De EK onder 17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » wo jan 29, 2014 2:43 pm

wimpey schreef:Fernando Gago zou volgens Feest beter worden dan Redondo. :excited.gif:

Voetbal op seniorenlevel en tegen leeftijdsgenoten zijn verschillende takken van sport.
Tja, de beste spelers van één lichting tegenover de beste spelers van een stuk of twaalf lichtingen.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Lionel » wo jan 29, 2014 2:45 pm

Nou was Gago ook wel een heel erg groot talent. Echt een fantastische voetballer. Zou bij ons de perfecte nummer 6 zijn.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door wimpey » wo jan 29, 2014 3:10 pm

Rishi schreef:
wimpey schreef:6 A-internationals. :biggthumpup.gif:
6?

Bender, Marin, Bender, Kroos?
Zieler (H96) en Reinartz (Bayer) ook.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: De EK onder 17

Bericht door WP_Legend » wo jan 29, 2014 3:17 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:
wimpey schreef:6 A-internationals. :biggthumpup.gif:
6?

Bender, Marin, Bender, Kroos?
Zieler (H96) en Reinartz (Bayer) ook.
ik ben niet zo thuis in het duitse voetbal dus deze kende ik ook niet!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Lionel » wo jan 29, 2014 3:20 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:
wimpey schreef:6 A-internationals. :biggthumpup.gif:
6?

Bender, Marin, Bender, Kroos?
Zieler (H96) en Reinartz (Bayer) ook.
Zegt mij ook niks. Lijken mij geen potentiele basisspelers.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » di mar 25, 2014 9:36 pm

Nederland plaatst zich voor het EK door met 3-1 te winnen van Frankrijk. Twee doelpunten van Steve Bergwijn (PSV, ex-Ajax) en één van Donny.

Behalve Donny geen Ajacieden, ook niet als invaller. Zelfs Nouri niet.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Lionel » wo mar 26, 2014 9:32 am

Waarom is hij weg bij Ajax?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » wo mar 26, 2014 10:14 am

Hij zit op de bank.

Dat is al jaren zo. Bondscoaches geven steevast de voorkeur aan Slabbekoorn.

Paal zat trouwens ook op de bank. Jammer.

Op AN wordt Mark van Bommel geciteerd, hij is assistent bij dit team. Van Bommel zegt dat er gewonnen moet worden, de manier waarop interesseert hem geen barst. Dat verklaart een hoop, dan stel je voor alle zekerheid een fysiek licht ventje als Nouri niet op. Bij de KNVB kijken ze de laatste jaren sowieso erg naar fysiek, ze willen vooral dat de jeugdteams presteren. Daar is niets mis mee, presteren hoort er ook bij, maar ze moeten niet overdrijven.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De EK onder 17

Bericht door Bert » wo mar 26, 2014 10:35 am

Rishi doelt op Bergwijn, volgens mij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » wo mar 26, 2014 10:42 am

O, Bergwijn. Zijn vader had ruzie met JOR.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2014 5:22 pm

Yopi schreef: Op AN wordt Mark van Bommel geciteerd, hij is assistent bij dit team. Van Bommel zegt dat er gewonnen moet worden, de manier waarop interesseert hem geen barst. Dat verklaart een hoop, dan stel je voor alle zekerheid een fysiek licht ventje als Nouri niet op. Bij de KNVB kijken ze de laatste jaren sowieso erg naar fysiek, ze willen vooral dat de jeugdteams presteren. Daar is niets mis mee, presteren hoort er ook bij, maar ze moeten niet overdrijven.
Dat klinkt goed dan voor wat betreft de ontwikkeling van talent. Even los van Nouri wel of niet opstellen. Met een elftal uit die categorie moet het niet alleen maar om het resultaat gaan.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » wo mar 26, 2014 10:34 pm

Mark van Bommel geeft in de Voetbal International aan andere aspecten belangrijk te vinden in het trainersvak dan Johan Cruijff. De voormalig PSV-speler is momenteel assistent-trainer bij Oranje -17 en vindt de ontwikkeling van een team belangrijker dan het individu.

'Weet je waar ik van kan genieten? Van Atlético Madrid. Dat heeft individueel niet de beste spelers, maar vormt een ijzersterk team. Daaraan zie je: als het team functioneert, ontwikkelt het individu zich sneller dan wanneer je je vooral richt op dat individu. Het is mijn idee, mijn mening over voetbal. Die is niet in lijn met de visie van Johan Cruijff, maar dat hoeft ook niet. Ik denk daar anders over dan hij', aldus Van Bommel.
Geeft hij nou serieus het voorbeeld van een topploeg in de PD? :confused.gif:

Teams debuteren niet, Mark. Spelers debuteren.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Baseman » do mar 27, 2014 8:20 am

Typisch voorbeeld van een zinnetje uit een interview halen en dat enorm uitvergroten...
Van Bommel heeft veel meer gezegd, maar inderdaad ook dat hij vindt dat Nederlanders moeten leren dat winnen het allerbelangrijkste is.

Komisch trouwens dat één van de assistenten van de bondscoach van Oranje -17 zogenaamd verantwoordelijk zou zijn voor het niet opstellen van een Ajax talent, wat een onzin :excited.gif:
Daarbij lijkt het mij dat nationale teams er niet voornamelijk zijn voor de ontwikkeling, dat is de verantwoordelijkheid van de clubs. Bij de nationale teams dient er vooral gepresteerd te worden.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door wimpey » do mar 27, 2014 9:04 am

Van Bommel als trainer gaat 'm niet worden, denk ik. Het conflictmodel is outdated.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » do mar 27, 2014 10:30 am

Waarom zo defensief, Baseman? :confused.gif:

Van Bommel heeft een eigen mening, dat is te prijzen. Sluit ook aan bij wat Langerer wil bij PSV: alle teams moeten op dezelfde manier gaan trainen, met dezelfde oefenstof. Blijkbaar geloven ze in de kracht van de herhaling.

Niet dat het nieuw is. Co Adriaanse werkte volgens dezelfde principes: de opleiding stroomlijnen, alle teams moeten kampioen worden. Dat werkte niet. Uiteindelijk gaat het toch om die paar toptalenten. Die moeten alle ruimte krijgen, fouten mogen maken. Op seniorenniveau (zeker op dat van Atletico Madrid) is de selectie al gemaakt, bij de jeugd moet dat nog gebeuren. Een te teamgerichte benadering is fijn voor de mindere spelers, maar funest voor de betere.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Baseman » do mar 27, 2014 3:33 pm

wimpey schreef:Van Bommel als trainer gaat 'm niet worden, denk ik. Het conflictmodel is outdated.
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat Van Bommel het conflictmodel hanteert?
Yopi schreef:Co Adriaanse werkte volgens dezelfde principes: de opleiding stroomlijnen, alle teams moeten kampioen worden.
En dan vraag je waarom ik zo defensief ben?
Eerst prijs je Van Bommel om zijn eigen mening, om vervolgens aan te geven dat die mening fout is (terwijl je geen blijk geeft het volledige interview gelezen te hebben) en dat hij Langeler napraat...
Als je nu eerst eens begint om de feiten te kennen, en daarbij stopt met Adriaanse overal bij te betrekken zodat je voor de 357.942e keer kunt aangeven dat hij van alles fout heeft gedaan in jouw ogen.

Langeler heeft nooit gezegd dat alle teams op dezelfde manier gaan trainen, met dezelfde oefenstof en al helemaal niet dat alle teams kampioen moeten worden. Langeler heeft gezorgd voor een rode draad door de gehele opleiding en de oefenstof van de jeugd wordt gedeeltelijk afgestemd op die van de selectie, zodat jeugdspelers bekend raken met die oefenstof. Daarbij heeft hij aangegeven dat in volgorde van jong naar ouder de training is afgestemd op: plezier, techniek en tweebenigheid, tactiek, winnen. Waarbij het winnen pas echt belangrijk wordt vanaf de A, aangezien de spelers daarna doorstromen naar het betaald voetbal waar alles draait om de winst.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Jöhnk » do mar 27, 2014 4:58 pm

Baseman schreef: Langeler heeft nooit gezegd dat alle teams op dezelfde manier gaan trainen, met dezelfde oefenstof en al helemaal niet dat alle teams kampioen moeten worden.
Huh, dat heeft hij wel degelijk gezegd (in één van zijn columns).
Concreet gezegd: zelfde speelwijze, trainingswijze, oefenvormen bij het eerste elftal en bij alle jeugdteams. Eén gedachte, één visie, één werkwijze.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » do mar 27, 2014 6:20 pm

Zeg ik ergens dat hij Langeler napraat? :confused.gif:

Misschien is het wel andersom. :666.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Marillion » do mar 27, 2014 8:52 pm

Overigens is er best iets voor te zeggen dat jeugd spelers ook moeten leren om te winnen. Het resultaat moet alleen niet heilig zijn. Het gaat in deze elftallen in eerste instantie om opleiden. Wie is er nu geïntereseerd in de prijzenkast van Oranje onder 17? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Lionel » do mar 27, 2014 10:55 pm

De KNVB..

Waarom zou daar de nadruk niet op winnen mogen liggen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De EK onder 17

Bericht door raymon » do mar 27, 2014 10:56 pm

Marillion schreef:Overigens is er best iets voor te zeggen dat jeugd spelers ook moeten leren om te winnen. Het resultaat moet alleen niet heilig zijn. Het gaat in deze elftallen in eerste instantie om opleiden. Wie is er nu geïntereseerd in de prijzenkast van Oranje onder 17? :confused.gif:
Ben ik niet met je eens. Opleiden doe je bij je club, niet bij Oranje. Het resultaat zou altijd bovenaan moeten staan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De EK onder 17

Bericht door Jöhnk » do mar 27, 2014 11:03 pm

Als je de grote talenten wil leren winnen moet je ze wel opstellen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » do mar 27, 2014 11:15 pm

Precies. Al moet ik zeggen dat het in dit geval niet op gaat. Slabbekoorn en Paal zijn ook goede spelers.

Een jeugd-EK of -WK winnen is leuk voor de KNVB, maar het wil niet zeggen dat de spelers die meedoen een grote toekomst tegemoet gaan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Marillion » do mar 27, 2014 11:19 pm

Het is in ieder geval interessant om op een eindronde te spelen. Want dan speel je normaal gesproken tegen de beste tegenstanders. En op die eindronde is het winnen van wedstrijden natuurlijk belangrijk. Maar het gaat wat mij betreft ook daar om opleiden.

Er is toch geen mens die interesse heeft in de prijzenkast die je vult met jeugdtoernooien?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De EK onder 17

Bericht door Yopi » do mar 27, 2014 11:25 pm

Belangrijk is dat de grootste talenten tegen sterke tegenstanders kunnen spelen. Als je in een lichting twee goede spelers voor één positie hebt, schuif er dan een door naar een hoger team.

Plaats reactie