Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door Neefkens » di mei 25, 2010 5:20 pm

Altijd mooi hoor zo'n prijs, hoewel je dit natuurlijk ook weer negatief kan uitleggen.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door LucaS » di mei 25, 2010 6:25 pm

Hoe dan?
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door Demosthenes » di mei 25, 2010 6:37 pm

LucaS schreef:Hoe dan?
Een oeuvreprijs gezien de namen die genoemd worden, maar wel terecht dat Ajax die krijgt, er zijn Ajax drie clubs voorgegaan? Welke drie?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door Neefkens » di mei 25, 2010 6:53 pm

LucaS schreef:Hoe dan?
Neem een voorbeeld aan joey.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door peter » di mei 25, 2010 7:40 pm

Zo krijgen we het Ajaxmuseum wel vol. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door raymon » di mei 25, 2010 10:36 pm

Neefkens schreef:
LucaS schreef:Hoe dan?
Neem een voorbeeld aan joey.
Het erge is, ik las het bericht en dacht 'Wedden dat Joey er een negatieve draai aan weet te geven'.

Het feit dat het NL elftal voor een gedeelte uit echte Ajax jeugd (inclusief Ajax 1) en een gedeelte voortijdig vertrokken Ajax jeugd zegt voor mij genoeg dat we nog steeds een hoop goed doen. Het kan altijd beter, maar ik zie de toekomst wel positief in.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door Oscarito » di aug 10, 2010 10:25 pm

Ajax heeft voor mij zonder twijfel de beste jeugdopleiding alleen waar blijft die spits? Het is toch ook al een hele tijd geleden dat er nog een deftige spits voortkwam uit jullie opleiding en gezien de spitsen in de jeugdelftallen lijkt me niet dat daar voorlopig verandering in gaat komen. Het wordt weer eens tijd dat Ajax een typische Ajax-spits gaat opleiden want met al die aankopen die ze (noodzakelijk) moeten doen voorin wordt het Nederlandse voetbal ook niet beter van.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door D_skilled » di aug 10, 2010 10:54 pm

Ze hadden Jürgen Locadia of Jordy Toorenburg moeten halen. Waarom? Ze kunnen beide als kapstok fungeren en zijn in de nationale jeugdelftallen eerste spits, oftewel de beste in hun leeftijdscategorie.

Ik was vroeger wel gecharmeerd van Jip Bartels, maar daarvan is het afwachten hoe hij terugkeert van z'n blessure. Had het vorig seizoen sowieso moeilijk in de B1. In de C's was hij indrukwekkend. Panka is ook talentvol. Voor de rest houdt het wel op. Er liep laatst een spits uit Estland stage bij de B2 (tweede keer al dat hij komt), Marten Saarlas heet ie.

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door Lionel » di aug 10, 2010 11:28 pm

is er nergens een grote snelle neger te vinden of een lange dunne technische marokaan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door Oscarito » za aug 14, 2010 4:11 pm

D_skilled schreef:Ze hadden Jürgen Locadia of Jordy Toorenburg moeten halen. Waarom? Ze kunnen beide als kapstok fungeren en zijn in de nationale jeugdelftallen eerste spits, oftewel de beste in hun leeftijdscategorie.

Ik was vroeger wel gecharmeerd van Jip Bartels, maar daarvan is het afwachten hoe hij terugkeert van z'n blessure. Had het vorig seizoen sowieso moeilijk in de B1. In de C's was hij indrukwekkend. Panka is ook talentvol. Voor de rest houdt het wel op. Er liep laatst een spits uit Estland stage bij de B2 (tweede keer al dat hij komt), Marten Saarlas heet ie.
Het is niet zo dat ze de beste zijn in hun leeftijdscategorie dat hen een geschikte Ajax-spits maakt he.

En tja, de spelers moeten ook naar Ajax willen... wat dat betreft hebben ze wel een paar blauwtjes opgelopen.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door Justin » wo jan 19, 2011 11:17 pm

Onderzoek toont aan: Barça kleinste spelers, Spurs meeste internationals
Woensdag, 19 januari 2011 om 18:16

Een studie van de Professional Football Players Observatory (PFPO) heeft enkele leuke wetenswaardigheden aan het licht gebracht over de gemiddelde Europese voetballer en enkele topclubs op het Europese continent. Het in Zwitserland gehuisveste studiecentrum onderzocht een grote hoeveelheid gegevens en kwam met opmerkelijke bevindingen naar voren, meldt Reuters.

Zo is gebleken dat profs bij Europese clubs gemiddeld gezien tot op hogere leeftijd bij een topclub spelen, dat ze langer zijn dan bij vorige onderzoeken en dat ook de gemiddelde snelheid van een profvoetballer is toegenomen. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 13.000 spelers van 534 clubs in 36 verschillende competities. Andere resultaten uit het onderzoek geven aan dat Barcelona gemiddeld gezien beschikt over de selectie met de kleinste spelers.
Regerend Champions League-houder Internazionale heeft daarnaast de oudste spelers van alle clubs onder contract staan en Tottenham Hotspur heeft méér internationals in de gelederen dan enig andere club op het continent. Raffaele Poli, één van de onderzoekers, deed al sinds 2005 onderzoek naar diverse statistieken onder profs en zegt dat er bepaalde trends zichtbaar zijn ten opzichte van zes jaar geleden. “We zien dat spelers in de topcompetities gemiddeld gezien tot op hogere leeftijd doorspelen, dat ze langer zijn dan spelers in het laatste onderzoek en dat ze sneller zijn.”

Barcelona heeft als gezegd de kleinste spelers in de ploeg; de gemiddelde lengte van een blaugrana bedraagt 1 meter 77. SV Mattersburg uit Oostenrijk en Volyn Lutsk uit Oekraïne hebben de langste mannen: gemiddeld 1 meter 86. Bij Manchester United zijn de spelers de club het meest trouw van allen; de gemiddelde Mancunian speelt al 5,7 jaar bij de club. Tottenham Hotspur zou dik twee teams kunnen vullen met internationals; de Londenaren hebben er liefst 23.

Ajax wordt ook genoemd in het onderzoek. De Amsterdammers brachten met hun jeugdopleiding de meeste spelers voort die in de Europese topcompetities actief zijn. Op de vraag wat alle statistieken voor nut hebben, zegt Poli: “Clubs als Manchester United, Arsenal, Chelsea, Lille en Manchester City vragen de resultaten altijd op om te weten hoe de concurrentie ervoor staat. De nationale bonden willen het ook weten om bepaalde beslissingen te kunnen nemen.”
Staan we er toch weer goed op.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 19, 2011 11:48 pm

Wat lees ik dit graag...Hier ben ik nou trots op!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door sander » do jan 20, 2011 8:55 pm

Netjes....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door joey » vr jan 21, 2011 10:41 am

Vreemde criteria. Topcompetities? FC Sankt Pauli speelt ook in een topcompetitie. We hangen de vlag niet uit als onze spelers daar eindigen. Internationals? Vurnon Anita is international en Sno ook.

@Neef: zeik mij maar af. Ik zat er niet naast wat Van Basten en Jol betreft. Nu jij.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door Thijs » vr jan 21, 2011 6:27 pm

Inderdaad zeg, hoe durven ze ons complimentjes te geven over onze jeugdopleiding! Wat een sukkels.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door wimpey » vr jan 21, 2011 7:21 pm

joey schreef: @Neef: zeik mij maar af. Ik zat er niet naast wat Van Basten en Jol betreft. Nu jij.
Bij Ten Cate daarentegen...

Jezelf niet zo op de borst slaan, joey. :aai.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door joey » vr jan 21, 2011 8:00 pm

Dat zal me ook niet meer overkomen. Eerst zien, dan geloven, Willem. :eusa_liar.gif:

Het gemakkelijkste is om precies op het juiste moment een trainer te laten vallen, dan ben je nooit de azijnzeiker en is iedereen het altijd met je eens.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door wimpey » vr jan 21, 2011 8:07 pm

joey schreef:Dat zal me ook niet meer overkomen. Eerst zien, dan geloven, Willem. :eusa_liar.gif:
Pcs. Ik moet het met FdB ook nog maar zien. Van de kakkies en Vitas win je met mij als trainer ook nog wel.

En van AZ op halve kracht en Milan op 10% eveneens.

Ik vind Frank's insteek goed trouwens. Maar daar heeft ie weinig aan wanneer het in Utrecht en Breda weer eens niets wordt.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door LucaS » vr jan 21, 2011 8:08 pm

Blind is de beste!
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door wimpey » vr jan 21, 2011 8:23 pm

LucaS schreef:Blind is de beste!
Ik vind Urby beter.

Blind sr. mag blijven waar hij zit. Hesjes uitdelen en pilonnen zeulen richt weinig schade aan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door joey » vr jan 21, 2011 8:36 pm

Blind jr. heeft op mij nooit veel indruk gemaakt. Een beetje een slappe speler.

De bedoelingen van Frank de Boer zijn (vooralsnog) prijzenswaardig, maar wat hij wil is verdomd lastig. Hij moet heel wat in zijn mars hebben, wil hij slagen. We zullen het zien.

Kijk, ik lees steeds dat hij Ajax zijn gezicht terug wil geven en zo. Ja, dat zal wel. Dat wil iedereen graag horen. Maar dóe het maar eens.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door Neefkens » vr jan 21, 2011 8:38 pm

joey schreef:Vreemde criteria. Topcompetities? FC Sankt Pauli speelt ook in een topcompetitie. We hangen de vlag niet uit als onze spelers daar eindigen. Internationals? Vurnon Anita is international en Sno ook.

@Neef: zeik mij maar af. Ik zat er niet naast wat Van Basten en Jol betreft. Nu jij.
Miste je me?

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door Neefkens » vr jan 21, 2011 8:38 pm

joey schreef:Vreemde criteria. Topcompetities? FC Sankt Pauli speelt ook in een topcompetitie. We hangen de vlag niet uit als onze spelers daar eindigen. Internationals? Vurnon Anita is international en Sno ook.

@Neef: zeik mij maar af. Ik zat er niet naast wat Van Basten en Jol betreft. Nu jij.
Miste je me?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door joey » vr jan 21, 2011 8:42 pm

Neefkens schreef:
joey schreef:Vreemde criteria. Topcompetities? FC Sankt Pauli speelt ook in een topcompetitie. We hangen de vlag niet uit als onze spelers daar eindigen. Internationals? Vurnon Anita is international en Sno ook.

@Neef: zeik mij maar af. Ik zat er niet naast wat Van Basten en Jol betreft. Nu jij.
Miste je me?
Eerst wel, maar toen ik je post las niet meer, Neef. :frusty.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax jeugdopleiding wederom 's lands beste

Bericht door peter » vr jan 21, 2011 8:43 pm

Joey reageert op een post van bijna een jaar geleden. Hij heeft je echt gemist dus. :smallgrin.gif:

Plaats reactie