Vol Beloften: Rydell Poepon

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Vol Beloften: Rydell Poepon

Bericht door Duke » di dec 05, 2006 1:41 pm

Vol Beloften: Rydell Poepon

Amsterdam, 05 dec 2006
Jong Ajax is de kweekvijver voor het eerste elftal van morgen. In deze rubriek Vol Beloften krijgen de talenten van Ajax de kans zich te presenteren aan de supporters. Deze keer Rydell Poepon, spits.
Afbeelding
Naam: Rydell Romano Poepon.

Geboren: 28 augustus 1987 te: Amsterdam.

Broers/zussen: Een broertje van 16 jaar en twee zusjes van 13 en 5 jaar.

Positie: Centrumspits. Links- of rechtsbenig: Rechtsbenig.

Lengte: 1.81 meter. Gewicht: Ik schat zo'n 79 kg.

Bij Ajax sinds: Dit is het derde seizoen, dus vanaf 2004. Contract vanaf: 4 april 2006 en het loopt tot en met 30 juni 2008.

Vorige club(s): Ik ben begonnen bij AFC, daar heb ik twee seizoenen gespeeld. Toen ging ik naar Fortius, waar ik vijf jaar bleef. En voordat ik naar Ajax kwam, speelde ik drie seizoenen bij Zeeburgia.

Opleiding: Ik heb het VMBO-diploma.

Relatie: Ja, al een tijdje.

Geen voetballer, dan...: Poeh! Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik denk dat ik verder was gegaan met school.

Passie buiten het voetbal: PlayStation spelen.

Geloof/Bijgeloof: Ik ben rooms-katholiek. Naar de kerk ga ik niet meer zo vaak, omdat ik op zondag altijd moet trainen. Gelukkig ben ik niet bijgelovig.

Vakantie: Het liefste ga ik naar Suriname. Ik ga daar niet jaarlijks naar toe maar wel vaak. Meestal in juni en ook wel in december. Er woont veel familie.

Muziek: R&B.

Favoriete tv-programma: Dat is Comedy Night van The Box. Dan komen er die dinsdagavond vier comedy's achter elkaar. Erg leuk.

Beste film: Man on fire spreekt me erg aan, met Denzel Washington. Hij is mijn favoriete acteur.

Mooiste boek: Ik lees niet zoveel, maar ik heb laatst wel dat boek van Patrick Kluivert gelezen. Hij is net als ik spits en als je ziet wat hij heeft meegemaakt... Ik hoop dat ik het net zo goed zal doen als hij, maar dan niet de fouten maken die hij heeft gemaakt. Die wil ik voorkomen.

Krant/tijdschrift/website: Toen ik nog naar school ging, las ik de spits, nu lees ik wat er hier op de toekomst voorhanden is qua kranten. Ik lees de VI en Sportweek en ik kijk op internet regelmatig op www.ajax.nl.

Favoriete eten: De nasi die mijn moeder maakt!

Een dag ruilen met…: Met niemand. Ik vind het leven dat ik leef, goed genoeg.

Mooiste goal: Dat was vorig seizoen op het toernooi Copa Amsterdam. Ik kreeg van links een steekbal en er ontstond een 2 tegen 1 situatie. Ik zag de keeper te ver van zijn doel staan en stiftte de bal over hem heen. Niet zoals Julian Jenner met AZ tegen Slovan Liberec deed. Nog veel mooier!

Grootste voetbalkwaliteit: Ik ben wel sterk aan de bal.

Nog werken aan: Mijn linkerbeen en aan het koppen. Ik maak niet veel kopdoelpunten. Tijdens de training probeer ik daar zo veel mogelijk verbetering in aan te brengen.

Favoriete club buiten Ajax: FC Barcelona, maar dan voornamelijk vanwege Ronaldinho. Had hij bij Juventus gespeeld, dan was het Juventus geweest.

Mooiste wedstrijd: Die ik heb gezien de Champions Leaguefinale tussen AC Milan en Liverpool, die in 3-3 eindigde na een 3-0 ruststand voor AC Milan. De mooiste wedstrijd die ik zelf heb gespeeld, was in mijn eerste seizoen in de A1, de kampioenswedstrijd tegen Vitesse. Zelf scoorde ik ook nog in het met 4-1 gewonnen duel. Ik dacht dat het de 3-0 was.

Favoriete voetballer: Ronaldinho dus. Hij probeert altijd iets leuks te doen met de bal. Zelf ben ik niet zo. Ik houd het zelf vrij zakelijk.

Mooiste moment uit Ajax-historie: Dat puntertje van Patrick Kluivert in de Champions Leaguefinale. Dat hij dat deed op zo'n jonge leeftijd.

Idool buiten voetbal: Heb ik niet.

Hoogtepunt in carrière: Het contract dat ik dit jaar tekende. Dat ik naar Ajax mocht komen om te spelen was al mooi, maar dat ik er ook nog een contract uithaalde, was wel het mooiste tot nu toe.

Dieptepunt: Dat was in mijn eerste seizoen in de A1. Al in de eerste wedstrijd die ik voor Ajax speelde, verrekte ik de binnenband van mijn knie en was zes weken uitgeschakeld. Dat was wel moeilijk, vooral omdat ik net bij Ajax zat.

Lastige club als tegenstander? Op dit moment AZ. Dat we van hun met 7-1 verloren was echt erg.

Toekomstverwachting: Ik probeer in deze twee jaar zo snel mogelijk bij het eerste te komen. Ik heb de voorbereiding al meegemaakt en daar heb ik wel een goed gevoel aan overgehouden. Ik denk niet dat ik uit het oog ben geraakt.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di dec 05, 2006 1:45 pm

Leuk stukje. Lijkt ook een goede kop op die jongen te zitten! :xyxthumbs:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di dec 05, 2006 4:00 pm

Lijkt ook een goede kop op die jongen te zitten!
Volgens wat? Zijn passie voor de PlayStation??

:D
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di dec 05, 2006 6:47 pm

Ohnee he, Rosenberg had ook al zo'n leuke kop. :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di dec 05, 2006 9:18 pm

Heb ik dat ooit van Rosenberg gezegd?? Kan ik me niet herinneren hoor.... :sad:

Nou waarom, Mister Ajax:
(...)
Mooiste boek: Ik lees niet zoveel, maar ik heb laatst wel dat boek van Patrick Kluivert gelezen. Hij is net als ik spits en als je ziet wat hij heeft meegemaakt... Ik hoop dat ik het net zo goed zal doen als hij, maar dan niet de fouten maken die hij heeft gemaakt. Die wil ik voorkomen.
(...)
Een dag ruilen met…: Met niemand. Ik vind het leven dat ik leef, goed genoeg.

Mooiste goal: Dat was vorig seizoen op het toernooi Copa Amsterdam. Ik kreeg van links een steekbal en er ontstond een 2 tegen 1 situatie. Ik zag de keeper te ver van zijn doel staan en stiftte de bal over hem heen. Niet zoals Julian Jenner met AZ tegen Slovan Liberec deed. Nog veel mooier!

Grootste voetbalkwaliteit: Ik ben wel sterk aan de bal.

Nog werken aan: Mijn linkerbeen en aan het koppen. Ik maak niet veel kopdoelpunten. Tijdens de training probeer ik daar zo veel mogelijk verbetering in aan te brengen.
(...)
Favoriete voetballer: Ronaldinho dus. Hij probeert altijd iets leuks te doen met de bal. Zelf ben ik niet zo. Ik houd het zelf vrij zakelijk.
(...)
Dieptepunt: Dat was in mijn eerste seizoen in de A1. Al in de eerste wedstrijd die ik voor Ajax speelde, verrekte ik de binnenband van mijn knie en was zes weken uitgeschakeld. Dat was wel moeilijk, vooral omdat ik net bij Ajax zat.

Lastige club als tegenstander? Op dit moment AZ. Dat we van hun met 7-1 verloren was echt erg.

Toekomstverwachting: Ik probeer in deze twee jaar zo snel mogelijk bij het eerste te komen. Ik heb de voorbereiding al meegemaakt en daar heb ik wel een goed gevoel aan overgehouden. Ik denk niet dat ik uit het oog ben geraakt.
Ik denk gewoon dat deze jongen een goede mentaliteit heeft....afgaande op dit stukje dan. :X
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 05, 2006 9:33 pm

Oké. :aai:

Dat wilde ik altijd al doen. :D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do dec 07, 2006 2:18 pm

hahaha, ja heb jij ook je lolletje weer een gehad..... :xyxthumbs:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 07, 2006 2:19 pm

Ik ben zo snel tevreden! :D ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Bericht door DelToro » vr dec 08, 2006 7:24 pm

Afbeelding

Familie van?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr dec 08, 2006 9:45 pm

is dat lionel ritchies zoon?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 08, 2006 9:47 pm

Dat is Kanye West. Een hele arrogante bal.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr dec 08, 2006 10:50 pm

nooit van gehoord, waar speelt hij?

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr dec 08, 2006 11:21 pm

Zanger/Rap-artiest :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » za dec 09, 2006 2:14 am

ah vandaar dat ik m niet ken...

Plaats reactie