AZ - Ajax 14-11-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door GangstaRiB » zo nov 14, 2010 7:14 pm

LucaS schreef:Zeker, Enganche, Ajax heeft een hele rij middenvelders tot haar beschikking, daar moet een goede trainer een geod middenveld uit kunnen smeden:

de Jong
de Zeeuw
Lindgren
Aissati
Sno
Bonevacia
Emanuelson
Enoh
Eriksen
Lodeiro
Is dit sarcastisch bedoeld?

Het rijtje hierboven illustreert de problemen van Jol. Ze zijn allemaal goed in één facet van het voetbal.
Enoh kan bikkelen, De Jong scoort makkelijk, Emanuelson heeft een goede techniek etc etc etc. Maar je hebt er geen een, die meerdere facetten beheerst! Misschien Eriksen in de toekomst, maar dat duurt nog ff.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door LucaS » zo nov 14, 2010 7:16 pm

Is niet sarcastisch, dan stel je spelers op die elkaars zwakke kanten aanvullen. Jol presteerde het om een aantal keer (volgens mij) met het middenveld Enoh-de zeeuw-Lindgren op de proppen te komen.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door GangstaRiB » zo nov 14, 2010 7:23 pm

LucaS schreef:Is niet sarcastisch, dan stel je spelers op die elkaars zwakke kanten aanvullen. Jol presteerde het om een aantal keer (volgens mij) met het middenveld Enoh-de zeeuw-Lindgren op de proppen te komen.
Laat maar zien wat je bedoeld. Volgens mij heeft Jol een tijdlang toegepast, wat jij hierboven neerzet. De Jong in de punt, Enoh en De Zeeuw erachter om de balans te bewaken en Urby zwerft op de linkerflank. Maar je kan een gebrek aan handelingssnelheid (De Jong) niet compenseren. Je kan tactische zwakheid met dito instelling (De Zeeuw) niet rechtbreien met een Enoh die zelf óók dat soort fouten maakt.

Alles begint met basistechniek en dat hebben de spelers bij Ajax niet eens meer. Een balletje voor de man inspelen, of een bal aannemen en correct over 3 meter passen... dat lukt de laatste weken niet meer.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 14, 2010 7:26 pm

Jol heeft met De Zeeuw, Enoh, De Jong en Lindgren in ieder geval al van alles en nog wat geprobeerd. Het is gewoon niet zo veel. Waarmee ik niet zeg dat Ajax over de hele linie genomen een baggerselectie heeft, maar geweldig? Mwah. Hier en daar wat redelijk jonge en talentvolle spelers met een goede (maar dalende) marktwaarde, een aantal flinke zwakke punten en/of onderbezette posities en een over het algemeen matige instelling.

Lodeiro is overigens nog steeds geblesseerd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Daily Blind » zo nov 14, 2010 7:29 pm

Enganche schreef:Jol heeft met De Zeeuw, Enoh, De Jong en Lindgren in ieder geval al van alles en nog wat geprobeerd.

Lodeiro is overigens nog steeds geblesseerd.
Klopt en daarnaast laat Eriksen en de Jong het ook niet zien. Tijd voor jeugd.. Sneijder en van der Vaart konden op jonge leeftijd ook het verschil maken. Je moet toch iets proberen als alle bovenstaande namen niet thuis geven.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 14, 2010 7:32 pm

Enganche schreef:
999 schreef:Suarez verdedigd niet mee, waarom zou ie ook, we hebben toch onze twitteraar ,, .. en Anita vind dat ie beter op het middenveld kan spelen ..

Afijn, einde Jol .. Blind zal het wel gaan overnemen schat ik zo ..
Anita is ook geen linksback. Als middenvelder kan hij wat meer toevoegen, maar het blijft een kabouter met een vreemde motoriek.

Van der Wiel hield in bij die eerste goal. Tsja, het spelen van een sterke wedstrijd is toch echt afhankelijk van een goede instelling. Dat betekent dat je een sprintduel dus vol in moet gaan.
Ging me er meer om dat Anita na de afgeslagen corner blind naar voren rende, tot bijna rand middencircel toe.Daar schijnbaar erachter komt dat AZ weer de bal heeft en op zijn dooie akkertje terug loopt ( niet eens naar zijn zijkant toe, nee, bijna recht naar achter ) waardoor de bal over hem heen bij Schaars terecht komt Vertonghen daar naar toeloopt.Man weg uit het centrum, Schaars zet hem vrij voor en hoppa 2 - 0 ..

Als ie nu gewoon toen ie bij die rand middencircel was zich omdraaid, een klein sprintje trekt ( denk meter of 2-3 ) dan was in ieder geval de dekking weer zoals ie zou moeten zijn ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 14, 2010 7:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Marillion » zo nov 14, 2010 7:35 pm

Zlatan Son of God schreef:
Enganche schreef:Jol heeft met De Zeeuw, Enoh, De Jong en Lindgren in ieder geval al van alles en nog wat geprobeerd.

Lodeiro is overigens nog steeds geblesseerd.
Klopt en daarnaast laat Eriksen en de Jong het ook niet zien. Tijd voor jeugd.. Sneijder en van der Vaart konden op jonge leeftijd ook het verschil maken. Je moet toch iets proberen als alle bovenstaande namen niet thuis geven.
Dan is de vraag wel even of we een nieuwe Sneijder of Van der Vaart in huis hebben. Overigens ben ik er voor om jeugd een kans te geven hoor. Maar dan moeten ze wel de benodigde kwaliteiten hebben. En Eriksen kunnen we natuurlijk prima als jeugd zien.

Verder moeten we met deze groep natuurlijk gewoon om de titel kunnen spelen. Ja, we missen de nodige kwaliteiten. Maar dat is bij de tegenstanders niet anders.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Lionel » zo nov 14, 2010 7:51 pm

Precies. Ik verwacht Europees geen wonderen maar in Nederland mogen we toch echt wel beter verwachten!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Zuidema » zo nov 14, 2010 7:54 pm

GangstaRiB schreef: Alles begint met basistechniek en dat hebben de spelers bij Ajax niet eens meer. Een balletje voor de man inspelen, of een bal aannemen en correct over 3 meter passen...
Zal wel met die dip te maken hebben. Ze hebben zichzelf de crisis ingevoetbald met allerhande dom gedoe (waardoor slechte resultaten) en nou lukt er helemaal niets meer (geen zelfvertrouwen meer en teveel druk en blokkades door met name die slechte resultaten).

Over die techniek: vroegah kwam je ze overal wel tegen. Bij straatvoetbal, bij de amateurclubs. Die jongens met een verbluffend goede techniek, met creativiteit en gogme. Inclusief een stukkie arrogantie daardoor. Superieur op hun niveau. Typische Ajax-voetballers. Niet dat ze Ajax ooit zouden halen, maar ze stonden wel voor het type speler waar Ajax bekend en beroemd mee was geworden. Daar is niks meer van te zien bij het huidige Ajax. Nou hebben we bijna alleen nog maar vrij domme spelers met wat basistechiek en een volstrekt misplaatste arrogantie, waarmee ze zich keer op keer zelf in de voet schieten. Trots en dom, een fatale combinatie.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma nov 15, 2010 8:49 am, 2 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 14, 2010 8:05 pm

999 schreef:
Enganche schreef:
999 schreef:Suarez verdedigd niet mee, waarom zou ie ook, we hebben toch onze twitteraar ,, .. en Anita vind dat ie beter op het middenveld kan spelen ..

Afijn, einde Jol .. Blind zal het wel gaan overnemen schat ik zo ..
Anita is ook geen linksback. Als middenvelder kan hij wat meer toevoegen, maar het blijft een kabouter met een vreemde motoriek.

Van der Wiel hield in bij die eerste goal. Tsja, het spelen van een sterke wedstrijd is toch echt afhankelijk van een goede instelling. Dat betekent dat je een sprintduel dus vol in moet gaan.
Ging me er meer om dat Anita na de afgeslagen corner blind naar voren rende, tot bijna rand middencircel toe.Daar schijnbaar erachter komt dat AZ weer de bal heeft en op zijn dooie akkertje terug loopt ( niet eens naar zijn zijkant toe, nee, bijna recht naar achter ) waardoor de bal over hem heen bij Schaars terecht komt Vertonghen daar naar toeloopt.Man weg uit het centrum, Schaars zet hem vrij voor en hoppa 2 - 0 ..

Als ie nu gewoon toen ie bij die rand middencircel was zich omdraaid, een klein sprintje trekt ( denk meter of 2-3 ) dan was in ieder geval de dekking weer zoals ie zou moeten zijn ...
Was de smilie vergeten. Was niet zo serieus bedoeld. Je hebt helemaal gelijk over die tweede goal van AZ en Anita z'n rol daarin. Anita heeft overigens regelmatig vreemde positionele dwalingen. Dat hij bijvoorbeeld bij balbezit van de tegenstander op de andere flank diagonaal naar het centrum trekt en eigenlijk voor z'n centrale verdedigers komt te staan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 14, 2010 8:16 pm

Enganche schreef:
999 schreef:
Enganche schreef:
Anita is ook geen linksback. Als middenvelder kan hij wat meer toevoegen, maar het blijft een kabouter met een vreemde motoriek.

Van der Wiel hield in bij die eerste goal. Tsja, het spelen van een sterke wedstrijd is toch echt afhankelijk van een goede instelling. Dat betekent dat je een sprintduel dus vol in moet gaan.
Ging me er meer om dat Anita na de afgeslagen corner blind naar voren rende, tot bijna rand middencircel toe.Daar schijnbaar erachter komt dat AZ weer de bal heeft en op zijn dooie akkertje terug loopt ( niet eens naar zijn zijkant toe, nee, bijna recht naar achter ) waardoor de bal over hem heen bij Schaars terecht komt Vertonghen daar naar toeloopt.Man weg uit het centrum, Schaars zet hem vrij voor en hoppa 2 - 0 ..

Als ie nu gewoon toen ie bij die rand middencircel was zich omdraaid, een klein sprintje trekt ( denk meter of 2-3 ) dan was in ieder geval de dekking weer zoals ie zou moeten zijn ...
Was de smilie vergeten. Was niet zo serieus bedoeld. Je hebt helemaal gelijk over die tweede goal van AZ en Anita z'n rol daarin. Anita heeft overigens regelmatig vreemde positionele dwalingen. Dat hij bijvoorbeeld bij balbezit van de tegenstander op de andere flank diagonaal naar het centrum trekt en eigenlijk voor z'n centrale verdedigers komt te staan.
En niemand die hem dan eens bij z'n oor pakt en neerzet waar ie moet staan ..

Tja, ik ben/was echt niet zo'n tactisch wonder, en had ook niet een super-techniek.Maar waarom zien jij, ik, en de helft van AT deze en andere dingen wel in een wedstrijd .. ( en meestal ook nog eens van te voren ) .. en de meeste spelers die in het veld staan niet of nauwelijks.

Maar ook b.v. bij bepaalde kopduels, waar je in 9 van de 10 gevallen met een redelijke zekerheid kan zeggen waar de bal gaat komen als men het duel verliest, er toch spelers tig meter van hun man staan, of waarvan je gewoon kan zien dat ze staan te denken " hé hoe kan dat nu " ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door peter » zo nov 14, 2010 8:16 pm

Enganche schreef:Jol heeft met De Zeeuw, Enoh, De Jong en Lindgren in ieder geval al van alles en nog wat geprobeerd. Het is gewoon niet zo veel. Waarmee ik niet zeg dat Ajax over de hele linie genomen een baggerselectie heeft, maar geweldig? Mwah. Hier en daar wat redelijk jonge en talentvolle spelers met een goede (maar dalende) marktwaarde, een aantal flinke zwakke punten en/of onderbezette posities en een over het algemeen matige instelling.

Lodeiro is overigens nog steeds geblesseerd.
Ik weet het ook niet meer zo goed. Lodeiro zal zijn kans nog wel krijgen, maar ik had gehoopt dat het met Eriksen wat beter zou lopen. Helaas was dat nog niet eens zozeer zijn probleem ook, want sommige spelers zien het spelletje gewoon echt niet. Die twee aanvallen, waar 999 ook naar refereert, waren exemplarisch. Denk ook dat Suarez en El Hamdaoui teveel van het goede is. Alleen zou het met een echt goede '10' wel kunnen lopen.

Vertonghen en van der Wiel vond ik overigens echt bizar slecht, hoor. Begin ook te twijfelen of Vertonghen niet gewoon op het middenveld hoort te spelen. Van der Wiel zou ik gewoon verkopen in de winter.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Marillion » zo nov 14, 2010 8:17 pm

Hij is dan ook gewoon geen linksback. Dat zie je wat mij betreft juist aan dat soort rare positionele uitstapjes.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Daily Blind » zo nov 14, 2010 8:46 pm

Marillion schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Enganche schreef:Jol heeft met De Zeeuw, Enoh, De Jong en Lindgren in ieder geval al van alles en nog wat geprobeerd.

Lodeiro is overigens nog steeds geblesseerd.
Klopt en daarnaast laat Eriksen en de Jong het ook niet zien. Tijd voor jeugd.. Sneijder en van der Vaart konden op jonge leeftijd ook het verschil maken. Je moet toch iets proberen als alle bovenstaande namen niet thuis geven.
Dan is de vraag wel even of we een nieuwe Sneijder of Van der Vaart in huis hebben. Overigens ben ik er voor om jeugd een kans te geven hoor. Maar dan moeten ze wel de benodigde kwaliteiten hebben. En Eriksen kunnen we natuurlijk prima als jeugd zien.

Verder moeten we met deze groep natuurlijk gewoon om de titel kunnen spelen. Ja, we missen de nodige kwaliteiten. Maar dat is bij de tegenstanders niet anders.
Eriksen is gewoon een gekochte speler.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 14, 2010 9:10 pm

LucaS schreef:Is niet sarcastisch, dan stel je spelers op die elkaars zwakke kanten aanvullen. Jol presteerde het om een aantal keer (volgens mij) met het middenveld Enoh-de zeeuw-Lindgren op de proppen te komen.
Wie van dat lijstje laat je de lijnen uitzetten Lucas.Welke speler(s) zou dat kunnen ?.Dus verdedigend hun/zijn taak doen, en bij balbezit is dat degene die de richting, de aanvalsopzet, temporiseren, of door het midden, of juist naat de zijkanten gaat bepalen .. en welke spelers zouden dan aan zijn zijde sober taakbewust moeten spelen ?.

Wie zou daar het " verstand " voor hebben om dat te " regelen " ..

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door elliquido » zo nov 14, 2010 9:26 pm

ik heb er nu 4 uur over lopen denken en ik ben er ff klaar mee, voor langere tijd.

Geen sentimenteel gelul over steun je club ed, ik heb mijn portie gedaan. ik heb er geen zin meer aan om vrijwillig naar deze C-artiesten te gaan kijken.

Dus bij deze

ik heb 2 kaarten ajax - psv in de aanbieding en er ligt nog een kaartje Real voor de liefhebber te wachten.

Ik ga niet meer en kijk ook niet meer. Mocht ik over 1 jaar ergens horen dat de C-artiesten wel een paar x de bal naar elkaar kunnen overspelen en dat we weer leuk en aantrekkelijk voetbal spelen, zonder lachwekkende en Ajax onwaardige clowns als Ooijers, mido's, atouba's en meer van dat F garnituur. Misschien dan zet ik de TV weer eens aan. Ik ga nu mijn ajax-tijd aan nuttigere zaken besteden.

liquido out.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Daily Blind » zo nov 14, 2010 9:42 pm

elliquido schreef:ik heb er nu 4 uur over lopen denken en ik ben er ff klaar mee, voor langere tijd.

Geen sentimenteel gelul over steun je club ed, ik heb mijn portie gedaan. ik heb er geen zin meer aan om vrijwillig naar deze C-artiesten te gaan kijken.

Dus bij deze

ik heb 2 kaarten ajax - psv in de aanbieding en er ligt nog een kaartje Real voor de liefhebber te wachten.

Ik ga niet meer en kijk ook niet meer. Mocht ik over 1 jaar ergens horen dat de C-artiesten wel een paar x de bal naar elkaar kunnen overspelen en dat we weer leuk en aantrekkelijk voetbal spelen, zonder lachwekkende en Ajax onwaardige clowns als Ooijers, mido's, atouba's en meer van dat F garnituur. Misschien dan zet ik de TV weer eens aan. Ik ga nu mijn ajax-tijd aan nuttigere zaken besteden.

liquido out.
Begrijpelijk.. ik denk dat Ajax steeds meer mensen gaat verliezen.. Het is dat ik de club niet los kan laten, maar ik geniet al tijden niet meer, omdat Ajax mijn Ajax niet meer is.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Michael_B » zo nov 14, 2010 9:51 pm

Heel herkenbaar EL. Ik heb zelf hetzelfde, vanmiddag niet eens gekeken. Achteraf maar goed ook, anders had ik mezelf weer zitten opvreten.

Heb nu een seizoenskaart, maar die ga ik niet verlengen tenzij Ajax opeens fantastisch gaat voetballen en kampioen wordt. Ben geen succes supporter maar mijn grens is bereikt. Weet ook nog niet of ik de komende wedstrijden heenga en/of ga kijken. Kost me naast een hoop geld elke keer ook 4 a 5 uur al met al, en die tijd kan ik beter besteden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 14, 2010 11:17 pm

999 schreef:
Enganche schreef:
999 schreef:Ging me er meer om dat Anita na de afgeslagen corner blind naar voren rende, tot bijna rand middencircel toe.Daar schijnbaar erachter komt dat AZ weer de bal heeft en op zijn dooie akkertje terug loopt ( niet eens naar zijn zijkant toe, nee, bijna recht naar achter ) waardoor de bal over hem heen bij Schaars terecht komt Vertonghen daar naar toeloopt.Man weg uit het centrum, Schaars zet hem vrij voor en hoppa 2 - 0 ..

Als ie nu gewoon toen ie bij die rand middencircel was zich omdraaid, een klein sprintje trekt ( denk meter of 2-3 ) dan was in ieder geval de dekking weer zoals ie zou moeten zijn ...
Was de smilie vergeten. Was niet zo serieus bedoeld. Je hebt helemaal gelijk over die tweede goal van AZ en Anita z'n rol daarin. Anita heeft overigens regelmatig vreemde positionele dwalingen. Dat hij bijvoorbeeld bij balbezit van de tegenstander op de andere flank diagonaal naar het centrum trekt en eigenlijk voor z'n centrale verdedigers komt te staan.
En niemand die hem dan eens bij z'n oor pakt en neerzet waar ie moet staan ..

Tja, ik ben/was echt niet zo'n tactisch wonder, en had ook niet een super-techniek.Maar waarom zien jij, ik, en de helft van AT deze en andere dingen wel in een wedstrijd .. ( en meestal ook nog eens van te voren ) .. en de meeste spelers die in het veld staan niet of nauwelijks.

Maar ook b.v. bij bepaalde kopduels, waar je in 9 van de 10 gevallen met een redelijke zekerheid kan zeggen waar de bal gaat komen als men het duel verliest, er toch spelers tig meter van hun man staan, of waarvan je gewoon kan zien dat ze staan te denken " hé hoe kan dat nu " ...
Het is inderdaad schrijnend om te zien hoe weinig tactisch vernuft sommige spelers in het eerste van Ajax hebben, Voetske. Maar iets anders: waarom ziet de trainer van Ajax het niet? Of ziet hij het wel, en kan hij zijn aanwijzingen niet overbrengen op de spelers?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door 999 » ma nov 15, 2010 12:05 am

Enganche schreef:
999 schreef:
Enganche schreef:Was de smilie vergeten. Was niet zo serieus bedoeld. Je hebt helemaal gelijk over die tweede goal van AZ en Anita z'n rol daarin. Anita heeft overigens regelmatig vreemde positionele dwalingen. Dat hij bijvoorbeeld bij balbezit van de tegenstander op de andere flank diagonaal naar het centrum trekt en eigenlijk voor z'n centrale verdedigers komt te staan.
En niemand die hem dan eens bij z'n oor pakt en neerzet waar ie moet staan ..

Tja, ik ben/was echt niet zo'n tactisch wonder, en had ook niet een super-techniek.Maar waarom zien jij, ik, en de helft van AT deze en andere dingen wel in een wedstrijd .. ( en meestal ook nog eens van te voren ) .. en de meeste spelers die in het veld staan niet of nauwelijks.

Maar ook b.v. bij bepaalde kopduels, waar je in 9 van de 10 gevallen met een redelijke zekerheid kan zeggen waar de bal gaat komen als men het duel verliest, er toch spelers tig meter van hun man staan, of waarvan je gewoon kan zien dat ze staan te denken " hé hoe kan dat nu " ...
Het is inderdaad schrijnend om te zien hoe weinig tactisch vernuft sommige spelers in het eerste van Ajax hebben, Voetske. Maar iets anders: waarom ziet de trainer van Ajax het niet? Of ziet hij het wel, en kan hij zijn aanwijzingen niet overbrengen op de spelers?
Tja, ik kan alleen voor mezelf spreken.Maar in mijn tijd ging je met een bepaalde tactiek de wedstrijd in.Zet druk op de linksback b.v.En probeer de achterlijn te halen.Backs mee op komen indien mogelijk.Je nam door welke spelers van de tegenstanders je in de zone moest opvangen, en welke absoluut niet enz. enz.

En dan stapte je het veld in en dan was het toch JIJ en de invulling die je daarin gaf hoe je in eerste instantie voor jezelf stond te ballen.En dan bleek ook nog eens een/de tegenstander er andere ideeën over te hebben.Tja, en dan komt het dan toch op eigen initiatief, hoe goed je daadwerkelijk bent aan.

En dan was het ook nog eens zo dat je niet de enige speler in het veld was.

En dan had je dus de trainer.En die kan eigenlijk vrij weinig.Kijk als je ELKE keer je taak niet uitvoerd, of vanaf het begin zo slecht staat te spelen dan is heteigenlijk makkelijk.Wisselen, of een keer verbaal kenbaar maken dat ie " wakker " moet worden.Maar wat doe je als trainer ( zeker in de wedstrijd ) als er drie - vier spelers er met de pet naar gooien ?.Wat kun je dan doen ?.Eigenlijk alleen maar wisselen.

Wat kun je als trainer er aan doen op het moment dat je Anita als een gek naar voren ziet lopen, of als Suarez vergeet met zijn man mee te lopen ?.Zeg het me maar ?.Volgens mij bar weinig.Dus komt het aan op een of twee spelers die met wat aanwijzingen je terug op aarde brengen.Die dus tegen je roepen, hee Anita hou gvd je man in de gaten, en Vertonghen je stapt steeds te vroeg uit.Of tegen Oojier dat ie nu eens het zand uit zijn ogen moet wrijven en wel op tijd moet stappen voor buitenspel.Je scheld degene verrot omdat ie voor zijn mogelijkheid gaat, inplaats van de bal te spelen enz. enz. Maar dan moeten die spelers wel " aanzien " en de andere moeten dat accepteren.En dat is dus je volgende probleem.

Ik weet niet of dat Jol er alles aan doet om dit elftal beter te maken.Ik kan me niet voorstellen dat ie dat niet zou doen.Want dat zou toch de makkelijkste weg zijn.Volgens sommige gewoon paar weekjes oefenen en alles wat je bij een club op het veld wil zien zit er in .. Ik geloof dat je daar dan toch ook het soort spelers voor moet hebben.Soms zelfs die technisch drie keer minder zijn dan b.v. een Ronaldo, maar tactisch twee keer slimmer .. In heel veel interviews hoor je daar deze spelers ook bijna nooit over ... terwijl b.v. spelers van " vroeger " er meestal altijd mee begonnen .. ja maar Litmanen speelde te diep de eerste helft .. of we zeiden al tegen elkaar dat we eerder druk moesten zetten ect. afijn, ik kan wel weer aan de gang blijven.

Nog maar een keer, en ik hoop dat ik er helemaal naast zit, maar mijn mening is dat er in deze selectie te veel spelers zitten die net-nietjes zijn, of, kwa speelstijl eigenlijk niet bij AJAX horen dat dat, maar dat is mijn mening, een van de allergrootste redenen is dat het steeds wel iets is .. Misschien, en dat is ook wel eens gebleken in het verleden, dat bij verkoop van een of twee spelers, en een of twee nieuwe aankopen het kwartje een beetje naar de goede kant kan vallen, en och, het zijn maar zes puntjes ( wat je alweer afhankelijk maakt van anderen ), maar de zwakke broeders in een elftal bepalen toch nog altijd hoe sterk je als collectief zult zijn ..

Maar goed, de corners die ik nam kwamen gewoon in de zestien/keepersgebied terecht.En dat zonder oefenen .. en niet alleen die van mij .. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door joey » ma nov 15, 2010 1:34 am

Volgens Jol was Ajax fysiek en mentaal niet goed genoeg. Deze uitspraak toont ten overvloede aan dat hij niet bij Ajax past. Ajax is F. niet. We hebben een heel ander probleem: we zijn technisch niets bijzonders meer, en de gogme ontbreekt totaal. Daardoor moet je fysiek aan de bak tegen tegenstanders die je zou moeten wegtikken.

Ik heb al eerder gezegd: Jol bouwt niets op. Hij is een opportunist die niet verder dan de volgende wedstrijd denkt. Dat werkt zolang je wint. Op het moment dat je gaat verliezen, heb je niets meer.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Daily Blind » ma nov 15, 2010 1:44 am

joey schreef:Volgens Jol was Ajax fysiek en mentaal niet goed genoeg. Deze uitspraak toont ten overvloede aan dat hij niet bij Ajax past. Ajax is F. niet. We hebben een heel ander probleem: we zijn technisch niets bijzonders meer, en de gogme ontbreekt totaal. Daardoor moet je fysiek aan de bak tegen tegenstanders die je zou moeten wegtikken.

Ik heb al eerder gezegd: Jol bouwt niets op. Hij is een opportunist die niet verder dan de volgende wedstrijd denkt. Dat werkt zolang je wint. Op het moment dat je gaat verliezen, heb je niets meer.
Amen

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 15, 2010 6:12 am

elliquido schreef:ik heb er nu 4 uur over lopen denken en ik ben er ff klaar mee, voor langere tijd.

Geen sentimenteel gelul over steun je club ed, ik heb mijn portie gedaan. ik heb er geen zin meer aan om vrijwillig naar deze C-artiesten te gaan kijken.

Dus bij deze

ik heb 2 kaarten ajax - psv in de aanbieding en er ligt nog een kaartje Real voor de liefhebber te wachten.

Ik ga niet meer en kijk ook niet meer. Mocht ik over 1 jaar ergens horen dat de C-artiesten wel een paar x de bal naar elkaar kunnen overspelen en dat we weer leuk en aantrekkelijk voetbal spelen, zonder lachwekkende en Ajax onwaardige clowns als Ooijers, mido's, atouba's en meer van dat F garnituur. Misschien dan zet ik de TV weer eens aan. Ik ga nu mijn ajax-tijd aan nuttigere zaken besteden.

liquido out.
Ik loop ook al weken met dezelfde gedachte. Ik kan alleen de stap nog niet maken, maar het zou wel even lekker zijn om geen pijn in het hart meer te hebben. Sterkte ermee!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door joey » ma nov 15, 2010 6:23 am

Azijnzeikerds! Successupporters! :hypocrite.gif: :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AZ - Ajax 14-11-2010

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 15, 2010 7:12 am

Zuidema schreef:
Peter schreef:
Dit elftal is het gruwelijk kwijt en niemand heeft er nog zin in. Een drama.

Ik vind er ook niets aan, trouwens. Het is dat het je cluppie is, maar het spel, het gros van de spelers en de trainer doen me niets. Helemaal niets.
Sluit ik me bij aan. Ik kan me er ook niet meer kwaad om maken of er een traan om laten.
Ik ook niet. Nog teveel moeite om de schouders over op te halen.

Nu gaat de storm alleen denk ik wel losbarsten. De crisis is daar. Cruijff laat zowiezo weer van zich horen. Wat dat betreft komt dit verlies me eigenlijk niet slecht uit. Er gaan (weer eens) koppen rollen.

Plaats reactie