AZ - Ajax 14-11-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Fenerbahce » zo nov 14, 2010 4:31 pm

Kutzooi .. :1evil.gif:

10 punten uit de laatste 7 wedstrijden, hoe makkelijk gooi je weer een kampioenschap weg.
Met welke instelling treden die heren eigenlijk het veld in?? :confused.gif:

Weer een weekend naar de kloten!
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 14, 2010 4:35 pm

Peter schreef:
999 schreef:En die Suarez die heeft vanaf minuut een staan te mekkeren.
Yep. Dit elftal is het gruwelijk kwijt en niemand heeft er nog zin in. Een drama.

Ik vind er ook niets aan, trouwens. Het is dat het je cluppie is, maar het spel, het gros van de spelers en de trainer doen me niets. Helemaal niets.
Ach, je ziet na drie minutem al dat AZ 200% geeft, en AJAX denkt wij zijn toch AJAX.Als speler zou je toch zelf ook het beetje verstand moeten hebben dat je in ieder geval als team, als collectief je beste beentje er voor moet zetten.Precies zoals Stam nu zegt, Werken om een ander beter te laten spelen.Dat zou je toch als speler al zelf moeten hebben, dat hoef je toch niet elke week weer, elk moment aan herrenerd te worden ?.

Weer wordt je in pricipe afgetroefd op strijd, op de wil om te winnen van de tegenstander.Je duel winnen en van daaruit de vrije man aanspelen.Alert zijn.Vroeger noemde wij/ik het altijd het " maar jij niet ventje " mentaliteit ..

Teveel spelers die de echte techniek missen om de man vrij te, om een idee op de mat te leggen.Dat moet en zal ten aller tijde vanuit de speler zelf moeten komen.Dat is een kwaliteit ..

Veel net-nietjes .. veels te veel bij dit AJAX .. elk trainer hetzelfde elftal patroon .. Jaartje redelijk .. vervolgens zakt het als een pudding in elkaar en op naar de volgende trainer .. En mijn inziens kan je elke opstelling maken die e wilt, maar aan elke opstelling zit met deze spelers altijd een mits en een maar aan ....

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door LucaS » zo nov 14, 2010 4:37 pm

Tja, het is toch echt ook een van de taken en kwaliteiten van een trainer om te zorgen dat zijn ploeg scherp als een mes op het veld staat
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Marillion » zo nov 14, 2010 4:40 pm

Dat is waar. Maar 999 heeft ook gelijk. Dit is niet iets wat we alleen kennen van de periode dat Jol trainer is. Het probleem doet zich al jaren voor.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 14, 2010 4:43 pm

Zuidema schreef:
Peter schreef:
Dit elftal is het gruwelijk kwijt en niemand heeft er nog zin in. Een drama.

Ik vind er ook niets aan, trouwens. Het is dat het je cluppie is, maar het spel, het gros van de spelers en de trainer doen me niets. Helemaal niets.
Sluit ik me bij aan. Ik kan me er ook niet meer kwaad om maken of er een traan om laten.
Nou ikke wel.Ik kan me er nog steeds druk om maken en me om ergeren.Hoe b.v. spelers staan te wijzen naar hun man omdat een ansder hem moet opvangen, hoe spelers blijven volharden in lopen met de bal terwijl een mede speler gewoon in zijn voeten te spelen is.Om kansloze vrije trappen, corners en primadonna gedrag.Om onnodige overtredingen, om je man niet 12o% in de gaten houden, om alweer de verkeerde keuzen bij een 1-1 of overtal situatie in de aanval ..

Allemaal dingen die je weer zag van deze spelers in deze wedstrijd, die je al tig jaar lang ziet bij deze spelers ..

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Fenerbahce » zo nov 14, 2010 4:44 pm

LucaS schreef:Tja, het is toch echt ook een van de taken en kwaliteiten van een trainer om te zorgen dat zijn ploeg scherp als een mes op het veld staat

't Is ook de taak van de spelersgroep als ze zien dat het niet goed gaat, om niet alleen maar meer te vertrouwen op de eigen kwaliteiten, maar om even een stapje harder te gaan, 200% te concentreren en je tegenstander willen opvreten.
Maar ik heb het idee dat de spelers de laatste wedstrijden denken dat ze het op 90% wel redden en elke keer weer de deksel op de neus krijgen.

Voorheen had je dan Suarez wel die er een paar in trapte, maar die verkeerd ook in een hopeloze vormcrisis.
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door mattie » zo nov 14, 2010 4:45 pm

Marillion schreef:Dat is waar. Maar 999 heeft ook gelijk. Dit is niet iets wat we alleen kennen van de periode dat Jol trainer is. Het probleem doet zich al jaren voor.
misschien moet er weer een ouderwetse trainer voor de groep staan.. wie weet een Verbeek type. :blush.gif: :confused.gif: Dit ik dit zeg, zegt eigenlijk al genoeg. Het gras opvreten en werken voor dat ruime salaris voor jullie stelletje...... Of gaat lekker Twitteren of zoiets.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door mattie » zo nov 14, 2010 4:47 pm

Fenerbahce schreef:
LucaS schreef:Tja, het is toch echt ook een van de taken en kwaliteiten van een trainer om te zorgen dat zijn ploeg scherp als een mes op het veld staat

't Is ook de taak van de spelersgroep als ze zien dat het niet goed gaat, om niet alleen maar meer te vertrouwen op de eigen kwaliteiten, maar om even een stapje harder te gaan, 200% te concentreren en je tegenstander willen opvreten.
Maar ik heb het idee dat de spelers de laatste wedstrijden denken dat ze het op 90% wel redden en elke keer weer de deksel op de neus krijgen.

Voorheen had je dan Suarez wel die er een paar in trapte, maar die verkeerd ook in een hopeloze vormcrisis.
en hopla gaat deze week weer de halve wereld rond voor een oefen pot... Heb jij iemand gehoord die heeft gezegd of op hem in praat, van joh is het misschien niet verstandiger om thuis te blijven..
Overal zie je waar landen teams lang het WK hebben gespeeld dat ze nu hopeloos uit vorm zijn.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door GangstaRiB » zo nov 14, 2010 4:48 pm

Ik heb genoeg gezien. Dit ligt niet meer aan een coach, dit ligt aan de spelers.

In een wedstrijd waarin de tegenstander opportunistisch speelt, wist Ajax altijd wel raad met de ruimte. Nu heb je Anita, Urby, De Jong, Verthongen en Ooijer lopen die geen durf hebben.

Dit lijkt me een mentaliteitsprobleem. Tegen ADO kansloos, en nu tegen AZ ook weer. Compleet kansloos. Geen bal ging van Ajacied naar Ajacied. Hier kan geen coach iets aan doen.

PS. Suarez en in mindere mate, El-Ham moeten leren om simpel te gaan voetballen. Ik zag weer allerlei hakjes voorbij komen.. heeft totaal geen zin.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op zo nov 14, 2010 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 14, 2010 4:49 pm

LucaS schreef:Tja, het is toch echt ook een van de taken en kwaliteiten van een trainer om te zorgen dat zijn ploeg scherp als een mes op het veld staat
Natuurlijk.Maar weet je, ik heb nu niet het idee dat Jol niet de belangrijkheid van deze wedstrijd en hoe je deze ( en andere ) scherp moet beginnen onderkent ( zeker in deze tijden ) en doorgeeft.

Dit was trouwens ook onder Koeman, Htc en MVB een steeds terugkerend punt bij deze spelers ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Thijs » zo nov 14, 2010 4:50 pm

Zo, weer terug. Lucht ook voor geen meter op.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 14, 2010 4:56 pm

Ik zie het maar met lede ogen aan en laat het gelaten langs me heenglijden. We spelen het hele seizoen al te slecht voetbal dus illusies koesterde ik niet. Van de tactiek klopt geen zak en de spirit op het veld is er niet echt. Dat valt niet goed te praten. Naar buiten toe blijven de rijen hopelijk gesloten maar intern moet de vinger wel op de zere plekken gelegd worden. Ik ben geen voorstander van trainers ontslaan, maar ik denk niet dat Jol dit nog recht weet te brijen. Hij is wat mij betreft verantwoordelijk. Vorig seizoen wilde ik de lat niet te hoog leggen omdat Jol met een erfenis te maken had. Maar na anderhalf jaar en een hoop aankopen verder mag je toch beter spel verwachten dan wat wij Ajacieden krijgen voorgeschoteld. Tijd voor een grondige evaluatie. Het zal een helse klus worden om een coach te vinden die deze club beter weet te managen dan zijn voorgangers. Rijkaard is de eerste naam die in me opkomt.
Ajax!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Alexander » zo nov 14, 2010 5:11 pm

Lachwekkende wedstrijd weer! Paar spelers die er op het oog helemaal geen zin in hebben. Zo een Emanuelson en Wiel lopen zonder enige bezieling over het veld te slenteren.

Er is maar 1 maatregel mogelijk: Slop weg, Boog weg, technische staf weg!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Jeroen126 » zo nov 14, 2010 5:31 pm

Ik ben niet eens driftig of verdrietig. Ik berust in mijn lot.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Rooie » zo nov 14, 2010 5:32 pm

Het wordt inderdaad per week slechter, gewoon 0 kansen gehad vandaag...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door brigade zuid » zo nov 14, 2010 5:33 pm

Peter schreef: Ik vind er ook niets aan, trouwens. Het is dat het je cluppie is, maar het spel, het gros van de spelers en de trainer doen me niets. Helemaal niets.
mij ook niet, elke jaar een beetje minder.

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Fregge » zo nov 14, 2010 5:36 pm

Benji schreef:Het wordt inderdaad per week slechter, gewoon 0 kansen gehad vandaag...
Op het schot van Suárez en De Jong na, en de boogbal van Suárez op de lat: Ja, eens. Alles gaat door 't midden. Men blijft maar voorzetten geven, terwijl d'r niemand kan koppen.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door SylvievdVaart » zo nov 14, 2010 5:42 pm

Alexander schreef:Lachwekkende wedstrijd weer! Paar spelers die er op het oog helemaal geen zin in hebben. Zo een Emanuelson en Wiel lopen zonder enige bezieling over het veld te slenteren.

Er is maar 1 maatregel mogelijk: Slop weg, Boog weg, technische staf weg!
Zeker, want als het iemands schuld is dat spelers als vd Wiel en Emanuelson er met de pet naar gooien, dan is het vd Boog wel!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door T82 » zo nov 14, 2010 6:10 pm

Ajax kon weer eens profiteren en deed het niet. Voor de zoveelste keer de afgelopen jaren. Als je dan NAC gisteren ziet spelen. Zoveel meer bezieling, beter positiespel, enz. Helaas ben ik dat alweer bijna vergeten door deze dramawedstrijd.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door GangstaRiB » zo nov 14, 2010 6:12 pm

SylvievdVaart schreef:
Alexander schreef:Lachwekkende wedstrijd weer! Paar spelers die er op het oog helemaal geen zin in hebben. Zo een Emanuelson en Wiel lopen zonder enige bezieling over het veld te slenteren.

Er is maar 1 maatregel mogelijk: Slop weg, Boog weg, technische staf weg!
Zeker, want als het iemands schuld is dat spelers als vd Wiel en Emanuelson er met de pet naar gooien, dan is het vd Boog wel!
Psies.

Ik zag Urby weer eens de bal brengen als een postbode. Ik zag bij Verthongen en Anita verschillende keren de mannetjes erg gemakkelijk uit de rug lopen. Ooijer liep buitenspel op te heffen.

Serieus, wat kan Jol daaraan doen? De spelers moeten een keer mentaliteit gaan tonen.

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door T82 » zo nov 14, 2010 6:48 pm

Anita net in de pierro op Eredivisie Live. Hilarisch slecht die jongen. Ooijer zag er ook belabberd uit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 14, 2010 7:02 pm

martijn401 schreef:Az is vooral lomp. En Schaars hoef ik ook nooit in het Ajax shirt te zien.
Waarom dit, als ik vragen mag? Niet vanwege z'n gedrag toch? Ik vraag het omdat je later op die manier refereert naar Moreno, vanwege zijn (wan)gedrag.

999 schreef:Suarez verdedigd niet mee, waarom zou ie ook, we hebben toch onze twitteraar ,, .. en Anita vind dat ie beter op het middenveld kan spelen ..

Afijn, einde Jol .. Blind zal het wel gaan overnemen schat ik zo ..
Anita is ook geen linksback. Als middenvelder kan hij wat meer toevoegen, maar het blijft een kabouter met een vreemde motoriek.

Van der Wiel hield in bij die eerste goal. Tsja, het spelen van een sterke wedstrijd is toch echt afhankelijk van een goede instelling. Dat betekent dat je een sprintduel dus vol in moet gaan.


LucaS schreef:Tuurlijk komt dit goed, Ajax heeft een geweldige selectie, er moet alleen een andere trainer komen
Geweldig, Lucas? Met dit middenveld?

T82 schreef:Anita net in de pierro op Eredivisie Live. Hilarisch slecht die jongen. Ooijer zag er ook belabberd uit.
Ik vond Vertonghen vanmiddag anders een stuk slechter dan Ooijer. Daarmee zeg ik niet dat ik Ooijer goed vond spelen, maar AZ vond constant de ruimte tussen Anita, die positioneel weer erg zwak speelde, en Vertonghen, die zelden tot nooit in de dekking wil spelen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Feest » zo nov 14, 2010 7:03 pm

Vertonghen nog veel hilarisch slechter en beroerder. Een ramp doie jongen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 14, 2010 7:05 pm

Too slow, Feest. :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door LucaS » zo nov 14, 2010 7:12 pm

Zeker, Enganche, Ajax heeft een hele rij middenvelders tot haar beschikking, daar moet een goede trainer een geod middenveld uit kunnen smeden:

de Jong
de Zeeuw
Lindgren
Tainio
Sno
Bonevacia
Emanuelson
Enoh
Eriksen
Lodeiro
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie