 1-0 verslagen.

De ploeg van coach Sonny Silooy wist afgelopen weekend alle poulewedstrijden te winnen en moest het maandag in de halve finale opnemen tegen Cruzeiro. De Brazilianen speelden beter, maar Ajacied Vurnon Anita maakte vlak voor tijd het enige doelpunt.

Aan het einde van de middag werd de finale tegen Werder Bremen gespeeld. John Goossens was in dit duel de matchwinner.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma mei 28, 2007 4:55 pm

Dus Ajax won al zijn potjes met 1-0? Stelletje halve Italianen. Ik las vorige week al dat de C1 rode kaarten kreeg voor schwalbes, nee het gaat goed met die Ajax jeugdopleiding. :hypocrite.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 4:57 pm

Ajax heeft de eerste wedstrijd met 2-0 van Fener gewonnen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma mei 28, 2007 5:02 pm

Bertje schreef:Ajax heeft de eerste wedstrijd met 2-0 van Fener gewonnen.
en ze spelen 2 x 25 minuten :headbang.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie