Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door joey » di aug 10, 2010 10:16 am

O, dat ben ik ook met je eens. Kiev is echt geen top. We moeten niet zeuren, want dankzij de uitschakeling van Fenerbahce ontlopen we teams die sterker zijn dan Kiev.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Thijs » di aug 10, 2010 10:49 am

Nee hoor, we hadden ons sowieso geplaatst voor het 'geplaatste groepje' bij winst op PAOK, daar had een nederlaag van Fenerbahçe niets mee te maken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door 999 » di aug 10, 2010 11:22 am

Dynamo Kiev - Barcelona.

Waar Kiev na zo'n 2 minuten op voorsprong kwam door een vrije trap genomen op de " De Zeeuw " manier ( zoals tegen Groningen ) en Valdes flink staat te blunderen. Schakelde daarna terug naar een versterkt middenveld en een eenzame spits ( Milevski ) en zette collectief druk op de Barcelone speler die de bal had.Ook veel mensen terug in en rond de eigen zestien.

De counters liepen aan de kant van Kiev voor geen meter.En ondanks die snelle voorsprong was het Barcelona wat de eerste helft dicteerde.Kiev maakt veel onnodige overtedingen en de opkomende backs van Barcelona kregen heel veel ruimte. De achterhoede van Kiev oogde toen zeer " houterig ".En ondanks dat terug schakelen kregen de spelers van Barcelona veel ruimte.

Het zijn allemaal grote kerels, maar om ze nu als " kopsterk " te betittelen. Barcelona gebruikte geregeld met succes de buitenspel tactiek. De gelijkmaker van Barcelona was een typische " we zijn er eentje vergeten goal " waar Abidall aan de zijkanten was doorgelopen en strak voorzette.

Met alle respect ( want het is natuurlijk wel Barcelona ) maar hier zag de verdediging van Kiev er zeer knullig uit.Net voor het einde was er eindelijk 1 goed opgezette counter ( goed doorzetten van Milevski ) die eruit werd gehaald doordat Pique hands maakte want anders staan er 2 vrij voor Valdes.

In de tweede helft zag je het zelfde spelbeeld.

Wij zijn geen Barcelona.Ik heb geen " klasieke " counters van Kiev gezien.Meestal werd bij bal verovering snel met een pass op de diepste speler de aanval gezocht.Dat gebeurde ook vanaf het middenveld.Proberen met zo'n bal in een keer je diepste speler in stelling te brengen.Ondanks het middenveld waren er weinig balveroveraars te zien bij Kiev.Al ligt dat natuurlijk ook aan de beweeglijkheid van de Barcelona spelers.

Veel overtredingen, natuurlijk, een keertje niet fluiten en weg ben je.Zaten ook wat geniepige overtredingen bij. De verdediging oogt " houterig ".Maar ook degelijk.Wel was er enkele keren veel ruimte achter de verdediging, en zou Zlaten ( die matig speelde ) wat slimmer, alerter geweest zijn. Vond de zijkanten van Kiev ook niet al te overtuigend.Maar goed, tis natuurlijk wel Barcelona.

Kiev stugge ploeg.Zag weinig techniek in het elftal ( wel een paar gevaarlijke vrije trappen van Schevenko, je weet wel, van die we liever niet tegen AJAX zien ( eerste paal, en hard hoge bal achterin ).Milevski is zo'n typische speler die op elke bal loopt en elk duel aangaat. Schevenko was in deze wedstrijd gewoon goed.

Denk dat AJAX, bij een ( vroege ) achterstand het koppie er bij moet houden en niet alles op alles de gelijkmaker willen scoren.Goed de zijkanten gebruiken en op moet passen voor te veel man voor de bal.En ga nu niet op het middenveld de held uit hangen met het proberen om je tegenstander dol ( Enoh/De Zeeuw ) te draaien.

Tja, moet toch eerlijk toegeven, na het zien van deze wedstrijd Kiev niet veel indruk op mij maakte ( dan vond ik het tegen Gent beter ).. Maar misschien zit hem daar wel het gevaar in ..

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Mano » di aug 10, 2010 12:30 pm

Zonder de zwartkijker uit te hangen....
zie ik Ajax toch niet winnen. :666.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Thijs » di aug 10, 2010 12:34 pm

Ik spring een gat in de lucht met een 1-1 daar.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door peter » di aug 10, 2010 12:35 pm

Thijs schreef:Ik spring een gat in de lucht met een 1-1 daar.
Doe nou maar rustig an. Een goed uitduel heb ik ook een keer eerder meegemaakt.

Ik spring een gat in de lucht als we die CL halen, hoor. Dat zou Ajax echt helpen. Kunnen we volgend jaar ipv Ooijer een Boulahrouz betalen en in plaats van een Mido een Rosenberg. :1evil.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Thijs » di aug 10, 2010 12:38 pm

Dat geld interesseert me niet en heeft me nooit wat geïnteresseerd. Als we Dinamo uitschakelen denk ik niet 'Yes, tien miljoen!' maar 'Yes, Champions League!'.

Gewoon een leuke wedstrijd tegen Barcelona of Manchester United om het echie...daar zit ik nou al jaren op te wachten. En ik wacht al jaren op een kampioenschap. (Ik denk, ik zeg het er maar even bij)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door peter » di aug 10, 2010 12:43 pm

Tuurlijk. Een keertje weer tegen de echte grootmachten is heerlijk, maar financieel gezien hebben we dit ook nodig. En daar denk ik nu wel wat sneller aan, want we hollen achteruit qua niveau en competitie.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Ramona » di aug 10, 2010 3:08 pm

Kaartverkoop Kiev uit begint morgen (=woensdag 11 augustus)

Datum: 10-08-2010


Dinamo Kiev - AFC Ajax

Play-offs van de UEFA Champions League

Dinsdag 17 augustus 2010, 21.45 uur*

Valeri Lobanovskystadion

Prijs € 13,57**

*=lokale tijd. Tijdverschil met NL is +1 uur.
**=* = bij online activatie van de (Seizoen) Club Card geldt een korting van €2,50
Servicekosten: per Online bestelling wordt € 1,- aan servicekosten berekend.

De verkoop start woensdag 11 augustus 10.00 uur.
De prijs € 13,57**.

Start voorverkoop woensdag 11 augustus 2010 10:00 uur

Vanaf woensdag 11 augustus 2010 10:00u
Alle Ajax NL+, NL, EU+ en EU uitkaarthouders
Maximaal 1 kaart per Seizoen Club Card
Online en TicketBox

Vanaf donderdag 12 augustus 2010 10.00 uur
Alle Ajax SCC-, AL.CC-, AJS.CC-, KCC- en CC-houders
Maximaal 1 kaart per (Seizoen) Club Card
Online en TicketBox

Einde verkoop: zaterdag 14 augustus 20.00 uur.

Er zal geen infobrief worden gemaild/gestuurd. Alle relevante informatie zal op deze pagina worden geplaatst.

Wie heeft het hoogste aankooprecht?

1. (S)CC EU+ (Europese voorranguitkaarthouders)
2. (S)CC EU (Europese uitkaarthouders)
3. (SCC) NL+ (Seizoenkaart voorranguitkaarthouders)
4. (SCC) NL (Seizoenkaart uitkaarthouders)
Deze supporters kopen hun kaartje via de webshop of TicketBox

Bron: http://www.ajax.nl

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Thijs » di aug 10, 2010 3:09 pm

13,57 euro! ZO KAN HET DUS OOK!
:smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di aug 10, 2010 3:55 pm

Voor Oekrainse begrippen misschien onbetaalbaar.....

Je kan nog mee met OAD, voor slechts 998 euro. Moet je wel nog zelf een kaartje halen!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Thijs » di aug 10, 2010 4:01 pm

Wat, die 998 euro is exclusief kaartje? Laat dan maar zitten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di aug 10, 2010 4:05 pm

De prijzen voor PAOK vielen nog enigszins mee, maar dit is echt te duur.
Wel een 5-sterren hotel,.... dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Kowalczyk » di aug 10, 2010 4:33 pm

Thijs schreef:Dat geld interesseert me niet en heeft me nooit wat geïnteresseerd. Als we Dinamo uitschakelen denk ik niet 'Yes, tien miljoen!' maar 'Yes, Champions League!'
Zo is het, en niet anders.

Respect @ Thijssie.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door joey » di aug 10, 2010 4:34 pm

Daar denkt de leiding van Ajax héél anders over, haha. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Scherrer » di aug 10, 2010 4:43 pm

joey schreef:Daar denkt de leiding van Ajax héél anders over, haha. :666.gif:
En ik ook. In de CL heeft Ajax niet veel te zoeken, maar die tien miljoen zijn op dit moment van levensbelang. Ik heb echt het idee dat maar heel weinig van de supporters beseffen hoe de vlag er financiëel bij hangt. Als we ons niet kwalificeren voor de CL komen we volgend seizoen uit op een keurige -30 miljoen euro. Dat kan niet, dus bij uitschakeling gaan Suarez, Van der Wiel en Stekelnburg in de uitverkoop. Dan moet er coute-que-coute voor vele miljoenen verkocht worden. En dan is er geen tijd (en geld) meer vervangers te halen.
***

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Lionel » di aug 10, 2010 4:44 pm

Gezien het feit dat er drie spelers zijn aangetrokken valt het allemaal reuze mee neem ik aan...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Marillion » di aug 10, 2010 5:28 pm

Ik weet dat het geld heel belangrijk is voor Ajax. Maar als supporter is dat natuurlijk niet je eerste motivatie voor deze confrontatie. Supporters willen gewoon leuke wedstrijden tegen bekende tegenstanders. Tegen de tijd dat ik met een rekenmachine op de tribune zou gaan zitten ga ik wat anders doen.

Maar belangrijk is het natuurlijk wel. We moeten die veel te dure jas ergens van betalen.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Thijs » di aug 10, 2010 5:46 pm

Uiteraard is geld belangrijk. We snappen allemaal dat uitblijven van sportief succes uiteindelijk leidt tot financiële drama's en uiteindelijk kwalitatief mindere elftallen en nog minder succes etc etc etc.

Maar waar gaat het om in het leven? Dat die ene jongen van 18 jaar uit onze jeugdopleiding straks een mooie goal maakt tegen een Europese topclub. Dan sta je toch te glimmen van trots?
Als Slop de jaarcijfers bekend maakt en blijkt dat we 10 miljoen euro winst hebben gemaakt val ik m'n voetbalmaten niet huilend van geluk in de armen, om daarna elke dag op youtube het filmpje te bekijken waarop Slop zegt: 'een winst van 10 miljoen euro gerealiseerd'.

In de essentie gaat het om driehoekjes, combinaties en die bal tegen het net. Niet om winstmarges, break-even draaien en restwaarde. Het gaat niet om zoveel mogelijk winst maken, maar om zoveel mogelijk wedstrijden te winnen.
Ik verheug me op elf lefgozertjes met Amsterdamse bluf die misschien wel San Siro stil gaan krijgen, dan mag iemand anders zich weer verheugen op het moment dat de UEFA met hun Raboreader een paar miljoen euro op onze rekening stort.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door joey » di aug 10, 2010 5:52 pm

Thijs schreef:Als Slop de jaarcijfers bekend maakt en blijkt dat we 10 miljoen euro winst hebben gemaakt val ik m'n voetbalmaten niet huilend van geluk in de armen.
Ik onderhand wel, haha. Maar verder heb je gelijk, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Scherrer » di aug 10, 2010 6:16 pm

Thijs schreef:Uiteraard is geld belangrijk. We snappen allemaal dat uitblijven van sportief succes uiteindelijk leidt tot financiële drama's en uiteindelijk kwalitatief mindere elftallen en nog minder succes etc etc etc.

Maar waar gaat het om in het leven? Dat die ene jongen van 18 jaar uit onze jeugdopleiding straks een mooie goal maakt tegen een Europese topclub. Dan sta je toch te glimmen van trots?
Als Slop de jaarcijfers bekend maakt en blijkt dat we 10 miljoen euro winst hebben gemaakt val ik m'n voetbalmaten niet huilend van geluk in de armen, om daarna elke dag op youtube het filmpje te bekijken waarop Slop zegt: 'een winst van 10 miljoen euro gerealiseerd'.

In de essentie gaat het om driehoekjes, combinaties en die bal tegen het net. Niet om winstmarges, break-even draaien en restwaarde. Het gaat niet om zoveel mogelijk winst maken, maar om zoveel mogelijk wedstrijden te winnen.
Ik verheug me op elf lefgozertjes met Amsterdamse bluf die misschien wel San Siro stil gaan krijgen, dan mag iemand anders zich weer verheugen op het moment dat de UEFA met hun Raboreader een paar miljoen euro op onze rekening stort.
Flauw, heel flauw zelfs. Normaal ben je stukken beter (ben een groot fan van je werk). Er is natuurlijk niemand die liever een grote financiële winst ziet dan een schitterende pot voetbal met speler uit de eigen jeugdopleiding die AC Milan gek draaien. Niemand. Punt is alleen dat dát ook niet een keuze is die moet worden gemaakt.

Ajax is op een punt aanbeland dat het erop of eronder is. Als we doorgaan op de weg van de laatste jaren, vervallen we binnen 3 seizoenen tot een niveau iets boven dat van het huidige Feyenoord. Dan moeten we alle ambities die we hebben laten varen, want dan is gewoon geen cent meer. Nergens voor. Ook niet voor die talentjes van de jeugd, want die mogen we dan keurig verkopen als ze 19 zijn er 12 wedstrijden in Ajax 1 op hebben zitten.

Sportief gezien hebben we weinig te zoeken in de CL. Als we tegen een Madrid, Barcelona, Chelsea of zelfs Arsenal of Sevilla spelen gaan we er twee keer vrij kansloos af. Dan mogen we met een Rubin Kazan en eem Bursaspor gaan uitvechten wie er derde wordt in de poule. Daar valt op dit moment dus geen enkele eer aan te behalen. Het is dus helemaal niet zo gek om te stellen dat de CL voor Ajax op dit moment belangrijker is door de pecunia die dat oplevert dan om de sportieve uitdaging. Want dat laatste is vrij klein (of juist veel te groot, hoe je het wilt zien).
***

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Fenerbahce » di aug 10, 2010 8:34 pm

Thijs schreef:Uiteraard is geld belangrijk. We snappen allemaal dat uitblijven van sportief succes uiteindelijk leidt tot financiële drama's en uiteindelijk kwalitatief mindere elftallen en nog minder succes etc etc etc.

Maar waar gaat het om in het leven? Dat die ene jongen van 18 jaar uit onze jeugdopleiding straks een mooie goal maakt tegen een Europese topclub. Dan sta je toch te glimmen van trots?
Als Slop de jaarcijfers bekend maakt en blijkt dat we 10 miljoen euro winst hebben gemaakt val ik m'n voetbalmaten niet huilend van geluk in de armen, om daarna elke dag op youtube het filmpje te bekijken waarop Slop zegt: 'een winst van 10 miljoen euro gerealiseerd'.

In de essentie gaat het om driehoekjes, combinaties en die bal tegen het net. Niet om winstmarges, break-even draaien en restwaarde. Het gaat niet om zoveel mogelijk winst maken, maar om zoveel mogelijk wedstrijden te winnen.
Ik verheug me op elf lefgozertjes met Amsterdamse bluf die misschien wel San Siro stil gaan krijgen, dan mag iemand anders zich weer verheugen op het moment dat de UEFA met hun Raboreader een paar miljoen euro op onze rekening stort.
a. Je hebt absoluut gelijk, alleen ik ben bang dat de jongen van 18 jaar uit onze opleiding al op z'n 14'e is weggekocht en we deze nooit zullen zien :blush.gif:

b. Geld speelt zo'n belangrijke rol, voetbal en supporters zijn maar bijzaak, zou ik wel supporter van Barcelona willen zijn b.v.?

c. En als laatste 0-2 (El Ham en Suarez :ajaxscarf.gif: ) en Steek die een meesterlijke wedstrijd speelt .. :ajaxsmiley.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 11, 2010 9:30 am

Vind de voorronde wel leuk. Lekker zoals de echte Europa Cup 1, uit en thuis en de winnaar verder. Niks geen gereken in de groep. Mooie tegenstander met Kiev. Kijk er nou al naar uit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door FlaFlu » wo aug 11, 2010 10:50 am

Kiev heeft er overigens nog een Braziliaanse spits bij die vorige keer niet op het lijstje voor kwam. André is voor circa 8 miljoen euro overgenomen van Santos. Weet niet zeker of hij op tijd is ingeschreven.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo aug 11, 2010 11:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door peter » wo aug 11, 2010 10:52 am

Is dat wat? Wie weet hebben wij tegen die tijd ook een Braziliaanse spits er bij, maar dan is dat geen kwaliteitsinjectie. :blush.gif:

Plaats reactie