AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door InnerHarbour » wo dec 28, 2011 1:58 pm

Belachelijke beslissing weer spelen zonder publiek, de KNVB raakt daarmee voornamelijk de twee partijen die er zo wie zo niets aan kunnen doen, de fans en de spelers. Waardeloos!

Voor huilebalk Verbeek is het dolletjes, niet bestraft worden voor zijn spelers van het veld halen maar beloond worden. De achterstand is weg en hij staat weer met 11 spelers in het veld, zo zie je maar, constante kritiek leveren op 'Zeist' heeft zin.
YNWA

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Bert » wo dec 28, 2011 2:07 pm

Jinne schreef:Dat kan niet.
Dát is pas dubieus. Eigenlijk zou Ajax zich voor nu en het komende jaar uit het bekertoernooi moeten terugtrekken. Daar gaan dan alle sponsordeals van de KNVB. Jammer alleen dat Ajax er zelf ook te veel commerciële belangen heeft lopen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » wo dec 28, 2011 2:11 pm

Ajax legt zich onder protest neer bij uitspraak

28 december 2011 Ajax.nl

Op de officiële website heeft Ajax laten weten zich, weliswaar onder protest, neer te leggen bij de uitspraak van de KNVB. Naar aanleiding van de uitspraak heeft de directie van Ajax uitgebreid overleg gehad. De directie betreurt de uitspraken ten zeerste. Financieel directeur Jeroen Slop: "Wij vinden dat Ajax met deze uitspraken zwaar gestraft wordt. Juridisch gezien hebben we beperkte middelen om wat tegen deze uitspraken te doen. Daarom zullen wij ons bij het schikkingsvoorstel en het besluit van het bestuur betaald voetbal, onder protest neerleggen."

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door elliquido » wo dec 28, 2011 2:21 pm

Dit kan echt niet.
Wat een slappe hap
Bah.

40000 mensen benadeeld voor minstens 15 euro + reiskosten
Az bevoordeeld voor eigenhandig staken
Ajax benadeeld sportief
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Leon » wo dec 28, 2011 2:24 pm

Bertje schreef:Eigenlijk zou Ajax zich voor nu en het komende jaar uit het bekertoernooi moeten terugtrekken.
Absoluut mee eens, klaar met die zooi.

Het grootste probleem is voor mij namelijk niet dat de wedstrijd moeten worden overgespeeld, 11-tegen-11, dat had ik wel verwacht. Wat mij ontzettend kwaad maakt is de opmerking van Van Oostveen: "we vonden dat we AZ niet konden straffen". Waarom dan niet? Verbeek zag ik toch écht zelf z'n ploeg van het veld dirigeren, waarbij hij direct aangaf dat het was afgelopen. Vervolgens zou Verbeek Jan-Joost van Gangelen nog te woord staan, maar op het laatste moment is hij op de vingers getikt door Gerbrands en Stewart, die zelf voor de camera plaats namen en iets begonnen te brabbelen over veiligheid.

En dan weer even over de straf: wedstrijd opnieuw, ok. Maar nu opeens zónder publiek én om 14.30 uur? Op een donderdag!!! Hoe verzin je het? Dat supporters schreeuwen om wedstrijden om 14.30 uur, daar wordt de zondag mee bedoeld, niet een doordeweekse dag! Misschien was dat niet helemaal duidelijk voor de KNVB...

Echt waar, dit is de meest belachelijke straf die ze hadden kunnen verzinnen. Had ons er dan maar gewoon uitgegooid, daar had ik nog meer vrede mee kunnen hebben...
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

wimpey
Berichten: 52115
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door wimpey » wo dec 28, 2011 2:43 pm

Ajax heeft een directie van niets. Een van de historisch grootste clubs van Europa legt zich onder protest neer bij een besluit van de KNVB. Óf je laat je meteen na afloop duidelijk gelden om die lui van de KNVB onder druk te zetten óf je houdt na dit oordeel het toernooi voor gezien. Nu doet Ajax het weer eens op z'n Blind's: weg van de minste weerstand en de kool en de geit sparend. Stelletje softcocks.

De directie van AZ was meteen present nadat de wedstrijd werd afgebroken. Gerbrands en Stewart waren prominent aanwezig en spraken duidelijke taal: de veiligheid was in het geding. Slop en Blind kwamen niet verder dan wat open deuren. Zero daadkracht, zero indruk achterlatend. De grote baas van Ajax schitterde zelfs geheel door afwezigheid. :excited.gif:

Dat maakt het voor Zeist wel erg makkelijk om tot dit oordeel te komen. Ze schrappen de kaart voor Esteban, negeren het feit dat Verbeek zijn spelers van het veld haalt vanwege de rode kaart. Goed werk van de propagandamachine van AZ.

Ajax mag dokken, het publiek mag thuisblijven en de 1-0 voorsprong vervalt. Slecht werk van de Ajax-directie dus. Gevalletje vis, kop, stinkt... Een directie moet indruk en vastberadenheid achterlaten, die van AZ is ter zake kundig. De directie van Ajax laat slechts vertwijfeling en een slijmspoor achter.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Jöhnk » wo dec 28, 2011 2:50 pm

Ik vind de straf echt heel erg meevallen. Als dit in de CL gebeurd was, dan speel je een aantal jaar geen Europees.

Neemt niet weg dat de directie hier inderdaad gewoon verantwoordelijk voor is. Laat Sturkenboom (waar is hij eigenlijk) nou op zijn minst eens uitleggen hoe men in de toekomst gaat voorkomen dat mensen met een stadionverbod het stadion in kunnen. En het lijkt me ook niet meer dan redelijk dat de directie de supporters handje contantje vergoedt. Dan bezuinigen ze maar op een van hun rechtszaken.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door jabu » wo dec 28, 2011 3:18 pm

Jöhnk schreef: En het lijkt me ook niet meer dan redelijk dat de directie de supporters handje contantje vergoedt. Dan bezuinigen ze maar op een van hun rechtszaken.
Volgens mij moet jij wel beter kunnen dan dit populistische geblaat...

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Wouter » wo dec 28, 2011 3:21 pm

'Om de verhoudingen te normaliseren hebben we ook besloten geen toeschouwers toe te laten. Beide clubs treffen elkaar op 22 januari ook al weer voor de competitie in Alkmaar.'
Wat een gelul. Je kunt erover discussiëren of de wedstrijd uitgespeeld dan wel overgespeeld moet worden, maar ik zie absoluut niet in waarom er geen publiek bij zou mogen zijn...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Bert » wo dec 28, 2011 3:21 pm

Is gevaarlijk. Een paar dagen later alleen niet. :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Toppie » wo dec 28, 2011 4:50 pm

De Stelling kan ook zijn, als men rood trekt voor een speler en dat is onterecht dan maar het veld af. Want dan kan de tuchtcommisie de rode kaart seponeren en de wedstrijd opnieuw laten spelen als de eerste helft nog niet voorbij is. Met Verbeek als voorbeeld dan je wordt benadeeld.Laat staan de spreekkoren die bij elke uitwedstrijd te horen zijn. Ook van het veld :headbang.gif:

Met deze beslissing is die hele tuchtcommissie een farce :1evil.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door zeux » wo dec 28, 2011 5:09 pm

wimpey schreef:Ajax heeft een directie van niets. Een van de historisch grootste clubs van Europa legt zich onder protest neer bij een besluit van de KNVB. Óf je laat je meteen na afloop duidelijk gelden om die lui van de KNVB onder druk te zetten óf je houdt na dit oordeel het toernooi voor gezien. Nu doet Ajax het weer eens op z'n Blind's: weg van de minste weerstand en de kool en de geit sparend. Stelletje softcocks.

De directie van AZ was meteen present nadat de wedstrijd werd afgebroken. Gerbrands en Stewart waren prominent aanwezig en spraken duidelijke taal: de veiligheid was in het geding. Slop en Blind kwamen niet verder dan wat open deuren. Zero daadkracht, zero indruk achterlatend. De grote baas van Ajax schitterde zelfs geheel door afwezigheid. :excited.gif:

Dat maakt het voor Zeist wel erg makkelijk om tot dit oordeel te komen. Ze schrappen de kaart voor Esteban, negeren het feit dat Verbeek zijn spelers van het veld haalt vanwege de rode kaart. Goed werk van de propagandamachine van AZ.

Ajax mag dokken, het publiek mag thuisblijven en de 1-0 voorsprong vervalt. Slecht werk van de Ajax-directie dus. Gevalletje vis, kop, stinkt... Een directie moet indruk en vastberadenheid achterlaten, die van AZ is ter zake kundig. De directie van Ajax laat slechts vertwijfeling en een slijmspoor achter.
Zullen we deze post ergens apart op het forum zetten voor toekomstig gebruik als de door jou gewenste directie er zit?

En dan ook eerlijk zijn hé en op iedere slak die dan fout beweegt in jouw ogen scheppen zout leggen en de danmalige directie daar keihard verantwoordelijk voor maken.
:biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » wo dec 28, 2011 5:31 pm

Zeux schreef:
wimpey schreef:Ajax heeft een directie van niets. Een van de historisch grootste clubs van Europa legt zich onder protest neer bij een besluit van de KNVB. Óf je laat je meteen na afloop duidelijk gelden om die lui van de KNVB onder druk te zetten óf je houdt na dit oordeel het toernooi voor gezien. Nu doet Ajax het weer eens op z'n Blind's: weg van de minste weerstand en de kool en de geit sparend. Stelletje softcocks.

De directie van AZ was meteen present nadat de wedstrijd werd afgebroken. Gerbrands en Stewart waren prominent aanwezig en spraken duidelijke taal: de veiligheid was in het geding. Slop en Blind kwamen niet verder dan wat open deuren. Zero daadkracht, zero indruk achterlatend. De grote baas van Ajax schitterde zelfs geheel door afwezigheid. :excited.gif:

Dat maakt het voor Zeist wel erg makkelijk om tot dit oordeel te komen. Ze schrappen de kaart voor Esteban, negeren het feit dat Verbeek zijn spelers van het veld haalt vanwege de rode kaart. Goed werk van de propagandamachine van AZ.

Ajax mag dokken, het publiek mag thuisblijven en de 1-0 voorsprong vervalt. Slecht werk van de Ajax-directie dus. Gevalletje vis, kop, stinkt... Een directie moet indruk en vastberadenheid achterlaten, die van AZ is ter zake kundig. De directie van Ajax laat slechts vertwijfeling en een slijmspoor achter.
Zullen we deze post ergens apart op het forum zetten voor toekomstig gebruik als de door jou gewenste directie er zit?

En dan ook eerlijk zijn hé en op iedere slak die dan fout beweegt in jouw ogen scheppen zout leggen en de danmalige directie daar keihard verantwoordelijk voor maken.
:biggthumpup.gif:
Vooral dat dus.De KNVB zwicht voor de Propagande machine van Az, niet op basis van de feiten wordt er beslissingen genomen, nee degene die de grootste bek hebben, feiten verdraaien zijn volgens Wimpey goed bezig.

Mmmh, nou begin ik zijn reacties in een andere topic ook een beetje te snappen .. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52115
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door wimpey » wo dec 28, 2011 5:56 pm

Zeux schreef: Zullen we deze post ergens apart op het forum zetten voor toekomstig gebruik als de door jou gewenste directie er zit?
Onnodig Zeux, dit forum heeft een zoekfunctie en een archief. :smallgrin.gif:
En dan ook eerlijk zijn hé en op iedere slak die dan fout beweegt in jouw ogen scheppen zout leggen en de danmalige directie daar keihard verantwoordelijk voor maken.
:biggthumpup.gif:
Maar ik BEN een knakenpoetser, Zeux. Ik ontzie niemand en ben ook niet te kinderachtig om mijn ongelijk toe te geven. Verklap het niemand, maar ooit zag ik het helemaal zitten toen Blind resp. Van Basten trainer van onze club werden. :blush.gif:

Binnen Ajax maken diverse RvC's, directies, trainers, hoofden, 5e colonne (o.a. JC en UC) etc. er al jaren een klerezooi van. Waarom zou ik de ene kliek die er een puinhoop van maakt verdedigen, terwijl ik de volgende kliek de volle laag zou geven? :confused.gif:

Dat gezegd hebbende: ik deel de visie van Cruijff op De Toekomst en het 'technisch hart'. Jammer dat dát nu meteen weer getorpedeerd moet worden, geen eerlijke kans krijgt en dat relikwieen als Van Gaal en Blind weer opgepoetst worden door een al weggestuurde RvC.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door GangstaRiB » wo dec 28, 2011 8:57 pm

wimpey schreef:Ajax heeft een directie van niets. Een van de historisch grootste clubs van Europa legt zich onder protest neer bij een besluit van de KNVB. Óf je laat je meteen na afloop duidelijk gelden om die lui van de KNVB onder druk te zetten óf je houdt na dit oordeel het toernooi voor gezien. Nu doet Ajax het weer eens op z'n Blind's: weg van de minste weerstand en de kool en de geit sparend. Stelletje softcocks.

De directie van AZ was meteen present nadat de wedstrijd werd afgebroken. Gerbrands en Stewart waren prominent aanwezig en spraken duidelijke taal: de veiligheid was in het geding. Slop en Blind kwamen niet verder dan wat open deuren. Zero daadkracht, zero indruk achterlatend. De grote baas van Ajax schitterde zelfs geheel door afwezigheid. :excited.gif:

Dat maakt het voor Zeist wel erg makkelijk om tot dit oordeel te komen. Ze schrappen de kaart voor Esteban, negeren het feit dat Verbeek zijn spelers van het veld haalt vanwege de rode kaart. Goed werk van de propagandamachine van AZ.

Ajax mag dokken, het publiek mag thuisblijven en de 1-0 voorsprong vervalt. Slecht werk van de Ajax-directie dus. Gevalletje vis, kop, stinkt... Een directie moet indruk en vastberadenheid achterlaten, die van AZ is ter zake kundig. De directie van Ajax laat slechts vertwijfeling en een slijmspoor achter.
Maar straks he..... Als Johan er zit... Nou dan gaan we vol in de tegenaanval, he wimpey?

Can't wait! :excited.gif:

On-topic: Ajax was na de snelle 1-0 voorsprong de totale grip op de wedstrijd kwijt en werd bijkans zoekgespeeld door AZ. Wat betreft zie ik onder De Boer nog absoluut niks wat op vooruitgang lijkt. Blessure gevallen helpen natuurlijk niet mee, maar ook dat is de verantwoordelijkheid van De Boer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » wo dec 28, 2011 9:22 pm

Ajax-AZ zonder publiek; live bij Eredivisie Live

Eerder vandaag maakte de KNVB bekend dat Ajax-AZ op donderdagmiddag 19 januari, aanvang 14.30 uur overgespeeld zal moeten worden. Omdat de KNVB elk risico wil voorkomen dat het duel geen doorgang kan vinden, mag er geen publiek aanwezig zijn. Wel is het duel om 14.30 uur live te zien op Eredivisie Live.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 666 » wo dec 28, 2011 9:58 pm

Ik ben 19 januari niet in het land dus ik zou de replay toch missen. Daarom heb ik de KNVB van duivels advies voorzien. Als ik er de 19e niet bij ben dan jullie ook niet!

:666.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » wo dec 28, 2011 11:14 pm

666 schreef:Ik ben 19 januari niet in het land dus ik zou de replay toch missen. Daarom heb ik de KNVB van duivels advies voorzien. Als ik er de 19e niet bij ben dan jullie ook niet!

:666.gif:
Je wordt van harte bedankt 666! :666.gif:
GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:Ajax heeft een directie van niets. Een van de historisch grootste clubs van Europa legt zich onder protest neer bij een besluit van de KNVB. Óf je laat je meteen na afloop duidelijk gelden om die lui van de KNVB onder druk te zetten óf je houdt na dit oordeel het toernooi voor gezien. Nu doet Ajax het weer eens op z'n Blind's: weg van de minste weerstand en de kool en de geit sparend. Stelletje softcocks.

De directie van AZ was meteen present nadat de wedstrijd werd afgebroken. Gerbrands en Stewart waren prominent aanwezig en spraken duidelijke taal: de veiligheid was in het geding. Slop en Blind kwamen niet verder dan wat open deuren. Zero daadkracht, zero indruk achterlatend. De grote baas van Ajax schitterde zelfs geheel door afwezigheid. :excited.gif:

Dat maakt het voor Zeist wel erg makkelijk om tot dit oordeel te komen. Ze schrappen de kaart voor Esteban, negeren het feit dat Verbeek zijn spelers van het veld haalt vanwege de rode kaart. Goed werk van de propagandamachine van AZ.

Ajax mag dokken, het publiek mag thuisblijven en de 1-0 voorsprong vervalt. Slecht werk van de Ajax-directie dus. Gevalletje vis, kop, stinkt... Een directie moet indruk en vastberadenheid achterlaten, die van AZ is ter zake kundig. De directie van Ajax laat slechts vertwijfeling en een slijmspoor achter.
Maar straks he..... Als Johan er zit... Nou dan gaan we vol in de tegenaanval, he wimpey?

Can't wait! :excited.gif:
Dat Ajax een directie van niets heeft kunnen weinigen ontkennen. Een charismatisch leider had dit beter opgelost. In principe oogt Keje Molenaar als een vrij innemend persoon, zijn media optredens zouden bij dergelijke 'moeilijkheden' een stuk sterker zijn dan die van Slop of Blind, maar van Keje ben ik ook niet z'n voorstander. Zelf beweert hij bij hoog en bij laag niet op een baantje uit te zijn, laten we hem er dan ook zeker geen geven. Ook de KNVB probeert hier zonder imagoschade weg te komen. Er werden al een hoop wenkbrauwen gefronst nadat Bert van Oostveen eerst Nijhuis stijf had gescholden vanwege de rode kaart, vervolgens in de pers verklaart dat het volgens de regels juist is. Om een dag later de schorsing in te trekken, maar aan te geven dat wanneer ze vanaf de 37e minuut doorspelen Esteban in ieder geval met rood aan de kant moet blijven.

Vanuit Ajax was een voorstel om ook een speler naar de kant te halen en met 10 tegen 10 verder te gaan logisch geweest, maar de KNVB wil dit soort fratsen niet. Verbeek krijgt een beloning voor het terugtrekken van zijn team. So be it.
GangstaRiB schreef:On-topic: Ajax was na de snelle 1-0 voorsprong de totale grip op de wedstrijd kwijt en werd bijkans zoekgespeeld door AZ. Wat betreft zie ik onder De Boer nog absoluut niks wat op vooruitgang lijkt. Blessure gevallen helpen natuurlijk niet mee, maar ook dat is de verantwoordelijkheid van De Boer.
Dat is nogal gekleurd. Ajax begon uitstekend aan de wedstrijd, met een sterke rush van Vertonghen die eigenlijk had moeten scoren. Derk Boerrigter kwam helemaal niet in het stuk voor, maar geef één goede pass op hem (in 37 minuten tijd nul goede aanvoer naar de linkerflank gezien) en hij countert zo naar de 2-0. Dan gaat AZ er vervolgens hard af.

De neutrale toeschouwer vond dit kwalitatief een zeer behoorlijke wedstrijd, het spel golfde heen en weer. Davy Klaassen werd niet optimaal benut, maar creëerde zelf een heel knappe kans die op een haartje naast het doel ging. Verbeek raakte gefrustreerd vanwege het penalty-moment, een gefrustreerd rakende Verbeek had op de spelers van AZ de afgelopen weken vaak weerslag. Ze gaan dan ongelukkig onderuit (NAC 2-1), verspelen dure punten (Excelsior 0-0) of gaan zelfs snoeihard op hun plaat (Heerenveen 5-1). Als Ajax met 5 ontbrekende basisspelers op koploper AZ een bekerzege had geboekt had dat veel vertrouwen gegeven voor 22 januari.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 2:08 am

Dat het uitgezonden wordt op EL.Is dat nu de commercie en het risico dat anders de KNVB een klacht aan hun broek krijgt ...

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Ride » do dec 29, 2011 8:16 am

999 schreef:Dat het uitgezonden wordt op EL.Is dat nu de commercie en het risico dat anders de KNVB een klacht aan hun broek krijgt ...
:smallgrin.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 8:17 am

Ajax - AZ helemaal over in leeg stadion
ArenA-publiek kan fluiten naar centen

AMSTERDAM, donderdag

Ajax-supporters die de gestaakte bekerwedstrijd AjaxAZ bezochten, hebben pech. Het treffen zal op donderdagmiddag 19 januari zonder publiek worden overgespeeld en de club geeft geen geld terug voor gekochte kaartjes. Op basis van de KNVB-standaardvoorwaarden hoeft dit ook niet, tot teleurstelling van de supportersvereniging Ajax.

„Het is een soort poldermodeloplossing waar beide partijen redelijk tevreden over kunnen zijn: de wedstrijd wordt overgespeeld, 0-0 stand, elf tegen elf. Niets over te klagen, zou je bijna zeggen”, reageert de voorzitter van de supportersclub, Daniël Dekker.

„Maar aan de supporters gaat iedereen voorbij, ook de KNVB. Er zat wel een stadion vol mensen die allemaal een kaartje hadden gekocht. Die konden na een half uurtje weer naar huis en zijn gewoon hun geld kwijt. Dat voelt heel onrechtvaardig."

Compenseren

De financieel directeur van Ajax, Jeroen Slop, erkent dat ’het wrang is voor supporters’. De club kan vanwege de KNVB-voorwaarden volgens hem niet anders. Ajax wil de aanhang wel ’passend compenseren’ tijdens een volgend bekerduel. Dit zou bijvoorbeeld kunnen door kaartjes tegen een sterk gereduceerd tarief aan te bieden.

Opvallend genoeg houdt de harde kern van de club niet de leiding, maar vooral de doorgedraaide supporter Wesley van W. verantwoordelijk voor de honderdduizenden euro’s aan niet teruggegeven kaartjesgelden. Op zijn website stelt de F-side Wesley een simpele vraag: „Wil je cash betalen of pinnen?"

De advocaat van de 19-jarige Almeerder, Geertjan van Oosten, houdt er ernstig rekening mee dat er claims komen. De eerste heeft hij al binnen. „Er zou goed een financieel rampscenario voor mijn cliënt kunnen komen. Tegelijkertijd moeten mensen beseffen dat er van een kale kip niet valt te plukken”, aldus de raadsman.

Zijn cliënt moet vandaag bij de politierechter in Amsterdam voorkomen. Van Oosten is van plan zijn verdediging te concentreren op de geestelijke gesteldheid van Wesley. De jongen is volgens hem zwakbegaafd en heeft de gedragstoornis ODD. Die kenmerkt zich door ongecontroleerde agressie en opstandig gedrag. „Ik zal een straf eisen die hierbij past: een behandeling."

Taakstraf

Overigens blijkt Wesley al een voorwaardelijke straf te hebben. Het gaat om taakstraf die hem werd opgelegd voor een mishandeling in februari van dit jaar. Justitie wil hier pas op de zitting iets over zeggen.

Volgens raadsman Van Oosten gaat het om een eenvoudige vechtpartij. In dezelfde periode ging Wesley ook op de vuist met een steward nadat hij woorden had gekregen met een cateringmedewerker in de ArenA.

Ajax-AZ duurde vorige week dinsdag precies 37 minuten. De wedstrijd werd gestaakt nadat AZ-doelman Esteban was aangevallen en AZ-coach Verbeek zijn team van het veld haalde. Ajax ging gisteren ’onder protest’ akkoord met een schikkingsvoorstel van een wedstrijd voorwaardelijk zonder publiek, met een proeftijd van twee jaar en een boete van 10.000 euro voor de wanordelijkheid bij Ajax-AZ.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 8:19 am

Ajax-AZ gaan 19 januari op herhaling in lege Amsterdam ArenA
SNELLE SCHOONMAAK



ZEIST – Nog even op 19 januari de achtste finale van de KNVB beker tussen Ajax en AZ overspelen in een Amsterdam ArenA zonder publiek en het betaalde voetbal kan met een schone lei het jaar 2012 aanvangen. Samen met de aanklagers betaald voetbal heeft KNVB-directeur Bert van Oostveen in een week tijd een potentieel hoofdpijndossier de nek omgedraaid. Ook de losse eindjes zijn opgeruimd met het besluit van Ajax om ’onder protest’ akkoord te gaan met een schikkingsvoorstel van een voorwaardelijke straf van één wedstrijd zonder publiek en een boete van 10.000 euro.

En passant haalde Van Oosteveen zelfs nog een voordeel uit deze onverkwikkelijke affaire door premier Rutte en politiek Den Haag nog even fijntjes te wijzen op hun spierballentaal van afgelopen dagen. „Wij zijn blij dat zij het voetbalvandalisme en de versteviging van de voetbalwet serieus nemen en we rekenen op een vervolg betreffende een gebiedsverbod, meldingsplicht en handhaving daarvan voor mensen met een stadionverbod.”

Zo kan iedereen met een gerust hart oud & nieuw vieren en weten de amateurs van GVVV op 19 januari of ze op 1 februari naar Amsterdam of Alkmaar moeten afreizen voor de kwartfinales van de KNVB-beker. Of de uitspraken en besluiten het meest oprechte scenario vormen en schuldigen en slachtoffers op een juiste manier recht doet, liet Van Oostveen in het midden. „De aanklagers betaald voetbal van de KNVB opereren onafhankelijk en zijn autonoom. Daarnaast hebben we gekeken naar creatieve oplossingen – bijvoorbeeld uitspelen met 1-0 voor Ajax en met 11 tegen 11 door inclusief AZ-doelman Esteban – maar die bleken reglementair onhaalbaar."

Intussen is Ajax door alle besluiten als grote schuldige aangewezen voor het staken van het bekerduel met AZ. „We zijn zwaar gestraft”, aldus Ajax’ financieel directeur Jeroen Slop. „Juridisch hebben we beperkte middelen om iets tegen de uitspraak te doen en daarom accepteren we de straf onder protest.” Zijn club kon niet voorkomen dat de dolgedraaide Wesley van W. het veld betrad en Esteban te lijf ging. Van Oostveen: „Ajax valt kwalijk te nemen dat er iemand met een stadionverbod in de ArenA zat, deze man dronken was, van alles en nog wat over de keeper roept, het invalidenplatform kan betreden en vervolgens het veld om Esteban aan te vallen.” Het op 21 december aanwezige publiek is de dupe omdat zij hun geld niet terugkrijgen volgens de algemene voorwaarden kaartverkoop en evenmin de over te spelen wedstrijd mogen bezoeken. Slop: „In overleg met de tegenpartij zal Ajax de supporters in de volgende thuiswedstrijd in het bekertoernooi op passende wijze proberen te compenseren.”

Esteban, de goalie van AZ, ging al vrijuit, omdat de aanklager zijn rode kaart seponeerde ondanks het schoppen van zijn belager toen deze weerloos op de grond lag. AZ en trainer Gertjan Verbeek gaan nu ook volledig vrijuit, hoewel de spelers op gezag van Verbeek pas het veld afliepen na de rode kaart van Esteban, maar later verklaarden zich zo onveilig te voelen dat ze niet meer zouden terugkeren om de resterende 53 minuten uit te spelen. Van Oostveen: „De aanklager ziet te weinig aanknopingspunten om AZ of Verbeek een tuchtrechtelijk verwijt te maken betreffende het staken van Ajax-AZ.”

Met de programmering van Ajax-AZ op 19 januari treffen beide ploegen elkaar tweemaal in drie dagen, want op 22 januari staat het competitietreffen in Alkmaar op de rol. „Dat heeft meegewogen bij ons besluit om zonder publiek te laten spelen, want we willen dat de verhoudingen tussen beide clubs snel normaliseert”, aldus Van Oostveen. Hij deed hiervoor ook een beroep op spelers, trainers en de leiding van Ajax en AZ. In de ArenA mogen Frank de Boer en Gertjan Verbeek trouwens iedereen opstellen in hun basiselftal wie ze willen en naast de geseponeerde rode kaart van AZ-goalie Esteban zijn ook de gele kaarten van Eyong Enoh (Ajax) en Jozy Altidore (AZ) geschrapt.

Het doelpunt van Gregory van der Wiel wordt trouwens als nooit gescoord beschouwd. „Lekker dan, daar gaat mijn goal”, liet Van der Wiel via Twitter weten. „Scheve regels hier in Nederland, schaf ze dan gewoon af”, aldus de rechtsback van Ajax, die na deze competitie zo goed als zeker naar Valencia vertrekt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 8:20 am

Nijhuis weer in hemd gezet


ZEIST – Op 10 januari wijst de KNVB aan wie het over te spelen bekerduel tussen Ajax en AZ in een lege Amsterdam ArenA zal fluiten. De kans dat Bas Nijhuis, die het gestaakte duel op 21 december floot, opnieuw wordt aangesteld, valt te verwaarlozen.

De arbiter kan als een van de slachtoffers worden gekenschetst, terwijl hem als één van de weinigen niets valt kwalijk te nemen die avond. Met het spelregelboek in de hand nam Nijhuis de goede beslissingen. „Misschien had de scheidsrechter wat extra tijd moeten nemen met een afkoelingsperiode om de situatie af te wegen”, aldus Van Oostveen, die het incident inclusief de rode kaart voor Esteban wil voorleggen aan de spelregelcommissie. „Of deze regels wel zijn toe te passen door een scheidsrechter.”

Hoewel Nijhuis dus goed zat, werd hij inmiddels onderuitgehaald door de onafhankelijke aanklager betaald voetbal. Deze vond dat Nijhuis terecht rood gaf aan Esteban, maar seponeerde deze rode kaart vervolgens wel. Met het bestuursbesluit van de KNVB tot overspelen, werd de arbiter voor de tweede keer in zijn hemd gezet, want uitspelen met een 1-0 voorsprong voor elf Ajacieden tegen tien AZ-spelers (vanwege rood voor Esteban) had zuiver reglementair gezien meer voor de hand gelegen. Van het genomen besluit tot overspelen zonder publiek gaat een zekere precedentwerking uit. Van Oostveen verwacht niet dat het onbestraft van het veld stappen van AZ navolging zal vinden. „Ik reken op ieders gezond verstand. Bij gestaakte wedstrijden voor spreekkoren bestond ook de angst voor een precedent, maar dit vond in de praktijk ook nooit navolging.”

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Ride » do dec 29, 2011 8:24 am

Nou, AZ wil ons graag als vijand zien.. dat is ze nu definitief gelukt :smallgrin.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do dec 29, 2011 8:47 am

Slop wil de supporters compenseren..... hahahahaha. Zeker tegen GVVV waar de seizoenkaarthouders sowieso gratis naar binnen hadden gemogen?

Plaats reactie