Ajax O15/O14 (Voorheen C jeugd)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 06, 2009 8:42 pm

Ajax.nl schreef:C1 grijpt naast algeheel kampioenschap

06 juni 2009
Het is de C1 niet gelukt om algeheel Nederlands kampioen te worden. De ploeg van trainer Wim Kwakman verloor zaterdag met 1-0 van Sparta C1. ,,Te veel spelers bleven in deze wedstrijd onder hun niveau'', keek Kwakman terug op het verloren duel. ,,Dat is jammer, want we kregen desondanks over de hele wedstrijd toch de beste kansen.''
De C1 was dit seizoen wel ongenaakbaar in de reguliere competitie. De C-junioren lieten zich zelfs als eerste elftal in de jeugdopleiding van Ajax kronen tot kampioen. Samen met Sparta, de kampioen in de andere landelijke competitie voor C-junioren, mochten de Ajacieden op het terrein van Be Quick'28 uitvechten wie zich algeheel kampioen van Nederland mocht noemen.

De Amsterdammers leken lange tijd de meeste aanspraak te kunnen maken op het echte kampioenschap van Nederland. Over de hele wedstrijd gezien, kregen de Ajacieden de beste kansen. ,,Voor rust waren het drie hele grote kansen'', vervolgde Kwakman. ,,Ondanks dat we niet erg goed speelden, waren we ook toen al wel beter dan de tegenstander.'' Onder meer een kopbal van Gyliano van Velzen en een inzet van Boban Lazic verdwenen naast het doel. ,,Na de rust hadden we zelfs drie honderd procent kansen. Maar onder meer de doelman van Sparta pakte een inzet op geweldige wijze. Sparta kreeg veel minder kansen, maar schoot er wel een raak.''

Acht minuten na de rust ging het mis voor de C1. Doelman Mickey van der Hart was kansloos op een hard en van heel dichtbij afgevuurd schot van Sparta-spits Geraldo Antonio. ,,Achteraf kunnen we zeggen dat het geen seizoen was waarover we nu in vreugde kunnen uitbarsten'', sprak Kwakman met enige teleurstelling in de stem. Hoogtepunt was het, met overmacht in de wacht gesleepte, kampioenschap in de competitie. ,,De jongens waren ook stil, in de kleedkamer na afloop. Ook zij zijn teleurgesteld over dit verlies.''
:666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Demosthenes » za jun 06, 2009 11:37 pm

Leuk dat van ajax.nl, maar de keren dat ik een jeugdwedstrijd zag en daarna het verslag op ajax.nl zag, wist ik niet dat het over de wedstrijd ging die ik ook had gezien. Nooit iets ten nadele van Ajax, er had altijd ruim gewonnen moeten worden enz. enz. Voer voor het publiek!

Geen probleem dat Ajacieduh het bericht plaatst, dank zelfs!, maar zet er even bij dat het van ajax.nl komt, een site die minder betrouwbaar is dan voetbalzone, transfermarkt.de enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Ramona » zo jun 07, 2009 5:55 am

Waarmee begint de 1e regel van de post van Ajaciedjuh, Demo? :)

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » zo jun 07, 2009 9:30 am

die kwakman moeten ze er gewoon direct uitgooien. Alleen al met zulke uitspraken weet je dat hij gewoon het niet ziet. Misschien kan peter het beamen, maar ik heb kwakman niet kunnen betrappen op enige nuttiige Coachmomenten laat staan enkele tactische aanpassingen. Ajax had bijna niks in te brengen er ik ben erg benieuwd over welke kansen hij het heeft. Ik hoop echt dat Jan Olde Riekerink net als mij geschrokken is van het enorm lage niveau van deze groep en de beperkingen van Kwakman als coach.
Laatst gewijzigd door Daily Blind op zo jun 07, 2009 11:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door joey » zo jun 07, 2009 11:27 am

Kwakman zal best een matige trainer zijn (hij is bepaald niet de enige), maar het ligt echt niet allemaal aan hem. Ik neem het verslag van Peter erbij:
Peter schreef: Rechtsback was Amine el Hadef (2). Hele matige voetballer. Verdedigend ging het af en toe nog wel, al is hij veel te licht. Zodra hij een bal krijgt is het inleveren geblazen, want die jongen weet bij god niet wat hij doet. Kreeg van Kwakman telkens te horen 'dat hij eens moest gaan voetballen', maar het kwam er ook maar niet. Werd ook terecht gewisseld na de rust. Op basis van deze wedstrijd zie ik niet in waarom hij bij Ajax zit, maar dat had ik bij bijna iedereen.

Centraal stond Bas Kuipers. Kreeg veel ruimte en deed er weinig mee. Vond hem overigens nog wel aardig in de duels overkomen, maar deed veel te weinig met de bal.

Centraal stond ook Emran Barakzi (3: of was dit Erkan?). Hopeloos geval. |Inspeelpasses kwamen nooit aan en de lange bal lukte hem welgeteld 1x. Had het lastig met zijn directe man, want die was fysiek ook een stukje sterker. Emran was een beetje een doetje, wat dat betreft.

Linksback: Hidde Prijs. Fysiek niet sterk genoeg en |ik kreeg het idee dat hij niet wist wat aan het doen was. Zorgde voor een hachelijk moment omdat hij bij god niet wist wat hij met die bal aan moest. Is dit zijn positie en kan hij niet beter? Zo ja, dan is dit ook een hopeloos geval. Snap namelijk niet wat dergelijke jongens bij Ajax doen.

Middenveld vond ik moeilijk beoordelen, want die jongens lijken op foto verschrikkelijk op elkaar. Op nummer dan maar:

16. Kreeg vaak de bal, maar deed er ook niet veel mee. Veel foutieve passes en fysiek ook wat licht. Ziet het spel niet echt als je het mij vraagt.

Er was er nog een, maar die zag ik amper. Niet op hem gelet, maar volgens mij was dat Erkan (of Emran of Armando?). Speelde verstoppertje. Weinig ballen geraakt en liep continu in de dekking. Nooit aanspeelbaar.

10 (Abdelmalek El Hasnaoui?) speelde kleurloos. Zag wel iets van potentie, want hij heeft een aardige balbehandeling. Deed bij vlagen aan Aissati denken, vooral ook qua lichtvoetigheid en postuur. Zag het wel aardig.

Rechtsbuiten: Boban Lazic. Een mannetje, maar kwam geen pepernoot voorbij. Fysiek wel goed en aardige balbehandeling. Geen echte actie en versnelling. Werd terecht gewisseld voor Derwin Martina.

Spits: Danzell Gravenbergh. Kaatsen ging nog wel aardig, al kreeg hij toch ook wel veel ziekenhuisballen, hoor. Moeilijke wedstrijd, maar fysiek wel sterk. Had wel wat.

Linksbuiten: Gyliano van Velzen. Aardige dribbel. Eén keer mooie voorzet die werd raak gekopt. Afgekeurd wegens duwen, maar goed. Qua potentie vond ik dit nog één van de beteren.

Wissels (was er nog 1, maar die is voor ZSoG):
Derwin Martina. Kwam zijn man nog wel eens voorbij. Pingelaar met een aardige actie, maar weinig overzicht. Matige traptechniek.

Bram Barhorst mocht nog invallen, maar deed weinig goed. Positioneel matig. Geen duelkracht en heel beroerd in de passing. Kan wel een aardige corner nemen nog. Komt zwaar tekort.
Dan denk ik: wat doen ze in de opleiding? Mij verbaast de kritiek van Peter en ZsoG niet echt, want ik heb eerder bij spelers van andere elftallen soortgelijke tekortkomingen geconstateerd.
We zien helaas ook steeds vaker, dat de beste speler van het veld niet bij Ajax loopt maar bij de tegenstander. Ajax verliest snel terrein.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Demosthenes » zo jun 07, 2009 12:01 pm

Ramona schreef:Waarmee begint de 1e regel van de post van Ajaciedjuh, Demo? :)
:blush.gif: :blush.gif:

Had ik niet gezien!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door peter » ma jun 08, 2009 9:01 am

joey schreef:
Dan denk ik: wat doen ze in de opleiding? Mij verbaast de kritiek van Peter en ZsoG niet echt, want ik heb eerder bij spelers van andere elftallen soortgelijke tekortkomingen geconstateerd.
We zien helaas ook steeds vaker, dat de beste speler van het veld niet bij Ajax loopt maar bij de tegenstander. Ajax verliest snel terrein.
Dat het zo slecht was, had ik niet verwacht. Je word er dus nog bijna kampioen mee, dus wie weet was dit een zeldzame, negatieve, uitschieter. Aan de andere kant, de basisprincipes waren gewoon niet goed genoeg (lees: heel slecht). Op alle fronten dus ook hè. Het maakt me nog niet eens zoveel uit als er dan in ieder geval maar 2 à 3 zeldzame briljanten bij zitten, maar ook deze zag ik niet.

Over Kwakman: wellicht een beetje opportuun om op basis van een potje een oordeel te vellen, maar als hij zo traint als hij coacht, dan is het heel weinig. Slechte inspeelpasses los je niet op met 'ga nou es voetballen'. Daar komt helaas iets meer bij kijken. Enige positieve is dat hij wel continu tegen die Bas Kuipers zei dat hij moest inschuiven. Probleem was dat die jongen continu naar de bank zat te kijken over wat te doen. Was soms wel hilarisch, want dan zei Kwakman dat hij in moest schuiven en dan schreeuwde Kuipers weer wat terug met van die vragende handjes.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door joey » ma jun 08, 2009 9:57 am

Die vragende handjes, typerend. Veel spelers van teams die ik gezien heb namen totaal geen initiatief, ze durfden niets. Ik denk wel eens dat ze zo bang zijn voor het oordeel van hun leiders, dat ze voor allle zekerheid geen risico nemen. Stel je voor, straks krijg ik op mijn kop en word ik weggestuurd, dat werk. Misschien moet je overwegen spelers voor langere tijd 'over te laten gaan', bijvoorbeeld voor twee jaar, zodat je de stressfactor vermindert. Dan vormt zich ook eerder een hiërarchie binnen een team.

Ik ben blij dat jij het zelf hebt kunnen zien, Peter. Dan weet je ook hoe erg het is. Dit team kan vast beter, maar de feiten liegen niet. |Je ziet namelijk telkens hetzelfde terug, en niet alleen bij dit team. Er gaat zoveel mis. Positioneel bijvoorbeeld, je ziet verdedigers continu aan de verkeerde kant dekken of je ziet verdedigers openen op middenvelders of aanvallers die met hun rug tegen de zijlijn aangeplakt staan en niet opengedraaid. Technisch: zwakke passing, op het verkeerde been inspelen, die dingen. Maar het ergste vind ik het ontbreken van gogme en bluf. Het is mij allemaal veel te braaf en te schools.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Demosthenes » ma jun 08, 2009 3:15 pm

Nee, ik ben niet de volgende zeurkous, maar ik ben dit seizoen niet onder de indruk van de B-lichting en zag vorig jaar de B-lichting wel duidelijk sterker zijn dan de andere ploegen, maar in de loop van het seizoen niet beter worden. Vorig jaar was het in mijn ogen een slechte A-lichting, dat stemt niet tot tevredenheid, al gaat het om één à twee spelers per jaar.

Aanhangers van de Ajax-jeugdopleiding zullen verwijzen naar de transfers van Sneijder, Babel, Heitinga, De Mul en waarschijnlijk Vermaelen, gezien de leeftijden gemiddeld één per jaar. Ajax leeft van die ene klapper per jaar, maar geeft ook wel erg veel geld uit!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » ma jun 08, 2009 3:33 pm

Misschien ben ik wel erg kritisch richting trainer Kwakman, maar ik ben zelf al meer dan de helft van mijn leven trainer en ik hamer elke keer weer (2 á 3x in de week) op details die ervoor zorgen dat een gebrek de basisvaardigheden niet de oorzaak mag zijn als het tijdens de wedstrijden even niet loopt.

Slechte wedstrijden zitten er altijd tussen. maar elkaar verkeerd inspelen, stijf eenbenig zijn, te lage handelingssnelheid, niet weten wat te doen op een positie, beweging zonder de bal etc.. Al dit soort dingen mogen nooit ontbreken. Een keer fout gaan is geen probleem het blijft jeugd, maar vooral op dit niveau moet 90% zeker altijd gebeuren on afhankelijk van de vorm van de wedstrijd.

En dit ontbrak volledig afgelopen wedstrijd bij deze lichting.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door joey » ma jun 08, 2009 4:07 pm

Mee eens, maar dat ligt niet alleen aan Kwakman. Veel van deze spelers zitten al jaren bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » ma jun 08, 2009 4:43 pm

joey schreef:Mee eens, maar dat ligt niet alleen aan Kwakman. Veel van deze spelers zitten al jaren bij Ajax.

Helemaal mee eens en daarom kan ik me ook wel wat vinden in de woorden van Vruijff, want ik weet zeker dat hij er net zo overdenkt. Maar zelfs Kwakman moet het dit nog in de groep krijgen. Hij traint 4 á 5 keer in de week met deze gasten.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daily Blind » za jul 04, 2009 4:31 pm

ajax.netwerk.to schreef:14-jarige Nieuwenhuijs via uitwisselingsverband bij Palmeiras
3 juli 2009 RvN

De 14-jarige Dylan Nieuwenhuijs traint via een uitwisselingsverband mee bij het Braziliaanse Palmeiras, zo meldde die club op haar officiële website. Nieuwenhuijs kwam het afgelopen seizoen uit voor de C1 van Ajax en komt al enkele jaren uit voor Nederlandse vertegenwoordigende elftallen. Hoe lang hij bij Palmeiras zal blijven, is ons nog onduidelijk. Na de eerste training prees de kleine Ajacied het trainingscomplex van de Braziliaanse club.
Ben benieuwd wat het exacte doel is van dit. Maar een ding staat vast dat Hij een erg groot talent is. Zat overigens in de C2 vorig seizoen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Daniel » za jul 04, 2009 4:45 pm

Hopen dat het hem dan niet in de bol stijgt, hij zijn kop erbij houd en door blijft groeien. We hebben de laatste jaren al genoeg voorbeelden van mislukte "grote talenten" uit onze opleiding. Wat voor een positie bespeelt hij eigenlijk?

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Lionel » zo jul 05, 2009 11:00 am

Is hij Braziliaans?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door joey » zo jul 05, 2009 1:04 pm

Ja, Braziliaans, dat zie je aan zijn naam. Dylanho da Novacasa... :hypocrite.gif:

Die jongen speelt op 10. Geldt al jaren als een groot talent. Maar ach, wat zegt het op die leeftijd. Ooit was Bennie Rienstra de man (of liever gezegd: de jongen) en wat horen we nog van hem?
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Lionel » zo jul 05, 2009 4:46 pm

Ging laatst mee met het eerste van AZ toch?

Maar gaat deze jongen nu weg? Waarom dan?
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Feest » zo jul 05, 2009 5:05 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door joey » zo jul 05, 2009 10:46 pm

Tja, tegen de zoon van de baas kun je niet op. :hypocrite.gif:

Maar waarom heeft hij het dan bij AZ niet laten zien? Of zit Scheringa jr. hem in de weg? :confused.gif:

Dat broertje van Bennie was ook al boos. Van wie heeft hij last gehad?
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Demosthenes » zo jul 05, 2009 11:22 pm

Steef schreef:Ben Rienstra voelde zich te kort gedaan t.o.v. Daley Blind.
Dat is één kant van het verhaal! Ben Rienstra debuteerde als B-junior in de A1 voordat Daley Blind in de A1 van Ajax debuteerde. Ben Rienstra verdiende dat ook, hij blonk uit in de B-jeugd.

Ik kan me voorstellen dat je als "bepalende middenvelder" Daley Blind als concurrent ziet, want dat is hij ook (als Daley niet achterin staat) Twee van dergelijke spelers op één middenveld kan problemen geven (Koeman over Sneijder en Van der Vaart) maar alleen problemen als je 4-3-3 speelt!

Ben Rienstra moet alleen niet zeuren, hij moet laten zien dat hij beter is, dan komt hij er wel, maar blijkbaar durfde hij dat niet aan (Om welke reden dan ook) maar op zaterdag je tas bij Ajax weggooien en dan "twee dagen later" een driejarig contract tekenen bij AZ neigt naar iets anders.

Ben Rienstra bij AZ. Heb hem vorig jaar een paar keer gezien, maar als centrale middenvelder zal hij toch echt tempowisselingen moeten beheersen, er af en toe een versnelling uit moeten gooien, zowel zijn eigen snelheid als die van de bal, anders redt hij het niet. In één tempo voetballen en à la Maduro passjes over korte afstand geven is het in mijn ogen niet (Kan me vergissen)

Daan Rienstra naar feyenoord? Snap er niets van; waar feyenoord meer selecteert op kracht, lengte wordt nu die "kleine Rienstra" gehaald. Na Sno, Mustafa El Kabir weer een die het niet redt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door joey » ma mar 29, 2010 9:31 pm

Verslag van Ajax C2-FC Utrecht C2

Wie zou die nr. 3 zijn? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Bert » ma mar 29, 2010 9:42 pm

Ze hadden niet heel even de moeite kunnen doen om op te zoeken welke spelers er bij Ajax speelden?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door D_skilled » ma mar 29, 2010 9:43 pm

Terry Lartey Sanniez of Shaquill Sno. :yes.gif:

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Ronald! » ma mar 29, 2010 10:20 pm

Serieus....3x 25 minuten? :confused.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door joey » ma mar 29, 2010 10:24 pm

D_skilled schreef:Terry Lartey Sanniez of Shaquill Sno. :yes.gif:
Sno... Toch geen broertje van? :smallgrin.gif:

Dat doen ze zelden op sites van andere clubs, Bertje. Al is het wel vreemd dat ze het uitgebreid hebben over 'die nummer 3 van Ajax' maar niet zeggen hoe hij heet.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie