De A1 van 2008/2009

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Yo » zo okt 05, 2008 2:28 pm

Ik vond het ook tegenvallen. Hoorde dat Castillion te laat was gekomen en daarom niet startte. Toen hij inviel de 2e helft inviel leek hij scherpte te missen.
In deze wedstrijd leek vooral Twente talentjes op het middenveld/aanval te hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 2:50 pm

Thomas schreef:Ik vind vooral het feit dat er zoveel jongens een contract hebben gekregen onzin.
Ik ook. Slaat werkelijk nergens op. :excited.gif:

Er zitten aardige spelers in deze lichting, maar ik moet nog zien wie het halen. Vind het vooral een aardig team. Denk dat Van Rhijn en Castillion het moeten kunnen halen. Dat vind ik de grootste talenten.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 05, 2008 5:30 pm

Ik ook, Joey. En Zeegelaar beviel mij gisteren heel goed, maar dit was slechts de eerste keer dat ik hem zag spelen. Ken je hem?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 6:03 pm

Nee, eerlijk gezegd niet. Ik moet binnenkort weer eens gaan kijken. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 05, 2008 6:05 pm

Overtoom is ook een interessante speler. Maar goed, die heb ik nog geen hele wedstrijd zien spelen. Moeilijk beoordelen dus.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo okt 05, 2008 6:44 pm

Thomas schreef:Ik ook, Joey. En Zeegelaar beviel mij gisteren heel goed, maar dit was slechts de eerste keer dat ik hem zag spelen. Ken je hem?
Ik wel, het kan vriezen, het kan dooien. Geen zekerheidje.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za okt 18, 2008 5:17 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 18, 2008 5:24 pm

AS <=> NOS schreef:Ajax A1 wint in Tilburg met korfbaluitslag

zaterdag 18 oktober, door SV, Amsterdam, 17:49u, NOS
De A1 van Ajax heeft zaterdag gewonnen van Willem II A1. De Amsterdammers blijven koploper in de competitie doordat ze met 3-4 wisten te winnen van de Brabanders.

De A1 heeft nu 8 wedstrijden gespeeld en 20 punten. Feyenoord A1 en SC Heerenveen A1 volgen op respectievelijk 1 en 3 punten achterstand met evenveel wedstrijden. Later meer.
Ajax.nl schreef:Ajax A1 wint spannend duel in slotfase

Amsterdam, 18 okt 2008
Ajax A1 heeft de uitwedstrijd bij Willem II met 3-4 gewonnen. Een fantastische treffer van invaller Lorenzo Ebicilio in de blessuretijd betekende de terechte winst voor het team van trainer Frank de Boer.
Willem II speelde met twee spitsen en daar moest Ajax even aan wennen. Toen dat eenmaal was gebeurd, kwamen de Amsterdammers aardig aan voetballen toe. Toch was het de thuisploeg die op voorsprong kwam. Slap verdedigen betekende in de 24ste minuut de openingstreffer van Willem II. In dezelfde minuut kwam Ajax echter alweer langszij. ,,Het was een fantastische aanval”, genoot Frank de Boer na afloop van de herinnering aan die gelijkmaker. Marvin Zeegelaar bracht met een steekbal Tayfun Candan in stelling, die gaf weer voor en Geoffrey Castillion kwam op het juiste moment voor zijn tegenstander om in te schieten, 1-1. Negen minuten later stond Ajax op voorsprong. Weer Castillion was de doelpuntenmaker. ,,Daarna had vooral Jarchino Antonia prachtige individuele acties en prima voorzetten, maar de afwerking ontbrak. Daarom was het eigenlijk teleurstellend dat we slechts met een 1-2-voorsprong gingen rusten”, aldus De Boer.

In de tweede helft tapte Willem II uit een ander vaatje en daar had Ajax aanvankelijk geen antwoord op. ,,We waren niet fel genoeg”, concludeerde De Boer. Twee goals van Stefan Wiegerink na standaardsituaties in de 55ste en 64ste minuut betekenden plotseling een achterstand. ,,Maar toen zijn we het op gaan pakken”, kon de trainer tevreden vaststellen. ,,We zijn weer gaan voetballen en hebben goed druk gezet.”

De beloning bleef niet uit. In de 84ste minuut was Candan goed doorgelopen na een pass van Zeegelaar en scoorde 3-3. Nadat Willem II Bas van Loon wegens een schoppende beweging richting Shakison met rood zag verdwijnen, en de Tilburgers achterelkaar met kramp te kampen kregen, trok Ajax nog fel van leer. ,,Ik moet een compliment maken aan de ploeg en de staf. Want wij staan er fysiek zo goed voor. Ik heb deze competitie al regelmatig gezien dat tegenstanders kramp krijgen en wij lopen dan nog fit en vrolijk rond. Ook als we zelf met tien man spelen”, aldus De Boer.
Die conditionele voorsprong droeg er mede aan bij dat in de blessuretijd Ajax nog door fris was. Invaller Ebicilio maakte een fraaie actie, leek zich vast te lopen maar draaide zich er fantastisch uit om ook nog een schot onderkant lat in de verre hoek af te leveren, 3-4. ,,We hebben goed gereageerd op de achterstand", was het eindoordeel van de trainer. ,,Maar ik zie liever dat we attenter uit de kleedkamer komen en volharden in goed spel. Maar deze overwinning was terecht."

Opstelling Ajax: Marco Bizot; Johan Kappelhof, Timothy van der Meulen, Ricardo van Rhijn, Randel Shakison (85. Attila Yildirim); Roly Bonevacia (75. Lorenzo Ebicilio), Tom Overtoom, Tayfun Candan; Marvin Zeegelaar, Geoffrey Castillion, Jarchino Antonia (72. Florian Jozefzoon).

Overige uitslagen en stand (bron: Nos teletekst):

AZ - PSV 4-0
De Graafschap - ADO Den Haag 0-2
Twente/Heracles - Vitesse/AGOVV 1-0
FC Utrecht - Feyenoord 1-2
sc Heerenveen - NEC 4-0
Sparta R'dam - FC Groningen 1-2

Stand:

Ajax 8-20
Feyenoord 8-19
sc Heerenveen 8-17
AZ 8-14
Twente/H'cles 8-13
Sparta R'dam 8-11
Vitesse/AGOVV 8- 8
FC Utrecht 8- 8
ADO Den Haag 8- 8
De Graafschap 8- 7
FC Groningen 8- 7
Willem II 8- 6
NEC 8- 6
PSV 8- 6

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » za nov 01, 2008 4:46 pm

Vandaag weer goeie zaken gedaan!

Ajax.nl:
Ajax A1 loopt uit op concurrentie

Den Haag, 01 nov 2008
Ajax A1 heeft met 0-3 gewonnen bij ADO Den Haag. Omdat achtervolger Feyenoord met 1-0 verloor bij AZ heeft Ajax nu vijf punten voorsprong op de eerste achtervolger en dat is na deze speelronde sc Heerenveen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 01, 2008 6:01 pm

Ajax.nl schreef:Ajax A1 loopt uit op concurrentie

Den Haag, 01 nov 2008
Ajax A1 heeft met 0-3 gewonnen bij ADO Den Haag. Omdat achtervolger Feyenoord met 1-0 verloor bij AZ heeft Ajax nu vijf punten voorsprong op de eerste achtervolger en dat is na deze speelronde sc Heerenveen.
Trainer Frank de Boer stak de loftrompet over zijn team. ,,Dit was de eerste wedstrijd, waarin we er vanaf de eerste minuut goed bij zaten. We speelden in een hoog tempo, zochten en vonden steeds de vrije man en het wachten was op een goal.'' Die kwam er in de 32ste minuut. Geoffrey Castillion speelde zich goed vrij rond de zestien meter en schoot droog in, 0-1. ,,De keeper ging niet helemaal vrijuit, al was het een lastige bal die net voor hem stuiterde", sprak de trainer. Bij die tussenstand bleef het tot de rust al kregen Zeegelaar, Özbiliz en Castillion nog een aantal mogelijkheden. Net voor rust zag De Boer Tayfun Candan met een rode kaart vertrekken. ,,Hij had in een duel al een paar keer een elleboog gekregen van die tegenstander en dat reageerde hij af door na te schoppen." Dat zag de scheidsrechter en Candan kon vertrekken.

Met tien man moest De Boer nog een helft stand zien te houden. ,,Dat ging zonder problemen", stelde hij tevreden vast. ,,ADO kwam niet verder dan lange ballen en had nergens een antwoord op." Dat had de A1 wel, want toen ze met tien man kwamen te spelen, gooide De Boer zijn opstelling om naar 1-4-4-1 met Sneijder in de plaats van Zeegelaar. Net voor het uur verstreken was, kwam Ajax op 0-2. Castillion vond de ingevallen Rodney Sneijder die met het hoofd de 0-2 maakte.

Kort daarvoor had De Boer Shakison naar de kant gehaald. De verdediger had al een gele kaart en was direct na rust al eens zo onbesuisd ingekomen, dat Ajax zomaar met slechts negen man had kunnen komen te staan. Dat wilde De Boer voorkomen en bracht Timothy van der Meulen, die lichtgeblesseerd het weekeinde was ingegaan, binnen de lijnen. Elf minuten voor tijd zette Ajax de kroon op het werk. Özbiliz rondde een solo uitstekend af. Hij passeerde een aantal Hagenaars en schoot met zijn 'verkeerde' rechterbeen binnen, 0-3.


Opstelling Ajax A1: Marco Bizot; Mich Apau, Johan Kappelhof, Roly Bonevacia, Randel Shakison (56. Timothy van der Meulen); Lorenzo Ebicilio, Tom Overtoom; Tayfun Candan; Aras Özbiliz (80. Florian Josefzoon), Geoffrey Castillion (83.Fabian Serrarens), Marvin Zeegelaar (46. Rodney Sneijder)

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo nov 02, 2008 11:42 am

ADO A1 – Ajax A1 0-3

De wedstrijd was er een zonder allerlei technische hoogstandjes, maar liet wel wel een duidelijk sterker Ajax zien. Opvallend was dat ergens in de zestigste minuut Marco Bizot pas de eerste bal moest pakken. Daarvoor waren het alleen terugspeelballen. Kreeg ADO andere kansen? In de eerste helft kopte een Ajaxverdediger (Apau of Kappelhof) een bal van vlak bij de achterlijn door het midden terug het veld in. De ADO-speler die net buiten het strafschopgebied stond kreeg zo een vrije schietkans, maar schoot over. In de tweede helft was er ook nog een mooie voorzet van rechts (à la Suarez) en de spits kon zwevend koppen, ook over. Meer gevaar van de kant van ADO was er niet, m.a.w. Een schamele oogst. Vlak voor tijd was er nog een klein incident toen de spits Marco Bizot aanviel in het doelgebied (Tim v.d. Meulen treuzelde erna wel erg lang met het wegschieten van de bal) en al liggend op de grond duidelijk natrapte (ik stond er een paar meter vandaan, was al weg naar de uitgang).

Kreeg Ajax veel kansen? In de eerste helft had m.i. Marvin Zeegelaar moeten scoren, maar hij had moeite om de bal voor zijn linkerbeen te brengen, schoot diezelfde Marvin Zeegelaar een keer met rechts, schoot Tom Overtoom een keer naast en scoorde Geoffrey Castillion nadat hij in het strafschopgebied zijn tegenstander uitspeelde. Hij schoot op doel, niet onhoudbaar, maar de bal stuiterde vlak voor de keeper op en dat veld is zo slecht dat de bal erdoor van richting veranderde: 1-0.

De 2-0 was grotendeels ook van Castillion. In de buurt van de cornervlag stond hij temidden van drie tegenstanders, maar toch kreeg hij de bal voor, de bal ging over de keeper (stond bij de eerste paal, zoals v.d. Sar op het EK de bal van die Russen over zich hen zag gaan) en Rodney Sneijder stond vlak voor doel, helemaal alleen en kon de bal niet missen.

De 3-0 was een individuele actie van Aras Özbiliz die zijn actie met links inzette om vervolgens met rechts uit te halen.

Het valt wel op dat er nu bij Ajax spelers rondlopen die tweebenig zijn. Florian Jozefzoon, Lorenzo Ebilicio en Aras Özbiliz zij drie buitenspelers (Lorenzo nu niet vaak meer) die met beide benen een bal kunnen voorzetten/kunnen schieten. Roly B en Johan K deden dat ook, dan valt het des te meer op dat Rodney S alles met links doet!

Frank de Boer nam Randel S tegen zich in bescherming. Hij had al geel, maar een overtreding waarvoor ook geel had kunnen worden gegeven en een minuut later werd hij vervangen (Mich A ging linksback spelen!) Ajax speelde toen al met tien man. Tayfun C. had vlak voor rust direct rood gekregen. Ik zag niet precies waarvoor, maar de scheidsrechter stond er dichtbij, hij protesteerde nauwelijks, m.a.w. Zal wel terecht zijn geweest.

De spelers:

Marco Bizot

Kreeg te weinig te doen om hem goed te kunnen beoordelen. Trapt goed uit, links en rechts.
Mich Apau

Deed wat hij moest toen, kwam niet in de problemen tegen een directe tegenstander, schakelde zich af en toe in als aanvaller, maar zal zich moeten verbeteren om zich op den duur staande te kunnen houden. Op het moment dat hij linksback ging spelen, speelde hij ook af en toe met links de bal, een goede ontwikkeling.

Johan Kappelhof

Speelde met rugnummer drie, blijkbaar was Ricardo van Rhijn geblesseerd. Hij schuift wat minder in dan Ricardo, is iets minder soeverein, maakte een gedegen indruk, maar ook niet meer dan dat.

Randel Shakison

Zie Mich en de opmerkingen over de gele kaarten.

Roly Bonevacia

Speelde als verdediger, minder dominant dan in de B1 als middenvelder, maar maakte dit keer geen fouten, schoof ook wel in. Hij moet ook sober kunnen spelen.

Lorenzo Ebicilio

Deed het niet slecht als middenvelder, speelde na allerlei wisselingen ook even als buitenspeler. De spelers beoordelend kom ik tot de conclusie dat de overwinning vooral een teamprestatie was, zonder echte uitblinkers.

Tom Overtoom

Handig aan de bal, soms ook ballen veroverend, maar hij miste twee keer in een cruciale fase het overzicht. Twee keer in de eerste helft bleef hij maar dribbelen in het veel te drukke centrum, terwijl er op rechts iemand helemaal vrij stond, do kon doorlopen naar het doel. Die schreeuwde om de bal, maar kreeg die niet. Hij zoekt het te vaak in het centrum i.p.v. Openen via de vleugels.

Tayfun Candan

Speelde controlerend, viel niet echt op, heeft wel een goede techniek.

Aras Özbiliz

Speelde eerst als rechtsbuiten en was zijn directe tegenstander enkele keren de baas, durft om de bal te vragen, was met Lorenzo E. betrokken bij de mooiste aanval (bal aannemen, stilleggen voor een doorlopende medespeler), vond hem in de tweede helft nogal terugvallen, maar maakte toen wel een mooi doelpunt.

Geoffrey Castillion

Zie de doelpunten, was steeds aanspeelbaar, maar stond tegenover twee man (zeker tien Ajax met tien man speelde) Hij speelde een goede wedstrijd.

Marvin Zeegelaar

Had weer een mindere middag (één helft!), kwam zijn tegenstander niet voorbij. Het veld is vrij smal, er is dan minder ruimte voor een individuele actie, maar voegde ook zonder die actie weinig toe.

De invallers

Tim v.d. Meulen

Is niet meer de Tim uit de B-jeugd, oogde nog iets trager. Hij oogt vrij zwaar.

Rodney Sneijder

Scoorde, is handig met zijn linkerbeen, maar zo voorspelbaar.

Florian Jozefzoon en Fabian Serrarens

Speelden te kort om er iets over te zeggen
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 02, 2008 12:00 pm

Tanx Demo! Altijd leuk om een persoonlijk verslag te lezen.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 03, 2008 4:45 pm

Schande dat Tom Overtoom nog niet overgeheveld is naar het eerste! :hypocrite.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 02, 2009 5:09 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 5:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Demosthenes » za apr 04, 2009 10:48 pm

Sparta A1 – Ajax A1 0-3

Geen idee van wat er op de Ajaxsite staat, maar na een 0-3 zou er wel kunnen staan dat de overwinning verdiend was. Op basis van het benutten van kansen klopt dat, maar als het aantal kansen tegenover elkaar wordt gezet, dan is Sparta de winnaar, ruimschoots zelfs. Ajax kreeg één uitgespeelde kans, Sparta kreeg er in de eerste helft al drie!

Ajax scoorde wel drie keer; in de eerste helft al binnen een kwartier: ingooi Roly, en Arras Ö. Ziet dat hij kan uithalen vanaf de rand van het strafschopgebied. De bal zeilt zo de hoek in, de keeper is kansloos. Slecht gedekt, maar vooral een prachtig schot: met links, want hij speelt de bal met links en rechts (zoals het hoort!)

Het derde doelpunt was nog fraaier. Invaller Florian J. speelt de bal (zoals het in mijn ogen hoort) op Tom O. Tom controleert de bal met links en haalt uit met rechts (zoner dat de bal de grond raakt). De bal gaat via onderkant lat het doel in; ook Tom stond net buiten het strafschopgebied, een prachtige goal, vonden ook de Spartanen. Mag hij het nog tien keer proberen, dan lukt het niet, maar dat zijn misschien wel de mooiste doelpunten.

De 0-2 was een doelpunt na een combinatie, waarbij Rodney S. de bal een keer gelukkig meekreeg, maar daarna fraai de aanval bekroonde met een doelpunt, precies vanaf de plaats waas de spits van Sparta voor rust twee keer alleen voor Marco Bizot had gefaald (al raakte hij wel een keer de paal).

De krachtsverhouding:

Keer op keer zie ik teams van Ajax in uitwedstrijden tegen ADO, Sparta en Excelsior moeite hebben met het fysieke spel van de tegenstander. Vandaag weer hetzelfde liedje. Drie Ajacieden wachten op de bal en de Spartaan die aan komt lopen gaat er met de bal vandoor, of omdat hij voor zijn tegenstander komt, of omdat hij voluit het duel in gaat. Het zal wel niet “des-Ajax's” zijn, maar als je een duel niet kunt vermijden, moet je het duel zien te winnen en dat mis ik keer op keer. We zijn te afwachtend, te laks, te bang voor het duel? We denken het voetballend op te kunnen lossen? Prima, mijn idee, maar doe dat dan ook. In de praktijk zie ik daar echter niets van.

Duels moet je zien te vermijden door goed combinatiespel, door de bal snel rond te laten gaan (en dan niet op de eigen helft) en als dat niet lukt dan moet je die duels dus aangaan, maar wel met de bedoeling duels te winnen.

Ajax heeft toch de beste voetballers, waarom wordt zo'n wedstrijd dan niet gemakkelijk gewonnen? (De eindstand zegt niet alles)

De wedstrijd

Voor rust kreeg Sparta de kansen en scoorde Ajax via een prachtig schot. Sparta's spits Bongaertz kwam twee keer alleen voor Marco Bizot, maar faalde twee keer (één keer de paal) Sparta reageerde twee keer slecht toen Marco B. en Johan K. elkaar niet begrepen en niets deden. De Spartaspeler begreep het blijkbaar ook niet, want de bal lag klaar om ingetikt te worden. Marco B. kwam nog een paar keer verkeerd uit, maar ook dat liep goed af, er werd soms dom balverlies geleden en het combinatiespel ontbrak. Het slechte veld lokte ook geen goed voetbal uit. Sparta had een voorsprong verdiend, maar stond achter met 1-0.

In de tweede helft bleek dat Sparta het hoge tempo uit de eerste helft niet vol kon houden. Weliswaar raakte Sparta vor de tweede keer de paal (vrije trap), maar Sparta was toch minder dreigend dan in de eerste helft., Johan Kappelhof was vervangen door Tayfun Candan. Een verbetering kan ik het niet noemen, want ook Tayfun kon geen potten breken.

Na de 0-2 (ergens na een uur voetbal) was het gedaan met Sparta, al kreeg Sparta nog een “niet te missen kans”op een paar meter van Marco B. maar maaide de Spartaspeler finaal over de bal en reageerde Marco B. fantastisch op een kopbal. Langs de kant werd het doelpunt al geteld.

Aantal kansen: Sparta: vijf. Ajax: drie (Omdat een schot dat doel treft een kans is)

De coach:

Frank de Boer zei niet veel, zag wel wat er in mijn ogen fout ging! Hij raakte niet in paniek, lette goed op. Hij adviseerde Randal Shakison niet terug te spelen (iedereen zag waarom), maar helaas begreep Randel; het niet! Fred Grom kwam ook nog even kijken!

De spelers:

Keeper Marco Bizot maakte een slechte beurt. Hij kwam er veel te vaak uit, riep wel, maar pakte de bal niet, kwam onrustig over.

Mitch Apau en Randel Shakison, de backs

Waarom kan Ajax geen backs opleiden? Waarom lopen onze backs liever 20 meter naast een aanvaller i.p.v. die aanvaller direct aan te pakken? Beide backs probeerden een paar keer op de achterlijn een situatie voetballen dop te lossen, maar beiden faalden waarna Sparta op en gevaarlijke plaats de bal kreeg. Een ploeg met meer kwaliteit straft dat meteen af, Sparta vandaag niet.

Johan Kappelhof

Uiterlijk lijkt hij steeds meer op Ricardo van Rhijn (of andersom) maar voetballend vind ik veel minder dan twee jaar geleden. Hij passte niet goed, dekte niet goed en deed aanvallend niets. Hij werd in de rust gewisseld.

Ricardo van Rhijn

Ricardo was één van de twee Ajacieden die vandaag lieten zien meer te kunnen dan de anderen. Verdedigen goed spelend, aanvallend zich goed inschakelend, weinig fouten makend.

Rodney Sneijder en Tom Overtoom

Beiden spelend op het middenveld, beiden scorend, beiden zien zich als een soort spelmaker (bestaat dat woord nog?) en beiden handig aan de bal, maar niet goed genoeg. Worden wedstrijden gewonnen op het middenveld, dan gaat Ajax slechte tijden tegemoet, want beien scoorden weliswaar, voetballend brachten ze te weinig.

De Spartapieten waarmee ik stond te praten vonden Tom O. goed voetballen, maar ik vind Tom wel handig aan de bal, hij is moeilijk van de bal te krijgen, maar zijn grote probleem (Frank de Boer schreeuwde het een paar keer) is dt hij geen gebruik maakt van de zijkanten, hij ziet de vrijstaande speler niet!!!

Rodney speelt alles met links, erg voorspelbaar.

Roly Bonevacia

Viel dit keer tegen, is wel tweebenig, maar kon geen stempel drukken op de wedstrijd. Speelde nog even in de achterste vier.

Arras Özbiliz en Lorenzo Ebecilio

Speelden aan de buitenkant, zijn tweebenig, maar wisten hun directe tegenstander niet te passeren. Mooi doelpunt van Özbiliz, verder onopvallend zoals Lorenzo dat de hele wedstrijd was.

Geoffrey Castillion

De andere Ajacied die liet zien over “iets meer” te beschikken. Hij is snel, technisch en ziet het spel. Hij kan nu beter koppen dan een paar jaar geleden en dat is maar goed ook, want iedere bal op hem wordt op minimaal twee meter hoogte aangespeeld. Hij weet dan toch vaak een medespeler te vinden, hij weet al voordat hij de bal krijgt naar wie hij de moet koppen, ondanks een tegenstander in de buurt.

Wat ik me wel afvraag is waarom hij nooit (oké, ik zal een keer hebben gemist) in de voeten wordt aangespeeld, want dan is hij het gevaarlijkst. Het middenveld slaagt er gewoonweg niet in, ook als Geoffrey vrij staat. Ajax speelde te vaak de lange bal, zinloos en niet des-Ajax.

Invallers

Tayfun Candan viel in, speelde eerst in de verdediging, later in de punt naar achteren (schreeuwde Frank de Boer!) en kreeg terecht geel voor een zware overtreding.

Florian Jozefzoon en Jarchinio Antonia vielen in, maar konden geen potten breken. Jarchinio trapte in een kansrijke positie volledig over de bal.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Aristides » za apr 04, 2009 11:45 pm

Demos, leuk verslag bedankt. :ajaxsmiley.gif:

Beetje kritiek op het niveau van de A1/Ajax? Niet bang om verketterd te worden?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Neefkens » zo apr 05, 2009 7:24 am

Door jóu zal hij niet verketterd worden. :ajaxsmiley.gif:
Ik ben erg blij met dit soort verslagen van de mensen die én de moeite nemen om er heen te gaan én er ook nog een mooi verslag van maken. Natuurlijk hoort er ook kritiek in als iets niet goed loopt of beter kan. Daar leer je namelijk van. Het idee dat dat hier niet geaccepteerd zou worden, slaat nergens op.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Jöhnk » zo apr 05, 2009 10:28 am

Dankjewel, Demosthenes. :biggthumpup.gif: Van Rhijn en Castillion de grootste talenten? Dat komt overeen met wat ik op het EK-17 zag.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door peter » zo apr 05, 2009 10:38 am

Bedankt inderdaad.

Klopt, Jöhnk. Denk ook dat die twee spelers het kunnen gaan halen. Bonevacia en Ebecilio zijn twijfelgevallen en de rest lijkt mij kansloos.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Jöhnk » zo apr 05, 2009 10:42 am

Ebecilio herinner ik me niet goed meer, Bonecia wel. Ik sluit niet uit dat hij er komt. Hij leek me talentvol, maar hij was vooral ontzettend flegmatiek.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Rooie » zo apr 05, 2009 10:43 am

Dit jaar erg weinig wedstrijden van ze bezocht, afgelopen jaren wat geregelder, maar maakt Josefzoon geen stappen meer?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door joey » zo apr 05, 2009 11:01 am

Aristides schreef:Demos, leuk verslag bedankt. :ajaxsmiley.gif:

Beetje kritiek op het niveau van de A1/Ajax? Niet bang om verketterd te worden?
Veel dank, ik lees je verslagen graag, want je hebt er duidelijk kijk op. :biggthumpup.gif:

Lees weer over de goede, oude problemen. Jammer.

Roly is trouwens nog erg jong, nietwaar? Hij hoeft nog niet uit te blinken in dit team.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Demosthenes » zo apr 05, 2009 11:58 am

Roly is trouwens nog erg jong, nietwaar? Hij hoeft nog niet uit te blinken in dit team.
Klopt, is volgens mij in november geboren, m.a.w. nog zeventien.

Over de geboortedatum van Geoffrey Castillion was wat onduidelijkheid, het laatste wat ik erover gelezen heb was dat hij in mei is geboren, dan is hij dus ook nog maar zeventien.

Florian Jozefszoon lijkt zich inderdaad niet te ontwikkelen, Frank de Boer kiest voor Özbiliz, m.a.w. hij zal op de training te weinig laten zien??? Gisteren viel me op dat hij niet sneller was dan zijn tegenstander (Özbiliz en Ebecilio waren ook net sneller), maar hij had dan ook een superturbo tegenover zich, een sterk aanvallende linksback, een naam Marcelinno v.d. Leeuw (wie kiest er dan zo'n voornaam?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door joey » ma apr 06, 2009 3:37 pm

Denk je dat Castillion komende zomer al de overstap naar de A-selectie kan maken, Demo? Hij is sterk genoeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Demosthenes » ma apr 06, 2009 7:10 pm

joey schreef:Denk je dat Castillion komende zomer al de overstap naar de A-selectie kan maken, Demo? Hij is sterk genoeg.
Hij is lang genoeg, maar moet sterker worden, breder, meer spierballen.

Laat hem volgend jaar naar Jong Ajax gaan en gaat dat goed verhuur hem de tweede helft van het seizoen; laat hem maar hard werken.

Babel was in de A1 verder dan hij nu, maar dat heeft met zijn lichaam te maken. Ik denk dat hij snel erg lang is geworden, dus moet hij misschien fysiek nog niet te zwaar belast worden. We mogen toch aannemen dat de samenwerking met de UvA juist dit soort medisch onderzoek doet?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie