De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door LucaS » za apr 14, 2012 5:43 pm

God, Real speelde laatst gelijk tegen nummer laatst, die kunnen ook niet voetballen zeg.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De B-junioren

Bericht door 999 » za apr 14, 2012 6:15 pm

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Oscarito » zo apr 15, 2012 9:47 am

Die hele AEGON Future Cup stelt echt geen bal voor. Ja, voor de Ajacieden die hun ploeg zien winnen misschien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De B-junioren

Bericht door 999 » zo apr 15, 2012 1:22 pm

Ach, als AJAX laatste was geworden had jij iets anders geroepen, zoals je dat nu ook doet ..

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Demosthenes » zo apr 15, 2012 3:56 pm

Oscarito schreef:Die hele AEGON Future Cup stelt echt geen bal voor. Ja, voor de Ajacieden die hun ploeg zien winnen misschien.
Jij hebt ongetwijfeld meer zicht op de sterkte van al die teams dan ik; ik ben alleen maar liefhebber van mooi voetbal (en daarom Ajacied) Ik kan, om die reden, genieten van Cape Town, terwijl de kenners zeggen dat het nooit iets zal worden (ervaringen uit het verleden) Ik zie de B-jeugd van Barcelona alleen maar voetballen als ze in Amsterdam zijn, hetzelfde voor die van Bayern, MU en Milan, maar wie ziet ze vaker voetballen?

Ik lees dat Barcelona niet met zijn sterkste spelers kwam (Doen ze blijkbaar nooit, ik lees niets anders, voetballen hun beste spelers wel?), dan zie ik dat er geen wondervoetballer bij zit, dat er houterige spelers rondlopen bij Milan en Bayern, maar eerlijk gezegd zie ik in de B-competitie in Nederland veel slechtere voetballers rondlopen, heb ik het idee dat de tegenstanders op het Aegon toernooi toch beter zijn.

Je moet je niet richten op die ene speler van Anderlecht in 2011, die van MU in 2012, want zekerheid dat het een topper wordt, heb je nooit en het is onwaarschijnlijk dat al die toppers bij één ploeg lopen, of dat nou Ajax of PSV is. Mag MU een goede speler hebben, ze kopen er genoeg, net als Barcelona enz.

Vind het jammer dat een overwinning van een jeugdteam van Ajax gekleineerd moet worden, zowel door vertegenwoordigers van andere verenigingen (oké, zal er wel bij horen) als door Ajacieden (omdat het JC niet uitkomt?). Spelers willen altijd winnen, coaches toch ook? Ik heb tijdens het Aegon Toernooi gedacht dat de coaches van Barcelona, MU enz. aanwijzingen gaven om hun team beter te laten voetballen/te laten winnen, is dat ook een foutieve gedachte? Gaven ze juist aanwijzingen om te verliezen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De B-junioren

Bericht door wimpey » zo apr 15, 2012 4:01 pm

Demosthenes schreef: Vind het jammer dat een overwinning van een jeugdteam van Ajax gekleineerd moet worden, zowel door vertegenwoordigers van andere verenigingen (oké, zal er wel bij horen) als door Ajacieden (omdat het JC niet uitkomt?).
Nee, omdat afgerekend wordt bij de senioren.

Leuk dat Serero het in jouw ogen leuk deed een paar jaar geleden. Maar wat heeft Ajax daar nú precies aan? Juist, nada.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Demosthenes » zo apr 15, 2012 4:16 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Vind het jammer dat een overwinning van een jeugdteam van Ajax gekleineerd moet worden, zowel door vertegenwoordigers van andere verenigingen (oké, zal er wel bij horen) als door Ajacieden (omdat het JC niet uitkomt?).
Nee, omdat afgerekend wordt bij de senioren.

Leuk dat Serero het in jouw ogen leuk deed een paar jaar geleden. Maar wat heeft Ajax daar nú precies aan? Juist, nada.
Niets? Jammer, ik ben zo'n Ajacied die wel hoopt dat een speler steeds beter wordt. Ik heb geen idee waarom Serero zo is teruggevallen, wel speelt hij de bal naar voren, misschien is dat het probleem.

Er lopen twee zaken door elkaar (niet bij mij!) Ik kijk nog steeds naar jeugdwedstrijden (minder dan vroeger, helaas) en houd van mooi voetbal. Jeugd reken je niet af op resultaten, al wil iedere (jeugd)speler natuurlijk winnen en kampioen worden.

Het eerste elftal is iets anders; iedereen die naar jeugdwedstrijden kijkt zal bevestigen dat de beste spelers op 15-jarige leeftijd niet altijd de beste spelers op 25-jarige leeftijd zijn (Ik heb het niet over niveau-Messi, dat niveau heeft niets met jeugdopleiding te maken) maar waarom mag ik dan iemand van 15 of 17 niet goed vinden? Mag ik zijn spel achteraf pas beoordelen als hij 28 is? Of 32? Ja, ik vond het leuk om te zien dat Serero werd aangetrokken, want ik had hem zien uitblinken. liever Serero dat die nummer ?/vergeten/niet opvallen/nobody.

Komt volgend jaar die Daehli van MU naar Ajax, dan zal ik enthousiaster zijn, dan wanneer die houterige nummer 67 komt, ik snap niet waarom iemand dat niet begrijpt. Die nummer 67 kan uiteindelijk wel beter worden!

Die afrekening bij de senioren zegt helemaal niets over de spelvreugde/winst bij de B-junioren!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door LucaS » zo apr 15, 2012 4:17 pm

Ach Demo, alles voor het heilige (het is immers niet voor niets JC) eigen gelijk. En het mooie is, komt er niemand door dan kunenn ze altijd 'zie je wel' roepen, komt er van alles door dan komt dat door de geweldige wijzigingen in de opleidingen door holbewoner Jonk.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » zo apr 15, 2012 4:21 pm

Holbewoner Jonk? Guttegut. :excited.gif:

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door LucaS » zo apr 15, 2012 4:22 pm

Ja, treurig he, dat dat de basis is voor zo'n sleutelrol?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De B-junioren

Bericht door peter » zo apr 15, 2012 4:24 pm

Diep treurig.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De B-junioren

Bericht door 999 » zo apr 15, 2012 5:11 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Vind het jammer dat een overwinning van een jeugdteam van Ajax gekleineerd moet worden, zowel door vertegenwoordigers van andere verenigingen (oké, zal er wel bij horen) als door Ajacieden (omdat het JC niet uitkomt?).
Nee, omdat afgerekend wordt bij de senioren.

Leuk dat Serero het in jouw ogen leuk deed een paar jaar geleden. Maar wat heeft Ajax daar nú precies aan? Juist, nada.
Ach, zelfs Jordi Cruijff dankte zijn debuut/selectie in Barcelona A omdat hij het een jaar eerder wel leuk deed in Barcelona B ( en zijn vader coach was van het 1e ) .. En wat heeft Barcelona A aan Jordi gehad .. Juist Nada .. Maar heeft dat Senior geremd in zijn lofzang naar junior toe .. Geen minuut ..

Het zou de volgers, de mensen die dit alles in gang hebben gezet omdat het hun mening is dat de jeugdopleiding ruk is sieren als ze melding hadden gemaakt van deze prestatie, met kantekeningen zoals men dat, als het in hun straatje pas wekelijks deden in de T. en bij Derksen ..

Dat zou sportief en ontzettend leuk zijn geweest voor deze gasten .. En of deze spelers over enkele jaren goed genoeg zijn voor AJAX 1 zien we dan wel weer ..

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De B-junioren

Bericht door wimpey » zo apr 15, 2012 5:22 pm

Demosthenes schreef: Ik heb geen idee waarom Serero zo is teruggevallen, wel speelt hij de bal naar voren, misschien is dat het probleem.
Dat zal het zijn. Ik denk dat De Boer hem niet opstelt om jou dwars te zitten. Net zoals hij Lodeiro niet opstelt om Le T. te jennen.
Peter schreef:Holbewoner Jonk? Guttegut. :excited.gif:
Niveautje hoor! :excited.gif:

Het enige waarvan ik Jonk kan beschuldigen, is dat hij vond dat het beter moest en dat hij denkt te weten hoe het beter kan. Schandalig natuurlijk. Zoiets flik je alleen wanneer je over een topsportmentaliteit beschikt!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Demosthenes » zo apr 15, 2012 5:45 pm

Het enige waarvan ik Jonk kan beschuldigen, is dat hij vond dat het beter moest en dat hij denkt te weten hoe het beter kan. Schandalig natuurlijk. Zoiets flik je alleen wanneer je over een topsportmentaliteit beschikt!!
JC was anders zeer ontevreden over het functioneren van Jonk, want in 2008 moest Jonk ontslagen worden zei JC, net als Brian Roy, Carlo l'Ami (net contract verlengd), Vink (net contract verlengd) Frank de Boer (nu trainer van het eerste) enz. Alles trainers op "De Toekomst" moesten immers weg, MvB heeft dat tegengehouden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door LucaS » zo apr 15, 2012 6:04 pm

Misschien is Cruijff tussen 2008 en 2010 vaak op de toekomst geweest om zelf een oordeel te vormen over Jonk en de anderen?

Holbewoner sloeg natuurlijk op het feit dat onder Jonk de miljoenen kostende hal met innovatieve middelen ongebruikt blijft. Maar treffend dat jullie wat anders (b)lijken te denken. Misschien zit daar dan (ook) een flinke kern van waarheid in.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Oscarito » wo apr 18, 2012 8:57 am

Demosthenes schreef:
Oscarito schreef:Die hele AEGON Future Cup stelt echt geen bal voor. Ja, voor de Ajacieden die hun ploeg zien winnen misschien.
Jij hebt ongetwijfeld meer zicht op de sterkte van al die teams dan ik; ik ben alleen maar liefhebber van mooi voetbal (en daarom Ajacied) Ik kan, om die reden, genieten van Cape Town, terwijl de kenners zeggen dat het nooit iets zal worden (ervaringen uit het verleden) Ik zie de B-jeugd van Barcelona alleen maar voetballen als ze in Amsterdam zijn, hetzelfde voor die van Bayern, MU en Milan, maar wie ziet ze vaker voetballen?

Ik lees dat Barcelona niet met zijn sterkste spelers kwam (Doen ze blijkbaar nooit, ik lees niets anders, voetballen hun beste spelers wel?), dan zie ik dat er geen wondervoetballer bij zit, dat er houterige spelers rondlopen bij Milan en Bayern, maar eerlijk gezegd zie ik in de B-competitie in Nederland veel slechtere voetballers rondlopen, heb ik het idee dat de tegenstanders op het Aegon toernooi toch beter zijn.

Je moet je niet richten op die ene speler van Anderlecht in 2011, die van MU in 2012, want zekerheid dat het een topper wordt, heb je nooit en het is onwaarschijnlijk dat al die toppers bij één ploeg lopen, of dat nou Ajax of PSV is. Mag MU een goede speler hebben, ze kopen er genoeg, net als Barcelona enz.

Vind het jammer dat een overwinning van een jeugdteam van Ajax gekleineerd moet worden, zowel door vertegenwoordigers van andere verenigingen (oké, zal er wel bij horen) als door Ajacieden (omdat het JC niet uitkomt?). Spelers willen altijd winnen, coaches toch ook? Ik heb tijdens het Aegon Toernooi gedacht dat de coaches van Barcelona, MU enz. aanwijzingen gaven om hun team beter te laten voetballen/te laten winnen, is dat ook een foutieve gedachte? Gaven ze juist aanwijzingen om te verliezen?
Ik doe het niet specifiek omdat het Ajax is, PSV U19 dat de finale haalt van het Nokia Debitel toernooi vind ik al net zo nietszeggend. Dat is beiden een sterke teamprestatie maar daar geef ik niet om, als je het individueel moet gaan ontleden valt het niet mee.

Overigens verloren ze gisteren weer kansloos van PSV. Als ze niet oppassen dan laten ze het kampioenschap uit handen glippen.
Echte kansen waren ook niet te bespeuren voor Ajax, wel een paar mogelijkheden.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De B-junioren

Bericht door Rooie » za apr 21, 2012 12:43 pm

Vandaag wel oppermachtig op Varkenoord tegen Feyenoord B1. Eindstand 0-4.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De B-junioren

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 21, 2012 1:45 pm

Hoe slecht moet de jeugdopleiding van feyenooit wel niet zijn. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Oscarito » za apr 21, 2012 6:28 pm

Ajaciedjuh schreef:Hoe slecht moet de jeugdopleiding van feyenooit wel niet zijn. :smallgrin.gif:
B1 Feyenoord is dramatisch maar hun beste speler zit wel al bij de selectie. Dat zie ik bij Ajax niet gebeuren.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De B-junioren

Bericht door wimpey » ma apr 23, 2012 7:19 pm

Anderson uit de B1 heeft een contract getekend tot 2015, las ik net.

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De B-junioren

Bericht door Lionel » ma apr 23, 2012 10:42 pm

Dat was echt een drama als 10.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Demosthenes » di apr 24, 2012 6:18 am

B1 Feyenoord is dramatisch maar hun beste speler zit wel al bij de selectie. Dat zie ik bij Ajax niet gebeuren.
Nog meer eigen jeugd in Ajax 1?

Vilhena was 17 toen hij debuteerde en daarmee B-junior; Eriksen was ook 17 toen hij debuteerde, ik denk dat hij dan ook B-junior is. Anita was 16 toen hij debuteerde, zal wel B-junior zijn geweest (geen C-junior?) Je ziet, het is niet alleen Feyenoord en het zegt ook niet alles, Biseswar speelde na zijn debuut onder Gullitt ook weer in de B1.

Ik denk dat je in Nederland wel meer 17-jarige debutanten ziet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Oscarito » di apr 24, 2012 7:31 am

wimpey schreef:Anderson uit de B1 heeft een contract getekend tot 2015, las ik net.
Kan er niet veel van. Willen later gewoon iets terugkrijgen vermoed ik... zal nog lastig gaan worden.
Demosthenes schreef:
B1 Feyenoord is dramatisch maar hun beste speler zit wel al bij de selectie. Dat zie ik bij Ajax niet gebeuren.
Nog meer eigen jeugd in Ajax 1?

Vilhena was 17 toen hij debuteerde en daarmee B-junior; Eriksen was ook 17 toen hij debuteerde, ik denk dat hij dan ook B-junior is. Anita was 16 toen hij debuteerde, zal wel B-junior zijn geweest (geen C-junior?) Je ziet, het is niet alleen Feyenoord en het zegt ook niet alles, Biseswar speelde na zijn debuut onder Gullitt ook weer in de B1.

Ik denk dat je in Nederland wel meer 17-jarige debutanten ziet.
Ik heb het allereerst over de huidige B1. En dan nog Vilhena is wel een klasse of tien beter dan Anita en Biseswar. Volgend jaar verwacht ik hem vast bij de selectie en zelfs in de basis a la Maher.

Daarnaast ga je toch niet doen alsof Eriksen eigen jeugd is? :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De B-junioren

Bericht door Lionel » di apr 24, 2012 7:47 am

En als dank voor zijn ontwikkeling krijgt hij er twee kadotjes bij: Goossens en Vormer.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De B-junioren

Bericht door Demosthenes » di apr 24, 2012 12:09 pm

Oscarito schreef:
wimpey schreef:Anderson uit de B1 heeft een contract getekend tot 2015, las ik net.
Kan er niet veel van. Willen later gewoon iets terugkrijgen vermoed ik... zal nog lastig gaan worden.
Demosthenes schreef:
B1 Feyenoord is dramatisch maar hun beste speler zit wel al bij de selectie. Dat zie ik bij Ajax niet gebeuren.
Nog meer eigen jeugd in Ajax 1?

Vilhena was 17 toen hij debuteerde en daarmee B-junior; Eriksen was ook 17 toen hij debuteerde, ik denk dat hij dan ook B-junior is. Anita was 16 toen hij debuteerde, zal wel B-junior zijn geweest (geen C-junior?) Je ziet, het is niet alleen Feyenoord en het zegt ook niet alles, Biseswar speelde na zijn debuut onder Gullitt ook weer in de B1.

Ik denk dat je in Nederland wel meer 17-jarige debutanten ziet.
Ik heb het allereerst over de huidige B1. En dan nog Vilhena is wel een klasse of tien beter dan Anita en Biseswar. Volgend jaar verwacht ik hem vast bij de selectie en zelfs in de basis a la Maher.

Daarnaast ga je toch niet doen alsof Eriksen eigen jeugd is? :excited.gif:
Je schreef ook:
B1 Feyenoord is dramatisch maar hun beste speler zit wel al bij de selectie. Dat zie ik bij Ajax niet gebeuren.
Daarna schrijf je dat je hem volgend jaar bij de selectie verwacht? Hij zit er toch al bij! Dan een "stoute" bewering: een klasse of tien beter dan Anita (is even goed als Biseswar?), dat is dus "niveau-Messi+"? Vreemd is het om er iets totaal anders bij te halen, dat Eriksen geen eigen jeugd is, want waar staat in jouw bericht dat je dat een vereiste vindt? Je haalt er iets totaal anders bij en de feitelijke bewering dat Eriksen ook 17 was toen hij debuteerde, haal je daar echt niet mee onderuit. Verwacht je nu iets als:"Daarnaast ga je toch niet doen alsof Eriksen een donkere speler is"? Dat is hij namelijk niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie