Ajax - AC Milan 28-09-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door joey » wo sep 29, 2010 10:51 am

Heeft deze week gezegd dat hij voorlopig niet komt. En hij wordt in april al 35.

Is niet aan hem af te zien, trouwens.
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Alexander » wo sep 29, 2010 10:52 am

Vond het wel een beetje raar dat Zlatan geen moment naar de fans is toegekomen en ook als eerste van het veld afging. Denk dat hij alle fluitconcerten uit het verleden nog niet is vergeten...

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10436
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door mattie » wo sep 29, 2010 10:54 am

Ferry schreef:Daar is het sfeervak. Leggen meteen de wedstrijd plat. Goed zo jongens.
Tja volgens mij heeft een kakkerlak nog meer hersens... Je weet dat je hiermee je club nog meer benadeelt.. Het is van te voren aangegeven dat het verboden is en wat doen die ..... Echt waar... Blijft het bij een boete dan verhalen op die gasten en wordt het erger dan alleen geldboete, Stadionverbod of zoiets.

Over de wedstrijd. Het lijkt me duidelijk dat bv een de Jong niet in goeie doen is. mickey gisteren een bagger pot afleverde.
Ajax zonder Suarez zijn hart moet vasthouden.
tweede helft was bijna een kopie van Twente uit.
Seedorf wat een voetballer. Genot.

Uitslag daarmee moet je tevreden zijn. robinho had de 0-1 moeten scoren en aan het einde houdt Maarten Ajax op de been.
Je kunt het ook van de positieve kant bekijken. Je staat 3e in de poule mag je overwinteren.
Madrid heeft al 6 punten en is dus door. Krijg je hun op bezoek dan zal het wel eens een B-elftal kunnen zijn.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door martijn401 » wo sep 29, 2010 10:59 am

joey schreef:Heeft deze week gezegd dat hij voorlopig niet komt. En hij wordt in april al 35.

Is niet aan hem af te zien, trouwens.
Nee idd top atleet. Zal ook wel zo lang als hij kan op het hoogste niveau blijven spelen. Maar een mens mag hopen natuurlijk. Seizoen is nog lang.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Lionel » wo sep 29, 2010 11:09 am

Hopen voor Ajax dat hij op de bank komt als Pato fit is en Ronaldinho wordt opgesteld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Ramona » wo sep 29, 2010 11:17 am

martijn401 schreef:
joey schreef:Heeft deze week gezegd dat hij voorlopig niet komt. En hij wordt in april al 35.

Is niet aan hem af te zien, trouwens.
Nee idd top atleet. Zal ook wel zo lang als hij kan op het hoogste niveau blijven spelen. Maar een mens mag hopen natuurlijk. Seizoen is nog lang.

Ook mooi! :biggthumpup.gif:

Afbeelding


Afbeelding

Marcel
Berichten: 766
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Marcel » wo sep 29, 2010 11:17 am

Beetje een dubbel gevoel aan deze wedstrijd overgehouden. Aan de ene kant zat er misschien meer in... maar aan de andere kant was dat waarschijnlijk ook gewoon schijn. Eerste helft was best goed van de kant van Ajax. Goede goal, goed druk gezet. Beetje jammer dat Anita eraf is en dat er dan gescoord wordt door Milan. Het feit dat Emanuelson naar achteren moest was ook een behoorlijke domper voor Ajax.

Ik vond El Ham, Enoh en Vertonghen goed spelen. Vooral Enoh en Vertonghen zatten er vaak goed tussen. De Zeeuw was de eerste helft ook prima, maar de tweede helft liet hij toch vaak zijn man lopen.

Laten we eerlijk zijn. Ajax is in alle opzichten een kleinere club dan AC Milan. Milan heeft op de meeste plekken betere spelers lopen. Seedorf was briljant gisteren!! Ik heb nooit een fan van Seedorf geweest, maar ik moet zeggen dat hij de laatste jaren bij Milan echt indruk maakt. Ajax heeft het prima gedaan gisteren. Real was dus inderdaad een incident.

Nu hopen dat we 6 punten pakken tegen Auxerre en dan mag je zelfs nog op de 2e plek hopen (met een beetje mazzel).

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door martijn401 » wo sep 29, 2010 11:19 am

Prachtige foto's Ramona.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door joey » wo sep 29, 2010 11:27 am

Seedorf is een topper. Waarom denk je dat die jongen zo lang bij zulke grote clubs speelt? :confused.gif: Ik mag die jongen wel. Is altijd zijn eigen gang gegaan, tegen de heersende opvattingen in. En uiteindelijk lacht hij iedereen uit, want wie heeft er meer gewonnen dan hij?

Ik verwacht dat hij zijn carrière daar afsluit. Toppers op leeftijd hebben niet meer zo'n zin om in Nederland te voetballen. Dan kunnen ze alleen maar afgaan. Hooguit de subtop komt terug, want die is elders niet meer gewenst.

Leuk voor hem dat hij een keer applaus krijgt. Dat is wel anders geweest. Respect, daar houdt hij wel van. :smallgrin.gif:

Dit kan inderdaad een rare poule worden. Straks zijn Milan en Madrid al door. Hoe gaan ze dan de laatste wedstrijd in? Is er een ploeg die profiteert en welke zal dat zijn?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Ramona » wo sep 29, 2010 11:28 am

martijn401 schreef:Prachtige foto's Ramona.

Yep...
...van http://www.ajaxlife.nl/ overigens, alwaar nog meer mooie foto's staan. :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Lionel » wo sep 29, 2010 11:30 am

Er kan maar 1 van deze twee teams door zijn na 4 wedstrijden. Ik geef Madrid de grootste kans. Schat ze hoger in dan Milan. Als Ajax 4 punten weet te pakken van Auxerre kan het zomaar gelijk of boven Milan staan. Met een beetje geluk haal je zelfs 6 punten. Auxerre thuis verslaan en die spelen nergens meer om.

Ik ben benieuwd.

Seedorf is een held!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door martijn401 » wo sep 29, 2010 11:30 am

Cool gelijk ff checken thanks!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door joey » wo sep 29, 2010 11:34 am

Rishi schreef:Er kan maar 1 van deze twee teams door zijn na 4 wedstrijden. Ik geef Madrid de grootste kans. Schat ze hoger in dan Milan. Als Ajax 4 punten weet te pakken van Auxerre kan het zomaar gelijk of boven Milan staan. Met een beetje geluk haal je zelfs 6 punten. Auxerre thuis verslaan en die spelen nergens meer om.

Ik ben benieuwd.

Seedorf is een held!
Ajax gaat echt geen punten pakken in Milaan als het er echt om gaat.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door goodfella » wo sep 29, 2010 11:48 am

joey schreef:
Rishi schreef:Er kan maar 1 van deze twee teams door zijn na 4 wedstrijden. Ik geef Madrid de grootste kans. Schat ze hoger in dan Milan. Als Ajax 4 punten weet te pakken van Auxerre kan het zomaar gelijk of boven Milan staan. Met een beetje geluk haal je zelfs 6 punten. Auxerre thuis verslaan en die spelen nergens meer om.

Ik ben benieuwd.

Seedorf is een held!
Ajax gaat echt geen punten pakken in Milaan als het er echt om gaat.
Dat kun je vooraf niet zeggen. Volgens jou zou Ajax ook niet in Florence of Hamburg winnen.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Lionel » wo sep 29, 2010 11:56 am

Ik dacht ff dat je mij qoute :blush.gif: Vond het al vreemd want Ajax wint volgens mij namelijk altijd :headbang.gif:

Ajax maakt zeker wel kans in Milaan. Zeker als die club wel MOET winnen. Daarom moet Ajax ook gewoon winnen van Auxerre, uit en thuis.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Thijs » wo sep 29, 2010 12:23 pm

Maarreh, het wordt hier nauwelijks genoemd, maar wat een goal he, die 1-0. Suarez die Nesta daar effe poort, héérlijk!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
kruifie
Berichten: 326
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 3:38 pm
Locatie: Brielle

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door kruifie » wo sep 29, 2010 12:56 pm

ik zag nog wel een paar acties die op een gemiddeld straatveldje niet zouden misstaan :-)
Die oude garde van Milan werd er gek van, was het duidelijkst te zien bij die Antonini, die werkelijk niks anders deed dan overtredingen maken.
Snap alle zuurpruimen hier totaal niet. We spelen Champions League, tegen Ac Milan, zijn net weggespeeld door Real...
Ik heb genoten van de inzet en strijd om elke bal, benen die werden gestrekt ipv teruggetrokken in duels (zonde van Anita)
en pure beleving die ervan af straalde. De 1-0 was de beloning voor het goede spel in de eerste helft.
De tweede helft was duidelijk te zien dat Milan regelmatig dit soort wedstrijden moet spelen, en Ajax maar een aantal keer per jaar.
Beste van het veld vond ik Vertonghen achterin, el Luis en El H voorin.
Matig waren demy en enoh, ondanks een paar lekkere veroveringen toch soms domme voortzettingen.
Viel het jullie ook op dat zodra Ajax teveel tijd nam voor aannames/passes/voorzettingen, dat dat bijna altijd balverlies betekende. Wat dat betreft waren Seedorf en consorten daar veel meer ervaren in. Balletje ging makkelijk rond bij balbezit. Beste man bij Milan was duidelijk Seedorf. Zag in een actie én de Zeeuw én Greg er een vliegende tackle uitgooien die hij erg behendig ontweek. Mooie knuffel met Jol en publiek na afloop. Hopelijk is die te porren voor een jaartje afsluiten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door 999 » wo sep 29, 2010 12:56 pm

Tja, eigenlijk kwam de ommekeer op het moment dat Anita eraf moest en Jol noodgedwongen moest gaan schuiven aan de linkerkant ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Jöhnk » wo sep 29, 2010 1:14 pm

Thijs schreef:Maarreh, het wordt hier nauwelijks genoemd, maar wat een goal he, die 1-0. Suarez die Nesta daar effe poort, héérlijk!
En dan nog even Hamdaoui die zich tussen drie verdedigers vrijdraait. Klassegoal.


En inderdaad, Anita is geen geweldenaar, maar ik mis hem altijd wel als ie er niet is. Ook al tegen Kiev, toen onze linkerkant werd overlopen.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door ferry » wo sep 29, 2010 1:47 pm

De T.
Ajax wil boete afschuiven

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Het Champions League-treffen tussen Ajax en AC Milan werd dinsdagavond even ontsierd door vuurwerk op de tribunes. De clubleiding van de Amsterdammers veroordeelt de protestacties naar aanleiding van de te dure entreekaarten.

Het duel tussen Ajax en AC Milan werd een kleine minuut stilgelegd. Ajax vindt dat de veiligheid van spelers ernstig in gevaar is gebracht. Een deel van het vuurwerk kwam terecht in de eerste ring van de ArenA en op het veld.
Ajax krijgt vanwege het afgestoken vuurwerk waarschijnlijk een boete van de UEFA opgelegd. De koploper van de eredivisie wil de kosten gaan verhalen op de daders. Mochten de raddraaiers worden gepakt, dan hangt hen ook een stadionverbod van tenminste achttien maanden boven het hoofd.
De veiligheid van de spelers?? De veiligheid van die mensen die eronder zaten zullen toch hopelijk wel bedoelen?

Edit: zie nu dat er een ander topic is waar dit besproken wordt... :blush.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Ramona » wo sep 29, 2010 2:05 pm

Daarover is hier al iets meer te lezen, mocht het je verbazen dat er zo weinig over gezegd wordt in dit draadje... ;)


Edit2... :biggthumpup.gif:

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Ronald! » wo sep 29, 2010 6:00 pm

Thijs schreef:Maarreh, het wordt hier nauwelijks genoemd, maar wat een goal he, die 1-0. Suarez die Nesta daar effe poort, héérlijk!
Zonet heb ik m even weer bekeken op Youtube. Heerlijk! Wat een speler. Netjes afgemaakt ook van El H.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door wimpey » wo sep 29, 2010 7:51 pm

joey schreef: Ik mag die jongen wel. Is altijd zijn eigen gang gegaan, tegen de heersende opvattingen in.
Goede kerel idd. Zelfs voor JC was hij afg. week aardig. Opmerkelijk, want JC heeft hem een x-aantal keren ten overstaan van TV-kijkend NL volledig afgekraakt. Volgens JC deugt er niets aan de voetballer Seedorf. Een van de redenen om JC's commentaren met een kiepwagen zout te nemen.

Ik vond Seedorf gisteren de beste man van het veld. Enorm intelligent spelend, altijd daar waar tijd en ruimte is. Dan weer op links, Anita werd behandeld, dus duikt ie op rechts op voor de assist op Zlatan. Seedorf en Ibra hebben Ajax gisteren gespaard, wanneer ze vol gas zouden hebben gegeven, waren we er hard af gegaan.

Ik snap weinig van de mediaberichtgeving n.a.v. deze pot. Ajax was m.i. op het eerste half uur na ronduit slecht. Helemaal nadat Sulejmani erin kwam. Aanfluiting, die gast... VD Wiel kreeg van het AD een 7. Keek ik ook van op. De belabberd spelende Robinho ontglipte hem keer op keer.

De Zeeuw heeft op dit niveau niets te zoeken, Siem mist in de as handelingssnelheid (al herpakte ie zich na rust wat) en Enoh zakt veel te vaak te ver in. Urby, Toby en El Ham vielen me positief op. Geen toppers, maar wel bruikbaar. Suarez, Vertonghen en Steek zeer sterk.

Individueel hebben we best aardige spelers, maar het loopt bepaald niet over van spelintelligentie. Als elftal stond het zowel bij balbezit als bij balverlies niet goed. Bij balbezit staat alles op een kluitje en krijg je van dat korte priegelwerk. Bij balverlies geeft de ploeg juist een zee aan ruimte weg.

Zet Seedorf bij ons neer (dromen mag), dan heb je een dirigent die het ziet en een autoriteit waarnaar iedereen luistert. Seedorf is gewoon een grote, spelers als FdB, Davids en Reiziger waren op 34-jarige leeftijd tot op de draad versleten. Seedorf zou op z'n dooie akkertje de beste speler in de Nederlandse competitie zijn. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door peter » wo sep 29, 2010 8:40 pm

Ik vond de Zeeuw niet heel slecht spelen. De Jong wel.

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door GangstaRiB » wo sep 29, 2010 8:46 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Ik mag die jongen wel. Is altijd zijn eigen gang gegaan, tegen de heersende opvattingen in.
Goede kerel idd. Zelfs voor JC was hij afg. week aardig. Opmerkelijk, want JC heeft hem een x-aantal keren ten overstaan van TV-kijkend NL volledig afgekraakt. Volgens JC deugt er niets aan de voetballer Seedorf. Een van de redenen om JC's commentaren met een kiepwagen zout te nemen.

Ik vond Seedorf gisteren de beste man van het veld. Enorm intelligent spelend, altijd daar waar tijd en ruimte is. Dan weer op links, Anita werd behandeld, dus duikt ie op rechts op voor de assist op Zlatan. Seedorf en Ibra hebben Ajax gisteren gespaard, wanneer ze vol gas zouden hebben gegeven, waren we er hard af gegaan.

Ik snap weinig van de mediaberichtgeving n.a.v. deze pot. Ajax was m.i. op het eerste half uur na ronduit slecht. Helemaal nadat Sulejmani erin kwam. Aanfluiting, die gast... VD Wiel kreeg van het AD een 7. Keek ik ook van op. De belabberd spelende Robinho ontglipte hem keer op keer.

De Zeeuw heeft op dit niveau niets te zoeken, Siem mist in de as handelingssnelheid (al herpakte ie zich na rust wat) en Enoh zakt veel te vaak te ver in. Urby, Toby en El Ham vielen me positief op. Geen toppers, maar wel bruikbaar. Suarez, Vertonghen en Steek zeer sterk.

Individueel hebben we best aardige spelers, maar het loopt bepaald niet over van spelintelligentie. Als elftal stond het zowel bij balbezit als bij balverlies niet goed. Bij balbezit staat alles op een kluitje en krijg je van dat korte priegelwerk. Bij balverlies geeft de ploeg juist een zee aan ruimte weg.

Zet Seedorf bij ons neer (dromen mag), dan heb je een dirigent die het ziet en een autoriteit waarnaar iedereen luistert. Seedorf is gewoon een grote, spelers als FdB, Davids en Reiziger waren op 34-jarige leeftijd tot op de draad versleten. Seedorf zou op z'n dooie akkertje de beste speler in de Nederlandse competitie zijn. :biggthumpup.gif:
Eens over de berichtgeving in de pers. Volgens mij hebben ze na de eerste helft overgeschakeld naar de formatie in Den Haag, want Ajax was na de eerste 30 minuten hartstikke zwak.

Dé achilleshiel is het middenveld. Achterin zit het goed: Greg en Verthongen top, de rest bruikbaar. Voorin kunnen we het ook slechter treffen met El-Ham en Luis.

Maar ja... het ontstellend zwakke middenveld... Ik snap echt niet dat Jol hierop inspringt. De Zeeuw wordt in leven gelaten, maar die is klaar voor de bank. Enoh is een schoffelaar, maar een regelrecht gevaar als Ajax in balbezit is (TOTAAL niet des' Ajax....). De Jong doet het leuk tegen de ADO's en de Graafschappen van deze wereld, maar dit nivo is echt te hoog gegrepen. Hij ging pas opvallen toen Milan gas terug nam (en het tempo lag al zo laag).

Je zag gisteren goed dat Ajax kansen kreeg (in de 2de helft) als Milan een bal verprutste. Voetballend kwamen wij er niet doorheen.

Plaats reactie