Seizoen 2007/2008 Ajax A2

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 23, 2007 3:15 pm

Als ik het over dezelfde jongen heb, is hij al een tijdje geleden voor het eerst door AJAX benaderd, en is dit dus niet zijn eerste stage. Ik weet niet zeker waar hij nu speelt, maar hij kan zeker wel ballen. :yes:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma apr 23, 2007 3:30 pm

Wie zijn de B-spelers die weg moeten, Chivu?

Hoe kun je transfers van jeugdspelers blokkeren? Stel een jongen gaat verhuizen, moet hij dan bij zijn oude club blijven? (Ik denk dat Scheringa een dergelijke regel niet fijn vindt.)

Ken je die jongens van AZ en Utrecht?

Weet jij of het broertje van Aisatti is aangenomen?
Bij B2: Gino Heerings en Mehran Hushyari. Bij B1 Kai Heerings, Randel Shakison en wat ik hoorde ook Nigel Hasselbaink. Verassend dus, kan niet anders dan mentaliteit of akkefietje zijn geweest lijkt me.

Via duidelijke regels kan de KNVB die transfers wel verbieden. Bij verhuizing van spelers kan er wel overgestapt worden, maar dat is niet het punt. Ajax neemt dan dus die verdediger van AZ over en AZ haalt dan weer een vervanger bij Haarlem. Dat willen dus verbieden om de kleine clubs te beschermen.

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma apr 23, 2007 3:32 pm

Mr. Ajax kan best wel eens gelijk hebben. Die jongen moet rond de 14/15 jaar zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 3:37 pm

Maar waarom heeft Stein het over een supergriek? Is hij zo goed?
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 23, 2007 5:50 pm

Hij is volgens mij jonger dan een normale B-junior, en kan gewoon heel goed voetballen. Als ik het goed heb is hij door AJAX naar Nederland gehaald, na zijn eerste stage dus. Wellicht dat hij daarna ergens gestald was.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 23, 2007 5:57 pm

Chivu 05 schreef:Bij B2: Gino Heerings en Mehran Hushyari. Bij B1 Kai Heerings, Randel Shakison en wat ik hoorde ook Nigel Hasselbaink. Verassend dus, kan niet anders dan mentaliteit of akkefietje zijn geweest lijkt me.
Omdat jij wel degelijk iets zag in deze jongen(s)?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma apr 23, 2007 8:23 pm

Omdat jij wel degelijk iets zag in deze jongen(s)?
Een paar weken geleden speelde hij niet sterk, maar hij kan wel voetballen, kan in de kleine ruimte worden aangespeeld en is handig (nummer 9)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 8:32 pm

Er zijn me te veel akkefietjes. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma apr 23, 2007 8:48 pm

joey schreef:Er zijn me te veel akkefietjes. :sad:
Je bedoelt Rienstra en nu Hasselbaink? Zou Nigel een mooi contract kunnen tekenen bij scheringa?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 8:53 pm

En Biseswar. En Quincy. En Zeefuik.

Lastige jongens maar wel talenten.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma apr 23, 2007 8:58 pm

joey schreef:En Biseswar. En Quincy. En Zeefuik.

Lastige jongens maar wel talenten.
Quincy is jaren geleden en eerljk gezegd missen we die niet.
Biseswar heeft bij heracles problemen en had die vorig seizoen ook bij feyenoord
Zeefuik weet ik niet.

Rawley Rozendaal is twee jaar geleden vertrokken: problemen of diefstal?

Valt mee als dit alle problemen zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 9:03 pm

Diefstal, dacht ik.

Het supertalent Mike Offenberg (ploeggenoot van Seedorf en Kluivert) werd weggestuurd omdat hij zonder toestemming van Ajax een proeftraining aflegde bij AS Monaco. Wat zou er van hem geworden zijn?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 23, 2007 9:04 pm

Vind je het echt meevallen? Ik hoor bij andere clubs vrijwel nooit iets over talenten die in de jeugd al weggestuurd worden omdat ze zo lastig zijn.

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » ma apr 23, 2007 9:07 pm

Ik weet niet of Hasselbaink vanwege een akkefietje moet vertrekken. Ik suggereer dat alleen, omdat ik het een goede voetballer vind. Maar het kan ook zijn dat hij op trainingen er met de pet naar gooide, is puur speculeren dus.

Rozendaal is weggestuurd omdat hij destrijds telefoons had gestolen. Zeer terecht dus.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma apr 23, 2007 9:24 pm

Thomas schreef:Vind je het echt meevallen? Ik hoor bij andere clubs vrijwel nooit iets over talenten die in de jeugd al weggestuurd worden omdat ze zo lastig zijn.
ik hoor van andere clubs vrijwel niets over hun jeugdopleiding, maar ook daar gebeurt dat. Bij feyenoord is ene van persie ook min of meer weggestuurd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 9:30 pm

joey schreef:Het supertalent Mike Offenberg (ploeggenoot van Seedorf en Kluivert) werd weggestuurd omdat hij zonder toestemming van Ajax een proeftraining aflegde bij AS Monaco. Wat zou er van hem geworden zijn?
Even mijn eigen vraag beantwoorden: zit in de georganiseerde misdaad. :X


Offenberg, Mike

De jonge Mike is de zoon van Robbie Offenberg, een goede vriend van Cor van Hout en Willem Holleeder. In zijn jeugd voetbalde Mike bij profclub Haarlem. Volgens CIE informatie runt hij een goedlopende cokeline voor Dino Soerel en Holleeder. Een deel van de opbrengst moet hij aan hen afstaan. Ook zou hij in contact hebben gestaan met de in 2004 geliquideerde Gijs van Dam jr. en de op 27 oktober 2005 doodgeschoten Antilliaan Elmerd Alberto. Na de dood van Van Dam, zouden Mike en zijn broer Robbie diens hasjhandel hebben voortgezet.
Het gaat Offenberg de laatste jaren ogenschijnlijk voor de wind. In 2004 koopt hij in Aalsmeer een luxe villa voor 1,3 miljoen euro. Daarvoor gebruikt hij geld dat door een kennis van hem op een Zwitserse bankrekening is gezet. Bovendien kopen Offenberg en zijn vriendin voor 300.000 euro aan meubels en keuken.
Bij de financiering van de villa is de Hilversumse zakenman René van den Berg betrokken. Die kwam in de zomer van 2005 in opspraak toen bleek dat hij talloze rijke investeerders had opgelicht. Dat leverde hem 1,9 miljoen euro op. Justitie vermoedt dat met dat geld de villa van Mike Offenberg is gefinancierd. Hoeveel geld Offenberg bij Van den Berg had ingelegd is niet bekend.
wikispaces.com

Maar beter om die weg te sturen waarschijnlijk!
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 23, 2007 9:38 pm

Demosthenes schreef:
Thomas schreef:Vind je het echt meevallen? Ik hoor bij andere clubs vrijwel nooit iets over talenten die in de jeugd al weggestuurd worden omdat ze zo lastig zijn.
ik hoor van andere clubs vrijwel niets over hun jeugdopleiding, maar ook daar gebeurt dat. Bij feyenoord is ene van persie ook min of meer weggestuurd.
Van Persie zat toen al een tijdje bij het eerste.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma apr 23, 2007 9:41 pm

Thomas schreef:
Demosthenes schreef:
Thomas schreef:Vind je het echt meevallen? Ik hoor bij andere clubs vrijwel nooit iets over talenten die in de jeugd al weggestuurd worden omdat ze zo lastig zijn.
ik hoor van andere clubs vrijwel niets over hun jeugdopleiding, maar ook daar gebeurt dat. Bij feyenoord is ene van persie ook min of meer weggestuurd.
Van Persie zat toen al een tijdje bij het eerste.
Neem niet alles zo serieus :D

Van persie deed trouwens niet zo vaak meer mee
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 06, 2007 11:27 pm

Op AZfanpage.nl wordt gemeld dat Joey Godee op proef gaat bij AZ.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mei 06, 2007 11:42 pm

Demosthenes schreef:
joey schreef:En Biseswar. En Quincy. En Zeefuik.

Lastige jongens maar wel talenten.
Quincy is jaren geleden en eerljk gezegd missen we die niet.
Biseswar heeft bij heracles problemen en had die vorig seizoen ook bij feyenoord
Zeefuik weet ik niet.

Rawley Rozendaal is twee jaar geleden vertrokken: problemen of diefstal?

Valt mee als dit alle problemen zijn.
Zeefuik was niet een kwestie van lastig, hij bleek een dikkertje en scoorde te weinig (naar wat ik gehoord heb :oud.gif:.)

Wie is Joey Godee?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 13, 2007 4:09 pm

joey schreef:Op AZfanpage.nl wordt gemeld dat Joey Godee op proef gaat bij AZ.
Hij kan wel aardig voetballen, maar doet te weinig met wat hij kan. Hij loopt zich wel goed vrij (B1), maar scoort dan relatief gezien te weinig. In de paar keren dat ik hem in A2 zag, deed hij geen schokkende dingen. Hij is of aanvaller (meestal links) of aanvallende middenvelder.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 4:18 pm

Volgend seizoen zullen een aantal A2-spelers die dan in de A1 zitten een contract van Ajax tegemoet zien. Sommige spelers zullen vertrekken, sommige zullen voor de tweede maal achtereenvolgens in de A2 blijven. Dus wat Ajax voor ogen heeft is dat de negen jongens (inclusief, Lorenzo Ebecilio, Geoffrey Castillion en Floran Josefzoon), die nog steeds op een contract kunnen rekenen, de A2 overslaan en gelijk in de A1 komen. De overige spelers van de B1 zullen de selectie van de A2 compleet maken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma feb 18, 2008 6:40 pm

inclusief, Lorenzo Ebecilio, Geoffrey Castillion en Floran Josefzoon), die nog steeds op een contract kunnen rekenen
Fijn, maar tekenen ze ook? De "zes" hebben al weer een paar weken geleden getekend!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 7:13 pm

Fijn, maar tekenen ze ook? De "zes" hebben al weer een paar weken geleden getekend!
Ja, maak je niet druk. Jouw druk rust op mijn schouders.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma feb 18, 2008 8:01 pm

D_skilled schreef:
Fijn, maar tekenen ze ook? De "zes" hebben al weer een paar weken geleden getekend!
Ja, maak je niet druk. Jouw druk rust op mijn schouders.
Ja en ik blijf stampen op je schouders totdat je niet meer zichtbaar bent als ze niet tekenen :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie