Ajax - PSV 20-11-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door goodfella » zo nov 21, 2010 1:35 pm

Goed argument om nooit meer bij Ajax te komen.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door wimpey » zo nov 21, 2010 3:36 pm

Ik vat die Rutten niet helemaal. Ajax was aangeschoten wild, ADO en Utrecht pakten Ajax aan en legden de zwakke plekken bloot door aan te vallen. Wat deed PSV in de 1e helft: ze trokken zich met 10 man terug op eigen helft. Consequent. 1e helft was voor Ajax, 2e voor PSV. Terecht gelijkspel m.i. Rood voor Lindgren vond ik terecht, Suarez had ook rood moeten krijgen. Bouma zat er dicht tegenaan, Ajax had bij Vertonghen vs. Marcelo een penalty moeten krijgen. Toch vond ik Kuipers prima fluiten.

Ik vond beide ploegen overigens belabberd slecht. Ajax nog net een beetje meer. M.n. El Ham en De Zeeuw waren weer hemeltergend. Toby is zowel defensief als offensief beter dan knOoijer. Die boer-in-disguise wil ik echt niet meer in ons mooie shirt zien. Bij PSV viel Reis me zwaar tegen (scoort net als Toivonen enkel tegen zwakke ploegen), de Scandimagier was weer eens niets in een topwedstrijd en VDW hat Dzsudzsak aardig onder controle. Zonder Afellay gaat PSV het na de winter heel lastig krijgen. Hij heeft de kwaliteit, het vuur, het gif en vooral de creativiteit, de versnelling en ingevingen. Zonder hem is PSV een erg steriele en voorspelbare ploeg.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 21, 2010 3:55 pm

Nou, Urby deed het de eerste helft ook niet al te slecht.Maar dat is volgens mij het probleem.Deze spelers beschikken niet over redelijke extra kwaliteiten.Veel zitten op hun top net tegen een zesje aan, maar bij een beetje tegenwind zakt men vlug naar een vijf.Creativiteit hebben in principe maar enkele in dit elftal en het nico daarin is ook niet om van de daken te roepen.Tel daarbij op de die twee voorin elkaar niet aanvullen, ook al doen ze opzichtig hun best af en toe, en op momenten gewoon voor eigen succes gaan terwijl je eigenlijk al weet dat het kansloos is.

Als er dan ook nog eens men op het middenveld het laat afweten,. zowel in verdedigend en aanvallend opzicht dan blijft er niks over van dit AJAX ..

Ooijer zou, zoals ook was bedoeld, gewoon derde of vierde reserve moeten zijn ...

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door mattie » zo nov 21, 2010 5:24 pm

Giacomo Puccini schreef:De mentaliteit van de spelers was prima en het resultaat was meer dan ik vooraf verwachtte. Dit seizoen is er nog wel wat mogelijk, zoals het er nu naar uitziet. Volgens mij is Ajax meestal beter in de tweede dan in de eerste seizoenshelft. Affelay gaat weg bij PSV, FCT lijkt niet in beste doen. Het seizoen is nog niet voorbij, maar Ajax zal beter moeten gaan voetballen. Vooral Suarez...

Wat een naargeestige sfeer in de Arena trouwens. Alleen de jostiband van vak 410 zong wat liedjes. Een topwedstrijd onwaardig. Gelukkig kom ik nooit meer in die sfeerloze betonbak.
tuurlijk zijn ze nu goed, ook a.s. dinsdag zullen ze goed zijn maar waar het mij omgaat is dat het tegen utrecht-Ado Kut was.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door peter » zo nov 21, 2010 5:51 pm

wimpey schreef:Ik vat die Rutten niet helemaal. Ajax was aangeschoten wild, ADO en Utrecht pakten Ajax aan en legden de zwakke plekken bloot door aan te vallen. Wat deed PSV in de 1e helft: ze trokken zich met 10 man terug op eigen helft. Consequent. 1e helft was voor Ajax, 2e voor PSV. Terecht gelijkspel m.i. Rood voor Lindgren vond ik terecht, Suarez had ook rood moeten krijgen. Bouma zat er dicht tegenaan, Ajax had bij Vertonghen vs. Marcelo een penalty moeten krijgen. Toch vond ik Kuipers prima fluiten.

Ik vond beide ploegen overigens belabberd slecht. Ajax nog net een beetje meer. M.n. El Ham en De Zeeuw waren weer hemeltergend. Toby is zowel defensief als offensief beter dan knOoijer. Die boer-in-disguise wil ik echt niet meer in ons mooie shirt zien. Bij PSV viel Reis me zwaar tegen (scoort net als Toivonen enkel tegen zwakke ploegen), de Scandimagier was weer eens niets in een topwedstrijd en VDW hat Dzsudzsak aardig onder controle. Zonder Afellay gaat PSV het na de winter heel lastig krijgen. Hij heeft de kwaliteit, het vuur, het gif en vooral de creativiteit, de versnelling en ingevingen. Zonder hem is PSV een erg steriele en voorspelbare ploeg.
Eens. Ik vond Ajax heel slecht, maar het continue gedweep met PSV is nergens op gebaseerd. Wat een matig elftal is dat joh. Ik vond dan ook dat Ajax meer aanspraak maakte op de winst, hoor. PSV kwam voor een punt en loerde nadrukkelijk op de counter. Het is jammer dat we zo slecht zijn en dat we telkens maar gokken op de grillen van onze aanvallers.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door mattie » zo nov 21, 2010 5:54 pm

Peter schreef:
wimpey schreef:Ik vat die Rutten niet helemaal. Ajax was aangeschoten wild, ADO en Utrecht pakten Ajax aan en legden de zwakke plekken bloot door aan te vallen. Wat deed PSV in de 1e helft: ze trokken zich met 10 man terug op eigen helft. Consequent. 1e helft was voor Ajax, 2e voor PSV. Terecht gelijkspel m.i. Rood voor Lindgren vond ik terecht, Suarez had ook rood moeten krijgen. Bouma zat er dicht tegenaan, Ajax had bij Vertonghen vs. Marcelo een penalty moeten krijgen. Toch vond ik Kuipers prima fluiten.

Ik vond beide ploegen overigens belabberd slecht. Ajax nog net een beetje meer. M.n. El Ham en De Zeeuw waren weer hemeltergend. Toby is zowel defensief als offensief beter dan knOoijer. Die boer-in-disguise wil ik echt niet meer in ons mooie shirt zien. Bij PSV viel Reis me zwaar tegen (scoort net als Toivonen enkel tegen zwakke ploegen), de Scandimagier was weer eens niets in een topwedstrijd en VDW hat Dzsudzsak aardig onder controle. Zonder Afellay gaat PSV het na de winter heel lastig krijgen. Hij heeft de kwaliteit, het vuur, het gif en vooral de creativiteit, de versnelling en ingevingen. Zonder hem is PSV een erg steriele en voorspelbare ploeg.
Eens. Ik vond Ajax heel slecht, maar het continue gedweep met PSV is nergens op gebaseerd. Wat een matig elftal is dat joh. Ik vond dan ook dat Ajax meer aanspraak maakte op de winst, hoor. PSV kwam voor een punt en loerde nadrukkelijk op de counter. Het is jammer dat we zo slecht zijn en dat we telkens maar gokken op de grillen van onze aanvallers.
Dat ligt aan de coach :neutral.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 21, 2010 6:08 pm

Ik vond PSV de tweede helft beduidend beter dan Ajax. Tikte vrij makkelijk, hebben iets van vijf ballen vlak voor de goal langs voor gebracht en Ajax kon geen enkele vuist maken. Eerste helft was Ajax beter, maar was het verschil met PSV minder groot dan in de tweede helft.

En nogmaals, PSV speelde de eerste wedstrijden van dit seizoen prima zonder Afellay. Het zegt niet alles en het is inderdaad een wat statische ploeg, maar ik vind Ajax niet meer kwaliteit in huis hebben dan PSV hoor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 21, 2010 6:44 pm

Vind k ook.Je zat te wachten op het doelpunt van Psv.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Lionel » zo nov 21, 2010 7:00 pm

Dat gevoel had ik dus echt niet in het stadion... :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door mattie » zo nov 21, 2010 7:46 pm

999 schreef:Vind k ook.Je zat te wachten op het doelpunt van Psv.
Inderdaad ik had ook eerder het idee van haal die trekker over.. Dan dat iemand bij Ajax zou scoren :confused.gif: :blush.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 21, 2010 11:14 pm

Na de eerste helft dacht ik: dit moet kunnen; tijdens de tweede helft dacht ik: we gaan met 0-1 de boot in. Het verval was weer schrikbarend; of was PSV ineens wakker in de tweede helft?

Ik zie het allemaal in ieder geval niet erg zitten. Enoh blijft een fantastische stofzuiger maar levert het merendeel van de veroverde ballen gelijk weer in. De Zeeuw? Sja... De Jong? Sja... Het middenveld is gewoon te licht. Enige lichtpuntje: het leek net (nét) of Sulejmani iets van zijn dribbels terugkrijgt. Maar ja. Zwaluw. Zomer.

De sfeer vond ik overigens waardeloos. Weliswaar terecht wat tegen Kuipers gericht, maar zeker in de tweede helft had Ajax vocale ondersteuning nodig. Het bleef echter bij stilte. Misschien omdat er geen uitsupporters waren?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 11:30 pm

Was het maar stil. Ik heb nog steeds zere oren van een groep idioten achter me die wekelijks lopen te schreeuwen dat de scheidsrechter tegen Ajax is. Dat ze genaaid worden etc.. echt verschrikkelijk.. gelukkig zijn er soms nog stoeltjes vrij elders in het vak.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Toppie » ma nov 22, 2010 9:39 am

Zlatan Son of God schreef:Was het maar stil. Ik heb nog steeds zere oren van een groep idioten achter me die wekelijks lopen te schreeuwen dat de scheidsrechter tegen Ajax is. Dat ze genaaid worden etc.. echt verschrikkelijk.. gelukkig zijn er soms nog stoeltjes vrij elders in het vak.

Als de scheidsrechters de laatste 5 jaar beter hadden gefloten waren we i.i.g twee maal kampioen geworden dus af en toe schreeuwen is m.i terecht en lees anders even tijdens de wedstrijden op AT terug hoe vaak de scheids wordt genoemd.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Kowalczyk » ma nov 22, 2010 10:12 am

Mijn maandagcolumn 'Balgevoel' gaat vandaag over de 'liefdesbeet' van Luis Suárez en over het 'verstandshuwelijk' van Martin en Danny. Lees 'm HIER (via mijn Hyve) of HIER op NU Sport.nl.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Daily Blind » ma nov 22, 2010 10:32 am

Toppie schreef:
Zlatan Son of God schreef:Was het maar stil. Ik heb nog steeds zere oren van een groep idioten achter me die wekelijks lopen te schreeuwen dat de scheidsrechter tegen Ajax is. Dat ze genaaid worden etc.. echt verschrikkelijk.. gelukkig zijn er soms nog stoeltjes vrij elders in het vak.

Als de scheidsrechters de laatste 5 jaar beter hadden gefloten waren we i.i.g twee maal kampioen geworden dus af en toe schreeuwen is m.i terecht en lees anders even tijdens de wedstrijden op AT terug hoe vaak de scheids wordt genoemd.

Er worden ook zeker veel fouten gemaakt. En vaak erg cruciale ook, maar waar ik op doel is meer dat Ajax het door haar eigen belabberde spel het laat liggen en niet door de niet gegeven penalties of afgekeurde doelpunten. Uit eindelijk blijven dit soort ten onrechte misgelopen punten je in het geheugen in plaats van de vele punten die we hebben laten liggen door abnormaal slecht spel, tactisch falen of de mentale instelling van onze spelers.

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Fregge » ma nov 22, 2010 1:42 pm

Zlatan Son of God schreef:
Toppie schreef:
Zlatan Son of God schreef:Was het maar stil. Ik heb nog steeds zere oren van een groep idioten achter me die wekelijks lopen te schreeuwen dat de scheidsrechter tegen Ajax is. Dat ze genaaid worden etc.. echt verschrikkelijk.. gelukkig zijn er soms nog stoeltjes vrij elders in het vak.

Als de scheidsrechters de laatste 5 jaar beter hadden gefloten waren we i.i.g twee maal kampioen geworden dus af en toe schreeuwen is m.i terecht en lees anders even tijdens de wedstrijden op AT terug hoe vaak de scheids wordt genoemd.

Er worden ook zeker veel fouten gemaakt. En vaak erg cruciale ook, maar waar ik op doel is meer dat Ajax het door haar eigen belabberde spel het laat liggen en niet door de niet gegeven penalties of afgekeurde doelpunten. Uit eindelijk blijven dit soort ten onrechte misgelopen punten je in het geheugen in plaats van de vele punten die we hebben laten liggen door abnormaal slecht spel, tactisch falen of de mentale instelling van onze spelers.
Uhu, ben het wel gedeeltelijk met je eens. Puntverlies ligt voornamelijk bij je eigen. Alleen het kan toch niet dat in de laatste 5 weken, je 9 penaltys niet krijgt waar dit wel moest?

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door wimpey » ma nov 22, 2010 7:37 pm

Enganche schreef: En nogmaals, PSV speelde de eerste wedstrijden van dit seizoen prima zonder Afellay.
In welke wedstrijden dan wel? Ik heb begin dit seizoen de wedstrijden van PSV tegen AZ en ADO gezien. Of Afellay meedeed, weet ik niet. Wat ik me nog wel herinner, is dat PSV er weinig van bakte.

Ben het sowieso met Peter eens: PSV is allesbehalve imponerend. Dzsudzsak is een fijne speler, Reis en Toivonen laten het alleen tegen de kleintjes zien, Lens komt tekort voor de top en de defensie, op Pieters na, is wankel.

Het draait grotendeels om Afellay, tegen Utrecht was hij bijv. de absoluut doorslaggevende persoon. Hij heeft de ideeen, de versnelling, de aktie. Hij heeft sinds vorig seizoen en tijdens het WK een flinke stap gezet. Zónder hem gaat die ploeg er enorm op achteruit. Bakkal en Engelaar gaan zijn vertrek natuurlijk never nooit compenseren.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Lionel » di nov 23, 2010 12:01 am

Inderdaad. Het scheelt natuurlijk of iemand een wedstrijdje de vervanger is van Afellay of voor een half jaar. PSV haakt af.. En dat voor 4 miljoen. Slim weer!
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Baseman » vr nov 26, 2010 7:28 am

Zonder Afellay speelde PSV heel aardig en scoorde Toivonen aan de lopende band...of dit na de winterstop weer gaat gebeuren weet ik niet, maar daar gaan we vanzelf achter komen. Natuurlijk is het vertrek van Afellay een aderlating, maar de rest van het team zou dit op moeten kunnen pakken. Al zal het ongetwijfeld punten gaan kosten, in wedstrijden waarin het niet loopt kan Afellay wel het verschil maken.

PS: Rishi, jij gelooft dat Afellay was gebleven als PSV hem aan zijn contract had gehouden?
Zodra een club als Barca voor de deur staat dan is de betreffende speler weg, zo simpel is het.

T82
Berichten: 1780
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door T82 » vr nov 26, 2010 9:18 am

Baseman schreef:Zonder Afellay speelde PSV heel aardig en scoorde Toivonen aan de lopende band...
Je bedoelt die 3 goals thuis tegen De Graafschap en de 2 uit tegen Heerenveen. Goh, wat een lopende band zeg.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door peter » vr nov 26, 2010 11:56 am

Precies. Toivonen is vooral een hele matige speler, maar dat valt pas op als je hem ziet spelen tegen een subtopper in de Eredivisie. Internationaal en in Eredivisie-topduels valt hij altijd door de mand.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Baseman » vr nov 26, 2010 12:41 pm

Mwoah, Toivonen is geen topper maar hij is wel belangrijk voor PSV.
Hij kan heel nuttig zijn, ook als hij niet scoort. Door de mand vallen vind ik dus erg overdreven, al heeft hij zeker mindere wedstrijden gespeeld. Maar het was opvallend hoe goed hij begon aan dit seizoen en dat zijn doelpuntenproductie een stuk minder werd na de entree van Afellay.

Ik zeg ook niet dat Toivonen weer meer goals gaat maken na het komende vertrek van Afellay, het is alleen wel te hopen voor PSV :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Lionel » vr nov 26, 2010 3:45 pm

Baseman schreef:Zonder Afellay speelde PSV heel aardig en scoorde Toivonen aan de lopende band...of dit na de winterstop weer gaat gebeuren weet ik niet, maar daar gaan we vanzelf achter komen. Natuurlijk is het vertrek van Afellay een aderlating, maar de rest van het team zou dit op moeten kunnen pakken. Al zal het ongetwijfeld punten gaan kosten, in wedstrijden waarin het niet loopt kan Afellay wel het verschil maken.

PS: Rishi, jij gelooft dat Afellay was gebleven als PSV hem aan zijn contract had gehouden?
Zodra een club als Barca voor de deur staat dan is de betreffende speler weg, zo simpel is het.
Had hem maar aan zijn contract gehouden. In de zomer had hij ook nog weg kunnen gaan.

En Toivonen is een koekenbakker hoor. Kan er werkelijk niks van.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door Bert » za nov 27, 2010 12:46 pm

Toivonen is dit seizoen voor PSV natuurlijk wel een belangrijke speler. Laat met zijn spel met zijn rug naar het doel vooral Afellay beter functioneren dan vorig seizoen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV 20-11-2010

Bericht door wimpey » za nov 27, 2010 1:37 pm

Rishi schreef: Had hem maar aan zijn contract gehouden. In de zomer had hij ook nog weg kunnen gaan.
Moeilijk. Men had hem voor aanvang van het seizoen ertoe kunnen proberen te bewegen pas ná het seizoen te vertrekken. Van de andere kant, PSV heeft de knaken net als Ajax hard nodig.
En Toivonen is een koekenbakker hoor. Kan er werkelijk niks van.
Loopt nu 2 jaar daar rond. Heeft amper progressie geboekt. PSV doet er m.i. verstandig aan die jongen in de etalage te zetten. Hij is lang, loopt veel en kan aardig koppen, met een beetje mazzel legt Sunderland of Newcastle een aardig bedrag neer voor die jongen. Hij brengt PSV niet verder...

Plaats reactie