Vol beloften: John Goossens

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Vol beloften: John Goossens

Bericht door Jöhnk » ma nov 20, 2006 9:50 pm

Vol Beloften: John Goossens

Afbeelding

Amsterdam, 20 nov 2006
Jong Ajax is de kweekvijver voor het eerste elftal van morgen. In deze rubriek Vol Beloften krijgen de talenten van Ajax de kans zich te presenteren aan de supporters. Deze keer John Goossens, linksbuiten.

Naam: John Goossens.

Geboren: 25 juli 1988 te: Heemstede.

Broers/zussen: Ik heb een broer, Ronald, en een zus: Daniëlle. Ze zijn allebei ouder.

Positie: Aanvaller, vaak op links. Links- of rechtsbenig:Ik ben links. Mijn rechterbeen wil ik verbeteren tijdens trainingen.

Lengte: 1.76 meter. Gewicht: 68 kg.

Bij Ajax sinds: Ik begon in 1998 in de D2. Maarten Stekelenburg was toen mijn trainer. Contract vanaf: Mijn contract loopt van 2005 tot 2008.

Vorige club(s): HBC is mijn oude club in Heemstede.

Opleiding: Ik heb VMBO gedaan. Daarna was het plan om MBO economie en handel te volgen. Dat lukte niet vanwege de ochtendtrainingen.

Relatie: Ik heb al 4,5 jaar een vriendin. Ze heet Shyam. Ik ken haar van school.

Geen voetballer, dan... Misschien was ik dan wel een eigen zaak gestart.

Passie buiten het voetbal: Dvd’s kijken en internetten. Ik surf vooral naar de website van Ajax en voetbalzone. Ook kijk ik wel eens op kledingsites. Als een merk nog niet zo bekend is, bestel ik wel eens iets.

Afbeelding

John Goossens toont zijn schotkracht. De Ajacied beschikt over een prima schot.


Geloof/Bijgeloof: Nee. Ik ben van huis uit wel rooms-katholiek. Ik train op zondagochtend, dus naar de kerk gaan lukt niet.

Vakantie: Mijn vriendin is Antilliaanse. Met haar ga ik graag naar Aruba. Helaas komt het er te weinig van.

Muziek: Als ik vrolijk ben, luister ik graag naar hiphop of r&b. Voor een wedstrijd hoor ik graag iets oppeppends. De raps van Dizzy Racal geven me extra veel energie.

Favoriete tv-programma: Ik kijkt niet veel televisie. Af en toe bekijk ik de voetbalprogramma’s op Talpa.

Beste film: Scarface. Blow vind ik ook een goede film.

Mooiste boek: Ik heb nog nooit een boek gelezen. Op school zocht ik meestal uittreksels op internet.

Krant/tijdschrift/website: Soms lees ik Ajax Magazine. Op Voetbalzone lees ik het laatste voetbalnieuws.

Favoriete eten: Surinaamse en Antilliaanse gerechten zijn favoriet. Pasta’s en lasagne gaan er ook altijd in.

Een dag ruilen met…: Mijn vrienden. Allemaal jongens uit het ‘normale’ leven, die werken of naar school gaan.

Mooiste goal: Met Oranje onder 17 speelden we ooit op een toernooi in Japan tegen Mexico. Ik scoorde in die wedstrijd vanaf mijn eigen helft. De keeper stond te ver voor zijn doel.

Grootste voetbalkwaliteit: Ik heb een goede trap in mijn linkerbeen. Daarbij werk ik altijd hard voor ons team.

Nog werken aan: Mijn rechterbeen. Ik kan fysiek ook wel iets sterker worden. Vooral in de duels. Met Simon Tahamata werk ik daar nu aan.

Favoriete club buiten Ajax: Die is er niet. Ik kom uit een echte Ajax-familie.

Mooiste wedstrijd: Dat was de WK-wedstrijd om de derde en vierde plaats met Oranje onder 17, tegen Turkije. In die belangrijke wedstrijd, op het WK in Peru, maakte ik twee doelpunten.

Favoriete voetballer: David Beckham. Vooral vanwege zijn voorzetten. Hij is al vaak bepalend geweest voor zijn teams.

Mooiste moment uit Ajax-historie: Ik kan me een fraaie vrije trap van Richard Witschge herinneren tegen FC Barcelona, op het Amsterdam Tournament. Nando Rafael scoorde voor Jong Ajax in het bekertoernooi ooit fraai tegen FC Utrecht. En zo kan ik nog wel meer momenten opnoemen.

Idool buiten voetbal: Mijn vader en moeder zijn mijn idolen. Ze hebben alles goed voor elkaar.

Hoogtepunt in carrière: De derde plaats met Oranje onder 17 op het WK in Peru. Dat is duidelijk.

Dieptepunt: Een echt dieptepunt heb ik nog niet meegemaakt.

Lastige club als tegenstander? We hebben het altijd wel lastig met PSV.
Ajax.nl

Gelukkig geen Arsenal/Barcelona/Henry/Ronaldinho dit keer. ;)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di nov 21, 2006 10:30 am

Ook geen Ontvoering van Heineken, want John heeft nog nooit een boek gelezen. :X

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di nov 21, 2006 10:41 am

Nee, dat vond ik ook wel drama toen ik dat las.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vol beloften: John Goossens

Bericht door joey » di nov 21, 2006 11:00 am

Ik begrijp dat niet. Hoe kun je leven zonder boeken? :confused:

Nog werken aan: Mijn rechterbeen. Ik kan fysiek ook wel iets sterker worden. Vooral in de duels. Met Simon Tahamata werk ik daar nu aan.

:xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vol beloften: John Goossens

Bericht door Jinne » di nov 21, 2006 11:55 am

joey schreef:Ik begrijp dat niet. Hoe kun je leven zonder boeken? :confused:
Door goed tegen een balletje te trappen, obviously.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Vol beloften: John Goossens

Bericht door Aristides » vr nov 24, 2006 3:04 pm

Jinne schreef:
joey schreef:Ik begrijp dat niet. Hoe kun je leven zonder boeken? :confused:
Door goed tegen een balletje te trappen, obviously.
Hij kan goed voetballen, maar niet lezen is een minpunt, een functioneel analfabeet? Kan hij op Nederlandse les met onze aankopen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel
Berichten: 47290
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr nov 24, 2006 5:56 pm

Boeit mij geen fuck of hij zijn naam kan spellen of niet. Als die gozer 24 uur per dag voetbalt vind ik het best
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jan 11, 2007 9:52 pm

11-01-07 - Interview John Goossens

In 2005 kreeg John Goossens veel bekendheid door zijn goede spel tijdens het WK Onder 17 in Peru. Ajax beloonde de snelle aanvaller direct met een contract. Nadat John vorig jaar met 15 goals een belangrijke bijdrage had in het kampioenschap van de A1, bungelt hij nu tussen de A1 en tweede elftal.

Doordat Mitea en Manucharyan veelal met Jong Ajax spelen, moet Goossens noodgedwongen spelen bij de A1 van trainer Sonny Silooy. Hij kwam dit seizoen tot 5 goals bij de A1. Voor het beloftenelftal scoorde hij tot op heden 1 maal.

Voor de mensen die jou nog niet kennen, stel jezelf eens voor:
Ik ben John Goossens, 18 jaar en kom uit Heemstede.

Hoe ben je bij Ajax terecht gekomen?
Via de talentendagen van 1999.

Wat is je favoriete positie en waarom?
Linksbuiten, omdat je daar lekker vrijuit je actie kan maken en scoren.

Wat zijn jouw sterke punten?
Mijn voorzet, inzet en inzicht.

Wat zijn jouw zwakke punten?
Duelkracht.

Wat is je hoogtepunt in je carrière?
Het WK onder 17 in Peru

Wat is je dieptepunt in je carrière?
Toch wel de verloren halve finale op het WK tegen Mexico (4-0)

Waar liggen je ambities op dit moment?
Het eerste elftal halen bij Ajax.

Wat is het mooiste doelpunt dat je ooit hebt gemaakt?
Met het Nederlands elftal onder 17 scoorde ik door van eigen helft over de keeper te schieten. Dit was tegen Mexico onder 17 tijdens een oefentoernooi in Japan.

Wat is je grootste blunder?
Een penalty missen tegen Sporting Portugal tijdens de Copa Amsterdam van 2006.

Kom je wel eens op www.ajaxshowtime.com?
Redelijk vaak.


Je haalde een bronzen medaille op het WK onder 17. Jij scoorde 2 keer in de troostfinale. Hoe kijk je terug op dat WK?
Het was een goed en mooi toernooi. Mede door dat toernooi tekende ik een contract bij Ajax.

Verschillende buitenlandse (top)clubs toonden na het WK onder 17 interesse in jou. Waarom bleef je toch bij Ajax?
Omdat bij Ajax mijn hart ligt. Ik was er ook nog niet klaar voor om naar het buitenland te gaan.

Samen met Vurnon Anita mocht je meetrainen met het Nederlands Elftal, omdat er dan genoeg spelers waren om 11 tegen 11 te spelen. Hoe was dat, en verwacht je nog een keer mee te mogen trainen, maar dan als lid van de selectie?
Het was leuk om mee te doen, maar daar blijft het ook bij. Het was als aanvulling, dus daar moet je niet te lang over nadenken. Maar het was natuurlijk mooi om mee te mogen trainen en ik hoop dat ik ooit nog in het Nederlands elftal kom.

Jong Ajax maakt dit jaar een wisselvallig seizoen mee. Zo werd er van Jong Vitesse met 5-1 gewonnen, maar tegen Jong AZ werd met 7-1 verloren. Hoe verklaar je dat?
Dat is moeilijk te zeggen, maar ik denk dat het komt omdat er nooit hetzelfde team staat. Het is nog een hele jonge ploeg.

Jefrrey Sarpong, Vurnon Anita en Mitchell Donald mochten wel mee op trainingskamp naar Zuid-Afrika. Ben je er teleurgesteld over dat jij niet mee mag?
Ik baal wel dat ik er niet bij zit, maar het was ook te verwachten dat ik er niet bij zou zitten. Ik speel namelijk heel weinig in jong Ajax, dus dan zal ik niet ineens bij de eerste selectie gehaald worden.
AS

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 11, 2007 11:34 pm

Wat is je grootste blunder?
Een penalty missen tegen Sporting Portugal tijdens de Copa Amsterdam van 2006.
Als dat het ergste is!!

Ik stond toen achter het doel en zag drie linkspoten van Ajax op rij missen: Vertonghen, Goossens en ??? vergeten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » vr jan 12, 2007 12:04 am

Linkspoot Donovan Slijngard miste eveneens...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 12, 2007 1:16 pm

Het schiet niet op met Goossens. Ik vrees het ergste voor hem. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 14, 2007 11:29 pm

joey schreef:Het schiet niet op met Goossens. Ik vrees het ergste voor hem. :aai:
Ligt dat aan Goossens of aan Ajax?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 14, 2007 11:35 pm

Dat weet ik niet, daarvoor zie ik niet genoeg wedstrijden van hem. Maar het lijkt me dat hij inmiddels bij de A-selectie zou moeten zitten, als ze hem echt grote mogelijkheden toedichtten.
Tegenwoordig speelt hij ook op het middenveld. Daar is véél concurrentie.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jan 19, 2007 3:44 pm

Tegenwoordig speelt hij ook op het middenveld. Daar is véél concurrentie.
Wie weet? Mitchell Donald heeft zijn uitnodiging voor Zuid-Afrika ook al te danken aan een omzetting (vanuit het centrum naar de rechsthalfplaats), op het middenveld!

John Goossens heeft specifiek kwaliteiten, misschien willen ze die bij Ajax eruit halen, het type Maduro lijkt bij Ajax heilig :nooo:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 21, 2007 9:55 pm

Volgens mij heeft hij vandaag meegetraind met Jong Ajax (ik was voor de wedstrijd nog even op de Toekomst), wat een lef van Ajax. :D

Hij was volgens mij ook nog even op het grote scherm te zien, voor de wedstrijd. Waarom ??? Een voorteken? :D
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » zo jan 21, 2007 10:33 pm

Hij zit bij de selectie van Jong Ajax, dus hij traint altijd mee hor. Snap niet wat hier gek aan is ?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 21, 2007 10:48 pm

Denk jij dat het nog wat wordt met Goossens bij Ajax, Chivu?

Je ziet wel dat Ten Cate doorselecteert en daarbij nadrukkelijk naar de jeugd kijkt. Misschien profiteert John er ook van. Spelers als Rosenberg en Mitea zouden best eens op weg naar de uitgang kunnen zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 21, 2007 11:41 pm

Chivu 05 schreef:Hij zit bij de selectie van Jong Ajax, dus hij traint altijd mee hor. Snap niet wat hier gek aan is ?
Zie de :D Ik denk dat Ajax het niet in hem zie zitten. Bij Ajax hebben ze meer op met het type Maduro. Anita en Sarpong waren uitblinkers in de B1, maar speelden vorig seizoen obligaat in de A1. Ik vind dat een verkeerde ontwikkeling. Het resultaat is niet heilig, de ontwikkeling van de speler wel. John Goossens moet je "laten ballen".
Joey schreef:Je ziet wel dat Ten Cate doorselecteert en daarbij nadrukkelijk naar de jeugd kijkt. Misschien profiteert John er ook van. Spelers als Rosenberg en Mitea zouden best eens op weg naar de uitgang kunnen zijn.
Ajax kan toch het beste afscheid nemen van Rosenberg en Mitea? Leonardo halen zegt voldoende, Ajax heeft geen vijf ("omgebouwde") linkerspitsen nodig.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 21, 2007 11:53 pm

Demosthenes schreef:Ajax kan toch het beste afscheid nemen van Rosenberg en Mitea? Leonardo halen zegt voldoende, Ajax heeft geen vijf ("omgebouwde") linkerspitsen nodig.
Dat is duidelijk. Ik heb nooit iets gezien in deze spelers.

Andere vraag is of Goossens klaar is voor Ajax 1.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 21, 2007 11:56 pm

Goossens moet het zelf afdwingen. Dat Mitea en Rosenberg er niet veel van bakken vind ik eerlijk gezegd niet zo relevant. Het in de schoot geworpen krijgen van kansen heeft niets met topsport te maken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jan 22, 2007 12:23 am

Goossens is nog niet klaar voor Ajax 1.

Ajax laat m.i. spelers al op (te?) jonge leeftijd debuteren. Laat ze eerst uitblinken in A1, dan in Jong Ajax en dan pas Ajax 1. Eventueel leen je ze een jaar uit aan een poeg waar hard moet worden gewerkt, want onze A-spelers ondervinden zelden echte tegenstand. Laat ze desnoods toernooien in het buitenland spelen en accepteer dat de A1 vijfde of zesde wordt.

Anita was nog B-speler toen hij voor Ajax debuteerde, Sarpong tegen Eindhoven uit was eerstejaars-A, waar zijn ze nu? Hebben ze er iets van geleerd? Ik denk het niet, ik hoop dat ze snappen dat ze lichamelijk nog niet aan dat grote werk toe zijn.

Ajax heeft Stam (34?), Gabri (29?), Grygera (26?) en dan komen de 23-jarigen. In dat team past geen 17/18-jarige.

Stanley Aborah kon/kan goed voetballen, maar mislukte volkomen na zijn debuut in Ajax 1; Tom de Mul kreeg een terugslag van 1 1/2 jaar? Welke winst heeft Ajax behaald?

Maduro (iedereen die wel eens iets van mij leest weet dat ik het in de A1 al niet in hem zag zitten) moet eens bij bijvoorbeeld ADO gaan voetballen, daar zal hij leren sneller te moeten handelen, dat hij moet werken. Het kan zijn dat ze hij daar door de mand valt!

Let wel: ik ben niet voor het zgn. werkvoetbal (als Rotterdammer kan in mijn eigen stad daarvoor wel terecht), maar Ajacieden moeten leren hard te werken. Laat Jaap Stam een voorbeeld zijn: geen begenadigde voetballen, meer een steengoede mandekker, maar wat heeft hij al bereikt? Ajacieden kunnen beter voetballen en met de weerbaarheid van Stam staat er weer een Europese topper in de Arena.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma jan 22, 2007 12:46 am

Daar ben ik het helemaal mee eens. Op zo'n jonge leeftijd debuteren is uitsluitend voorbehouden aan hele grote talenten en dan nog moeten ze er fysiek klaar voor zijn.

Bij Ajax vinden we het maar normaal om zulke mannetjes voor de leeuwen te gooien omdat ooit iemand heeft gezegd dat ze wanneer ze goed genoeg zijn ook oud genoegd zijn. Voetbal is veranderd en het fysieke aspect is steeds belangrijker geworden. Als je jongens te vroeg brengt maak je het ze alleen maar moeilijker omdat het publiek verwacht dat er weer een nieuwe ster is doorgebroken die het direct wel even zal laten zien.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 22, 2007 10:04 am

Je bent nog steeds uit genoeg als je goed genoeg bent, alleen moet je dat wel spiegelen aan de eisen die nu aan spelers gesteld worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 10, 2007 3:15 pm

Ajax breekt contract Goossens open

Amsterdam, 10 mei 2007
Ajax heeft het contract van jeugdspeler John Goossens opengebroken en met drie jaar verlengd. De nieuwe verbintenis loopt tot en met 30 juni 2011.

John Goossens, die op 25 juli 1988 werd geboren, speelt sinds 1998 bij de jeugdopleiding van Ajax. Dit seizoen kwam de middenvelder/aanvaller uit voor Jong Ajax. Goossens speelde 17 officiële wedstrijden en scoorde vier keer voor het elftal van Aron Winter.

John Goossens speelt dit seizoen zijn wedstrijden in Jong Ajax en ook nog met enige regelmaat in Ajax A1. De jeugdinternational kreeg naar eigen zeggen een 'heel goed gevoel' bij de aanbieding van Ajax om zijn contract open te breken en te verlengen tot 2011. ,,Het is een teken dat de club in je gelooft. Mijn hart ligt natuurlijk bij Ajax, dus ik ben hier heel blij mee'', zei Goossens nadat hij in het bijzijn van zijn ouders het contract ondertekende samen met technisch directeur Martin van Geel.

De linksbuiten/linkermiddenvelder hoopt natuurlijk op een kans bij het eerste elftal van Ajax. ,,De weg daar naartoe is nog lang, maar als de kans zich voordoet, zal ik hem met beide handen aangrijpen. In het eerste elftal zitten niet zo heel veel linksbenige buitenspelers die een goede voorzet in huis hebben, dus wie weet is er wel een rol voor me weggelegd. Ik zal er in ieder geval mijn best voor doen.''

Goossens kan zich echter eerst nog richten op een aantal interessante evenementen met diverse teams. ,,Eerst moeten we met het Nederlands elftal een kwalificatiewedstrijd tegen Engeland spelen. Ik ben nu geblesseerd, maar ik hoop erbij te kunnen zijn. Dan gaan we met Ajax A1 toernooien spelen, dat is ook heel leuk. En in juli is het EK voor spelers onder 19 jaar. Het wordt een mooie zomer.''
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mei 10, 2007 3:18 pm

Afbeelding

Opvallend, want ik kreeg het gevoel dat Goossens op een zijspoor was beland. Al bijna 19 en nog steeds laat zijn debuut in Ajax 1 op zich wachten.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie