AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Laudrup » zo nov 07, 2010 5:04 pm

Ik ben kapot.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 07, 2010 5:14 pm

Enganche schreef:
Peter schreef:Ik vind het gek dat we afgelopen seizoen met exact hetzelfde middenveld tot wonderen in staat waren en dat het nu opeens een gemankeerd middenveld is. De Zeeuw is alleen hopeloos uit vorm en ook de Jong heeft het nu niet. Dan moet je dus keuzes maken als trainer en niet vast blijven houden aan de poppetjes. Als Ajax met Eriksen, Lindgren, de Jong speelt dan moet je eigenlijk altijd wel kunnen winnen, hoor. Zeker tegen clubjes als Excelsior en ADO.

Tegen Twente lukte het bijvoorbeeld ook prima met ons middenveld. Ik weet dus niet wat er is gebeurd, maar het lijkt wel alsof ze niet willen.
Ik vind het niet aan de instelling liggen. Of hebben de spelers van PSV, Twente en AZ al jaren lang een betere instelling dan die van Ajax?

Er zouden wat dingen moeten/kunnen veranderen in de opstelling van Ajax. Maar dat is al maanden zo, toch? Jol denkt er blijkbaar anders over. En Ajax staat straks in de winter volgens mij gewoon weer op 7-10 punten achterstand.
999 schreef:
Enganche schreef:Nog mensen die geloven dat Ajax kampioen kan worden? Met deze middenvelders? Wat een dramatisch slecht voetbal, zeg.

Voetske, wat vond je nou van deze wedstrijd? Even eerlijk. Natuurlijk heeft Ajax spelers met tekortkomingen (voor iemand als De Zeeuw heeft hij zelf 5 miljoen neergetikt, overigens), maar waarom speelt Ajax alles op 5 meter afstand naar elkaar? Waarom is er geen enkele bezetting op de flanken? Heeft een trainer daar volgens jou geen enkele invloed op? Gebeurt dit alles geheel buiten de schuld van de trainer om?
Zoals ik al eerder zei vond ik het een slechte wedstrijd.Maar waarom gaan Urby, ( Sulejmani (, en Suarez dan niet buitenom ?.Zouden daar niet de kwaliteiten voor hebben ?.Waarom heb ik geen ene bal van Suarez in het keepersgebied zien ploffen van de corners van Suarez ?.Heeft ie daar de kwaliteiten niet voor ?.Waarom zie ik, en jij en heel AT het al misgaan bij de keuzes die spelers maken bij bepaalde momenten, daar waar een andere speler +- 4 meter vanaf hardstikke vrij staat en de logische vervolging moeten zijn.Waarom lukt het deze spelers niet om de bal en de man op de juiste manier te dekken.Waarom was er WEER zo'n moment te zien als dat we tegen Auxerre UIT bij de 2-1 ook zagen ?.Waarom staan er vier dooie zoudzakken bij een vrije trap als het toch in 99,9% van de vrije trappen een en dezelfde persoon is die hem meestal overschiet ?.Waarom trapt Stekelenburg de wel blind weg, terwijl er twee man vrij staan diep op het middenveld ?.Waarom zien deze spelers dat niet Enganche, en iedereen op dit forum wel ?.En dan heb ik het nog niet gehad over het tempo dat AJAX speelde ... zomaar een paar dingetjes ...

Zeg het maar ?.

( dit is toch elk jaar, en dat al tig jaar lang hetzelfde ) ..
Dit Ajax loopt absoluut niet over van de voetbalintelligentie of creativiteit, maar is Jol daar niet bij? Gaf hij niet 5 miljoen uit aan De Zeeuw, die matig tot slecht presteert? Zou hij niet van deze verkapte 4-4-2 af moeten stappen?

Nogmaals, heeft Jol er dan helemaal niets mee te maken dat Ajax matig presteert?
Maar de Zeeuw was toch een goede aankoop.Tenminste ik heb maar weinig mensen horen klagen vorig seizoen?.

Of Jol de schuldige is dat AJAX matig presteert ?.Als trainer ben je toch altijd afhankelijk van de kwaliteiten van de spelers, misschien dat ie ze te hoog inschat, net als wij en al die andere trainers die verantwoordelijk waren voor al die aankopen die ook gewoon zwaar tekort kwamen.

Misschien dat een andere trainer hier nog wat procentjes meer uit deze selectie kan krijgen, misschien dat een andere trainer de een of andere er van kan doordringen dat hij toch echt met profvoetbal bezig moet zijn.Maar ik ben bang dat je van deze selectie nooit en te nimmer een redelijk geolied elftal van kan maken.Daarvoor zitten er teveel mitsen en maren, en eigenhedraaide spelers in deze selectie die bovenal weing met de kwaliteit zoals we ze vroeger tegenkwamen bij AJAX te maken hebben ..

Zelfs de trainer van Ado had als speler meer overzicht in zijn grote teen dan de helft van wat er bij AJAX op het veld rondloopt ..

Maar goed, misschien dat iemand eens een statistiek kan posten van wat er niet al geproort is om deze selectie aan het voetballen te krijgen.Kwa trainers hebben het merendeel van deze jongen er ook al weer een stuk of drie achter hun kiezen .. en ook die kregen het niet of nauwelijks aan het voetballen ..

Ojaa, Vertonghen nog gezien, je zou toch denken dat ie van Urby zijn geknoei tegen Execelsior geleerd had ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 07, 2010 5:19 pm

Weer richt je je op de spelers door te roepen dat de trainer van ADO meer overzicht in z'n grote teen had. Maar diezelfde trainer van ADO krijgt zijn gemankeerde elftal ook beter aan het voetballen dan Jol.

Vorig seizoen vonden in ieder geval Jöhnk en ik De Zeeuw, na een aardige start in z'n eerste twee maanden, al erg slecht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 07, 2010 5:28 pm

Enganche schreef:Weer richt je je op de spelers door te roepen dat de trainer van ADO meer overzicht in z'n grote teen had. Maar diezelfde trainer van ADO krijgt zijn gemankeerde elftal ook beter aan het voetballen dan Jol.

Vorig seizoen vonden in ieder geval Jöhnk en ik De Zeeuw, na een aardige start in z'n eerste twee maanden, al erg slecht.
Ach, misschien dat jij ook eens antwoord geeft op wat ik hier neertyp wat de spelers betreft, het gemis van enz..Dat die tekortkomingen allemaal de schuld is van de trainer ?.

Nou zo goed vond ik dat Ado nu ook weer niet.Maakte wel goed gebruik van weer domme keuzes en fouten van onze spelers ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 07, 2010 5:37 pm

Heb al lang aangegeven dat een aantal spelers flinke tekortkomingen heeft. En dat Ajax een minderwaardig middenveld heeft ten opzichte van PSV en Twente. Alleen geef ik aan dat er ook pijnpunten zijn waar Jol wél wat aan kan doen. Daar ben jij nog altijd niet op in gegaan. Kan Jol volgens jou eigenlijk niets fout doen, omdat hij net als alle andere Ajax-trainers van de afgelopen 4 jaar een gemankeerde spelersgroep heeft?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door goodfella » zo nov 07, 2010 5:40 pm

Met stijgende verbazing naar Oleguer en Ooijer gekeken die continu lucht (!) stonden te dekken. Maar wel zwaaien naar Vertonghen. :smallgrin.gif:

Vertongen moet morgen eerst maar eens die Ooijer van de training aftrappen en vervolgens Jol.

Prutstrainer eersteklas zeg.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door ferry » zo nov 07, 2010 5:52 pm

banjavi schreef:
Jol mist buitenspelers bij verliezend Ajax
Tot afgrijzen van Martin Jol verloor Ajax zondag voor eigen publiek met 0-1 van ADO Den Haag. Het pijnlijke verlies wijt de trainer van de Amsterdammers mede aan de afwezigheid van echte buitenspelers.


Jol zag Ajax zich continue vastbijten in het stugge ADO. "Vorig jaar kon ik in zulke wedstrijden nog wel eens Dennis Rommedahl brengen. Nu heb ik eigenlijk geen echte buitenspelers", sprak de trainer na afloop. Afgelopen zomer vertrok de Deen transfervrij uit Amsterdam, dit omdat de club niet inging op zijn wensen.

"Geef me een zak met 10 miljoen euro en ik kom er wel uit", vervolgde Jol met een knipoog. "Natuurlijk willen wij ook iemand als bijvoorbeeld Dzsudzsák van PSV. Maar zo'n speler kunnen we niet betalen. Voor mijn komst hebben ze hier geloof ik wel 60 miljoen euro uitgegeven. Maar dat geld hebben ze ook niet aan buitenspelers besteed."

Jol wil het echter niet zorgwekkend noemen. "Nee hoor, vorig jaar zijn we ook sterk teruggekomen. Dat moet nu ook weer lukken", besluit de trainer van Ajax.
Dat geklaag over z'n voorganger die wél geld uit mocht geven word ik nu ook zat. Je weet waar je aan begonnen bent; deal with it big boy or take your consequences!! :666.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Thijs » zo nov 07, 2010 5:54 pm

Dennis Rommedahl had hier voor een appel en een ei willen spelen. Mag je niet als argument aanvoeren vind ik eigenlijk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB
Berichten: 16906
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door GangstaRiB » zo nov 07, 2010 6:01 pm

generaal schreef:Die Toornstra is trouwens een geweldenaar. Ik vind hem beter dan Enoh en Lindgren.
Ach, dat zijn van die momenten. Ik bedoel, wilde jij Marcel Meeuwis hebben nadat hij PSV over de knie legde, 2 of 3 jaar geleden??

Tja.. ik krijg er steeds minder vertrouwen in. Jol krijgt de boel niet aan de praat. Hij heeft ruim een kwart van de competitie geprobeerd om resultaat te halen met een betonblok op het middenveld en 2 dartele spitsen voorin. Dat ging even goed (hoewel het resultaat veel verbloemde), maar nu heeft iedere tegenstander het truukje door.

Jol slaagt er dus niet in om variatie te brengen. Het inzetten van Mido, Ooijer of Tainio spreek ook niet tot de verbeelding. Het gezeur over aankopen komt mij de strot uit. Jol gaat het niet meer rechtzetten en ik verwacht dat hij oorlog gaat maken met het bestuur om weg te komen bij Ajax, net zoals hij deed bij HSV waar ze hem wel kunnen uitkotsen.

De toekomstige Ajax-trainer zat vandaag bij ADO op de bank en dat is geen opportunistisch gedrag (als ik dat mag zeggen..).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door peter » zo nov 07, 2010 6:02 pm

Enganche schreef:Heb al lang aangegeven dat een aantal spelers flinke tekortkomingen heeft. En dat Ajax een minderwaardig middenveld heeft ten opzichte van PSV en Twente. Alleen geef ik aan dat er ook pijnpunten zijn waar Jol wél wat aan kan doen. Daar ben jij nog altijd niet op in gegaan. Kan Jol volgens jou eigenlijk niets fout doen, omdat hij net als alle andere Ajax-trainers van de afgelopen 4 jaar een gemankeerde spelersgroep heeft?
Ik blijf dat bestrijden, hoor. Het middenveld is ietsje minder, omdat er geen uitblinker is (Afellay versus Janssen), maar een Landzaat, Brama en een Engelaar zijn net zo goed geen toppers.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 07, 2010 6:04 pm

Wat bestrijd je dan precies? Ik zeg toch niet dat Twente en PSV op iedere middenveldpositie een betere speler hebben? Ik zeg dat het bij die ploegen beter in elkaar steekt en dat er (stukken) meer creativiteit en scorend vermogen in zit.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door peter » zo nov 07, 2010 6:09 pm

Ik bestrijd dat het betere middenvelders zijn. Het steekt alleen inderdaad beter in elkaar, maar het is de vraag of Ajax niet iets moois kan bouwen met een al die namen die we hebben. Serieus, we beschikken over Lodeiro, de Zeeuw, de Jong, Eriksen, Lindgren, Tainio, Enoh en eventueel nog Vertonghen en Bonevacia. Lijken mij genoeg smaken om iets moois van te maken, hoor,

Ik blijf er ook gewoon bij dat we veruit de beste voorhoede hebben en eigenlijk ook de beste achterhoede. De backs van Ajax zijn namelijk heel veel beter dan die van Twente en PSV. Oh ja we beschikken ook nog over de beste keeper. Dan blijft dus staan dat je een wat minder middenveld hebt, maar met een goede hand van de trainer moet je er toch echt meer uit halen dan er nu in zit. Het is nu echt niet om aan te gluren en toevalsvoetbal van de bovenste plank.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Alexander » zo nov 07, 2010 6:09 pm

Dramatisch die Jol, die verdomme weer over geld gaat zeuren. Bah, wat een nare man!

Daarnaaast lachwekkend dat Ooijer week in week uit mag spelen, en werkelijk IEDERE wedstrijd dat hij mee heeft gedaan een beslissende fout heeft gemaakt. Nog niet 1 wedstrijd dat hij er bij was ging het goed achterin. Wat is er mis met Toby?

Het middenveld van Ajax is natuurlijk ook diep triest, met de Zeeuw wekelijks als triest dieptepunt. En dat voor 7 miljoen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Arthur » zo nov 07, 2010 6:12 pm

Ik snap ook niet dat die Ooier steeds speelt hoor. Met Alderweireld gaat het altijd minstens even goed en die jongen heeft tenminste nog toekomst.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 07, 2010 6:16 pm

Jooooo-han! Jooooo-han!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Cluijffert » zo nov 07, 2010 6:17 pm

jaar na jaar na jaar na jaar het gaat op dezelfde wijze mis...
en dat zou altijd aan trainer of pech liggen?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Arthur » zo nov 07, 2010 6:18 pm

Samuraskinurovanya schreef:jaar na jaar na jaar na jaar het gaat op dezelfde wijze mis...
en dat zou altijd aan trainer of pech liggen?
We zijn ondertussen ook al meerdere selecties verder, dus met die logica zou het net zo min aan de spelers liggen.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Cluijffert » zo nov 07, 2010 6:19 pm

en wat zou er al die jaren een constante kunnen zijn?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 07, 2010 6:25 pm

Peter schreef:Ik bestrijd dat het betere middenvelders zijn. Het steekt alleen inderdaad beter in elkaar, maar het is de vraag of Ajax niet iets moois kan bouwen met een al die namen die we hebben. Serieus, we beschikken over Lodeiro, de Zeeuw, de Jong, Eriksen, Lindgren, Tainio, Enoh en eventueel nog Vertonghen en Bonevacia. Lijken mij genoeg smaken om iets moois van te maken, hoor,

Ik blijf er ook gewoon bij dat we veruit de beste voorhoede hebben en eigenlijk ook de beste achterhoede. De backs van Ajax zijn namelijk heel veel beter dan die van Twente en PSV. Oh ja we beschikken ook nog over de beste keeper. Dan blijft dus staan dat je een wat minder middenveld hebt, maar met een goede hand van de trainer moet je er toch echt meer uit halen dan er nu in zit. Het is nu echt niet om aan te gluren en toevalsvoetbal van de bovenste plank.
PSV en Twente hebben allebei creativiteit op het middenveld in de vorm van Afellay en Janssen. Daarnaast vind ik spelers als Brama, Landzaat, Toivonen en Engelaar aan de bal meer brengen dan Enoh en Lindgren. En ja, ook het middenveld van die ploegen heeft gebreken. Maar niet zo extreem als dat van Ajax. En ja, Jol zou er op een andere manier vorm aan kunnen geven, maar dat doet hij niet. En dus is Ajax met dít middenveld kansloos voor de titel, in mijn ogen.

En laten we iemand als Anita niet beter maken dan hij is. Tel hem op bij Vertonghen die nooit in de dekking wil spelen en Ooijer die iedere wedstrijd wel z'n slippertje(s) heeft, en zo sterk is de verdediging van Ajax nou ook weer niet. Waterdicht is in ieder geval niet het eerste wat in me opkomt, wanneer ik aan de verdediging van Ajax denk.

Alexander schreef:Het middenveld van Ajax is natuurlijk ook diep triest, met de Zeeuw wekelijks als triest dieptepunt. En dat voor 7 miljoen...
Kan geen 7 miljoen gekost hebben. Dan had het gemeld moeten worden door Ajax.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Banjavi » zo nov 07, 2010 6:31 pm

maar het is de vraag of Ajax niet iets moois kan bouwen met een al die namen die we hebben
Nee dus... want die namen zijn echt niet goed genoeg om iets moois mee op te bouwen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Arthur » zo nov 07, 2010 6:34 pm

Samuraskinurovanya schreef:en wat zou er al die jaren een constante kunnen zijn?
Goede vraag. De Arena?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Arthur » zo nov 07, 2010 6:35 pm

Enganche schreef:
Alexander schreef:Het middenveld van Ajax is natuurlijk ook diep triest, met de Zeeuw wekelijks als triest dieptepunt. En dat voor 7 miljoen...
Kan geen 7 miljoen gekost hebben. Dan had het gemeld moeten worden door Ajax.
Blijft staan dat hij wekelijks een triest dieptepunt is.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Banjavi » zo nov 07, 2010 6:37 pm

Suarez gelooft voorlopig ook niet meer in de titel.

http://www.eredivisie.nl/partnerpage/msn/autoplay/31593
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 07, 2010 6:58 pm

Enganche schreef:Heb al lang aangegeven dat een aantal spelers flinke tekortkomingen heeft. En dat Ajax een minderwaardig middenveld heeft ten opzichte van PSV en Twente. Alleen geef ik aan dat er ook pijnpunten zijn waar Jol wél wat aan kan doen. Daar ben jij nog altijd niet op in gegaan. Kan Jol volgens jou eigenlijk niets fout doen, omdat hij net als alle andere Ajax-trainers van de afgelopen 4 jaar een gemankeerde spelersgroep heeft?
Vertel dan eens waarop er niet getraind wordt door Jol.Wat moet Jol nog meer doen om van deze spelers echt goede spelers te maken.Welke tactiek moet Jol kiezen met deze spelersgroep.

Op het moment dat we Suarez gekocht hebben wisten we toch hoe dit AJAX zich ging ontwikkelen.Dat was/is onze man.En we zagen toch langzamerhand dat zelfs KJH daarbij niet meer paste ?.

Volgens mij ben ik daar al meer dan genoeg op ingegaan, misschien niet direct met jou, maar zeker in andere postings.Goed positiespel doe je met HEEL het elftal, en op het moment dat er een paar daar hun eigen ideeen over hebben loopt het al minder.

Bij de Ado goal " vergeet " Suarez zijn man, staat de Zeeuw te zwemmen en ( Oleqeur loopt te wandelen ) stapt Lindgren uit en denk Siem laat ik ook maar mee doen.Stapt Vertonghen voor buitenspel, staat Ooijer te ruzieën met zijn man, en staat de man van Anita ook nog eens twee meter hardstikke vrij.

En niemand die daadwerkelijk in gaten houdt waar de bal naar toe gaat .. en weet je wat nu nog het ergste is, dat als men ietsje alerter, ietsje harder had gelopen er geen vuiltje aan de lucht zou zijn geweest.

Maar goed, misschien heb je gelijk.Misschien kan Jol het niet.Misschien heeft hij niet de kwaliteit om al die tekortkomingen van de spelers te verbeteren, misschien niet het verstand om een goed postioneel spelend elftal te vormen .. Alleen zie ik heel veel dingen fout gaan die je mijn inzien niet op het bordje van Jol kan schuiven .. die hebben puur met de kwaliteiten van spelers te maken, teveel minpuntjes, te veel spelers vandaag een zesje, volgende keer een 4- ..

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Kilroy » zo nov 07, 2010 7:16 pm

Enganche schreef: PSV en Twente hebben allebei creativiteit op het middenveld in de vorm van Afellay en Janssen. Daarnaast vind ik spelers als Brama, Landzaat, Toivonen en Engelaar aan de bal meer brengen dan Enoh en Lindgren. En ja, ook het middenveld van die ploegen heeft gebreken. Maar niet zo extreem als dat van Ajax. En ja, Jol zou er op een andere manier vorm aan kunnen geven, maar dat doet hij niet. En dus is Ajax met dít middenveld kansloos voor de titel, in mijn ogen.

En laten we iemand als Anita niet beter maken dan hij is. Tel hem op bij Vertonghen die nooit in de dekking wil spelen en Ooijer die iedere wedstrijd wel z'n slippertje(s) heeft, en zo sterk is de verdediging van Ajax nou ook weer niet. Waterdicht is in ieder geval niet het eerste wat in me opkomt, wanneer ik aan de verdediging van Ajax denk. jn
Volkomen mee eens!
Natuurlijk zegt het niet veel dat b.v. Landzaat en Engelaar aan de bal beter zijn dan Enoh en Lindgren, want het kan amper slechter en ik zou geen van die vier in mijn team willen hebben.Thomas heeft het juist door te impliceren, dat we in een beoordeling af moeten gaan op het totale rendement van het midden veld en dat een positie bij positie vergelijiking niet noodzakerlijke wijze doorslag gevend moet zijn. Dat rendement is momenteel bij Ajax een wanhoop.
Ook is juist dat de verdediging door velen zo onbegrijpelijk wordt overschat. Ooijer heeft zijn hele carriere lang in bijna iedere wedstrijd zijn gebruikelijke "boo-boo" gemaakt. M.i. hoort Vertongen op links middenveld thuis maar mischien niet bij Ajax, zal er bij v.d.Wiel regelmatig een onaccepteerbaar gebrek aan concentratie en reactie vermogen worden waargenomen, en zou men voor Toby een echte verdediger als instructeur moeten vinden. Hij is nog jong maar moet snel veel leren.

Plaats reactie