De A1 van 2008/2009

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door joey » ma apr 06, 2009 7:27 pm

Babel was een atleet, Castillion is gewoon lang. Zoiets?

Helaas zit Jong Ajax helemaal vol. En voorlopig zie ik dat niet veranderen met al die spelers die een contract krijgen.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Demosthenes » ma apr 06, 2009 7:38 pm

Ja zoiets.

Jong Ajax zit helemaal vol, maar zouden Luque, Rommedahl etc. terugkeren? Tot wanneer hebben ze een contract?

Bodul zal volgend jaar de stap naar Ajax moeten zetten, want twee jaar Jong Ajax is niet goed voor je ontwikkeling of anders uitlenen?

Stel dat Bodul en Cvitanich blijven en er een centrumspits wordt gekocht (die kan natuurlijk à la Rosenberg linksbuiten gezet worden!) omdat KJH nog niet is vervangen o.i.d. en Sulejmani blijft, ja dan moet je misschien wel concluderen dat er voor Geoffrey bij Ajax geen plaats is. Twee jaar in A1 lijkt me niet de bedoeling.

In september weten we meer?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door joey » ma apr 06, 2009 7:57 pm

Cvitanich zit op de bank, dus over Bodul hoeven we het voorlopig helemaal niet te hebben. En misschien komt er inderdaad een spits bij. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat Suarez gaat doen.

Ik zie Castillion nog een jaartje bij de A1 blijven. Zoals je zegt, Jong Ajax heeft waarschijnlijk geen plaats.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door peter » ma apr 06, 2009 8:01 pm

Bij Jong Ajax maken ze maar plaats, hoor. Bodul verhuren als hij het niveau nog niet aan kan en andere (nog mindere) goden moet je dan ook verpatsen. Martina heeft er bijvoorbeeld echt niets meer te zoeken, natuurlijk. Jong Ajax moet de opstap zijn naar Ajax-1 en aangevuld met wat jongens die terugkomen van een blessure.

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Neefkens » ma apr 13, 2009 12:09 pm

Ajax A1 in droomfinale
Amsterdam, 12 apr 2009
Ajax A1 heeft de finale gehaald van de Memorial Claudio Sassi, een internationaal toernooi in het noorden van Italië. De ploeg van Frank de Boer speelde eerste paasdag twee wedstrijden en speelt maandag de finale tegen Manchester United.
Na de zege op Modena en het gelijkspel tegen Juventus versloeg Ajax zondagochtend Virtus Castelfranco met 3-0. In de halve finale eindigde het duel van Ajax tegen US Sassuolo in 1-1, maar met 5-2 nam de Amsterdamse formatie de strafschoppen stukken beter. De andere halve finale tussen Manchester en Modena eindigde eveneens in 1-1 en de Engelsen waren met 6-5 iets koelbloediger in de penaltyserie.

Maandag staat Manchester tegen Ajax op het programma als afsluiting van het toernooi.
Mooi dat ze zich internationaal kunnen meten met de top.
Heerlijk als er jeugd door- of aankomt. Zo'n Anita nu weer, kan ik van genieten. Ook vdWiel wordt snel beter, allebei mannekes uit de eigen jeugd. Gisteren weer Alderweirelt, die moeiteloos invalt net als in de EC.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Daily Blind » ma apr 13, 2009 12:49 pm

A1 heeft dus moeite met het creeren van Kansen volgens Frank de Boer.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Demosthenes » wo apr 15, 2009 6:55 pm

Zlatan Son of God schreef:A1 heeft dus moeite met het creeren van Kansen volgens Frank de Boer.
Mee eens. De spits wordt zelden goed aangespeeld en Tom Overtoom ziet de buitenspelers niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Kowalczyk » za mei 02, 2009 2:39 pm

Weet iemand tussenstanden van Groningen - Ajax en/of Twente - Feyenoord...?

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Venzint
AT Toto winner 13/14
Berichten: 566
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 10:47 pm
Locatie: Bergen op Zoom

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Venzint » za mei 02, 2009 3:06 pm

FC Groningen - Ajax 2-1 en Twente/Heracles - Feyenoord 1-3. Ik kwam het tegen op Feyenoord Netwerk. Weet niet of het 100% betrouwbaar is.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Kowalczyk » za mei 02, 2009 3:10 pm

gescom schreef:FC Groningen - Ajax 2-1 en Twente/Heracles - Feyenoord 1-3. Ik kwam het tegen op Feyenoord Netwerk. Weet niet of het 100% betrouwbaar is.
Dan hebben ze het wel 'in stijl' vergooid zeg...

Pffff... En dikke kans dat vandaag ook de Zaterdag-1 degradeert uit de Hoofdklasse.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door peter » za mei 02, 2009 7:15 pm

En dat is dus ook gebeurd, zo lees ik. Het is overigens nog wel 2-2 geworden, maar Feyenoord gaat er dus met de titel vandoor.

En de amateurs zijn ook nog eens gedegradeerd. :rules.gif:

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door MvB » di mei 05, 2009 12:48 pm

Ik heb afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen Groningen bezocht.

Ajax begon de wedstrijd redelijk goed, zette snel druk en kreeg een paar kansjes. Daarna kreeg Groningen wat meer grip op Ajax, maar tegen het einde van de eerste helft viel toch een doelpunt voor Ajax door Castillion. Een goede goal, waarbij hij de bal uit de lucht aannam de keeper omspeelde en afrondde. Daarna kreeg Ajax nog enkele kansjes om de score uit te breiden, maar men faalde in de afwerking.
Na rust begon Ajax onverklaarbaar slap. Groningen werd zowaar de bovenliggende partij in het eerste deel van de tweede helft. Het scoorde de gelijkmaker met een afstandschot, waarbij Bizot er niet goed uitzag en vervolgens ook de 2-1 uit een kopbal. Daarnaast werd met een schot nog eens de binnenkant van de paal geraakt. Ajax stelde hier vrij weinig tegenover. Aan het eind van de wedstrijd scoorde Bonevacia nog wel de gelijkmaker met een goed schot en Ajax had zelfs nog kunnen/moeten winnen toen invaller Antonia een harde voorzet niet genoeg raakte om hem over de lijn te tikken. De winst zou ook niet verdiend geweest zijn.

Bizot speelde geen sterke wedstrijd. Beide doelpunten leken niet onhoudbaar.

Apau speelde op rechtsback een zwakker wedstrijd, gaf zijn man steeds erg veel ruimte en voegde voetballend ook niks toe. Aan de andere kant had Shakison minder moeite met zijn tegenstander.

Het centrum met Kappelhof en Van Rhijn leek bij vlagen ook wat kwetsbaar. Bijde spelers namen in balbezit wel initiatief, en beschikken beide over een goede lange bal (vooral v Rhijn)

Bonevacia speelde als verdedigende middenvelder een goede wedstrijd. Won veel duels door zijn kracht en handigheid.

Overtoom is een handige voetballer en niet makkelijk van de bal te krijgen. Daar staat tegenover dat hij het spel vaak vertraagd door de bal te lang bij zich te houden. Bovendien mist hij vaak het overzicht en zoekt oplossingen vaak in het centrum, waar de ruimte op de vleugel lag.

Sneijder speelde niet opvallend.

Jozefzoon was de beste man aan Ajax kant. Zeer snel en zijn man vaak de baas. Ook verdedigend droeg hij zijn steentje bij. Aan de andere kant speelde Zeegelaar een matige wedstrijd.

Castillion scoorde een doelpunt, maar maakte in balbezit veel verkeerde keuzes. Bovendien verloor hij alle kopduels van zijn kleinere tegenstander.

Ebicilio viel redelijk in. Deed het beter dan Zeegelaar. Burnet en Antonia vielen niet opvallend in.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door wimpey » di mei 05, 2009 8:01 pm

Cheers! Mooi verslag.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Demosthenes » wo mei 06, 2009 9:45 pm

Dank, je verslag wordt gelezen!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door SylvievdVaart » wo mei 06, 2009 10:50 pm

Leuk om te lezen, MvB. Hoe was de sfeer?
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door MvB » do mei 07, 2009 9:19 am

Persoonlijk vond ik het erg ontspannend. Lekker weer, leuke wedstrijd.

Je merkte wel dat Groningen graag van Ajax wilde winnen. De technische staf was continu bezig te zeuren op beslissingen in het voordeel van Ajax van de scheidsrechter, met name de verzorger was met niks anders bezig. Veel blijdschap bij een groningen doelpunt ook, hoewel die ploeg nergens meer om speelde. Ook in het publiek stonden een paar mensen, zich af en toe enorm op te winden over de scheids ("hij durft niet tegen ajax te fluiten"). Voor die mensen is het waarschijnlijk een iets minder ontspannen middagje geweest.

Ajax leek de eerste 20 minuten na rust met dezelfde ontspanning op het veld te staan, als ik ernaast. Pas later beseften ze dat ze het kampioenschap aan het vergooien waren, leek het. Na afloop waren ze wel teleurgesteld, want de andere uitslag was al bekend.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Jöhnk » za mei 30, 2009 3:00 pm

De A1 speelt dit weekend de copa Amsterdam. hier een fotoverslag van de eerste wedstrijd tegen Chelsea (2-0).

Als ik me niet vergis is dit CD Eriksen.

http://img.ajaxinside.nl/i2/1243690231.jpg

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Rooie » ma jun 01, 2009 12:04 pm

Kruisfinale met 1-0 gewonnen van Rosenborg, doelpunt Overtoom.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door D_skilled » ma jun 01, 2009 4:42 pm

1-0 verloren van AZ in de finale, doelpuntmaker Ali Messaoud. Ze hadden een paar oudere spelers meegenomen van het jaar '89. Zoals Copier, Haddad en Tesselaar. Terwijl Ajax met eerste en tweede jaars en tweede jaars B de finale bereikte.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door FlaFlu » ma jun 01, 2009 9:48 pm

Wie speelden er dan in de finale? Kijkend naar de spelerslijst zijn alleen Boere en Eriksen (hoorde overigens dat Ajax dik heeft betaald voor die jongen) spelers uit de B-jeugd en die speelden in de twee wedstrijden die ik heb gezien niet veel meer dan een helftje.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door D_skilled » ma jun 01, 2009 10:07 pm

Opstelling AZ: Hobie Verhulst, Vincent Monster (38. Estefan Pattinasarany), Ramon Rodrigus da Silva, Mettin Copier, Jeroen Tesselaar, Ali Messaoud, Ben Rienstra, Ilias Haddad, Wouter de Vogel, Zlatan Krizanovic (26. Mitchell te Vrede), Roland Alberg (38. Johan Kulhan).

Opstelling Ajax: Sergio Padt, Mitch Apau, Rhijn van Ricardo, Lorenzo Burnet, Rick Schouw, Florian Jozefzoon (20. Lorenzo Ebeicilio), Christian Eriksen (20. Antonia Jarchino), Geoffrey Castillion, Tom Overtoom en Marvin Zeegelaar (25. Tom Boere).

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Lionel » di jun 02, 2009 9:54 am

D_skilled schreef:
Opstelling Ajax: Sergio Padt, Mitch Apau, Rhijn van Ricardo, Lorenzo Burnet, Rick Schouw, Florian Jozefzoon (20. Lorenzo Ebeicilio), Christian Eriksen (20. Antonia Jarchino), Geoffrey Castillion, Tom Overtoom en Marvin Zeegelaar (25. Tom Boere).

Ik ben gisteren ook geweest en de man van het toernooi was voor mij de aanvoerder en linksback van AZ. Wat was die gozer goed zeg! Weet niet hoe oud hij is maar ik vond hem verdedigend ijzersterk. Geen enkele speler kwam er aan te pas bij hem. Ook Jozefzoon en Ebeicilio niet.

Die Christian Eriksen kan er weinig van. Dit zeg ik wel alleen op basis van wat ik gisteren heb gezien. Maar gisteren was hij echt slecht.

Castillion is een aardige spits. Heeft alleen niet echt een actie en werd weinig in het spel betrokken. Marvin Zeegelaar heeft een leuke actie maar er is iets met die jongen wat ik een beetje raar vind. Het lijkt alsof hij er helemaal niet voor leeft..

Antonio Jarchino (B'tje?) deed het helemaal niet slecht. Viel steeds leuk in.

De twee centrale verdedigers bij Ajax zijn types Van der Wiel. Kunnen niet verdedigen, zijn voetballend sterk en hebben de nodige uitstraling. Maar verdedigend.....

Mitch Apau kan er ook niet veel van. Is alleen fysiek sterk.

Tom Overtoom is een leuke speler. Ben benieuwd hoe hij zich zal ontwikkelen. Een leuke speler om naar te kijken.
Rik Schouw is iets te timide.

Het mag bij Ajax wel wat brutaler. Weinig spelers durven een actie te maken. Zeegelaar moet gewoon 10x per helft zijn man opzoeken om hem uit te spelen..gebeurt te weinig!
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door D_skilled » di jun 02, 2009 10:09 am

Ik ben gisteren ook geweest en de man van het toernooi was voor mij de aanvoerder en linksback van AZ. Wat was die gozer goed zeg! Weet niet hoe oud hij is maar ik vond hem verdedigend ijzersterk. Geen enkele speler kwam er aan te pas bij hem. Ook Jozefzoon en Ebeicilio niet.
De linksback van AZ was Jeroen Tesselaar. Aanvoerder was volgens mij Mettin Copier. Beide trouwens eerste jaars senior en heel het seizoen spelend bij Jong AZ.
Die Christian Eriksen kan er weinig van. Dit zeg ik wel alleen op basis van wat ik gisteren heb gezien. Maar gisteren was hij echt slecht.
Ben de finale dag niet geweest wel zaterdag en zondag en hij viel mij ook vies tegen. Op het oog leek hij niet toe te voegen.
Antonio Jarchino (B'tje?) deed het helemaal niet slecht. Viel steeds leuk in.
Hij is geen B'tje, alhoewel je dat gezien zijn fysiek wel zou denken, maar het is een tweede jaars A-junior. Fysiek een lichtgewicht en helemaal niets bijzonders. Komt veel te kort. Vertrekt misschien naar Ado.
Tom Overtoom is een leuke speler. Ben benieuwd hoe hij zich zal ontwikkelen. Een leuke speler om naar te kijken.
Ja, inderdaad. Vond hem aan Ajax zijde ook 1 van de beste spelers op dit toernooi.
Rik Schouw is iets te timide.
Maar heeft potentieel. Ik zie hem volgend seizoen wel basisspeler worden in de A1.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door FlaFlu » di jun 02, 2009 11:02 am

Tesselaar was ook aanvoerder, Skilled. Ik vond die fysieke voorsprong van AZ verder wel meevallen hoor. Bij Ajax zijn Castillion, Zeegelaar, Schouw, Van Rhijn, Kappelhof, Apau en Shakison qua fysiek bovengemiddeld.

My two cents:

Castillion had er zin in en dan is het een fijne speler om naar te kijken. Wat zwak in de kaats, kan ondanks z'n lengte niet koppen en is positioneel niet geweldig, maar heeft fysiek alles mee, heeft overzicht en lijkt zowaar iets van een vooractie te hebben ontwikkeld. Maar er moet nog heel veel mee gebeuren hoor. Typisch zo'n jongen die jaren op z'n fysiek heeft kunnen teren.

Van Rhijn viel me erg tegen. Was zeer slordig in de opbouw en speelde onnodig vaak de lange bal. Dan deed die sobere Kappelhof (type Reiziger) het een stuk beter.

Zeegelaar heeft in fysiek opzicht ook veel mee (kan wel een jaartje jonger zijn, maar hij steekt net als de meeste spelers bij Ajax fysiek al goed in elkaar voor jongens van die leeftijd), maar z'n eerste aanrakingskeuze is vaak slecht.

Jozefzoon toonde z'n rapheid en behendigheid, maar zowel hij als Zeegelaar gaven vrijwel nooit een hoge voorzet. Ik meen dat ik dat bij Jozefzoon eerder wel heb gezien.

Padt is een betrouwbare keeper.

Van wie ik wel wat meer gecharmeerd ben geraakt is Schouw. Lijkt mij een jongen die uit kan groeien tot een goede Eredivisie-speler. Niveautje Marcel Meeuwis of zo.

Eriksen viel me dan weer erg tegen. Hij is dan wat jonger, maar als je als club een jeugdspeler uit het buitenland haalt en er schijnbaar 1,2 miljoen voor betaalt, dan moet zo'n jongen toch kwaliteiten hebben waar hij mee opvalt.

Ebecilio was geloof ik topscoorder geworden tijdens het Terborg toernooi, maar na iets van 5 wedstrijden heb ik hem nog weinig goede dingen zien doen. Volgens mij typische zo'n jongen die overal maar door het elftal wordt gesleurd en z'n doelpuntjes wel meepikt, maar het lijkt me sterk dat we hem in Ajax 1 gaan zien.

Antonio vond ik ook helemaal niets. Overtoom heeft teveel oogkleppen op voor een speler op 10. Hij ziet de zijkanten niet. Wil graag de combinatie aan gaan en heeft een aardige handelingssnelheid, maar is te klein en opent dus slecht.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De A1 van 2008/2009

Bericht door Marillion » di jun 02, 2009 11:51 am

Enganche schreef:Castillion had er zin in en dan is het een fijne speler om naar te kijken. Wat zwak in de kaats, kan ondanks z'n lengte niet koppen en is positioneel niet geweldig, maar heeft fysiek alles mee, heeft overzicht en lijkt zowaar iets van een vooractie te hebben ontwikkeld. Maar er moet nog heel veel mee gebeuren hoor. Typisch zo'n jongen die jaren op z'n fysiek heeft kunnen teren.
Ik heb die jongen vorig jaar een paar keer gezien en toen viel mij hetzelfde op. Eigenlijk is dat toch gewoon heel treurig. Je hoort verhalen over een echt talent. Dan ga je kijken en is hij naast fysiek sterk eigenlijk vrij beperkt. Die heeft dus inderdaad jaren op zijn fysieke kracht de zaken kunnen regelen en nu mist hij elementaire vaardigheden.

De spelers van de toenmalige B1 heb ik dit jaar niet gezien maar vorig jaar was ik al bang dat het team weliswaar sterk was en zo alles won. Maar dat we er geen spelers van in de Arena gaan zien. Zijn er nog bij die zich echt sterk ontwikkelen?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie