Champions League 2011-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Lionel » zo aug 21, 2011 10:40 pm

Echt, een Ruiz voor Sulejmani had zoveel gescheeld he. Dat geld had je terug verdiend omdat Twente dan helemaal kansloos zou zijn om de CL te halen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Zuidema » zo aug 21, 2011 10:51 pm

Ruiz of iemand van zijn kaliber zou op puur individuele klasse wel een kwaliteitsimpuls zijn, maar ook hij komt in dit Ajax nooit optimaal tot zijn recht omdat het middenveld voor geen ene sodemieter goed functioneert. Bij Twente lukt dat wel naar behoren, omdat er vrij veel beweging om hem heen is en een aantal spelers het vuile werk willen opknappen. Wat mij betreft geldt eigenlijk hetzelfde voor Janssen. Afgezien van dat hij bij Ajax sowieso op een compleet verkeerde plek staat (waarmee eerder zijn beperkingen benadrukt worden) heeft Ajax volgens mij ook niet het teamwork om hem heen die maken dat hij zijn kwaliteiten ten volle kan benutten. De wisselwerking tussen de creatievelingen en de harde werkers klopt niet of is erg matig bij Ajax.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo aug 21, 2011 11:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Lionel » zo aug 21, 2011 11:09 pm

Helemaal mee eens hoor. Maar aan Miralem hebben we echt vrij weinig. En als we het moeten hebben van Derk.... Leuke speler hoor. Af en toe een heerlijke actie vol kracht, power, souplesse, techniek... Maar dat doet hij ook maar 2 of 3x per wedstrijd. Veel te weinig.

Een Ruiz zou fantastisch zijn. En ik weet ook zeker dat hij wel interesse heeft. Een jaar Ajax en hij speelt volgend jaar bij een betere club dan een Fulham...
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Demosthenes » ma aug 22, 2011 6:25 am

Als dit Ajax straks toch nog de derde plek pakt en dus kan overwinteren in de EL, steekt deze jongen een dikke sigaar op. Dan heeft Ajax het maximale eruit gehaald. Ik had het heel graag anders gezien, maar meer zit er volgens mij niet in.
Roken doe ik niet, maar ooit lootten we in een poule met FC Thun, Sparta Praag, wie weet is zoiets weer mogelijk. De CL is leuk voor het geld, maar Ajax heeft er, vrees ik, weinig te zoeken (zoals meer clubs niet op dat niveau thuishoren)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door mattie » ma aug 22, 2011 9:11 am

Zuidema schreef:Ruiz of iemand van zijn kaliber zou op puur individuele klasse wel een kwaliteitsimpuls zijn, maar ook hij komt in dit Ajax nooit optimaal tot zijn recht omdat het middenveld voor geen ene sodemieter goed functioneert. Bij Twente lukt dat wel naar behoren, omdat er vrij veel beweging om hem heen is en een aantal spelers het vuile werk willen opknappen. Wat mij betreft geldt eigenlijk hetzelfde voor Janssen. Afgezien van dat hij bij Ajax sowieso op een compleet verkeerde plek staat (waarmee eerder zijn beperkingen benadrukt worden) heeft Ajax volgens mij ook niet het teamwork om hem heen die maken dat hij zijn kwaliteiten ten volle kan benutten. De wisselwerking tussen de creatievelingen en de harde werkers klopt niet of is erg matig bij Ajax.
Middenveld Twente Janssen-de Jong- brama
Middenveld Ajax Janssen-de Jong- Eriksen..

Bij Twente knapt Brama het vuile werk op en zit er veel beweging en diepgang bij de rest
Bij Ajax moet Janssen het vuile werk opknappen.. Kan ie niet - Eriksen wil alleen maar de bal in de voeten hebben en de bal brengen-- De Jong moet voor de diepgang zorgen.. wat ie dus niet kan.
Zie het verschil
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door El Clavo » ma aug 22, 2011 9:26 am

De Jong er uit voor Anita en klaar ben je. En Boilesen voor Blind uiteraard.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Michael_B » di aug 23, 2011 3:12 pm

Ajaxlife twittert dat er tot nu toe 11.000 PP's verkocht zijn voor de CL. Valt mij persoonlijk tegen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Thijs » di aug 23, 2011 3:18 pm

Vanavond en morgen de beslissing in de play-offs. Met de volgende wedstrijden:

APOEL FC - Wisla Krakau. Wisla won in Polen met 1-0. Gaat het de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde lukken om de groepsfase te bereiken?
Racing Genk - Maccabi Haifa. De Belgen verloren in Israel met 2-1. Krijgen we een Belgische club in de poulefase of wordt het een succes voor de Joooduuhhhhh?
Malmo FF - Dinamo Zagreb. Zagreb won in Kroatie met 4-1, dus Zweden zal niet vertegenwoordigd worden in het kampioenenbal! Als wij Dinamo maar niet loten, ben wel klaar met die gasten.
Villarreal - Odense BK. De Denen wonnen thuis met 1-0. Villarreal moet dus uit een ander vaatje tappen om dit goed te maken, met hopelijk enkele aanvallen uit het boekje. Over welk vaatje en welk boekje dit nu precies gaat is onduidelijk.
FC Zurich - Bayern Munchen. Der Rekordmeister won in Beieren met 2-0, we kunnen er dus vanuit gaan dat de Zwitsers hun Waterloo gaan vinden.

Morgen:
Benfica - FC Twente. Uitschakeling van Twente betekent kassa voor Ajax: 3,1 miljoen erbij op de rekening. Uitschakeling van Benfica betekent een verhoogde kans op pot 2. Uitslag in Enschede was 2-2.
Viktor Pilzen - FC Kopenhagen. De Tsjechen wonnen in Denemarken met 1-3, maar Kopenhagen schijnt vrij bits te zijn in voorronde-CL-uitwedstrijden. De kans is groot dat enkele CL-deelnemers dit jaar echter kunnen Pilsen in Pilzen.
Sturm Graz - BATE Borisov. Twee briljantjes, soms is het jammer dat je ze niet allebei kunt toelaten. Zo ook in dit geval. In Wit-Rusland werd het 1-1, maar zal het stormen in Graz?
Udinese - Arsenal. De Gunners wonnen in Londen met 1-0, maar gaan de Italianen in Udine als kanonnenvoer dienen? Laten we het niet hopen!
Roebin Kazan - Olympiqe Lyon. De Fransen wonnen in Lyon met 3-1, maar wie weet tovert Kazan een verrassing voor ons uit de hoge hoed. 2-0 moet voldoende zijn om die nare stokbroodvreters naar huis te sturen.

De loting is donderdagavond om 17.45 uur. Ik verwacht jullie hier dan allemaal terug, met een wijntje en blokje kaas.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door peter » di aug 23, 2011 3:23 pm

Udinese gaat winnen. Weet ik zeker.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 23, 2011 3:30 pm

Thijs schreef:Vanavond en morgen de beslissing in de play-offs. Met de volgende wedstrijden:

APOEL FC - Wisla Krakau. Wisla won in Polen met 1-0. Gaat het de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde lukken om de groepsfase te bereiken?
Racing Genk - Maccabi Haifa. De Belgen verloren in Israel met 2-1. Krijgen we een Belgische club in de poulefase of wordt het een succes voor de Joooduuhhhhh?
Malmo FF - Dinamo Zagreb. Zagreb won in Kroatie met 4-1, dus Zweden zal niet vertegenwoordigd worden in het kampioenenbal! Als wij Dinamo maar niet loten, ben wel klaar met die gasten.
Villarreal - Odense BK. De Denen wonnen thuis met 1-0. Villarreal moet dus uit een ander vaatje tappen om dit goed te maken, met hopelijk enkele aanvallen uit het boekje. Over welk vaatje en welk boekje dit nu precies gaat is onduidelijk.
FC Zurich - Bayern Munchen. Der Rekordmeister won in Beieren met 2-0, we kunnen er dus vanuit gaan dat de Zwitsers hun Waterloo gaan vinden.

Morgen:
Benfica - FC Twente. Uitschakeling van Twente betekent kassa voor Ajax: 3,1 miljoen erbij op de rekening. Uitschakeling van Benfica betekent een verhoogde kans op pot 2. Uitslag in Enschede was 2-2.
Viktor Pilzen - FC Kopenhagen. De Tsjechen wonnen in Denemarken met 1-3, maar Kopenhagen schijnt vrij bits te zijn in voorronde-CL-uitwedstrijden. De kans is groot dat enkele CL-deelnemers dit jaar echter kunnen Pilsen in Pilzen.
Sturm Graz - BATE Borisov. Twee briljantjes, soms is het jammer dat je ze niet allebei kunt toelaten. Zo ook in dit geval. In Wit-Rusland werd het 1-1, maar zal het stormen in Graz?
Udinese - Arsenal. De Gunners wonnen in Londen met 1-0, maar gaan de Italianen in Udine als kanonnenvoer dienen? Laten we het niet hopen!
Roebin Kazan - Olympiqe Lyon. De Fransen wonnen in Lyon met 3-1, maar wie weet tovert Kazan een verrassing voor ons uit de hoge hoed. 2-0 moet voldoende zijn om die nare stokbroodvreters naar huis te sturen.

De loting is donderdagavond om 17.45 uur. Ik verwacht jullie hier dan allemaal terug, met een wijntje en blokje kaas.
Bier en chips ook goed?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Thijs » di aug 23, 2011 3:34 pm

Ja, wijn en kaas is misschien een beetje suf. Maar ik heb er zin in, hopelijk zit er een mooi tripje bij!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Michael_B » di aug 23, 2011 3:39 pm

Wijn en kaas...hmmm. :biggthumpup.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 23, 2011 3:42 pm

Ik ga ook voor minimaal één tripje! Afhankelijk van de loting en mijn agenda, misschien wel 2.

Overigens begreep ik uit de berichtgeving dat er 11.000 "blinde" p-p's zijn verkocht. Vind ik eerlijk gezegd niet eens zo heel veel; had verwacht dat er meer zouden worden verkocht.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door mattie » di aug 23, 2011 4:04 pm

Peter schreef:Udinese gaat winnen. Weet ik zeker.
Kan het de kop van Wenger dan gaan kosten?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Demosthenes » di aug 23, 2011 4:49 pm

Ik ga er vanuit dat Arsenal wint/zich plaatst (al komt het Ajax beter uit als Arsenal verliest, wat ik hoop) maar ik vrees wel dat Wenger het dan erg moeilijk krijgt, want Arsenal is dan ineens ook minder aantrekkelijk om naartoe te gaan (Blijkbaar niet zo sterk en geen CL)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 23, 2011 7:08 pm

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom velen hier denken dat we méér kans op de volgende ronde maken als we in pot 2 terecht komen. Man City, Leverkusen, Fenerbahce, Olympiakos... Dan winnen ook niet zomaar van, vrees ik. Voor onze overwinteringskansen is het voordeel van pot 2 vooral in de marge te vinden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door peter » di aug 23, 2011 9:12 pm

Tuurlijk maken we meer kans als we in pot 2 terecht komen. Alsof Leverkusen, Fenerbahce en Olympiakos onneembare hordes zijn, zeg. OK, je kan het treffen dat je Man City treft, maar Basel of BATE Borisov zijn ook mogelijkheden. Ik heb dat liever dan dat ik uit de smaken Lyon, CSKA of Donetsk mag kiezen.

Villarreal staat op 2-0 en staat er weer wat gunstiger voor. Morgen is D-Day.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door gaizka » di aug 23, 2011 9:44 pm

Thijs schreef:Vanavond en morgen de beslissing in de play-offs. Met de volgende wedstrijden:

APOEL FC - Wisla Krakau. Wisla won in Polen met 1-0. Gaat het de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde lukken om de groepsfase te bereiken?

De loting is donderdagavond om 17.45 uur. Ik verwacht jullie hier dan allemaal terug, met een wijntje en blokje kaas.
Wisla verliest met 3-1, laatste goal in de 87e minuut, balen voor Robert!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Rooie » di aug 23, 2011 9:45 pm

gaizka schreef:
Thijs schreef:Vanavond en morgen de beslissing in de play-offs. Met de volgende wedstrijden:

APOEL FC - Wisla Krakau. Wisla won in Polen met 1-0. Gaat het de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde lukken om de groepsfase te bereiken?

De loting is donderdagavond om 17.45 uur. Ik verwacht jullie hier dan allemaal terug, met een wijntje en blokje kaas.
Wisla verliest met 3-1, laatste goal in de 87e minuut, balen voor Robert!
Wel terecht, die Cyprioten balden heel aardig.

Rob uit Naaldwijk
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mei 06, 2011 2:36 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Rob uit Naaldwijk » di aug 23, 2011 10:52 pm

Morgen moet 't gebeuren, Bayern en Villareal door. Denk dat Udinese het goed kan gaan redden, maarja dan nóg 1tje.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Lionel » di aug 23, 2011 11:21 pm

Twente dan maar!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door El Clavo » wo aug 24, 2011 8:17 am

Als Lyon met 2-0 verliest liggen er toch ook uit?

Ik denk dat het pot 3 voor ons wordt. Twente gaat het nooit redden daar.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Thijs » wo aug 24, 2011 8:41 am

Pot 2 gaan we ook niet halen denk ik. Moet het wel meezitten allemaal.

Maar het is weer tijd voor de update!

De dikgedrukte teams zijn zeker van de poulefase, en als we ervan uitgaan dat de teams met de hoogste coëfficiënt zich ook plaatsen voor de groepsfase komt de indeling er als volgt uit te zien. (Met uitzondering van FC Kopenhagen, die gaan niet met 0-3 winnen in Plzen.)

Pot 1:
Manchester United
FC Barcelona
Chelsea
Bayern München

Arsenal
Real Madrid
FC Porto
Internazionale


Pot 2:
AC Milan
Olympique Lyon
Shakthar Donetsk
Valencia

Benfica
Villarreal
CSKA Moskou
Olympique Marseille


Pot 3:
Zenit St. Petersburg
Ajax
Bayer Leverkusen
Olympiakos Pireaus
Fenerbahçe
Manchester City
Lille
FC Basel


Pot 4:
BATE Borisov/Sturm Graz
Borussia Dortmund
Napoli
Dinamo Zagreb
APOEL Nicosia
RC Genk

Viktoria Plzen
FC Otelul Galati
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door gaizka » wo aug 24, 2011 8:47 am

Ik verwacht ook dat Ajax in pot 3 terecht komt, en dan mag je blij zijn met een 3e plaats in de poule. Goede/mooie loting zou zijn:

Uit groep 1: Porto (al zou Barcelona of Man utd. ook wel een keer mooi zijn!)
Uit groep 2: Valencia of Marseille
Uit groep 4: Genk of Dortmund

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Pride of Amsterdam » wo aug 24, 2011 9:29 am

Poule A:
• FC Barcelona
• AC Milan
• Ajax
• Borussia Dortmund

Mooie loting, 'gewoon' 2e. :smile-ajax.gif:
Op naar de vierde ster!

Plaats reactie