Ajax - NEC 04-12-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Ajaciedjuh » za dec 04, 2010 8:39 pm

brigade zuid schreef:Dit lijkt echt helemaal nergens op dikke vetklep!
Nee, de spelers zijn lekker bezig. Allemaal 50% inleveren en op een presentatiecontract ala Mido gaan voetballen. Meer verdienen ze (zouden ze niet moet verdienen).

Grote schoonmaak is nodig. Bouw de boel maar opnieuw vanaf scratch op. Ik zit nu toch al vele jaren te wachten. Een jaartje of 2/3 kan er nog wel bij.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Cluijffert » za dec 04, 2010 8:45 pm

en weer een coach...
en dan weer een
en dan nog een
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Daily Blind » za dec 04, 2010 8:47 pm

Urby dus weer eens in de fout bij de 1-1..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » za dec 04, 2010 8:48 pm

Samuraskinurovanya schreef:en weer een coach...
en dan weer een
en dan nog een
Een coach die op de proppen komt met deze opstelling (en het vervolgens bijna 90 minuten laat staan) is rijp voor het gesticht. Iedereen zag dat het middenveld er niet was en dat we op die wijze niet zouden winnen. En zo geschiedde, Jol zag het en vond het wel goed. De tactische vondst om Ozbiliz te wisselen voor Zeegelaar was ook een touch van de meester.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Cluijffert » za dec 04, 2010 8:50 pm

oh, maar ik vind het best hoor.
maar daar het gaat al jaren bijna hetzelfde met ieder coach, misschien een idee om ook iets anders te veranderen bij Ajax dan alleen weer een nieuw coach?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » za dec 04, 2010 8:52 pm

Samuraskinurovanya schreef:oh, maar ik vind het best hoor.
maar daar het gaat al jaren bijna hetzelfde met ieder coach, misschien een idee om ook iets anders te veranderen bij Ajax dan alleen weer een nieuw coach?
Ajax is door en door verrot. Het is al jaren pauper en het ligt inderdaad niet alleen aan de trainer.

Overigens is dat wel zo'n beetje het dieptepunt van de afgelopen 5-6 jaar.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Scherrer » za dec 04, 2010 8:53 pm

Jol volgt precies het patroon van vrijwel elke coach de afgelopen tien jaar. Eerste jaar redelijk, met soms aardig voetbal. Tweede jaar gaat het snel bergafwaarts, waarna de coach bizarre dingen gaat doen en met de week een belachelijkere opstelling uit de hoge hoed tovert.
***

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » za dec 04, 2010 8:56 pm

Maar waarom is Ajax verrot? Jol heeft aardig wat mogen investeren, 14 spelers gehaald.. Het is niet zo dat hij niks kon halen. Dit is zijn Ajax met zijn eigen keuzes...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door sander » za dec 04, 2010 9:00 pm

Twente alweer voor met vrije trap Janssen. Als Ajax niet eens thuis tegen NEC kan laten zien, dan is het voor mij na deze weken ook een bevestiging. Wat een drama en zo'n verschil met eind van t vorige seizoen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Marillion » za dec 04, 2010 9:05 pm

Ajax bedankt. Ik heb echt heerlijk liggen slapen. Had ik echt even nodig! :biggthumpup.gif:

We kunnen het zo onderhand wel vergeten. Na zo'n serie wanprestaties en een lastig programma direct na de winterstop is het over en sluiten. Weer een seizoen waarin we met lege handen zullen achterblijven. En eerlijk gezegd snap ik er niets van. Waar is dat elftal van de 2e seizoenshelft in hemelsnaam gebleven? Ok, het was misschien niet altijd flitsend maar we wonnen wel bijna alles en het was echt dik beter dan wat we tegenwoordig nog laten zien.
Scherrer schreef:Jol volgt precies het patroon van vrijwel elke coach de afgelopen tien jaar. Eerste jaar redelijk, met soms aardig voetbal. Tweede jaar gaat het snel bergafwaarts, waarna de coach bizarre dingen gaat doen en met de week een belachelijkere opstelling uit de hoge hoed tovert.
Klopt, maar waar ligt dat nu toch aan? Waarom zakt het niveau iedere keer zo in elkaar? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Starring » za dec 04, 2010 9:22 pm

Het moge duidelijk zijn dat de chemie tussen de selectie en Jolly Bollie volledig is uitgewerkt. Ontslag of beter gezegd: 'verlossing' dient zo snel mogelijk in gang te worden gezet.

Voor diegene die zijn kater weg wilt spoelen: Getafe - Barca speelt op het ogenblik. Bij vlagen weer prachtig snel combinatievoetbal om je vingers bij af te likken.
AFCA!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Bert » za dec 04, 2010 9:26 pm

Jol ontslaan is hartstikke duur. Voorlopig niet aan beginnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Cluijffert » za dec 04, 2010 9:30 pm

exact, en buiten een korte opleving het levert toch niets op.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door jabu » za dec 04, 2010 9:32 pm

Dure grap. Wat een zet weer om een trainer zoveel invloed te geven. Jol zal niet zoals Van Basten de eer aan zichzelf houden.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Starring » za dec 04, 2010 9:34 pm

Duur? Dit is Jol zijn laatste contractjaar. Het voetbal is volledig uit het elftal gezogen. Ik opteer desnoods voor F. de Boer om het seizoen af te maken en toe te werken aan de basics. Geloof me, dit wordt anders een verloren seizoen....

Weet je was pas duur en/of kostbaar is? De wekelijkse waardevermindering van de huidige spelers op het veld. Het gaat met de week slechter jongers!
AFCA!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » za dec 04, 2010 9:35 pm

Jol heeft voor drie jaar getekend.

En wie moet hem ontslaan dan? Vd Boog? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door jabu » za dec 04, 2010 9:37 pm

Bovendien zit je dan nog steeds met Jol z'n Haagse kaartrondje die nog afgekocht moet worden.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Rooie » za dec 04, 2010 9:41 pm

Als Jol het seizoen afmaakt, zijn we nog een stuk meer kwijt aan de waardedaling van de spelers....

Kom net terug en het was werkelijk waar om te huilen. Van tevoren nog gezegd dat Jol een keuze moest maken tussen Mounir en Mido, gebeurde uiteraard niet. Na paar minuten was het al duidelijk dat dat echt niet kon, maar het duurde tot de 80e minuut voordat er iets gedaan werd. Vervolgens mag Eriksen ook weer 7 minuten voor nop meedoen...

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Starring » za dec 04, 2010 9:47 pm

Peter schreef:Jol heeft voor drie jaar getekend.

En wie moet hem ontslaan dan? Vd Boog? :smallgrin.gif:
3 jaar? Oh mijn god! Waar is Ajax in hemelsnaam aan begonnen?

Al blijf ik bij mijn standpunt: Jol dient zo snel mogelijk de wacht worden aangezegd. Financiële gronden mogen hierbij geen rol spelen. Deze man Ajax nog 1.5 jaar vorm laten geven betekent sowieso een sportief faillissement met alle gevolgen van dien...

Mijn hoop is gevestigd op de ledenraad, die moet het balletje laten rollen. Exit voor Coronel, VD Boog en Jol...
Laatst gewijzigd door Starring op za dec 04, 2010 9:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Bert » za dec 04, 2010 9:47 pm

Het heeft weinig zin om Frank de Boer voor de groep te zetten zodat die er ook achter kan komen dat de selectie niet al te best is. En als je pech hebt kom je er dan ook nog achter dat Frank de Boer ook niet al te best is. Helemaal als je voor je deze hele grap überhaupt kunt uithalen eerst Jol moet afkopen.

Sowieso dient er natuurlijk eerst afgewacht te worden wat er in de ledenraad gaat gebeuren en of dat invloed heeft op de invulling van de RvC (en daarmee het te voeren beleid en daarmee de directie die dat beleid moet uitvoeren).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Alexander » za dec 04, 2010 9:50 pm

Haha, was 1 van de misschien 20.000 bezoekers in het stadion en wat we voorgeschoteld hebben gekregen was echt een schande. Wat doen de Zeeuw, Enoh en die Hamdaoui in Ajax 1? Het was echt zo schandalig slecht. Maar wat wil je ook als de trainer zonder middenveld aan een wedstrijd gaat beginnen?

Ik ga dinsdag naar Milaan, maar zit sterk te twijfelen of ik wel de wedstrijd ga bezoeken. Heb geen zin meer in dit stel ellendige mensen, en al helemaal niet in die dikke Haagse rat en het zootje wat wij als bestuur en directie hebben.\

IK WIL AJAX TERUG!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Rooie » za dec 04, 2010 9:58 pm

Haha, die column van vd Boog van voor de wedstrijd....
Beste Ajacieden,

Afgelopen weekend hebben wij goede zaken gedaan. Bijna alle concurrenten lieten punten liggen, waardoor de top weer dichter naar elkaar toegekropen is. Ondanks de lage klassering van VVV-Venlo was het niet gemakkelijk in De Koel. Ik ben blij dat wij de wedstrijd winnend hebben afgesloten.

Iedereen is het erover eens dat november sportief gezien geen goede maand was voor Ajax. Het was mede daardoor erg onrustig rondom de club. Ik heb zelf bewust een paar keer gezegd dat het géén crisis was, al deed de buitenwereld soms anders vermoeden. Nu de stofwolken grotendeels zijn opgetrokken, loont het om rustig naar de feiten te kijken.

We maken een goede kans om te overwinteren in Europa. We waren nog niet zo lang geleden allemaal in euforische stemming omdat we ten koste van PAOK en Dinamo Kiev de UEFA Champions League haalden. Bij de loting van de poulefase was iedereen zich ervan bewust dat we ons moesten richten op plaats 3. AC Milan en Real Madrid zijn in de huidige voetbaleconomie te groot en dus normaal gesproken te sterk.

We zitten bij de laatste 16 van het nationale bekertoernooi. Vlak voor Kerst spelen we thuis tegen AZ en hopen we de laatste 8 te bereiken. En de stand op de ranglijst van de Eredivisie vorig jaar na 16 speelronden? De top 4 bestond respectievelijk uit FC Twente (44 punten), PSV (42), Ajax (35) en Feyenoord (31). Kortom, waar we momenteel 3 punten achter staan op FC Twente en PSV, ging het toen om 9 en 7 punten die we in moesten lopen.

Enkele weken terug zag het er veel minder florissant uit. Vorig jaar hadden wij aan het eind van de rit maar liefst 85 punten. Als ik kijk naar het huidige verloop van de Eredivisie dan zou dat puntenaantal zeker goed genoeg zijn om het 30ste landskampioenschap uit de historie bij te mogen schrijven. Het verschil is nu veel kleiner en het sterkt me te weten dat wij vorig jaar in de tweede seizoenshelft pas echt goed op stoom kwamen.

Het is natuurlijk erg jammer dat we onze aanvoerder Luis Suarez voorlopig kwijt zijn. Hij heeft sinds zijn komst naar Ajax in 2007 zijn waarde voor het team heel vaak bewezen. Als ik om me heen kijk zie ik dat ook FC Twente en PSV belangrijke spelers zullen moeten missen. De Eindhovenaren zijn na de winterstop Ibrahim Afellay kwijt. De Tukkers zullen de geblesseerde Bryan Ruiz een tijdje moeten missen. Het wordt interessant om te zien hoe de drie clubs met deze situatie om gaan.

Vorig seizoen eindigde de thuiswedstrijd tegen NEC in een 3-0-overwinning. Dat was eveneens begin december. Alhoewel morgen pas het Sinterklaasfeest is, zou ik het heerlijk vinden om vanavond alvast een presentje te krijgen, in de vorm van 3 punten. Ik denk dat dit voor alle supporters geldt. Na het eindsignaal is het afwachten hoe de andere clubs het hebben gedaan.

Voor ik afsluit en iedereen een fijne wedstrijd wens, blik ik graag nog even kort vooruit naar aankomende dinsdag. Vanavond is namelijk de generale repetitie voor het UEFA Champions Leagueduel tegen AC Milan. Onze gastheren zijn verzekerd van de 2de plaats in poule G. Samen met AJ Auxerre strijden wij om de 3de plaats, die na de winterstop recht geeft op deelname aan de Europa League. Het is belangrijk dat Ajax straks met een goed gevoel richting Italië afreist. Dus moedig het team weer met veel passie aan, dan is het aan de spelers om de rest te doen.

Heel veel plezier en een fijne wedstrijd!

Rik van den Boog Algemeen directeur

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Rooie » za dec 04, 2010 10:03 pm

AD
Jol: Het was heel onwennig
AMSTERDAM - In navolging van FC Utrecht en ADO Den Haag speelde zaterdag ook NEC een groot deel van de wedstrijd in de Arena beter voetbal dan Ajax. ,,Ze waren zeker in het eerste half uur beter'', erkende trainer Martin Jol. ,,Hoe dat komt? Omdat ze spelers hebben die wij ook kunnen gebruiken. Net zoals ADO Den Haag. Die hebben Wesley Verhoek op de vleugel lopen.''


,,We speelden met een nieuwe voorhoede. Dat kon je in de eerste helft goed zien. Het was heel onwennig, maar dat is misschien ook wel logisch voor spelers die niet vaak met elkaar hebben samen gespeeld. Hoe het nu verder moet? We kunnen op deze manier doorgaan en de spelers aan elkaar laten wennen. We kunnen ook weer voor een systeem met twee spitsen kiezen. Maar ook dan heb ik geen spelers die de spits vanaf de zijkant goed in stelling brengen. Of we naar de winterstop snakken. Nou nee, want ook dan krijg ik geen paar miljoen om uit te geven.''
:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door thaumaturgy » za dec 04, 2010 10:05 pm

Telegraaf:
Jol mist nog steeds miljoenen
Van onze Telesportredctie
Amsterdam - "Of we naar de winterstop snakken", zei Ajax-trainer Martin Jol na het 1-1-gelijk spel van zijn ploeg tegen NEC. "Nou nee, want ook dan krijg ik geen paar miljoen om uit te geven.”

Ajax-trainer Martin Jol
Jol liet eerder weten dat hij graag een zak met tien miljoen euro zou krijgen, om een aantal vleugelspelers aan te schaffen. Daar ontbreekt het volgens de trainer aan bij de Amsterdammers.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door jabu » za dec 04, 2010 10:07 pm

Want Utrecht, ADO en NEC hebben ook miljoenen mogen investeren :excited.gif: Wat een triest figuur. Totaal afgedaan.

Plaats reactie