Copa Amsterdam 2006

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Copa Amsterdam 2006

Bericht door Aristides » zo jun 04, 2006 12:50 am

Voor het tweede jaar (als Rotterdammer en wat was in 2005 die nummer twee van Cruzeiro goed) naar dit Amsterdamse toernooi. Hoe zou Ajax het doen tegen Galatasaray?

Na een moeilijk begin, Galatasaray zat er bovenop, speelde met veel agressie (in de goede betekenis) werd Ajax sterker, zonder dat er uitblinkers waren. Het tempo lag hoog en er werd goed gevoetbald door beide teams.

De spelerslijst van Ajax klopte niet met de werkelijke opstelling (Schilder en Vertonghen door elkaar gehaald en Gregory v.d. Wiel was officieel Timisela, m.a.w. hoe zit het met de opstelling van de tegenstander???) ging mijn interesse vooral uit naar de spelers van Ajax Cape Town. Een van de begeleiders had al een tijd met papa Sarpong zitten praten, het gesprek ging over de lengte van een contract en dat Jeffrey over ruim een jaar moet gaan praten met Ajax of ????, maar papa Sarpong reageerde redelijk “lauwâ€
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 04, 2006 5:13 am

Bedankt voor je verslag, Demos. :xyxthumbs:

Opvallend dat jij denkt dat Schilder het niet gaat halen, terwijl hij waarschijnlijk bij het eerste van Ajax blijft.

Sarpong heeft kort geleden z'n contract toch nog verlengd?

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo jun 04, 2006 11:02 am

Mooi verslag, Demosthenes.

Stanton Lewis, Granwald Scott en Coburn Woodington zouden de spelers moeten zijn van Capetown.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jun 04, 2006 11:04 am

Thomas schreef:Opvallend dat jij denkt dat Schilder het niet gaat halen, terwijl hij waarschijnlijk bij het eerste van Ajax blijft.

Sarpong heeft kort geleden z'n contract toch nog verlengd?
Schilder is een jaar (of meer dan één) ouder dan de anderen in het team, heeft in Ajax 1 gespeeld (en getraind) en staat op de plaats (4) van waaruit leiding gegeven kan worden. Schilder gaf geen leiding, ging niet voor in de strijd, kwam niet vaak voor zijn verdediging, werd regelmatig geklopt in (kop)duels en was in mijn ogen gisteren minder dan Gregory v.d. Wiel. Schilder is een goede voetballer, maar gisteren vond ik hem tegenvallen. Vermaelen is ruim een half jaar ouder, maar veel verder in zijn ontwikkeling.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 04, 2006 11:04 am

Hoe zit het nou met die Martina? Ik hoor meer dan eens dat hij fanstastisch kan voetballen, maar hij wordt nooit in één adem genoemd met de grootste talenten.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jun 04, 2006 12:34 pm

Martina lijkt me een gevalletje Kiran Bechan...Ik hoop van niet natuurlijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 04, 2006 1:26 pm

Demosthenes schreef:
Thomas schreef:Opvallend dat jij denkt dat Schilder het niet gaat halen, terwijl hij waarschijnlijk bij het eerste van Ajax blijft.

Sarpong heeft kort geleden z'n contract toch nog verlengd?
Schilder is een jaar (of meer dan één) ouder dan de anderen in het team, heeft in Ajax 1 gespeeld (en getraind) en staat op de plaats (4) van waaruit leiding gegeven kan worden. Schilder gaf geen leiding, ging niet voor in de strijd, kwam niet vaak voor zijn verdediging, werd regelmatig geklopt in (kop)duels en was in mijn ogen gisteren minder dan Gregory v.d. Wiel. Schilder is een goede voetballer, maar gisteren vond ik hem tegenvallen. Vermaelen is ruim een half jaar ouder, maar veel verder in zijn ontwikkeling.
En jij ziet in Schilder niet meer een linkshalf dan een nummer 4?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jun 04, 2006 1:40 pm

Hij speelt nu al een paar jaar op 4, m.a.w. het is moeilijk te beoordelen wat hij nu als middenvelder zal presteren.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jun 04, 2006 4:07 pm

voor de Noord Hollanders, om 7 uur vanavond is er een Copa Journaal op AT5 met beelden van alle wedstrijden. Ik heb net de samenvatting gezien van zaterdag, mooie goal van Poepon zeg.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 04, 2006 5:49 pm

Demosthenes schreef:Hij speelt nu al een paar jaar op 4, m.a.w. het is moeilijk te beoordelen wat hij nu als middenvelder zal presteren.
Dat is waar. Maar bij Ajax heeft hij toch een paar keer de plek van Lindenbergh als linkshalf over genomen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jun 04, 2006 6:22 pm

Bernardo Vieira de Souza BERNARDO Meio campo 20.05.90 Cruzeiro E.C.

Was al met Brazilie onder-17 op de Med. International Cup rond Barcelona in maart.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » zo jun 04, 2006 6:28 pm

O jee, AT5 United ligt eruit! X'C

;)
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jun 04, 2006 8:36 pm

morgen wordt de finale live uitgezonden op AT5, om 15:00u. Ajax speelt in de halve finales dus de kans is aanwezig dat Ajax de finale haalt.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » zo jun 04, 2006 11:16 pm

De halve finales zijn Ajax-Sporting en Cruzeiro-Galatasaray nietwaar?
Las dat de wedstrijd Olympiakos-Ajax met een opstootje eindigde. Iemand die daar iets meer over kan vertellen?
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Copa Amsterdam 2006

Bericht door joey » ma jun 05, 2006 8:43 am

Er stonden twee “Zuid-Afrikaanse namen” op de spelerslijst, maar met nummer 15 (officieel Stanton Lewis) en met nummer 19 (officieel Mitchel Burgzorg, m.a.w. niets Zuid-Afrikaans) deden deden er twee mee. De linksbuiten (nummer 19) kwam zijn tegenstander niet voorbij en werd vervangen. De vervanging was terecht, al weet ik niet hoe oud die nummer (voornaam Clifford, achternaam ????????) is; hij lijkt mij nogal jong. De nummer 15 stond in de spits en beviel me wel. Hij weet de bal één keer te raken, had in de eerste helft goede loopacties, zat goed op de bal, gebruikte zijn lichaam, kortom een goede speler. Ik zie in hem echter geen spits, meer een aanvallende middenvelder, wel een Ajax-speler. Ik ken zijn naam niet (op de spelerslijst officieel Stanton Lewis, maar die viel later in onder een ander nummer!!!), maar in de eerste helft liet hij zien te kunnen voetballen.

In de tweede helft viel ineens ene Stanton Lewis in (volgens de speaker, het nummer correspondeerde niet met die op de uitgereikte spelerslijst!!!), een lange, ietwat slungelachtige donkere speler. Hij ging volledig de fout in bij een voorzet (werd toen 2-2) , liet zijn tegenstander de bal koppen, handelde de rest van de wedstrijd te traag en viel mij nogal tegen. De Zuid-Afrikaanse oogst: twee keer weinig tot niets en één keer veelbelovend (maar wie was dat?)
Demo, was die veelbelovende speler soms Granwald Scott? Zie foto op www.ajaxct.com (spelers eerste elftal, krijg de foto niet geplaatst). Granwald Scott viel me destijds tegen ons Ajax meteen op, die jongen kan aardig ballen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 05, 2006 8:46 am

Scott was toch de middenvelder van Cape Town die er een tijdje geleden ook al bij was?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 05, 2006 8:50 am

Yep. Net als Lewis. Scott wordt in Zuid-Afrika gezien als de nieuwe Pienaar.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 05, 2006 8:52 am

Maar er zou toch ook nog een groter talent rondlopen bij Cape Town? Die naam vergeet ik alleen telkens, maar ik dacht dat het ook een aanvallende middenvelder was.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 05, 2006 8:56 am

Ja, met die onmogelijk naam, maar die is pas een jaar of zestien.

Dit is Scott:

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 05, 2006 9:00 am

Bedankt, joey! :xyxthumbs:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma jun 05, 2006 9:34 am

Bertje schreef:Maar er zou toch ook nog een groter talent rondlopen bij Cape Town? Die naam vergeet ik alleen telkens, maar ik dacht dat het ook een aanvallende middenvelder was.
Bedoelen jullie die Shalabala (of zoiets) ?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 05, 2006 9:42 am

Klinkt hip.

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » ma jun 05, 2006 10:15 am

Nee, ik denk dat Joey Mkhanyiseli Siwahla bedoelt. Al zie ik niet wat er zo lastig is aan zijn naam... ;)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jun 05, 2006 10:49 am

Deli schreef:De halve finales zijn Ajax-Sporting en Cruzeiro-Galatasaray nietwaar?
Las dat de wedstrijd Olympiakos-Ajax met een opstootje eindigde. Iemand die daar iets meer over kan vertellen?
Ajax stond 2-1 voor en Olympiakos scoorde, de grensrechter vlagte niet maar de scheids floot omdat hij 3 man buitenspel zag staan. Daarop kreeg hij alle Grieken, inclusief de heetgebakerde coach over zich heen. De coach kreeg rood, en de scheids besloot verstandig om de laatste 2 minuten maar niet te laten spelen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » ma jun 05, 2006 11:23 am

Henk de Gier schreef:
Deli schreef:De halve finales zijn Ajax-Sporting en Cruzeiro-Galatasaray nietwaar?
Las dat de wedstrijd Olympiakos-Ajax met een opstootje eindigde. Iemand die daar iets meer over kan vertellen?
Ajax stond 2-1 voor en Olympiakos scoorde, de grensrechter vlagte niet maar de scheids floot omdat hij 3 man buitenspel zag staan. Daarop kreeg hij alle Grieken, inclusief de heetgebakerde coach over zich heen. De coach kreeg rood, en de scheids besloot verstandig om de laatste 2 minuten maar niet te laten spelen.
Ok...dat klinkt inderdaad als Grieken......

:yes:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Plaats reactie