Ajax - FC Twente 15-05-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie wordt kampioen

Ajax
42
81%
FC Twente
10
19%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Jeroen126 » ma mei 16, 2011 11:26 am

Thom schreef:Ik wil trouwens de hele wedstreijd nog eens in zijn geheel zien, weet iemand waar dat kan (inclusief de opkomst der Godenzonen met Bloed Zweet en Tranen!)?
Over twintig minuten op EL :biggthumpup.gif:

Ik krijg zo meteen ook bezoek. Met mijn bloedgabber de wedstrijd nog eens na kijken. Maar deze keer zingen we niet, want we hebben geen stem meer over. En we drinken thee. Met honing :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 16, 2011 11:26 am

Om weer even kippenvel te krijgen :ajaxscarf.gif:

http://www.ajaxlife.nl/nieuws/slideshow/detail/351
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Thijs » ma mei 16, 2011 11:26 am

Wat een dag jongens, wat een dag. Ik kan het gewoon nog niet bevatten.

Ik weet ook niet waar ik moet beginnen, ik ben helemaal gesloopt. Al rijdt er nu een tank over m'n gezicht heen, het maakt me niet meer uit. (Zo ziet m'n gezicht er overigens sowieso uit)

Zondagochtend om 7u opgestaan, ik kon het niet meer aan. Zat youtubefilmpjes te kijken van Ajax-Fiorentina en de tranen sprongen me in de ogen bij de gedachte aan de titel. Ik werd he-le-maal gek, al die kutjaren gehad, dat ik al die zondagmiddagen in die tyfustadions zat met al die blije provincialen, nadat we weer werden vernederd...het zou VANDAAG goed gemaakt moeten worden.

Ik huil eigenlijk nooit, bij zeer hoge uitzondering Ajax-gerelateerd, maar ik stond de hele dag op het punt van janken. De spanning was echt ondraaglijk.

Om 09.30 uur in de ArenA, gelukkig zorgde de drukte ervoor dat ik daar 100% op geconcentreerd moest zijn en niet teveel aan de wedstrijd kon denken. Je merkte aan iedereen, spelers, staf, medewerkers...iedereen stond onder hoogspanning. Bij de mediabalie topdrukte, ging er verdomme ook nog een camera minutenlang vol op m'n snufferd staan. Ik was al fucking nerveus maar dat maakte het er niet beter op, haha...

Toen de wedstrijd, ongelofelijk surrealistisch. Zo lang naar uitgekeken, ik zat op m'n stoeltje en dacht: dit is het dan. Jaren over gedroomd, nu is het echt..de mist, de chaos op tribunes. Verdomme, wat een ongelofelijk mooie club. Na de 1-0 ging ik uit m'n dak, maar de spanning nam alleen maar toe. Eerlijk gezegd had ik ondanks het weken roepen van WEDOENHETTTTTTTT er namelijk weinig vertrouwen in. Zelfbescherming, weet ik veel. Ik durfde gewoon niet te hopen. Na de 2-0 dacht ik: dit gaan we niet meer uit han....FUCKKKKKKKKK DIT MEEN JE NIET!

Ik zag alles in elkaar vallen na de 2-1, tranen (weer) in m'n ogen, Twente zette aan...ik zat soms echt met het hoofd tussen m'n benen en de vingers in m'n oren, haha...piepend van 'neeneeneeneeneenee'. Het klokje tikte verder, het voelde als de hel, en toen...de allergrootste ontlading uit m'n leven. De 3-1 van Siem HELDDDD de Jong. Het is 'not done' om te juichen op de perstribune maar ik moest het laten gaan, ik ging he-le-maal los. Janken, ik zakte terug op m'n stoeltje en alles vloog voorbij. De laatste tien minuten heb ik zeer waterig gekeken, (nu alweer waterige oogjes trouwens, nu ik dit typ), al die springende mensen, de bevende tribune...Godverdomme man, wat een kutjaren hebben we gehad. Eindelijk komt alles goed.

Na het laatste fluitsignaal moest ik natuurlijk nog 'werken', dus ik moest m'n koppie er even bijhouden. Schijn nog op tv te zijn geweest toen Preud'homme me een handje gaf en feliciteerde met de titel. Maar eigenlijk was ik er gewoon niet bij met m'n hoofd, ik stond in de mixed zone met wat Denen te praten die graag Boilesen wilden spreken toen ik door Miel Brinkhuis het veld op werd geroepen en hij tegen me zei: 'kijken, en genieten'.

Pff, en dat deed ik. Volle tribunes, die schaal, alles. Daarna liep ik maar wat doelloos rond, ik had hier en daar wat media op m'n wedstrijdformulier geschreven maar uiteindelijk laat je dat ook maar los omdat die spelers na een tijd toch maar gewoon random richting de media moeten worden gestuurd. In de kleedkamer een groot feest, Frank de Boer werd de douche in gegooid en je moest alle champagne ontwijken om niet nat te worden. Om 17.00uur met de bus met stewards mee richting Museumplein, onder politiebegeleiding. Daar moest ik zorgen dat AT5, AjaxTV en de NOS op het podium konden komen en verslag konden doen van de huldiging. Tsja, in principe is dat zo gepiept en daarna stond ik eigenlijk de hele tijd op het podium om te genieten. Dan besef je ook hoe bevoorrecht je bent dat je eigenlijk op die plek mag staan. Wat een mensenmassa, ongelofelijk. Snel even een hapje eten en wat drinken (dat vergeet je echt te doen anders) en toen de spelers kwamen was het gevoel wat ik had onbeschrijfelijk.

Rook, bengaals vuurwerk, overal rode puntjes in de mist, vlaggen en een oorverdovend gejuich. Fuckkkk wat was dat mooi. Als ik op m'n 80e op m'n sterfbed lig gaat dat beeld voorbij komen. Het was alleen maar genieten, zelfs de burgemeester feliciteerde me! (En ik hem)
Op een gegeven moment was het te druk op het museumplein, er kropen allemaal gasten ónder het podium door en de ME moest even een linie opstellen. Nouja, uurtje was sowieso voorbij.

Toen met de bus weer richting de ArenA om even om te kleden. Zelfs de bustocht was eigenlijk al geweldig, eerst de spelersbus en daarna twee bussen met stewards (waarin ik zat) en vrouwen/kinderen van de spelers/staf. Onbeschrijfelijk, juichende/huilende mensen op de route, automobilisten die hun auto midden op de weg parkeerden en schreeuwend richting de bussen renden....de stad was helemaal gek geworden. Fietsers gooiden hun fiets midden op de trambaan neer om maar zo snel mogelijk richting de bus te rennen en de spelers toe te juichen, haha...stonden die ME-busjes daar, ze konden er niet langs.

Eenmaal in de Arena even omkleden en met de bus richting Panama, waar het kampioensfeest was. Ontzettend gaaf, alle Ajax-medewerkers waren er en dan is het zo fijn om iedereen te feliciteren en in de armen te vallen. Iedereen, van supporterszaken tot de merchandise-afdeling...iedereen was zo ontzettend blij. En best een aardige line-up aan artiesten hoor, sta je dan op een paar meter van Rene Froger die samen met Frank de Boer en een hoop spelers op het podium staan... en eindelijk dat biertje in je hand. En gewoon heel cool om tussen Oleguer en Siem aan de bar te staan en elkaar aan te kijken met zo'n blik van 'verdomme....wat mooi'.

Nou daarna wordt het een beetje vaag, iedereen werd aardig teut en na een tijd stond iedereen alleen maar 'oeh ah' en 'wij zijn ajax wij zijn de beste' te blèren. Haha, geweldig. Om 01.30 uur nog met een paar collega's naar de boot gegaan waar de selectie ook op was, zo'n ongelofelijk chique party-hardy boot. Ben er geloof ik wel een paar uur geweest, maar heb niet meer helemaal helder wat ik daar precies uitgespookt heb. Weet nog wel dat er een nogal afgelegen verdieping was met echt 40 vierkante meter aan matrassen en tientallen kussens. Ik heb nog beelden voor me dat ik met een stel idioten (collega's, onbekende vrouwen) een gigantisch kussengevecht heb gehouden, hahaha...

Om 3u viel ik echt bijna om, toen ben ik vanaf de kade (de boot was al aangemeerd toen we aankwamen) het Centraal Station gaan zoeken. Nouja, blijkbaar is het gelukt, hehe, ik zit immers nu thuis. De trein van 4.17uur gepakt, samen met andere Ajacieden die de stad uit kwamen strompelen.

Vanochtend werd ik wakker met een gelukzalig gevoel. Dat het in precies de 100e wedstrijd dat ik voor Ajax werk allemaal is samengekomen maakt het verhaal helemaal af. Het was zo ongelofelijk mooi deze dag, dit neemt niemand me ooit nog af. Kan het nog steeds nauwelijks geloven...Zo even naar de stad om alle kranten te kopen en straks nog even naar de Arena om m'n spullen op te halen.

Mooi, mooi. Nogmaals: iedereen hier gefeliciteerd met onze mooie club! Al die klotetopics over die kutwedstrijden, haha...ik moet weer even denken aan november ofzo, toen ik echt huilend na die 2-0 van AZ zat te typen hoe verschrikkelijk ik me voelde. Pfff, wat hebben we er lang op moeten wachten met z'n allen. En wat een club.. Te gek. Geniet nog lekker na, iedereen! Het is jullie/ons gegund! :ajaxscarf.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 16, 2011 11:28 am

Mooi verhaal Thijs! :biggthumpup.gif:


Ajaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Leon » ma mei 16, 2011 11:35 am

Mooi verhaal Thijs! :biggthumpup.gif:

Ik moest nog even aan je denken op het museumplein, terwijl wij tussen een behoorlijk aantal malloten doorliepen, dat jij waarschijnlijk op het podium stond. Ontzettend jaloersmakend!
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Thijs » ma mei 16, 2011 11:41 am

leon schreef:Mooi verhaal Thijs! :biggthumpup.gif:

Ik moest nog even aan je denken op het museumplein, terwijl wij tussen een behoorlijk aantal malloten doorliepen, dat jij waarschijnlijk op het podium stond. Ontzettend jaloersmakend!
Nou haha, het mooie was dat ik in de briefing had doorgekregen dat ik 'maar even bij het cameraplatform moest gaan kijken of alles daar goed ging'. (Die stellage op 100 meter van het podium( Dus ik denk, ik loop er even heen. Zo'n steward nog 'je moet wel tussen het publiek he'.
Ik: jajaja, weet ik.

Nou, liep ik daar in m'n Ajax-pak. :smallgrin.gif: Alsof ik een broodkruimeltje was in een kippenhok, allemaal idioten die aan me gingen hangen en schreeuwen. Ik ben na 40 meter maar weer omgedraaid, was geen doorkomen aan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Thijs » ma mei 16, 2011 11:45 am

Afbeelding

Ongelofelijk. Dit had ik nooit durven dromen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Thom » ma mei 16, 2011 11:50 am

Jeroennaarbeneden schreef:
Thom schreef:Ik wil trouwens de hele wedstreijd nog eens in zijn geheel zien, weet iemand waar dat kan (inclusief de opkomst der Godenzonen met Bloed Zweet en Tranen!)?
Over twintig minuten op EL :biggthumpup.gif:

Ik krijg zo meteen ook bezoek. Met mijn bloedgabber de wedstrijd nog eens na kijken. Maar deze keer zingen we niet, want we hebben geen stem meer over. En we drinken thee. Met honing :smallgrin.gif:
Kan je 'm alleen zien via eredivisie live??
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door goodfella » ma mei 16, 2011 11:57 am

Kacheltje lam gisteren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door joey » ma mei 16, 2011 11:59 am

Een paar glaasjes champagne, meer niet. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door goodfella » ma mei 16, 2011 12:03 pm

joey schreef:Een paar glaasjes champagne, meer niet. :neutral.gif:
Ik was gewoon bezopen. We begonnen de dag met 20 man, maar op een gegeven moment ging iedereen zijn eigen weg. Heb ook nog een half uur alleen gelopen totdat ik toevallig weer bekenden tegenkwam. Uurtje of 10 's avonds afgetaaid. We konden niet meer. Een aantal hebben volgens mij vanochtend de eerste trein richting Zwolle weer genomen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door joey » ma mei 16, 2011 12:08 pm

Ik kan dat niet, dan ga ik kotsen. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Kowalczyk » ma mei 16, 2011 12:13 pm

Ook op déze maandag is er een Balgevoel-column op NU Sport. Hij gaat natuurlijk over gisteren, maar vooral over 'ons', Ajacieden. Hij heet "Wij, kampioenen" en je leest 'm HIER.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door martijn401 » ma mei 16, 2011 12:16 pm

Prachtige stukjes Thijs en Ko :biggthumpup.gif: tranen in m'n ogen..

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Alexander » ma mei 16, 2011 12:17 pm

Wat een dag, wat een dag! Genoten, het was fantastisch. Ben in mijn hele leven nog nooit bij zo een sfeervolle wedstrijd geweest, grandioos. En laten we dan meteen nog meer zeggen dat er geen sfeer in het stadion kan zijn, want dit heb ik nog nooit ergens in de wereld gezien.

Daarna Museumplein. Was prima, wel heel druk en vond het erg jammer dat het onmogelijk was om ergens een biertje te halen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Duke » ma mei 16, 2011 12:18 pm

Mooi verhaal, Thijs. :biggthumpup.gif:

Ik meende je al te zien toen je Preud'Homme een hand gaf.

http://www.youtube.com/watch?v=xn-C9X-p ... r_embedded
Rene Froger met koor in de Panama
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door D_skilled » ma mei 16, 2011 12:41 pm

Ik kwam dit bericht elders tegen.
'Ruiz mist huldiging Twente'
Van een onzer verslaggevers

Bryan Ruiz heeft het warme onthaal door de Twente supporters in Enschede gemist. Hij zat niet in de chinook en mistte daardoor ook de bustocht door Enschede. Aanvankelijk wist niemand bij Twente waar Ruiz zich bevond. Het verlossende telefoontje kwam uit Amsterdam. Bij het wassen van de wedstrijdkleding werd de nummer 10 van Twente gevonden in de achterzak van de 19-jarige linksback Nicolai Boilesen. Ruiz is huilend door een Ajax-medewerker naar Enschede gebracht en werd daar rond 2 uur 's nachts herenigd met zijn teamgenoten.
:drecul.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Duke » ma mei 16, 2011 12:45 pm

:smallgrin.gif:

Er was toch geen mist gisteren? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Jesse » ma mei 16, 2011 12:46 pm

:biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Thijs » ma mei 16, 2011 12:52 pm

goodfella schreef:Een aantal hebben volgens mij vanochtend de eerste trein richting Zwolle weer genomen.
Ik kwam om 4uur twee gasten tegen die naar Oss moesten. Zullen vast nog steeds ergens in een greppel liggen. :biggrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Ride » ma mei 16, 2011 12:53 pm

Thijs... brok in mijn keel man :headbang.gif: :headbang.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Jesse » ma mei 16, 2011 12:58 pm

Ja, allebei prachtige verhalen! :smile-ajax.gif:

Nog meer mensen die hun verhaal van gister willen delen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door El Clavo » ma mei 16, 2011 1:16 pm

Dit kampioenschap voelt gewoon zo anders dan die in de jaren 90 en van 2002 en 2004. Toen waren het 'moetjes', nu was er al 7 jaar een intens verlangen. Ik was weer oprecht ontzettend blij ipv 'mooi, dat is nummer zoveel'.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Thijs » ma mei 16, 2011 1:39 pm

What the fuck, m'n fiets is weg. Ik herinner me nu pas dat ik vanaf het station naar huis ben gelopen vannacht.

Kutzooi, hopen dat 'ie nog op het station staat..haha
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Arthur » ma mei 16, 2011 1:39 pm

Ik weet zelfs nog dat ik in 2004 enigszins ontevreden was ook al waren we kampioen geworden. Het voetbal was erg saai en ik begon al op Koeman uitgekeken te raken.
Ik kan het me niet meer herinneren, maar waarschijnlijk was het voetbal toen toch echt een stuk beter dan dit seizoen.

Plaats reactie