Ajax - FC Twente 24-09-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door joey » zo sep 25, 2011 10:22 pm

Onze verdedigers kunnen niet verdedigen, dat blijf ik zeggen. Wat maken ze veel fouten.
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Wouter » zo sep 25, 2011 11:18 pm

Daar lag het helemaal niet aan tegen Twente. Ajax had gewoon de kansen moeten benutten, maar dat gebeurde niet. Dat was het probleem.

Niet dat ik er echt mee zit overigens...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Toppie » ma sep 26, 2011 7:30 am

Wouter schreef:Daar lag het helemaal niet aan tegen Twente. Ajax had gewoon de kansen moeten benutten, maar dat gebeurde niet. Dat was het probleem.

IDD Woutertje , kan je trouwens op maandagochtend nog ziek zijn van zo'n lijnrechter dwaling :blush.gif:


Helemaal als je dit leest , voorkeurs behandeling Twente kan m.i niet anders
'We gaan uit van integriteit van scheidsrechters en assistenten'
26 september 2011 Telegraaf.nl

Het ging dit weekend vooral over de fout van de grensrechter bij Ajax-FC Twente. Dat hij in Enschede geboren was zorgde voor extra discussie. "Dat Patrick dit heeft gemist, moet een blackout zijn. Hij moest op zijn tenen staan om over Dwight Tiendalli heen te kijken. Hij is helemaal naar de klote, die jongen," zo laat scheidsrechter Vink in De Telegraaf weten.
Ajax Netwerk
Vink merkte in de rust dat de arbitrage fout zat. "Jan Vertonghen vertelde me op zijn Belgisch dat het ‘binnenspel’ was. Ik heb hem gevraagd de 2-0 en 3-0 te scoren. Daar moet je als scheidsrechter een beetje geluk bij hebben, want dan had het moment veel minder discussie opgeleverd. Nu kost het Ajax twee punten. Maar ik moet zeggen dat de spelers en staf zich voorbeeldig hebben gedragen."
Ajax Netwerk
Scheidsrechtersbaas Dick van Egmond vindt niet dat hij dit had moeten voorkomen. "We handhaven het huidige aanstellingsbeleid. Ik zie geen enkele reden om dat te veranderen. ,Hij woont al twintig jaar in Friesland en heeft FC Twente in het verleden al tientallen keren toegewezen gekregen. Ik ga uit van de integriteit van onze scheidsrechters en assistenten."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door LucaS » ma sep 26, 2011 7:43 am

In Enschede geboren? Bizarre aanstelling dan.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Toppie » ma sep 26, 2011 7:47 am

LucaS schreef:In Enschede geboren? Bizarre aanstelling dan.
Nijhuis mag ook geen Twente fluiten , Lampekap mag wel vlaggen , van Egmond :excited.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 26, 2011 8:01 am

Wouter schreef:Daar lag het helemaal niet aan tegen Twente. Ajax had gewoon de kansen moeten benutten, maar dat gebeurde niet. Dat was het probleem.

Niet dat ik er echt mee zit overigens...
Daar ligt het mede aan. Als je voorhoede eens een slechte dag heeft, is het aan de verdedigers om in ieder geval de 0 te houden. We hebben deze competitie in 7 wedstrijden al 10 goals tegen! Mind you: Met dit tempo kom je dan aan het eind op tegen de 50 tegentreffers uit. Ik kan je een ding vertellen: daar worden we geen kampioen mee.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door zeux » ma sep 26, 2011 8:11 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Wouter schreef:Daar lag het helemaal niet aan tegen Twente. Ajax had gewoon de kansen moeten benutten, maar dat gebeurde niet. Dat was het probleem.

Niet dat ik er echt mee zit overigens...
Daar ligt het mede aan. Als je voorhoede eens een slechte dag heeft, is het aan de verdedigers om in ieder geval de 0 te houden. We hebben deze competitie in 7 wedstrijden al 10 goals tegen! Mind you: Met dit tempo kom je dan aan het eind op tegen de 50 tegentreffers uit. Ik kan je een ding vertellen: daar worden we geen kampioen mee.
En het is een weird contrast met voorgaande jaren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Valerius
Berichten: 170
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Valerius » ma sep 26, 2011 10:01 am

joey schreef:Onze verdedigers kunnen niet verdedigen, dat blijf ik zeggen. Wat maken ze veel fouten.
Behalve Alderweireld dan, die op dit moment echt met kop en schouders boven de rest uit steekt vind ik.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 26, 2011 11:01 am

Vertonghen speelde ook niet zo slecht hoor. Referentie wordt voornamelijk de kampioenswedstrijd tegen Twente aangehouden, maar dat is niet reëel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door wimpey » ma sep 26, 2011 3:11 pm

Jesse schreef:Dat je Ajax niet heel goed vind, oké. Maar waar die enorme potentie van Twente dan opeens vandaan komt begrijp ik ook niet. Zelfs in de tweede helft na de meesterzet van Co en Twente meer druk begon te zetten kwam het ongeveer tot twee kansen. En dat tegen een zwak spelend Ajax (in de tweede helft). In de eerste helft kwamen ze er al helemaal niet aan te pas. Vanwaar dat vertrouwen?
Ik deel je verbazing. 2e helft was aanvankelijk een kopie van de 1e. Kan me uit die fase kansen op 2-0 voor Sig en Siem herinneren.

Tot de wissel Enoh - Sulejmani had Ajax het prima onder controle, alleen die 2-0 viel niet. Pas nadat FdB zich ging aanpassen aan Twente (waarvoor geen enkele reden te bedenken was), was de geest uit de fles.

Toen liep iedereen ineens door elkaar. Dat zie je vaak bij ploegen die te defensief spelen: dan denkt speler A, laat maar lopen, we staan met genoeg man achterin, een ander vangt die tegenstander wel op.

Les is gewoon dat FdB fratsen met Eriksen op rechts en Enoh voor een aanvaller moet laten. En dat Vertonghen zich meer moet laten gelden in de opbouw. Wisgerhof had een assist, Douglas kreeg een vrije kopkans. Dergelijke impulsen mag je van de betere voetballer Vertonghen ook wel eens per wedstrijd verwachten, lijkt me. :excited.gif:

Verder is het jammer dat Ajax niet van Adriaanse won. Tenenkrommend, dat zichzelf op de borst slaan. Iedere wissel maakte ons aanvallend sterker, zei ie. Ja, door die wissels nóg defensiever gaan spelen was ook echt onmogelijk. Nare blaaskaak, die man.

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Fregge » ma sep 26, 2011 3:13 pm

wimpey schreef:Tot de wissel Enoh - Sulejmani had Ajax het prima onder controle, alleen die 2-0 viel niet. Pas nadat FdB zich ging aanpassen aan Twente (waarvoor geen enkele reden te bedenken was), was de geest uit de fles.
Ik snap de wissel van Sulejmani wel, alleen had ik Enoh er niet ingebracht, maar Ebecilio. Sulejmani komt net terug uit een blessure, en Frank wisselde hem, denk ik, uit voorzorg.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Lionel » ma sep 26, 2011 3:19 pm

wimpey schreef:
Jesse schreef:Dat je Ajax niet heel goed vind, oké. Maar waar die enorme potentie van Twente dan opeens vandaan komt begrijp ik ook niet. Zelfs in de tweede helft na de meesterzet van Co en Twente meer druk begon te zetten kwam het ongeveer tot twee kansen. En dat tegen een zwak spelend Ajax (in de tweede helft). In de eerste helft kwamen ze er al helemaal niet aan te pas. Vanwaar dat vertrouwen?
Ik deel je verbazing. 2e helft was aanvankelijk een kopie van de 1e. Kan me uit die fase kansen op 2-0 voor Sig en Siem herinneren.

Tot de wissel Enoh - Sulejmani had Ajax het prima onder controle, alleen die 2-0 viel niet. Pas nadat FdB zich ging aanpassen aan Twente (waarvoor geen enkele reden te bedenken was), was de geest uit de fles.

Toen liep iedereen ineens door elkaar. Dat zie je vaak bij ploegen die te defensief spelen: dan denkt speler A, laat maar lopen, we staan met genoeg man achterin, een ander vangt die tegenstander wel op.

Les is gewoon dat FdB fratsen met Eriksen op rechts en Enoh voor een aanvaller moet laten. En dat Vertonghen zich meer moet laten gelden in de opbouw. Wisgerhof had een assist, Douglas kreeg een vrije kopkans. Dergelijke impulsen mag je van de betere voetballer Vertonghen ook wel eens per wedstrijd verwachten, lijkt me. :excited.gif:

Verder is het jammer dat Ajax niet van Adriaanse won. Tenenkrommend, dat zichzelf op de borst slaan. Iedere wissel maakte ons aanvallend sterker, zei ie. Ja, door die wissels nóg defensiever gaan spelen was ook echt onmogelijk. Nare blaaskaak, die man.
Amen!

Ajax moet die spelers maar eens een spreekverbod opleggen. Wordt daar ook wel moe van.

Van der Wiel vond het nodig zichzelf als een merk te zien. En niet een C-merk helaas
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door wimpey » ma sep 26, 2011 3:32 pm

Rishi schreef: Amen!

Ajax moet die spelers maar eens een spreekverbod opleggen. Wordt daar ook wel moe van.

Van der Wiel vond het nodig zichzelf als een merk te zien. En niet een C-merk helaas
Vertonghen was tevreden over zijn prestatie tegen Twente. Dan snap ik de wereld echt even niet. Kan hij zich niet effe afvragen of hij méér voor het team kan doen vanuit zijn positie? :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door 999 » ma sep 26, 2011 3:37 pm

wimpey schreef:
Jesse schreef:Dat je Ajax niet heel goed vind, oké. Maar waar die enorme potentie van Twente dan opeens vandaan komt begrijp ik ook niet. Zelfs in de tweede helft na de meesterzet van Co en Twente meer druk begon te zetten kwam het ongeveer tot twee kansen. En dat tegen een zwak spelend Ajax (in de tweede helft). In de eerste helft kwamen ze er al helemaal niet aan te pas. Vanwaar dat vertrouwen?
Ik deel je verbazing. 2e helft was aanvankelijk een kopie van de 1e. Kan me uit die fase kansen op 2-0 voor Sig en Siem herinneren.

Tot de wissel Enoh - Sulejmani had Ajax het prima onder controle, alleen die 2-0 viel niet. Pas nadat FdB zich ging aanpassen aan Twente (waarvoor geen enkele reden te bedenken was), was de geest uit de fles.

Toen liep iedereen ineens door elkaar. Dat zie je vaak bij ploegen die te defensief spelen: dan denkt speler A, laat maar lopen, we staan met genoeg man achterin, een ander vangt die tegenstander wel op.

Les is gewoon dat FdB fratsen met Eriksen op rechts en Enoh voor een aanvaller moet laten. En dat Vertonghen zich meer moet laten gelden in de opbouw. Wisgerhof had een assist, Douglas kreeg een vrije kopkans. Dergelijke impulsen mag je van de betere voetballer Vertonghen ook wel eens per wedstrijd verwachten, lijkt me. :excited.gif:

Verder is het jammer dat Ajax niet van Adriaanse won. Tenenkrommend, dat zichzelf op de borst slaan. Iedere wissel maakte ons aanvallend sterker, zei ie. Ja, door die wissels nóg defensiever gaan spelen was ook echt onmogelijk. Nare blaaskaak, die man.

Landzaat liep weg van DRIE AJAX spelers na een vrije pas op Brama over 20 meter ( schat ik ) die ongedekt kon doordraaien en verder passen op Bayrami, en die mocht vervolgens op zijn gemak van v.d. Wiel de bal voor slingeren ..

Dus volgens jou gebeurt dat niet structureel bij onze spelers, dat als de tegenstander effe druk zet op onze spelers/achterhoede men steeds door de hoeven zakt en je denkt hoelang zal het duren voordat die tegen goal valt ?.Dat spelers hun man laten lopen of " vergeten " druk te zetten.Dat er altijd wel enkele zijn in een wedstrijd die niet thuis geven maar mede omdat de tegenstander nog minder is dat verbloemd wordt ?.

En is, als we dan zoveel opgelegde kansen hebben gekregen b.v. tegen VVV, Psv en Twente het niet treurig dat men er geen meer maakt. de winst naar je toe trekt ?.

Hebben we hier nu niet al tig keren over gehad Wimpey.Onder Jol, MVB en nu FdB.Waar is dat automatisme in de AJAX ploeg dat met patronen in ieder geval laat zien dat men een ploeg aan gort wil spelen ?.En wat zegt onze trainer .. we tikken ze moe en proberen dan toe te slaan, grinnik ..

Steeds maar dat net niet Wimpey, ook nog eens tegen ploegen die nu te pakken waren ...

Wanneer gaat het nu eens echt gebeuren ?.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Lionel » ma sep 26, 2011 3:59 pm

Komt toch echt door de jeugdopleiding.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door wimpey » ma sep 26, 2011 4:03 pm

999 schreef: Dus volgens jou gebeurt dat niet structureel bij onze spelers, dat als de tegenstander effe druk zet op onze spelers/achterhoede men steeds door de hoeven zakt en je denkt hoelang zal het duren voordat die tegen goal valt ?.Dat spelers hun man laten lopen of " vergeten " druk te zetten.Dat er altijd wel enkele zijn in een wedstrijd die niet thuis geven maar mede omdat de tegenstander nog minder is dat verbloemd wordt ?.
Het is idd een gegeven dat Ajax zich moeilijk onder druk uit speelt. Alleen was die druk er van de kant van Twente niet. Althans, niet tot het moment dat FdB een defensieve middenvelder voor een aanvaller bracht en zijn elftal door elkaar husselde.
En is, als we dan zoveel opgelegde kansen hebben gekregen b.v. tegen VVV, Psv en Twente het niet treurig dat men er geen meer maakt. de winst naar je toe trekt ?.
Nou, goals maakt Ajax zat. 15 keer op rij minimaal 2. Eigenlijk 16, alleen dacht die maf aan de zijlijn daar anders over. Duidelijk is dat Ajax het defensief niet op een rijtje heeft. En dus snap ik niet dat FdB bij 1-0 voor in een thuiswedstrijd onder controle defensief gaat wisselen. FdB is sowieso niet zo de wisselaar, al pakten zijn wissels bij psv voor de verandering eens positief uit. Maar denk aan VVV-uit, toen speelden we de laatste 20 minuten met 9 man, na FdB's wisseltrucs.
Hebben we hier nu niet al tig keren over gehad Wimpey.Onder Jol, MVB en nu FdB.Waar is dat automatisme in de AJAX ploeg dat met patronen in ieder geval laat zien dat men een ploeg aan gort wil spelen ?.En wat zegt onze trainer .. we tikken ze moe en proberen dan toe te slaan, grinnik ..
Tja, ik verval in herhaling: m.i. blijft m.n. Vertonghen dit seizoen in gebreke. Moet veel meer doen met de hem geboden ruimte en het middenveld ondersteunen. Zodat die jongens dáár van hun man los kunnen komen, doordat iemand van de tegenstander Vertonghen moet oppakken.

Wanneer die ruimte wordt gecreerd, heeft Ajax jongens als Eriksen en Janssen, die daar prima mee kunnen omgaan. En als trainer moet je daar ook ten allen tijde de nadruk op leggen. En dus niet Enoh voor Sulejmani brengen, Eriksen ergens op rechts pleuren en het initiatief uit handen geven. Daaraan zie je m.i. dat FdB nog een rookie is. Gewoon van eigen kracht uitgaan, i.p.v. de tegenstander uitnodigen.

Die lui speelden lang met 10 man achterin, pas door de wissel van FdB kregen ze het gevoel dat er wat te halen viel. Daar moet onze trainer van leren.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Jesse » ma sep 26, 2011 4:17 pm

wimpey schreef:Die lui speelden lang met 10 man achterin, pas door de wissel van FdB kregen ze het gevoel dat er wat te halen viel. Daar moet onze trainer van leren.
Volgens mij merkte Le T. het al op: wie gaat de Boer daar op wijzen? Anders moeten we hopen dat hij het zelf ook door heeft. Hetzelfde geldt natuurlijk voor het geval Vertonghen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door 999 » ma sep 26, 2011 4:25 pm

wimpey schreef:Het is idd een gegeven dat Ajax zich moeilijk onder druk uit speelt. Alleen was die druk er van de kant van Twente niet. Althans, niet tot het moment dat FdB een defensieve middenvelder voor een aanvaller bracht en zijn elftal door elkaar husselde.
Nee hoor, Twente begon +- in de 48 minuut al meer druk naar voren te zetten.Wisgerhof mocht toen al regelmatig opkomen zonder dat ie aangepakt werd.AJAX ging vanaf toen al flink meer achteruit lopen, de mogelijkheden aan de kant van AJAX ontstonden v.n. door snel de verkeerde pas van Twente diep te spelen.De meeste keren stond men bij die mogelijkheden er alleen voor.

Nou, goals maakt Ajax zat. 15 keer op rij minimaal 2. Eigenlijk 16, alleen dacht die maf aan de zijlijn daar anders over. Duidelijk is dat Ajax het defensief niet op een rijtje heeft. En dus snap ik niet dat FdB bij 1-0 voor in een thuiswedstrijd onder controle defensief gaat wisselen. FdB is sowieso niet zo de wisselaar, al pakten zijn wissels bij psv voor de verandering eens positief uit. Maar denk aan VVV-uit, toen speelden we de laatste 20 minuten met 9 man, na FdB's wisseltrucs.
Maar niet op het moment dat het vereist is.Niet genoeg tegen Psv ( waar je met veel geluk de gelijkmaker mocht maken ) niet tegen VVV, en tegen Twente waren er ( alweer ) veel mogelijkheden waaronder veel afstandsschoten.Ook dit hebben we nu al weer tg jaar.Onafgemaakte aanvallen, verkeerde keuzes op het moment dat het er op aan komt.
Tja, ik verval in herhaling: m.i. blijft m.n. Vertonghen dit seizoen in gebreke. Moet veel meer doen met de hem geboden ruimte en het middenveld ondersteunen. Zodat die jongens dáár van hun man los kunnen komen, doordat iemand van de tegenstander Vertonghen moet oppakken.

Wanneer die ruimte wordt gecreerd, heeft Ajax jongens als Eriksen en Janssen, die daar prima mee kunnen omgaan. En als trainer moet je daar ook ten allen tijde de nadruk op leggen. En dus niet Enoh voor Sulejmani brengen, Eriksen ergens op rechts pleuren en het initiatief uit handen geven. Daaraan zie je m.i. dat FdB nog een rookie is. Gewoon van eigen kracht uitgaan, i.p.v. de tegenstander uitnodigen.

Die lui speelden lang met 10 man achterin, pas door de wissel van FdB kregen ze het gevoel dat er wat te halen viel. Daar moet onze trainer van leren.
Gaan we door met het op 1 speler gooien ?.En Blind deed niet eens mee.Ook b.v. Ericsen kreeg met momenten genoeg vrijheid ( ook tegen Psv ) en kwam niet verder dan tikke terug, terwijl ie gewoon door kon draaien.De wissel was een foute, maar al voor die wissel drong Twente aan.

Mijn idee is dat het steeds hetzelfde liedje is.Op het moment dat de tegenstander kiest voor wat meer druk te gaan zetten, wat meer naar voren te gaan spelen is het uit met de pret wat AJAX betreft.Dan weten veel spelers niet meer wat ze aan het doen zijn, en HOPEN ( lijkt het wel ) erop dat AJAX in de omschakeling kan scoren.En zelfs dat is geen zekerheidje.Waarom was Boerigter niet dreigender met zijn snelheid toen Twente meer druk naar voren ging zetten.Waarom staat Janssen niet op of eist Ericsen zijn aandeel op.Juist dit zijn de wedstrijden om het te laten zien ...

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door wimpey » ma sep 26, 2011 8:05 pm

999 schreef: Nee hoor, Twente begon +- in de 48 minuut al meer druk naar voren te zetten.
Ze speelden direct na rust al wat verder vooruit, ja. Logisch, zo achteruit als in de 1e helft was totaal kansloos. Maar Ajax had het tot de wissel prima onder controle. De ploeg vergeet zichzelf met een 2e treffer te belonen voor behoorlijk veldspel.
Maar niet op het moment dat het vereist is.Niet genoeg tegen Psv ( waar je met veel geluk de gelijkmaker mocht maken ) niet tegen VVV, en tegen Twente waren er ( alweer ) veel mogelijkheden waaronder veel afstandsschoten.Ook dit hebben we nu al weer tg jaar.Onafgemaakte aanvallen, verkeerde keuzes op het moment dat het er op aan komt.
Nou, Ajax scoorde de 2-0, alleen telde ie niet. Ajax kreeg ook in de wedstrijden die jij noemt kans op meer. Eriksen en VDW hadden bijv. tegen zowel psv als Twente kunnen scoren. Boerrigter tegen zowel psv als VVV. Sig had prima kansen tegen VVV.
Gaan we door met het op 1 speler gooien ?.En Blind deed niet eens mee.
Blind kan niet beter. Vertonghen wel. Hij is aanvoerder, redelijk ervaren en wil naar eigen zeggen maar naar een select groepje van een club of 6. Op zo'n speler mag ik als fan dan toch wel kritisch zijn? Zijn spel valt me ronduit tegen, dit seizoen.
Ook b.v. Ericsen kreeg met momenten genoeg vrijheid ( ook tegen Psv ) en kwam niet verder dan tikke terug, terwijl ie gewoon door kon draaien.De wissel was een foute, maar al voor die wissel drong Twente aan.
2 keer mee eens. Dit 'dicht draaien' viel me van Eriksen tegen psv ook een paar keer op. Maar kijk eens hoe weinig ruimte die 3 op het middenveld hebben. Zeker tegen Twente, dat met 10 man tussen de 16 en de middenlijn hing. Dan moet er van achteruit veel meer komen dan een obligaat balletje breed. Daar ligt immers de ruimte en de gelegenheid om het spel snel te maken.
Mijn idee is dat het steeds hetzelfde liedje is.Op het moment dat de tegenstander kiest voor wat meer druk te gaan zetten, wat meer naar voren te gaan spelen is het uit met de pret wat AJAX betreft.Dan weten veel spelers niet meer wat ze aan het doen zijn, en HOPEN ( lijkt het wel ) erop dat AJAX in de omschakeling kan scoren.En zelfs dat is geen zekerheidje.Waarom was Boerigter niet dreigender met zijn snelheid toen Twente meer druk naar voren ging zetten.Waarom staat Janssen niet op of eist Ericsen zijn aandeel op.Juist dit zijn de wedstrijden om het te laten zien ...
Ook dat zie ik zo. Alleen ben ik van mening dat de pot kantelde door een defensieve wissel van FdB. Niet door kunde van Twente of door een meesterzet van blaaskaak Adriaanse. Met Enoh voor Sulejmani haalde FdB er snelheid en diepgang uit. En de veldbezetting was vanaf toen verkeerd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door peter » ma sep 26, 2011 8:37 pm

Hoop negativiteit hier en dat deel ik een keertje niet. Ajax speelde in de eerste helft een prima pot en met 2-0 is het gewoon gedaan. Ja, Ajax moet die wedstrijd doodmaken, maar dit puntenverlies schrijf ik echt volledig op het conto van de grensrechter. De meest loepzuivere goal van de afgelopen jaren was dit. Alles wat er in die tweede helft gebeurt is treurig qua niveau, maar met een normale grensrechter was het allemaal niet zo'n vaart gelopen.

Ik kan me ook nog steeds niet voorstellen dat de grensrechter dit niet zag. Dat kan namelijk echt niet. Snap ook niet dat Sulejmani (?) niet als een malle naar de grensrechter liep, hoor. Ik zou zo'n vent omkegelen als speler zijnde. Serieus, ik zou he-le-maal gek worden.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Jesse » ma sep 26, 2011 11:04 pm

Waarom Sulejmani? Dan eerder Janssen, toch? Die kan het én het beste zien én hij staat het dichtste bij de grensrechter om hem om te kegelen. Niet dat dat wat had uitgemaakt, trouwens.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Lionel » di sep 27, 2011 6:49 am

Wie nam de corner?

Ik zou ook 'm hard trippen..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door peter » di sep 27, 2011 8:03 am

Jesse schreef:Waarom Sulejmani? Dan eerder Janssen, toch? Die kan het én het beste zien én hij staat het dichtste bij de grensrechter om hem om te kegelen. Niet dat dat wat had uitgemaakt, trouwens.
Ik dacht dat Sulejmani die corner nam, maar het was dus 'gewoon' Janssen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door 999 » di sep 27, 2011 8:08 am

Ach, geloof dat we ook al goals hebben gemaakt waar een buitenspelluchtje aan zat .. Misschien had Vink toch met een schuin oog naar dat grote scherm in de Arena moeten kijken .

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Twente 24-09-2011

Bericht door Duke » di sep 27, 2011 11:23 am

Peter schreef: Ik kan me ook nog steeds niet voorstellen dat de grensrechter dit niet zag. Dat kan namelijk echt niet. Snap ook niet dat Sulejmani (?) niet als een malle naar de grensrechter liep, hoor. Ik zou zo'n vent omkegelen als speler zijnde. Serieus, ik zou he-le-maal gek worden.
Dat zou dan voorlopig je laatste wedstrijd geweest zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie