Seizoen 2007/2008 Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » ma mar 24, 2008 6:25 pm

Demosthenes schreef:
Martina zal van Koster die kans niet zo snel krijgen, want Kennedy, leonardo en Rommedahl maken er weiig van en ook toen greep Koster niet in.

Martina (februari 21 geworden) is trouwens net zo oud als Suarez (januari 21 geworden), maar nog steeds geen basisspeler, dat is voor Ajaxbegrippen (te?) oud.

Ziet MvB het echt in hem zitten, dan zal hij hem moeten opstellen anders is uitlenen (Groningen :ajaxsmiley.gif: ?) een optie. Suarez is niet minder geworden in zijn jaar bij Groningen (ik weet dat hij niet was uitgeleend), Vermaelen en Vertonghen ook niet bij RKC.
Ik zou Martina uitlenen als hij écht nog tekort komt voor Ajax-1. Veel zal ook afhangen in hoeverre men durft te snijden in de taart der middelmaat. Javier heeft volgend seizoen de hele voorbereiding om zich te bewijzen. Peter heeft (met zijn voorgaande post) wel een punt, A3 had Martina allang de kans moeten geven om te kijken hoe ver hij is op eredivisieniveau. Now we must wait and see.

De Ajax-filliaal in de hoge noorden zou inderdaad een mooie optie kunnen zijn. Trouwens ben ik het met je eens Demos, dat Martina te oud is. Die jongen is alweer 21 jaar. Een laatbloeiertje dus...
AFCA!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma mar 24, 2008 8:15 pm

Starring schreef:
Demosthenes schreef:
Martina zal van Koster die kans niet zo snel krijgen, want Kennedy, leonardo en Rommedahl maken er weiig van en ook toen greep Koster niet in.

Martina (februari 21 geworden) is trouwens net zo oud als Suarez (januari 21 geworden), maar nog steeds geen basisspeler, dat is voor Ajaxbegrippen (te?) oud.

Ziet MvB het echt in hem zitten, dan zal hij hem moeten opstellen anders is uitlenen (Groningen :ajaxsmiley.gif: ?) een optie. Suarez is niet minder geworden in zijn jaar bij Groningen (ik weet dat hij niet was uitgeleend), Vermaelen en Vertonghen ook niet bij RKC.
Ik zou Martina uitlenen als hij écht nog tekort komt voor Ajax-1. Veel zal ook afhangen in hoeverre men durft te snijden in de taart der middelmaat. Javier heeft volgend seizoen de hele voorbereiding om zich te bewijzen. Peter heeft (met zijn voorgaande post) wel een punt, A3 had Martina allang de kans moeten geven om te kijken hoe ver hij is op eredivisieniveau. Now we must wait and see.

De Ajax-filliaal in de hoge noorden zou inderdaad een mooie optie kunnen zijn. Trouwens ben ik het met je eens Demos, dat Martina te oud is. Die jongen is alweer 21 jaar. Een laatbloeiertje dus...
Een beetje. Goed was hij altijd wel, maar helaas niet constant Maar als je spelers nooit een kans geeft ja dan is iedereen een laat bloeier.

Jan Arie is al 20, ook een laat bloeier? Nee wij zien liever jochies van 17 die 1 jaar "schitteren" die gehyped worden waardoor ze vervolgens naast de schoenen gaan lopen. Vervolgens zitten ze in een dip van ruim 1 jaar en dan hebben ze eigenllijk nog niks laten zien. Maar de kopjes zitten al in Spanje en Engeland en het 4de seizoen (waarin ze eindelijk constant presteren) vinden ze het mooi geweest want ze spelen eindelijk 10 wedstrijden op rij goed en is AJAX te klein voor ze.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma mar 24, 2008 10:34 pm

Jan Arie is al 20, ook een laat bloeier? Nee wij zien liever jochies van 17 die 1 jaar "schitteren" die gehyped worden waardoor ze vervolgens naast de schoenen gaan lopen. Vervolgens zitten ze in een dip van ruim 1 jaar en dan hebben ze eigenllijk nog niks laten zien. Maar de kopjes zitten al in Spanje en Engeland en het 4de seizoen (waarin ze eindelijk constant presteren) vinden ze het mooi geweest want ze spelen eindelijk 10 wedstrijden op rij goed en is AJAX te klein voor ze.
Siem de Jong was 18, Gregory v.d. Wiel 19 of bedoel je Wesley Sneijder? Die laatste maakt het wel waar in Madrid.

Martina was altijd een handige speler, nooit een hele wedstrijd uitblinker, maar wie weet komt dat nog.

Jan Arie v.d. Heijden bloeit al volgens Ajax, maar als hij niet doet aan zijn (start)snelheid zie ik het somber voor hem in.

Hype? Supporters maken een hype van een jonge debutant, de media, maar moet een reden zijn iemand die eraan toe is niet op te stellen?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 25, 2008 6:19 pm

Aan de leeftijd tel ik niet meer zo zwaar.

Siem de Jong, Jan Arie v/d Heijden, Javier Martina, Vernun Anita, Anthony Sarpong, Gregory v/d Wiel, Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson, John Goosens...

Uiteindelijk zal de helft van deze jongens over 2 jaar elders voetballen. Immers staat de volgende generatie dan weer aan de poort te bonken en zijn er een aantal door het ijs gezakt.

Hoe is het trouwens met die Yildirim en Slijngaard? Ook zulke grote talenten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 31, 2008 5:34 pm

Winter blijft actief bij Jong Ajax

Amsterdam, 31 mrt 2008
Aron Winter blijft ook komend seizoen actief als trainer van Jong Ajax. Hij bereikte maandag een mondeling akkoord met Ajax over een contractverlenging van één seizoen. Winter gaat bij de Beloften opnieuw samenwerken met Adrie Koster.

Koster en Winter begonnen dit seizoen als trainersduo van Jong Ajax. Koster werd na het vertrek van Henk ten Cate interim-trainer van het eerste elftal, maar keert komend seizoen weer terug op zijn oude post bij Jong Ajax.

Frank de Boer zal komend seizoen actief zijn als trainer van Ajax A1. Hij gaat zijn werkzaamheden combineren met een baan als assistent-bondscoach van het Nederlands elftal.
Ajax.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 31, 2008 9:06 pm

Didulica maakt met helm rentree bij Jong AZ
31/03/2008 21:34

Na ruim anderhalf jaar heeft Joey Diduclica zijn rentree gemaakt op de Nederlandse velden. Met een optreden met Jong AZ sloot de Australische doelman een hoofdstuk af.

Tegen de beloftes van zijn oude club Ajax maakte Didulica met een beschermende helm de negentig minuten vol. Hij kon niet voorkomen dat de Alkmaarse beloftes op eigen veld met 2-0 ten onder gingen. Javier Martina en Jeffrey Sarpong passeerden de Australische doelman in de tweede helft.

Ondanks de nederlaag moet het duel voor Didulica nieuwe stap zijn op weg naar volledig herstel. Op 22 oktober 2006 was hij voor het laatst in actie gekomen voor AZ. Tijdens de wedstrijd tegen PSV werd hij geveld door een schot van zijn PSV-landgenoot Jason Culina. Sindsdien hielden hoofdpijnen en duizelingen hem aan de kant.

In maart keerde Didulica terug op het trainingsveld. Ter bescherming van zijn hoofd droeg de Australische goalie een helm, die vrijwel identiek is aan het hoofddeksel van Chelsea's Petr Cech. Ook tegen Jong Ajax had hij die helm op.
VI

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 01, 2008 1:13 pm

Wat een knappe overwinning van Jong Ajax. Vergelijk de opstellingen van beide ploegen maar eens. Bij Jong AZ stond voor heel wat miljoenen op het veld.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di apr 01, 2008 1:22 pm

Zo inderdaad zeg. Overigens, niet nu hij gescoord heeft, maar vond Sarpong goed invallen tegen Heerenveen. Mocht het kampioenschap tegen Heracles uit zich zijn, laat 'm maar eens een wedstrijdje spelen wat mij betreft.

Jong Twente heeft twee punten verloren dus het verschil is weer vier punten. En Jong PSV wat zo goed bezig was verliest nipt met 0-3 thuis van Jong RKC Waalwijk. Zonde.

Volgende week thuis tegen Jong NEC.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 01, 2008 5:31 pm

Als de Jong terugkeert, zal Sarpong wel weer verdwijnen. Was de vorige keer ook.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » wo apr 02, 2008 12:02 pm

Volgens mij zaten Anita en Slijngard bij Raymann is laat. :drecul.gif:

Over de middenvelders, we hebben zat jonge middenvelders!
Van der Heijden, De Jong, Sarpong, Anita, Donald en misschien dat je Schilder nog kan meetellen.
Van dit rijtje zullen er toch wel een paar gaan afvallen, ik gok zo de laatste twee, waaronder Schilder.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo apr 02, 2008 9:42 pm

Schilder is al weg joh. Die zien we ook niet meer in een Ajax-shirt
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma apr 07, 2008 8:28 pm

Vandaag bij jong ajax geweest, in blessuretijd wéér de zege uit handen gegeven: 2-2 tegen jong nec.
De eerste helft was niet om aan te zien, en na een twintig minuten kwam nec dan ook op 0-1. Verder geen enkele kans van ajax. Tweede helft was een stuk beter, in de 48e minuut maakte jan arie van der heijden dan ook de gelijkmaker. Ajax ging op jacht naar meer en kwam twintig minuten voor tijd op 2-1 door stanton lewis. Daarna kwamen er verschillende kansen op de 3-1, waarvan de grootste werd gemist door marvin hasselbaink. (twee meter voor open doel op de lat)
In de 92e minuut was het patrick pothuizen met de 2-2. Gelukkig speelde koploper twente ook 2-2 tegen hekkensluiter willem II dus het gat blijft vier punten met nu nog vijf wedstrijden te gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 07, 2008 8:29 pm

Patrick Pothuizen? De Nijmeegse jeugd maakt vandaag de dag een ouwelijke indruk. :drecul.gif:

Ik neem aan dat voor Jong Ajax de titel nu uit zicht is, Thijs?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma apr 07, 2008 10:42 pm

Nou ja, met 4 punten achterstand en nog 5 wedstrijden te gaan is het natuurlijk niet gespeeld.

Maar die gasten lijken wel erg op het eerste als ik dit zo lees. Je kan inlopen op de nummer 1 dus geef je in de blessuretijd de winst even uit handen tegen een middelmatige tegenstander. Pfff....
Nil volentibus arduum

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Bericht door MvB » di apr 08, 2008 8:48 pm

Schilder en 6 Jong Ajax-spelers gaan weg

dinsdag 08 april, door Eliwini, Amsterdam, 17:01u, ajax.nl/Ajax Showtime

In navolging van Rydell Poepon mag ook middenvelder Robbert Schilder op zoek naar een andere club. Schilder kreeg disdagochtend van de Ajax-leiding te horen dat hij weg mag.

Schilder heeft nog een contract tot 2009 in Amsterdam. Heracles Almelo heeft aangeven Schilder graag definitief over te nemen van de Amsterdammers.

Overigens vertrekken uit Jong Ajax zes spelers, dat heeft Ajax Showtime vernomen. De contracten van Marco van Duin (21), Koen Verhoeff (20), Murat Yildirim (20), Marijn Sterk (20) en Chakib Tayeb (21) worden niet verlengd.

Linksback Dionitio Liesdek (19) heeft Ajax al in een eerder stadium verlaten. Het contract van Liesdek, die vanwege disciplinaire redenen moest vertrekken, is door Ajax afgekocht. (foto: www.ajax.nl)
bron: ajaxshowtime.com

De verwachte mensen mogen dus weg. Vermoedelijk zien we een aantal nog wel terug in de eerste/eredivisie.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di apr 08, 2008 9:45 pm

Dat van Liesdek heb ik helemaal gemist. Vond hem altijd wel aardig pelen sinds zijn vervroegde overgang naar de senioren. Had in de jeugd ook wel eens problemen op mentaal gebied, maar bij AJAX is bekend dat je geen vlieg kwaad mag doen..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 08, 2008 10:18 pm

Ja, met lastige jongens omgaan vinden ze lastig bij Ajax. Helaas.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo apr 09, 2008 7:58 am

Ach, ik geloof niet dat we daardoor in het verleden grote talenten zijn misgelopen. We zijn het er toch allemaal over eens dat mentaliteit ook een onderdeel van de totale kwaliteit van een speler is?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 9:06 am

Jawel, maar spelers als Davids en Kluivert waren ook lastig. Ik vraag me af of die vandaag de dag de opleiding hadden kunnen afmaken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo apr 09, 2008 9:13 am

Jij denkt dat men nu strenger is dan onder Co Adriaanse?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 9:31 am

Nee, de generatie-Kluivert is grotendeels opgegroeid onder het 'oude regime'.

Adriaanse had Kluivert bijna weggestuurd, heeft hij wel eens gezegd. Te ongedisciplineerd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo apr 09, 2008 9:37 am

geef jij hier nu Co credits voor de geweldige stroom talenten halverwege de jaren 90? :scared.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 9:43 am

Nee, hoezo?

Hij kwam in 1992. De laatste topper brak door in 1994. Kluivert dus. Had hij amper aandeel in. Davids speelde in 1992 al in Ajax 1, Seedorf debuteerde (zo uit mijn hoofd) later dat jaar.

Adriaanse: 'Toen ik bij Ajax kwam, was er niets'. Die uitspraak zal ik nooit vergeten.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo apr 09, 2008 9:49 am

Arthur schreef:Jij denkt dat men nu strenger is dan onder Co Adriaanse?
joey schreef:Nee, de generatie-Kluivert is grotendeels opgegroeid onder het 'oude regime'.
Dat van dat 'te ongedisciplineerd' had Adriaanse trouwens zo gek nog niet gezien
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 09, 2008 9:52 am

Nou, ik ben toch blij dat hij hem niet weggestuurd heeft.

Wegsturen is in zo'n geval geen optie. Met toptalenten die lastig zijn moet je aan de slag. Van Basten bijvoorbeeld was ook heel lastig. Hij schold rustig zijn trainer uit als hij vond dat die de verkeerde opstelling had gemaakt of verkeerd had gewisseld. Die arme Ger Blok had er jaren later nog nachtmerries van. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten