Ajax O13 t/m O8 (voorheen De F/E/D jeugd)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 11:26 pm

Wat heeft Tobias Sana híer nu weer mee te maken? :confused.gif:

Voor de rest, we zullen zien.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door wimpey » do nov 14, 2013 8:14 am

Yopi schreef: Voor de rest, we zullen zien.
Demo heeft allang voor zichzelf bepaald dat het niet beter wordt dan het was.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door InnerHarbour » do nov 14, 2013 8:31 am

Dit ging toch gewoon over een leuk filmpje van knulletjes die aan het voetballen zijn?
YNWA

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door wimpey » do nov 14, 2013 8:40 am

InnerHarbour schreef:Dit ging toch gewoon over een leuk filmpje van knulletjes die aan het voetballen zijn?
Ja. Maar je wordt dus op je vingers getikt wanneer je intoetst: "he, leuk filmpje, die jochies zijn leuk aan het ballen". Daar worden dan meteen allerlei complottheorien op los gelaten.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door raymon » do nov 14, 2013 9:05 am

Yopi schreef:Wat heeft Tobias Sana híer nu weer mee te maken? :confused.gif:

Voor de rest, we zullen zien.
Omdat Sana kwa lengte en talent prima bij de Dtjes meekan? :confused:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door raymon » do nov 14, 2013 9:05 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Dit ging toch gewoon over een leuk filmpje van knulletjes die aan het voetballen zijn?
Ja. Maar je wordt dus op je vingers getikt wanneer je intoetst: "he, leuk filmpje, die jochies zijn leuk aan het ballen". Daar worden dan meteen allerlei complottheorien op los gelaten.
Volgens mij geeft Demo alleen maar aan dat dar leuke ballen al sinds mensenheugenis gebeurt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door wimpey » do nov 14, 2013 9:25 am

Raymon schreef: Volgens mij geeft Demo alleen maar aan dat dar leuke ballen al sinds mensenheugenis gebeurt.
Nee. Wanneer je nú aangeeft dat jochies van 8 leuk ballen, krijg je meteen in de schoenen geschoven dat dat een 'nieuw geluid' is en te danken is aan 'de nieuwe lijn'.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door raymon » do nov 14, 2013 9:31 am

wimpey schreef:
Raymon schreef: Volgens mij geeft Demo alleen maar aan dat dar leuke ballen al sinds mensenheugenis gebeurt.
Nee. Wanneer je nú aangeeft dat jochies van 8 leuk ballen, krijg je meteen in de schoenen geschoven dat dat een 'nieuw geluid' is en te danken is aan 'de nieuwe lijn'.
In post #65 ben je toch de eerste die de link met het verleden legt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Thijs » za dec 28, 2013 1:17 pm

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door InnerHarbour » za dec 28, 2013 3:20 pm

Bizar hoe goed knulletjes van die leeftijd al kunnen voetballen. :biggthumpup.gif:
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Yopi » za mar 22, 2014 1:09 pm

D2 is kampioen geworden door een 2-1 uitoverwinning op AZ.

Afbeelding
Ajax D2 heeft zaterdag het kampioenschap veroverd dankzij een 1-2-zege op AZ! Sontje Hansen en Emre Aksit maakten de doelpunten in Alkmaar.
De F2 van Ajax werd in januari al kampioen, maar de jongste Ajacieden spelen twee competities in het seizoen. Van de teams die een ‘volledige’ competitie afwerken is de D2 het eerste team dat de bloemen kreeg uitgereikt.

Ajax D2 leek zaterdag met een beetje spanning aan het kampioensduel te beginnen. AZ kreeg hierdoor in de eerste minuten zelfs een paar kansjes. Maar het team van coach Dave Vos herpakte zich snel en kwam in de 9e minuut op voorsprong via een treffer van Sontje Hansen. Het doelpunt gaf Ajax het nodige vertrouwen en de koploper werd steeds sterker. Emre Aksit tekende in de 19de minuut van dichtbij voor de 0-2. Vlak daarvoor schoot hij ook al bijna raak uit een vrije trap.

Na rust werd het toch nog spannend. AZ kwam in de 43ste minuut terug tot 1-2, toen een hoge bal van Zico Buurmeester door de wind werd meegenomen en achter Ajax-doelman Patrick Lesger belandde. De thuisploeg voerde de druk op, maar Lesger behoedde Ajax met een aantal fraaie reddingen voor de gelijkmaker. Ajax hield stand en toen het laatste fluitsignaal klonk barstte het feest los op het veld.
ajax.nl



Was op Ajax Exclusive. Iemand die het gezien heeft?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Yopi » vr apr 18, 2014 9:39 am

Onze E2 doet mee aan een prestigieus toernooi in Portugal en richt daar een slachting aan:


https://twitter.com/DreBrandes

Er bestaat ook een website van dat toernooi maar ik kan de uitslagen niet vinden. :blush.gif:

http://www.mundialito.org

De D2 speelt een toernooi in Spanje, maar daar moeten de grote tegenstanders nog komen:

http://www.micfootball.com/torneo/calen ... -2002.html

Geweldige ervaring voor die jochies. D2 zit op Facebook:

https://www.facebook.com/pages/Ajax-D2- ... 2316101177

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Arthur » vr apr 18, 2014 1:27 pm

Yopi schreef:Er bestaat ook een website van dat toernooi maar ik kan de uitslagen niet vinden. :blush.gif:
Hier onder 'Grupo 18': http://www.mundialito.org/sismundial/pa ... ategoria=2

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Yopi » vr apr 18, 2014 10:23 pm


Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Demosthenes » za apr 19, 2014 8:53 am

Yopi schreef:De D1 speelt een toernooi in Ierland.

http://www.dittoslo.no/indre-by/sport-i ... -1.7973408

Deze jongen schijnt mee te doen:

http://www.dittoslo.no/indre-by/sport-i ... -1.7973408

Wie spreekt er hier Noors?

http://www.lokalavisenfrogner.no/video?videoId=42FAE656
Ik spreek geen Noors, maar wat heeft een twaalfjarig jochie mee te delen, behalve dat hij blij is dat hij zo'n kans krijgt om bij het grote Ajax te mogen trainen en spelen, zelfs een toernooi mee mag doen? Het Ajax van Bergkamp, Overmars, Jonk, Cruijff, Van der Sar, het Ajax dat bekend staat om zijn goede jeugdopleiding? Verwacht iemand dat hij zegt dat op AT er een paar fans zijn met kritiek op het beleid?

Iets anders:
Is dat knulletje uit Indonesië er al, of is hij onderweg in Barcelona blijven hangen? Uiteraard omdat hij daar zo'n goede schoolopleiding krijgt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Yopi » za apr 19, 2014 11:12 am

Demosthenes schreef: k spreek geen Noors, maar wat heeft een twaalfjarig jochie mee te delen, behalve dat hij blij is dat hij zo'n kans krijgt om bij het grote Ajax te mogen trainen en spelen, zelfs een toernooi mee mag doen? Het Ajax van Bergkamp, Overmars, Jonk, Cruijff, Van der Sar, het Ajax dat bekend staat om zijn goede jeugdopleiding? Verwacht iemand dat hij zegt dat op AT er een paar fans zijn met kritiek op het beleid?
Hoop je daar dan op?
Iets anders:
Is dat knulletje uit Indonesië er al, of is hij onderweg in Barcelona blijven hangen? Uiteraard omdat hij daar zo'n goede schoolopleiding krijgt.
[/quote]

Ze hebben jouw posts voor hem vertaald. Toen wilde hij niet meer naar Ajax. :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Yopi » za apr 19, 2014 1:04 pm

De D2 straks om 15.45 in de finale tegen Barcelona. Wedstrijd zou te zien moeten zijn via deze link:

http://www.esport3.cat/directes/esport3/

In de halve finale wonnen ze na strafschoppen van Real Madrid (2-2, 4-2).

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Yopi » za apr 19, 2014 2:42 pm

Yes, de link doet het!

Hier de rugnummers:

http://miclive.micfootball.com/web/Team ... eam=D70349

Dat veld lijkt me stroperig.

Barcelona met een aantal fysiek sterke spelers. Al mag onze Brobbey er ook wezen. :smallgrin.gif:

0-0 bij rust.

Haha, al 4-0 achter. Die Pablo Moreno (centrumspits) voetbalt als een C'tje, terwijl er bij Ajax nog een paar ukkies rondlopen die zo bij de E'tjes zouden kunnen meedoen. :smallgrin.gif:
Sowieso hebben de spelers van Barcelona minder moeite om de bal over grote afstanden te verplaatsen of van de ene kant naar de andere kant van het veld te rennen. Het veld lijkt te groot voor sommige Ajaciedjes. Dat wordt uithuilen bij Mama, straks. :aai.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Demosthenes » za apr 19, 2014 8:04 pm

Haha, al 4-0 achter. Die Pablo Moreno (centrumspits) voetbalt als een C'tje, terwijl er bij Ajax nog een paar ukkies rondlopen die zo bij de E'tjes zouden kunnen meedoen. :smallgrin.gif:
Sowieso hebben de spelers van Barcelona minder moeite om de bal over grote afstanden te verplaatsen of van de ene kant naar de andere kant van het veld te rennen. Het veld lijkt te groot voor sommige Ajaciedjes. Dat wordt uithuilen bij Mama, straks.
Het gaat toch om de individuele ontwikkeling, waar maak je je zorgen om?

Uit je opmerking over dat knulletje uit Indonesië (kan ook Noord-Korea of Zuid-Bolivia zijn) maak ik op dat het mijn schuld is dat hij bij Barcelona blijft (Geen idee of hij daar nu zit!), want hij zou zo'n goede opleiding krijgen bij Ajax. Ooit van kinderhandel gehoord?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Yopi » za apr 19, 2014 10:04 pm

Kinderhandel? Wat is dat? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Ik maak me nergens zorgen om, zeker niet als het om D'tjes gaat. Zoals je weet haalt een groot deel van zo'n team de A1 niet eens. Op die leeftijd zijn er bovendien enorme verschillen in fysieke ontwikkeling. Dat rechtsbackje van ons ging twee keer in onze spits Bobbrey. Dat zegt allemaal weinig over de technische vaardigheden van de spelers, noch over hun fysieke ontwikkeling op de lange termijn.
Het is een mooie ervaring voor die jochies, en niet meer dan dat. Bovendien is het zo slecht niet eens, de finale halen.

Over mooie ervaring gesproken, onze vertegenwoordigers in Ierland staan ook in de finale:

http://www.skbfc.yourclub.ie/pages/ACAD ... 4RESULTS79

Finale vanmiddag:

https://twitter.com/FcKevins

Beelden van de halve finale:

http://www.youtube.com/watch?v=iAAe9XoV ... e=youtu.be



3-0 gewonnen

Afbeelding

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 1:56 pm

Ik maak me nergens zorgen om, zeker niet als het om D'tjes gaat. Zoals je weet haalt een groot deel van zo'n team de A1 niet eens.
Heb de D1 alleen gezien tegen ADO-uit (dan nog alleen de tweede helft) , de D1 speelde voor de A1, vandaaar, maar het viel me tegen op een paar middenvelders na. Kan aan de storm gelegen hebben.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door zeux » di apr 22, 2014 5:18 pm

Hoe heet dat gozertje zittend achter de kleine cup met de grote oren, links van de jongen die staat te juichen?

Heeft wel een goeie 'jaren vijftig'-kop. Heeft uitstraling. Blijkt dat ook uit zijn spel?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Jöhnk » do apr 24, 2014 10:15 pm

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/196219/Twin- ... keling.htm

Het gaat de goede kant op. :neutral.gif:

Logisch verhaal natuurlijk. Kleinere ruimtes, meer speeltijd, meer balcontacten, betere techniek. Ik denk zelfs dat je zo ook het inzicht ontwikkelt. Hoe kleiner de ruimtes, hoe slimmer je ermee om moet gaan.
Het is wel een beetje pijnlijk dat 1) Nederland geen leider meer is op het gebied van talentontwikkeling maar volger, en 2) uitgerekend een atletiektrainer hiermee moet komen.

De volgende stap is dat het hele Nederlandse voetbal dit over gaat nemen. Al zullen ze het bij PSV onzin vinden. Daar traint en speelt elk elftal hetzelfde.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Yopi » do apr 24, 2014 10:38 pm

Bij PSV introduceren ze dit over een jaar of tien. :smallgrin.gif:

Jongkind is de coördinator. Dat hij voor de camera uitlegt wat die Twin Games zijn, wil niet zeggen dat hij het bedacht heeft.

Goede ontwikkeling, natuurlijk. Gelukkig voelen ze zich niet te groot om elders te kijken en daarvan te leren.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Ajax F/E/D

Bericht door Demosthenes » do apr 24, 2014 11:37 pm

Jongkind is de coördinator. Dat hij voor de camera uitlegt wat die Twin Games zijn, wil niet zeggen dat hij het bedacht heeft.
Zeker niet want zo wordt er al lang gespeeld op schoolpleinen (vroeger) en de 4x4-veldjes. Wat dat laatste betreft, zie voor een voorbeeld: http://bin617-02.website-voetbal.nl/sit ... 0x%204.pdf Die veldjes werden trouwens in Rotterdam aangelegd door, volgens mij, de gemeente.

Wat ik me uit mijn jeugd herinner zijn de "vliegende keep" (zie 4x4, er is geen keeper) en de intrap i.p.v. ingooi of zoals in het filmpje de dribbel vanaf de zijlijn. De intrap was er toen, omdat dat goed is voor het positie kiezen, de kleine doeltjes waren er misschien wel omdat wij niet zo veel keepers hadden(?) Ik herinner me van de schoolpleinen dat er "boompiebal" was, "putjebal", je verdedigde je eigen boom, werd je boom geraakt door de bal, dan was dat een tegendoelpunt (voor de put gold hetzelfde) Wij trainden trouwens, in mijn herinnering, nooit met een keeper, maar misschien doe ik die keepers van vroeger nu tekort. Je was in dergelijke spelletjes op jezelf aangwezen, al waren er natuurlijk ook af en toe kongsi's (ook een woord uit die tijd)

Vraag me af of dit Rotterdamse (woonde ook in Vlaardingen en voetbalde ook in Schiedam) herinneringen zijn of dat deze spelvormen overal werden toegepast?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie