Ajax O15/O14 (Voorheen C jeugd)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 04, 2008 9:42 pm

Als Refos die jongen van advies moet gaan voorzien, dan vrees ik het ergste voor ons.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » di mar 04, 2008 9:56 pm

Peter schreef:Als Refos die jongen van advies moet gaan voorzien, dan vrees ik het ergste voor ons.
Wie is Refos?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 04, 2008 9:57 pm

Errol Refos is een voormalige verdediger van Feyenoord.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di mar 04, 2008 10:02 pm

Nee Refos geeft Lizardo advies namens Feyenoord voor die jongen, is niet een soort van persoonlijk zaakwaarnemer van die jongen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 04, 2008 10:05 pm

Refos is trainer van de A1 van SVVSMC. Zit er dus wel vrij dicht op.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di mar 04, 2008 10:12 pm

Nu je het zegt ja, laks gelezen van me. Nou die is inderdaad voor Feyenoord.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 04, 2008 10:14 pm

Peter schreef:Als Refos die jongen van advies moet gaan voorzien, dan vrees ik het ergste voor ons.
Mwah, waarom komt die jongen dan op stage bij Ajax?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mar 04, 2008 10:16 pm

Als die jongen echt wat wil komt ie naar Ajax.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 04, 2008 10:44 pm

Ik weet het niet, Jöhnk.
D_skilled schreef:Bij de C1 liep een explosieve rechtsbuiten met een enorme versnelling in de benen en hij liet zien dat hij in de versnelling een schaartje erop kan gooien.
Bij Ajax zullen ze hem leren keurig in het systeem te spelen, maar komt hij dan over twee jaar nog een lantaarnpaal voorbij?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » wo mar 05, 2008 8:03 am

Bij Ajax zullen ze hem leren keurig in het systeem te spelen, maar komt hij dan over twee jaar nog een lantaarnpaal voorbij?
Zeer zeker. Je zag meteen dat die jongen ontzettend veel talent heeft. En ondanks zijn explosiviteit deed hij het keurig en speelde hij gedisciplineerd in het Ajax-systeem. Zijn postuur lijkt echt op een buitenspeler. Niet al te lang, best wel kort iets van rond de 1,55. Hij is tenslot pas 14 jaar en zal groeien. Was zeker niet dun. Had best een brede bovenlijf waarmee hij zijn duels kon aangaan.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » wo mar 05, 2008 9:17 am

Mocht men ooit naar de C1 gaan kijken dan zijn het de volgende spelers die op iedere linie de beste van hun leeftijdscatogorie zijn bij de C1. Centrale verdediger: Fabian Sporkslede, Linkshalf: Ouasim Bouy, Spits: Jip Bartels. Stuk voor stuk spelers die de wedstrijd kunnen beslissen en/of iets extra brengen t.o.v de andere spelers.

Fabian Sporkslede een natuurlijke leider. Zonder hem zal de defensie enorm kwetsbaar zijn. Niet voor niks jeugdinternationaal. Ajax heeft het goed gezien om hem bij AZ weg te halen, want hij maakt op mij een hele volwassen en goede indruk. Zegt tegen zijn backs dat ze moeten opschuiven tot en met de middenlijn. Coached echt zijn defensie en hij straalt ook een leiderfiguur uit. Hij zelf beschikt over opbouwende kwaliteiten, een pracht inspeelpas, veel defensief inzicht en duelkracht. Houdt zijn handelingssnelheid hoog en wat ook niet onbelangrijk is dat hij een verfijnd techniek heeft maar ook heel zakelijk de bal kan uittrappen.

Ouasim Bouy een linkshalf met een schitterende en accurate trap waar hij een stuk van zijn rendement te danken aan heeft. Aan de bal is het een elegante speler met overzicht, inzicht en een mooie passing. Zijn techniek is ook prima in orde.

Jip Bartels misschien wel het grootste talent. Maakt op mij een uitstekende indruk. Een spits met de nodige voetbalintellect, mee voetballende kwaliteiten en het voortdurend in beweging en aanspeelbaar zijn. Niet zelfzuchtig. Altijd oog voor zijn medespelers. Hij zelf is een afmaker pur sang. Dit C1 leunt op zijn productie. Wat zal FC Utrecht nu flink zitten te balen want dit manneke heeft alle kwaliteiten in zich en is dus in feite een heel compleet spitsje. Fysiek is hij vrij ver voor zijn leeftijd.

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » wo mar 05, 2008 9:27 am

Opvallend dat er dan toch twee van andere BVO's zijn gekomen.
Ze zitten natuurlijk pas in de C-tjes, jong genoeg om nog een hoop te leren, dat is allemaal prima.Maar in principe is dit niets anders dan wanneer Chelsea ze bij Ajax zou weghalen, alleen is dat dan grensoverschrijdend en dat heeft dus een grote impact op zo'n jongen + gezin.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 9:32 am

Bedankt, leuk om te lezen! :biggthumpup.gif:

Hoe zit het met de snelheid van deze spelers? Snelheid vind ik belangrijk omdat die niet aan te leren valt.
Het zou leuk zijn als we weer een Utrechtse topspits krijgen.

Wat Vossie zegt, schoot mij ook door mijn hoofd. Ooit was er een herenakkoord tussen clubs; ze zouden elkaars talenten niet weghalen. Van dat herenakkoord is blijkbaar niets meer over? Ik neem aan dat Utrecht Bartels liever wilde houden.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » wo mar 05, 2008 9:37 am

joey schreef:Bedankt, leuk om te lezen! :biggthumpup.gif:

Hoe zit het met de snelheid van deze spelers? Snelheid vind ik belangrijk omdat die niet aan te leren valt.
Het zou leuk zijn als we weer een Utrechtse topspits krijgen.

Wat Vossie zegt, schoot mij ook door mijn hoofd. Ooit was er een herenakkoord tussen clubs; ze zouden elkaars talenten niet weghalen. Van dat herenakkoord is blijkbaar niets meer over? Ik neem aan dat Utrecht Bartels liever wilde houden.
Hun snelheid is prima in orde. Vooral Bartels is in de diepte aanspeelbaar. Hele slimme looplijnen, heeft een actie, goed kaatsend.

Ik denk ook wel dat FC Utrecht hem liever rijk dan kwijt is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 10:35 am

D_skilled schreef:Bij de C1 liep een explosieve rechtsbuiten met een enorme versnelling in de benen en hij liet zien dat hij in de versnelling een schaartje erop kan gooien. Geweldig. Was gelijk verkocht, want als dit echt om een stagespeler zou gaan dan was ik al gauw geneigd om te denken wat ie nog bij de amateurs doet. Maar het ging inderdaad om een stagespeler. Zijn naam luidt David Lizardo.
Wel opvallend dat die jongen níet geselecteerd is voor Oranje onder 15. Of heeft hij niet de Nederlandse nationaliteit?
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo mar 05, 2008 11:22 am

Hijzelf is een afmaker pur sang, maar toch een complete spits. Wat voor beeld moet ik daar bij maken?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 12:22 pm

Utrecht, meevoetballende spits, afmaker pur sang: de nieuwe Van Basten! :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo mar 05, 2008 12:25 pm

Ohhh, op zo'n manier. Ik dacht dat D_Skilled met een afmaker pur sang een Huntelaartje of een Kezmannetje bedoelde.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 05, 2008 12:25 pm

Moet Marco het natuurlijk wel uithouden tot deze jongen doorbreekt. :icon_wink.gif:

Maar hoe moet dat nu straks? We hebben ook de nieuwe Kanu al lopen in de B-tjes!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14532
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 05, 2008 1:39 pm

Fabian Sporkslede ken ik goed, hij voetbalde bij AFC en bij een regio selectie van Oranje Onder-12 samen met mijn broertje. Ikzelf heb een paar wedstrijden met zijn oudere broer gespeeld, en ik weet nog dat zijn vader mij aan enkele leuke temas heeft geholpen. Fabian is in ieder geval een lefgozertje, en blijkbaar in de goede richting ontwikkeld. Leuk om te horen!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 1:51 pm

Keeper Varshant Ramdhani van de C1 heeft een eigen website.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mar 05, 2008 4:44 pm

Bij de C1 liep een explosieve rechtsbuiten met een enorme versnelling in de benen en hij liet zien dat hij in de versnelling een schaartje erop kan gooien. Geweldig. Was gelijk verkocht, want als dit echt om een stagespeler zou gaan dan was ik al gauw geneigd om te denken wat ie nog bij de amateurs doet. Maar het ging inderdaad om een stagespeler. Zijn naam luidt David Lizardo. Ja, je hoort het goed. Heel Nederland zit achter hem aan en binnenkort ook Engelse scouts die een kijkje zullen gaan nemen bij de C1 van SVVSMC waar hij momenteel actief voor is.
Leuk om te lezen.

Ik heb in de rust van de B1 even staan kijken en hem maar een kleine tien minuten gezien (hij werd net toen de B1 weer begon eruit gehaald) en ik vond hem de opvallendste speler, met die ... Bouy.

Ik vroeg de naam aan twee C1-kijkers, maar zij wisten niet meer te vertellen dat het om een stagiaire ging!

Hij is snel, maar heeft ook overzicht (dat alles in tien minuten?????? Ja, tien minuten waarvan Ajax er negen aanviel) al had hij ook een keer voor zjn eigen kans kunnen gaan. Ajax kreg in die tien minuten vier kansen/mogelijkheden.

Komt hij van SVV en is Refos zijn begeleider? In dat geval zou het wel eens feyenoord kunnen worden (iemand schreef dat al?) want Refos kan wel wat pecunia gebruiken en als feyenoord een jeugdspeler wil hebben dan wordt er gewoon betaald aan zijn omgeving (officieel niet, want het zal wel niet mogen)

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » wo mar 05, 2008 7:18 pm

Daniel_vT schreef:Hijzelf is een afmaker pur sang, maar toch een complete spits. Wat voor beeld moet ik daar bij maken?
Met afmaker pur sang bedoel ik dat hij veel scoort, maar buiten dat ook goed kan voetballen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 05, 2008 9:16 pm

Geen Huntelaartje dus.

D_Skilled, wat vind jij van Lesley de Sa?

Dit was toch voor de komst van Sporkslede en Bartels al een talentvolle lichting?
De C2, zitten daar ook toppers in?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » do mar 06, 2008 8:46 am

Geen Huntelaartje dus.
Hij kan uitgroeien tot een veel betere spits dan Huntelaar. The Hunter zou waarschijnlijk nooit in Ajax-1 gekomen zijn als hij in de jeugd had gespeeld.
D_Skilled, wat vind jij van Lesley de Sa?
Een heerlijke buitenspeler. Een linksbuiten met een actie, veel snelheid en niet onbelangrijk een redelijk tot goede voorzet. Wel een kleine speler.
Dit was toch voor de komst van Sporkslede en Bartels al een talentvolle lichting?
Minder talentvol dan nu.
De C2, zitten daar ook toppers in?
De C2 speelt lager dan de C3. Het is wel een goed team maar het zijn allemaal spelers die in de luwte staan van de spelers uit de C3. Ik heb zelf de C3 tegen PSV gezien en toen vielen mij meerdere spelers op. Maar één kon mij wel bekoren. Zijn naam luidt 'Gyliano van Velzen'. Speelt eigenlijk in de C2 maar omdat hij zo goed is en de C3 veel geblesseerde kent mag hij vaak meedoen met dat team.

Een slanke, lang uitgerekte surinaamse jongen die op de linksbuiten positie het best uit het verf komt. Door zijn dunne, maar atletisch postuur heeft hij niet verschillende bewegingen nodig om zijn man voorbij te komen. Met één simpele en/of sleepbeweging dendert hij voorbij zijn tegenstander en kiest hij voor de voorzet of de eigen persoonlijke actie. Is zeer moeilijk af te stoppen door zijn explosiviteit, snelheid, want hij heeft a la Kanu die grote passen in een sprintduel en niet te vergeten zijn fysiek. Op de spits positie is hij een stuk minder. Is wel prima met zijn rug naar de goal, maar in de mandekking mist hij nog wat slimheid en lijkt het allemaal moeilijk te gaan om de bal te kaatsen of een mogelijk te creëren of los te komen. Wat hij doet is leunen op de laatste man van de tegenpartij en wachten tot hij aangespeeld wordt, en door gebruik te maken van zijn postuur weg te draaien en op goal proberen te schieten.

Dit was bij FC Abcoude. Zijn vorige club, en nog gedeeltes bij Ajax.

Gyliano van Velzen - enjoy

Plaats reactie