Daylon Claasen

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 09, 2008 11:19 pm

Een kort interview met onze nieuwe aanwinst op de website van zijn huidige club Ajax Cape Town:


Daylon Claasen talks to Ajaxct.com. about signing for Ajax Amsterdam.

After a world-wind tour of Europe young Daylon Claasen returned to Ikamva with an Ajax Amsterdam contract firmly clasped in his hand.
Daylon left Cape Town the late last year for trials with Espanyol(Spain) and Paris Saint Germain(France). Earlier in 2007 he spent a week at Real Madrid from there he left for trials at Andelect in Belgium before returning home.Mark Meyer of Ajaxct.co.za spoke with Daylon about his time abroad.

MM – Daylon congratulations on signing for Ajax Amsterdam, When did you get back?

Daylon – Thanks Mark, I got back on December 22 , 2007 and spent the festive break with the family.

MM – How did you secure trials at Real Madrid, Andelect, Espanyol and PSG?

Daylon – Well, my manager Rob Moore worked very hard behind the scenes to secure the trials with these prestigious clubs.

MM – How long was the trials at each club?

Daylon –I was at Espanyol for 5 days and they were happy with me, then I went to PSG for a week. Espanyol recalled me for another week.

MM – So what happened next?

Daylon – Well, Espanyol could not sign me as they needed to sell two players to before they could buy. They were very happy with my performances and even their technical director came to watch me train.
At PSG they already exceeded their foreign quota for the season.

MM - Tell us more about the two clubs?

Daylon – Both clubs have huge support and are very professional in their approach. At Espanyol the players are very skillful and have good technique. Their movement off the ball gives the player in possession more options to make the pass.

At PSG, the players are big in stature and are more physical yet they have amazing skills.

MM – How did you move to Ajax Amsterdam come about?

Daylon – As I said before my management worked hard behind the scenes and before leaving Espanyol, I got a call to travel to Amsterdam as they wanted to have a look at me. I hooked up with Stanton Lewis who helped me to settle in. I trained for two weeks with the reserve team. There was no indication from the club as to whether they would sign me until I was called to come in for a medical. After that Rob Moore called to say that Ajax was interested in signing me and that we would meet with Ajax Amsterdam the following day.

MM – What was your first reaction?

Daylon – I was surprised but also grateful to be given a chance to play for one of the biggest clubs in Europe.

MM – Thanks for chatting Daylon.

Daylon – thank you and I have to thank my family for their support as well as Rob Moore and his team for all their hard work.
www.ajaxct.com
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do jan 10, 2008 8:43 am

Raar dat zo'n jongen vanuit Ajax Cape Town niet direct opgepikt wordt door Ajax Amsterdam. Geen speciale afspraken?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jan 10, 2008 8:44 am

Nah, hij gaat eerst de halve wereld af.... Heel vreemd. Al moet zo een jongen natuurlijk ook zelf wel willen maar ik vind dat ze dat als voorwaarde moeten invoeren.
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 10, 2008 9:58 am

Is hij al niet eerder bij Ajax op stage geweest? Hij speelde in het AjaxCapeTown op het Copa-toernooi.

Vreemd is wel dat uit het interview geen groter enthousiasme voor Ajax spreekt dan voor bijvoorbeeld Espagnol. Kan aan de interviewer liggen, maar voor iemand die vanaf 2002-2003 bij Ajax (Cape Town) speelt had ik iets meer enthousiasme verwacht (wetende dat het de meeste spelers niet uitmaakt waar ze hun geld verdienen)

Hij was toch de laatste "gratis" op te halen speler?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 10, 2008 10:47 am

Mwah, hij spreekt over Ajax als over 'one of the biggest clubs in Europe' - als dat niet enthousiast is...
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 10, 2008 12:03 pm

joey schreef:Mwah, hij spreekt over Ajax als over 'one of the biggest clubs in Europe' - als dat niet enthousiast is...
natuurlijk ben ik blij met een versterking (al is dat heden ten dage al snel het geval), zeker gezien zijn optreden op het Copa-toernooi in relatie tot zijn leeftijd, maar over het voetbal staat er:
Daylon – Both clubs have huge support and are very professional in their approach. At Espanyol the players are very skillful and have good technique. Their movement off the ball gives the player in possession more options to make the pass.

At PSG, the players are big in stature and are more physical yet they have amazing skills.

MM – How did you move to Ajax Amsterdam come about?

(...)

Daylon – I trained for two weeks with the reserve team. There was no indication from the club as to whether they would sign me until I was called to come in for a medical. After that Rob Moore called to say that Ajax was interested in signing me and that we would meet with Ajax Amsterdam the following day.
Het reserveteam enz. Bij PSG en Espagnol werd hij, voor zijn gevoel toen??? meer gewaardeerd?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 10, 2008 12:11 pm

Daar was hij eerst.
Ik denk dat ze bij Ajax weer eens zaten te slapen. Pas toen Daylon bij PSV op proef dreigde te gaan, werden ze wakker.

Wel apart trouwens dat ze hem TWEE weken hebben laten meetrainen zonder op welke manier dan ook aan te geven dat ze tevreden waren.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 10, 2008 12:16 pm

Wel apart trouwens dat ze hem TWEE weken hebben laten meetrainen zonder op welke manier dan ook aan te geven dat ze tevreden waren.
Zal goed geweest zijn voor zijn zelfvertrouwen.

Ben wel benieuwd of Doutie (rechtsbuiten op het Copa-toernooi) nog een keer wordt uitgenodigd. Hij is nu al 18. Hetzelfde voor die nummer 10 met die moeilijke naam (leeftijd bij mij niet bekend)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 10, 2008 12:17 pm

Siwahla, volgens mij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 10, 2008 12:18 pm

Bertje schreef:Siwahla, volgens mij.
ja en de rest van zijn naam? :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 10, 2008 12:19 pm

Al sla je me dood. :excited.gif: :ajaxsmiley.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 10, 2008 1:20 pm

Demosthenes schreef:Hij was toch de laatste "gratis" op te halen speler?
Klopt. Het waren er drie. Pienaar, Lewis en nu dus Claasen.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za jan 12, 2008 7:39 am

Thomas schreef:
Demosthenes schreef:Hij was toch de laatste "gratis" op te halen speler?
Klopt. Het waren er drie. Pienaar, Lewis en nu dus Claasen.
Ik ben meer benieuwd op wat voor level die Claasen kan acteren, want Lewis kan nog nét aanpikken bij Jong Ajax. Terleurstellend dus.

Overigens maakt het in principe niet uit als Ajax euro's moet neerleggen voor een speler van Ajax Cape Town. Het is immers de dochter van Ajax.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 14, 2008 12:15 pm

Starring schreef:Ik ben meer benieuwd op wat voor level die Claasen kan acteren, want Lewis kan nog nét aanpikken bij Jong Ajax. Terleurstellend dus.
Claassen wordt in Zuid-Afrika veel hoger ingeschat dan Lewis.


Overigens maakt het in principe niet uit als Ajax euro's moet neerleggen voor een speler van Ajax Cape Town. Het is immers de dochter van Ajax.[/quote]

En Zuidafrikaanse spelers zijn sowieso niet duur.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 14, 2008 1:26 pm

Over drie weken zit ik in Kaapstad. Geef jullie budget en verlanglijstje maar door! :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 14, 2008 2:34 pm

Kun je die Daylon Claassen alvast even voor ons scouten? :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jan 14, 2008 3:46 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Over drie weken zit ik in Kaapstad. Geef jullie budget en verlanglijstje maar door! :smallgrin.gif:
Een rechtsback die kan verdedigen (niet Mofokeng, die schijnt ondertussen als een ton zo rond te zijn), een centrale verdediger en een linksback.

Het is drie halen, twee betalen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 14, 2008 7:10 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Over drie weken zit ik in Kaapstad. Geef jullie budget en verlanglijstje maar door! :smallgrin.gif:
Heeft het te maken met die sekswet? :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 30, 2008 8:34 pm

Daylon Claassen in goede vorm.

Later zullen hij en zijn team deelnemen aan de Copa Amsterdam.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 30, 2008 8:56 pm

joey schreef:Daylon Claassen in goede vorm.

Later zullen hij en zijn team deelnemen aan de Copa Amsterdam.
Ajax Cape Town was voor mij de verrassing van het afgelopen jaar. Is het weer redelijk dan zal ik "de zaterdag" naar het Copa-toernooi gaan.

Neefkens
Erelid
Berichten: 564
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mar 30, 2008 8:58 pm

Yippie, de opvolger van Sneijder hebben we binnen. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 30, 2008 9:21 pm

Hij begint in Jong Ajax, Neef. Hij speelt op dit moment niet in het eerste van Ajax CT, dus hij zal tijd nodig hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 564
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo sep 03, 2008 5:52 pm

Daylon, wat is er gebeurd met je? Kappertje?

Afbeelding

Daylon Claasen en Javier Martina vormden een drietal samen met Vurnon Anita. Het drietal kwam de intensieve balvaardigheidsoefeningen prima door. Volgens mij staat hij links op de foto:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo sep 03, 2008 7:13 pm

Afbeelding
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo sep 03, 2008 7:16 pm

Al heeft 'ie het haar van Pippi Langkous, zolang wij er maar plezier van gaan beleven.

Plaats reactie