De EK onder 17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » wo mei 18, 2016 2:00 pm

Dat is het niet. Die Portugezen kunnen beter voetballen.

Inzet lag het niet aan. Oranje probeerde het juist met fysiek. Kreeg een paar gele kaarten ook. Bakboord solliciteerde zelfs naar twee keer geel.

Als je ziet bij die tweede goal hoe simpel Malacia het bos in wordt gestuurd... Een drama. :aai.gif:

De bekende speelstijl: Ajax, MU. Achterhaald, zelfs op dit niveau. Rustig achterin opbouwen via de backs, pffff.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

De EK onder 17

Bericht door Arthur » wo mei 18, 2016 2:35 pm

Er verliest niemand vaker finales dan een Portugees, dus met die winnaarsmentaliteit valt het ook wel mee.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De EK onder 17

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 2:45 pm

Kunt u dat even aantonen?
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » wo mei 18, 2016 2:52 pm

Zeg dat wel. :smallgrin.gif:

De verantwoordelijken bij de KNVB en de clubs geven bij voorkeur de spelers de schuld.

Waarom zouden Belgische jongens technisch en tactisch beter zijn dan Nederlandse? Wonen ze daar in sloppenwijken, hebben ze daar geen computer? Is voetbal daar de enige uitweg? :hypocrite.gif:

Van deze groep vind ik alleen De Ligt een toptalent. Verder een paar twijfelgevallen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Demosthenes » wo mei 18, 2016 3:22 pm

Voor Benfica is het falen in een finale bekend, zie http://nos.nl/video/648466-de-vloek-van ... ttman.html
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De EK onder 17

Bericht door Sandro » wo mei 18, 2016 3:50 pm

Frankrijk heeft in 60 jaar Europacup 1/Championsleague geschiedenis 6 finales gespeeld en maar eentje gewonnen. Doen het beduidend slechter dan Portugal.

En als je het over het grootste aantal verloren finales in absolute zin hebt dan spant Italië de kroon. Daar staan ook heel wat gewonnen finales tegenover uiteraard.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Arthur » wo mei 18, 2016 4:35 pm

InnerHarbour schreef:Kunt u dat even aantonen?
Uiteraard heb ik niet gecontroleerd of er iemand eventueel nog slechter is in finales, maar wat betreft Portugal (winst / aantal finales):

- Nationale team: 0/1
- Sporting Lissabon: 1/2
- Benfica 2/10
- Porto 4/5

Totaal: 7/18 voor een winstpercentage van 39%

(En dan moeten we ook niet vergeten dat 2 van die verloren finales nota bene in Portugal zelf waren :smallgrin.gif:)

Voor het vergelijk nog even Nederland:

- Nationale team: 1/4
- Ajax: 6/9
- Feyenoord: 3/3
- PSV 2/2
- AZ 0/1
- Twente 0/1

Totaal: 12/20 voor een winstpercentage van 60%.

Daar sta je dan met je winnaarsmentaliteit.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De EK onder 17

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 4:40 pm

Ah dus je zoog het gewoon uit je duim, zoals ik al verwachtte, tja daar sta je dan met je grote mond. :smallgrin.gif:

Arthurtje doet altijd zo zijn best om mij te grazen te nemen, zou het soms iets met mijn politieke voorkeur te maken hebben......... :hypocrite.gif: :drecul.gif:
YNWA

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De EK onder 17

Bericht door Bert » wo mei 18, 2016 5:32 pm

Een mentaliteit is dan ook niet te reduceren tot de praktijk, laat staan tot wat losse statistische gegevens over die praktijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Arthur » wo mei 18, 2016 5:38 pm

InnerHarbour schreef:Ah dus je zoog het gewoon uit je duim, zoals ik al verwachtte, tja daar sta je dan met je grote mond. :smallgrin.gif:

Arthurtje doet altijd zo zijn best om mij te grazen te nemen, zou het soms iets met mijn politieke voorkeur te maken hebben......... :hypocrite.gif: :drecul.gif:
Je politieke opvattingen zijn me een zorg. Het is vooral grappig om je steeds op die kast te zien :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De EK onder 17

Bericht door Sandro » wo mei 18, 2016 5:42 pm

Bert schreef:Een mentaliteit is dan ook niet te reduceren tot de praktijk, laat staan tot wat losse statistische gegevens over die praktijk.
Niet te reduceren tot de praktijk? Kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De EK onder 17

Bericht door Bert » wo mei 18, 2016 5:52 pm

Een mentaliteit is een stelsel van ideeën, en de inhoud van ideeën (dat wat zich in het hoofd van personen afspeelt) is iets fundamenteel anders dan het verloop van de praktijk (dat wat er gebeurt).

Dat gezegd hebbende, kun je natuurlijk terecht stellen dat er helemaal geen 'praktijk' is die betekenis heeft buiten de ervaringen over die praktijk in de hoofden van mensen. Maar dat staat los van het punt dat ik hier maakte.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De EK onder 17

Bericht door Sandro » wo mei 18, 2016 6:00 pm

Ah ok, het is statistisch inderdaad heel lastig aan te tonen. We zijn er de afgelopen tijd ook niet voor niks al in meerdere topics over aan het worstelen (geweest) :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » wo mei 18, 2016 6:27 pm

In de topsport wordt falen al snel toegeschreven aan een gebrek aan wilskracht. Vaak ten onrechte.

Wilskracht kan wel iets compenseren, maar aanleg, scholing in de vorm van trainen en voetballen alsook een goede fysiek zijn veel belangrijker. Alle topvoetballers die geroemd worden om hun mentaliteit (Ronaldo, Suarez, enz) hebben om te beginnen al een hoop talent. De gemiddelde amateurspeler kan trainen wat hij wil, hij wordt nooit een topper.

Die Portugese jongens handelen sneller, hebben minder balcontacten nodig, spelen zuiverder, enz. Een kwestie van talent en ongetwijfeld ook van training. Natuurlijk wilden die Nederlandse jongens net zo graag naar de finale, maar dat zat er dus niet in.

Je kunt je afvragen of een talent als Matthijs de Ligt er goed aan gedaan heeft om in Nederland te blijven. Hier kan hij het op zijn sloffen af. Het technisch en tactisch niveau van het Nederlandse jeugdvoetbal is matig.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De EK onder 17

Bericht door peter » do mei 19, 2016 10:51 am

Hoe deden onze jongens het? Bakboord? De Ligt? Kluivert?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » do mei 19, 2016 2:38 pm

Heb alleen de tweede helft gezien. Later wel beelden van de doelpunten: bij de eerste ging De Ligt de mist in. Sowieso hadden hij en zijn vrienden achterin geen vat op Gomes. Verder hield hij zich redelijk staande, maar hij viel niet zo op als normaal.

Nunnely al snel gewisseld. Niets bijzonders van gezien. Kluivert is op nationaal niveau een opvallende speler, maar naar internationale begrippen is hij nog een baby. Kwam er niet aan te pas.

Bakboord is een vechtertje. Hij heeft wel wat (duelkracht, vechtlust), maar of hij verder genoeg meebrengt zal moeten blijken. Verder heeft hij natuurlijk wel concurrentie. Een lichting boven hem Zeefuik, die vind ik beter.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De EK onder 17

Bericht door peter » do mei 19, 2016 3:28 pm

Andere opvallende spelers op basis van die ene helft?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » do mei 19, 2016 6:29 pm

Neuh.

Hooguit viel op dat de air waarmee Malen en Chong voetbalden niet paste bij wat ze lieten zien.

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De EK onder 17

Bericht door Mano » vr mei 20, 2016 4:23 pm

Yopi schreef:Heb alleen de tweede helft gezien. Later wel beelden van de doelpunten: bij de eerste ging De Ligt de mist in. Sowieso hadden hij en zijn vrienden achterin geen vat op Gomes. Verder hield hij zich redelijk staande, maar hij viel niet zo op als normaal.

Nunnely al snel gewisseld. Niets bijzonders van gezien. Kluivert is op nationaal niveau een opvallende speler, maar naar internationale begrippen is hij nog een baby. Kwam er niet aan te pas.

Bakboord is een vechtertje. Hij heeft wel wat (duelkracht, vechtlust), maar of hij verder genoeg meebrengt zal moeten blijken. Verder heeft hij natuurlijk wel concurrentie. Een lichting boven hem Zeefuik, die vind ik beter.

Nunnely zal stappen moeten maken want is gewoon een De Sa. Veel meer zit er niet in.
Kluivert daarentegen wel meer in zijn mars.

Zeefuik vind ik een fijne back. power, onverzettelijkheid maar mist net als Tete aanvalskracht.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 20, 2016 9:22 pm

Mano schreef:
Yopi schreef:Heb alleen de tweede helft gezien. Later wel beelden van de doelpunten: bij de eerste ging De Ligt de mist in. Sowieso hadden hij en zijn vrienden achterin geen vat op Gomes. Verder hield hij zich redelijk staande, maar hij viel niet zo op als normaal.

Nunnely al snel gewisseld. Niets bijzonders van gezien. Kluivert is op nationaal niveau een opvallende speler, maar naar internationale begrippen is hij nog een baby. Kwam er niet aan te pas.

Bakboord is een vechtertje. Hij heeft wel wat (duelkracht, vechtlust), maar of hij verder genoeg meebrengt zal moeten blijken. Verder heeft hij natuurlijk wel concurrentie. Een lichting boven hem Zeefuik, die vind ik beter.

Nunnely zal stappen moeten maken want is gewoon een De Sa. Veel meer zit er niet in.
Kluivert daarentegen wel meer in zijn mars.
Ik heb dan ook nooit wat bijzonders in die Nunnely kunnen zien. Is (was? heb hem een tijdje niet echt zien spelen) bizar snel, maar dat is het wel zo'n beetje.
Zeefuik vind ik een fijne back. power, onverzettelijkheid maar mist net als Tete aanvalskracht.
Daar teken ik voor, een back die a la Tete geen tegenstander door laat. Dat aanvallend kan vast nog wel worden verbeterd/opgevangen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie