Donovan Slijngard Talent van het jaar

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Donovan Slijngard Talent van het jaar

Bericht door FlaFlu » di jun 06, 2006 8:35 pm

Afbeelding

Donovan Slijngard Talent van het jaar

Amsterdam, 6 juni 2006
Wie een blik werpt op het lijstje Talenten van het jaar van de Toekomst kan niet anders dan concluderen dat het een voorbode lijkt van een wervelende carrière. Dus wie weet waar Donovan Slijngard, tijdens de Vanenavond dinsdagavond gekozen tot het nieuwste Talent van het jaar, over een paar jaar staat. ,,Nou, ik denk niet dat je kan zeggen dat ik het nu wel even zal gaan maken"', aldus Slijngard zelf.

Rafael van der Vaart was de eerste beste jeugdspeler van het nieuwe millennium, gevolgd door John Heitinga, Wesley Sneijder, Kenneth Vermeer, Hedwiges Maduro en Murat Yildirim. Vier van deze jongens zijn momenteel bij de WK-selectie van Nederland, Kenneth Vermeer werd afgelopen weekeinde Europees kampioen met Jong Oranje en alleen van de vorige winnaar Murat Yildirim heeft de buitenwacht nog niet zoveel gehoord als van de andere vijf, maar wie weet komt dat nog.
Donovan Slijngard is dus de nieuwste winnaar van de trofee 'Talent van het jaar' van de Toekomst. Als hij het echter zelf voor het zeggen had gehad dan was hij niet de winnaar geworden. ,,Dat ik het wel werd, had ik echt niet verwacht. Ik zou Vurnon Anita gekozen hebben. Maar dit is heel leuk. Ik vind het echt een eer te winnen."

Afbeelding
In de oefenwedstrijd tegen Hilversum kreeg Donovan Slijngard al speelminuten in Ajax 1

John van den Brom hield het voor Slijngard in zijn toespraak niet lang spannend. ,,Het Talent van het jaar hoeft niet per se uit de A-junioren te komen. Maar ook dit jaar is dat wel zo. Hij speelt al tien jaar in de opleiding."

Dat was het moment dat Slijngard dacht dat hij wel eens een kans zou kunnen maken op de ereprijs. Van den Brom ging verder. ,,Hij is een grote persoonlijkheid, heeft een goede uitstraling en kan natuurlijk goed voetballen. Hij heeft maar twee wedstrijden gemist en dat was door een blessure. Hij was de aanvoerder, tekende twee maanden geleden een contract en komt bij Coby Boys uit Amersfoort vandaan." Toen was het voor alle aanwezigen wel duidelijk dat het Slijngard betrof.

,,Een mooier seizoen kan niet", glunderde de Ajacied. ,,Kampioen met de A1, het contract dat ik tekende en nu deze prijs. Dit jaar was wel het meest bijzondere van de tien jaar die ik bij Ajax voetbal. Maar dat ik deze prijs heb gewonnen, wil niet zeggen dat ik het ook ga maken. Ik moet gewoon mijn best blijven doen!"

Afbeelding
De jongste talentjes van Ajax kregen een fraaie kampioensvaan

Het draaide dinsdagvond niet alleen om Slijngard. Elk jeugdteam kreeg een mooi woordje van voorzitter John Jaakke. ,,Het is mooi om hier in het hart van de vereniging te zijn", begon de preses. ,,Want hier ligt het geheim van Ajax."
Jaakke riep als eerste de F1 naar voren. Het jongste team van de Amsterdamse jeugdopleiding werden dit seizoen niet zomaar kampioen, stelde de voorzitter vast. ,,Ze werden maar liefst twee keer kampioen en bovendien scoorden ze 218 doelpunten! Bovendien kan waarschijnlijk geen enkel ander team zeggen dat ze met 10-0 van Juventus hebben gewonnen."
Afbeelding
De C1 presteerde dit zijn geweldig en werd landskampioen

Behalve de F1, kregen ook de E1, D2, C1 en A1 de kampioensvanen uitgereikt. Bovendien overhandigde John van den Brom de kampioenen van de competitie hooghouden - bij elke thuiswedstrijd tijdens de warming-up gehouden - hun prijzen. Dylan Nieuwenhuijs verbaasde iedereen met een aantal van 1375 keer, gevolgd door Tomas Arroyo (1300) en Bas Kuipers (1044).
Alle andere teams kregen een fraaie herinneringsvaan aan dit seizoen in de jeugdopleiding van Ajax, onlangs nog gekozen tot Jeugdopleiding van het jaar. Ook die daarbij behorende Rinus Michels Trofee ontbrak natuurlijk niet bij de vanenavond.


Ajax.nl

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 06, 2006 9:43 pm

positie van deze jongen? insiders?????
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 06, 2006 9:51 pm

Slijngard is een centrale verdediger van het type-Danny Blind. Niet groot, moet het van zijn inzicht hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di jun 06, 2006 10:41 pm

Speelt toch ook vaak op links of niet?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do apr 19, 2007 3:37 pm

Donovan Slijngard Talent van het jaar

Amsterdam, 6 juni 2006

Wie een blik werpt op het lijstje Talenten van het jaar van de Toekomst kan niet anders dan concluderen dat het een voorbode lijkt van een wervelende carrière. Dus wie weet waar Donovan Slijngard, tijdens de Vanenavond dinsdagavond gekozen tot het nieuwste Talent van het jaar, over een paar jaar staat. ,,Nou, ik denk niet dat je kan zeggen dat ik het nu wel even zal gaan maken"', aldus Slijngard zelf.
Na Maduro en Yildirim werd hij talent van het jaar. Heeft Ajax nog iets met hem? Hij speelt in Jong Groningen (heeft twee keer in het eerste gespeeld) en Ajax haalt nu de langzame niet-back Schilder terug om zich te richten op de positie van linksback, na Emanuelson???
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 19, 2007 3:41 pm

Slijngard wordt ook teruggehaald.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 19, 2007 4:33 pm

Bertje schreef:Slijngard wordt ook teruggehaald.
Bron?

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » do apr 19, 2007 5:07 pm

Zelfde situatie als Poepon. Als hij contract verlengt, kan hij weer verhuurd worden. Zal waarschijnlijk niet bij Groningen zijn, maar bij andere eredivisie-club.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mei 31, 2007 4:08 pm

Peter schreef:
Bertje schreef:Slijngard wordt ook teruggehaald.
Bron?
FC Groningen kan Slijngard niet houden

31/5/2007 15:42

FC Groningen ziet met lede ogen Donovan Slijngard vertrekken. Ajax haalt de verdediger terug naar Amsterdam.

Hoewel Slijngard niet verder kwam dan drie duels in de Groningse hoofdmacht, maakte de huurling in het half jaar aldaar voldoende indruk. Trainer Ron Jans wilde de verdediger graag in De Euroborg houden.

Ajax meldde echter niet te willen ingaan op het Groningse verzoek de huurperiode te verlengen, omdat de Amsterdamse club de negentienjarige linkspoot komend seizoen in de hoofdstad wil zien spelen.

FC Groningen zoekt nog een oplossing voor Jack Tuyp en Kiran Bechan. De twee huurlingen komen terug van respectievelijk FC Volendam en FC Den Bosch, maar hebben ondanks een doorlopend contract geen toekomst in De Euroborg.

Zo meldt vi.nl

Kunnen we wat van deze jongen verwachten het komende seizoen?

robiono
Berichten: 180
Lid geworden op: za jan 07, 2006 8:47 pm

Bericht door robiono » do jan 24, 2008 4:52 pm

Kick*

Was ooit het grootste talent v/d toekomst.

Zijn hier supporters die weten of hij een contractverlenging gaat krijgen?
Hij heeft een aflopend contract en heb toch vaak lovende verhalen gehoord over deze speler.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jan 24, 2008 7:36 pm

Ik verwacht van niet. Simpelweg omdat hij het niveau van Ajax-1 niet aankan. We hebben problemen op de linksbackpositie, maar nog traint ie niet mee. Zegt genoeg, lijkt mij. Terrecht, want hij is van niveau pak-em-beet Willem-2.

Plaats reactie