Ajax - PSV 25-03-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Thijs » vr mar 23, 2012 10:15 am

Apart om te zien:

Ajax in de afgelopen twee seizoenen zonder Anita als verdedigende centrale middenvelder: 82 punten uit 45 wedstrijden. (gemiddeld 1,82 punt per wedstrijd)

Ajax in de afgelopen twee seizoenen MET Anita als verdedigende centrale middenvelder:
43 punten uit 15 wedstrijden. (gemiddeld 2,87 punt per wedstrijd)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 23, 2012 10:17 am

Thijs schreef:Apart om te zien:

Ajax in de afgelopen twee seizoenen zonder Anita als verdedigende centrale middenvelder: 82 punten uit 45 wedstrijden. (gemiddeld 1,82 punt per wedstrijd)

Ajax in de afgelopen twee seizoenen MET Anita als verdedigende centrale middenvelder:
43 punten uit 15 wedstrijden. (gemiddeld 2,87 punt per wedstrijd)
En de zondag staat hij weer op 6! :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Marillion » vr mar 23, 2012 10:20 am

Thijs schreef:Apart om te zien:

Ajax in de afgelopen twee seizoenen zonder Anita als verdedigende centrale middenvelder: 82 punten uit 45 wedstrijden. (gemiddeld 1,82 punt per wedstrijd)

Ajax in de afgelopen twee seizoenen MET Anita als verdedigende centrale middenvelder:
43 punten uit 15 wedstrijden. (gemiddeld 2,87 punt per wedstrijd)
Interessante statistiek! Waar haal je die vandaan?

Ik vind Anita ook een prima speler op die plek. In ieder geval van onze selectie verreweg de beste optie. Speelt vooruit en heeft ondanks z'n lengte duelkracht.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door LucaS » vr mar 23, 2012 10:47 am

Dus Ajax heeft nog nooit verloren met Anita op die positie!
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Thijs » vr mar 23, 2012 11:15 am

Statistiekje heb ik van twitter, dus niet 100% zeker dat het ook klopt. Maar lijkt me de moeite waard om het even uit te zoeken, dan kun je dat 'positive feeling' van Anita op die positie ook staven met harde feiten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Jesse » vr mar 23, 2012 11:49 am

LucaS schreef:Dus Ajax heeft nog nooit verloren met Anita op die positie!
En slechts één keer gelijk gespeeld!

Lijkt me wat hoog ingeschat. Hoe zit het bijvoorbeeld als Anita op 6 begint, maar uiteindelijk verschuift naar de linksback positie (PSV-uit)?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Alexander » vr mar 23, 2012 12:20 pm

Volgens Ajax Facebook:

Tijdens persconferentie: Kolbeinn Sigthorsson maakt maandag bij Jong Ajax zijn eerste minuten. Ook Gregory van der Wiel speelt zondag niet. Hij is fit, maar niet wedstrijdfit. Derk Boerrigter blijft te veel schommelen. Hij is nog niet fit. Nicolai Boilesen maakt hopelijk ook maandag in Jong Ajax minuten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 23, 2012 1:26 pm

Frank is ook niet ontevreden met een gelijkspel. Verkeerde instelling wat mij betreft!

Ik snap het wel, maar dat moet hij niet uitspreken. Positief is dat Ebecilio kan spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Jesse » vr mar 23, 2012 1:30 pm

Ajaciedjuh schreef:Positief is dat Ebecilio kan spelen.
Dat zegt al genoeg..
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 23, 2012 1:46 pm

Jesse schreef:
Ajaciedjuh schreef:Positief is dat Ebecilio kan spelen.
Dat zegt al genoeg..
Inderdaad, het zou een topprestatie zijn als we zondag winnen. As maandag Kolbeinn minuten pakken en mogelijkerwijs ook Boilesen. Die zouden dus tegen Heracles kunnen invallen (vooral Kolbeinn). Gregory de wedstrijd erop pas. Boerrigter verwacht ik dit jaar niet meer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door 999 » vr mar 23, 2012 1:56 pm

Ach, we hebben net zoveel kans als Psv.Gewoon niet als een stel gekken denken we pakken Psv wel even.Mar streep je de spelers van beide elftallen tegen elkaar weg dan denk ik dat wij het verschil zouden moeten kunnen maken met onze voorhoede en achterhoede ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door goodfella » vr mar 23, 2012 2:41 pm

Baseman schreef:
Bertje schreef:maar als elftal speelt Ajax in deze fase een stuk beter dan PSV.
Huh, de wedstrijden van PSV onder Cocu gemist?
Ik vind het ontzettend knap dat Ajax met dit gemankeerde elftal 6 wedstrijden op rij heeft weten te winnen, maar goed voetbal laten ze maar weinig zien.
Die Cocu. :smallgrin.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door goodfella » vr mar 23, 2012 3:00 pm

999 schreef:Ach, we hebben net zoveel kans als Psv.Gewoon niet als een stel gekken denken we pakken Psv wel even.Mar streep je de spelers van beide elftallen tegen elkaar weg dan denk ik dat wij het verschil zouden moeten kunnen maken met onze voorhoede en achterhoede ...
33,3% kans dat we winnen
33,3% kans dat we verliezen
33,3% kans dat we gelijkspelen

:headbang.gif:

Uiteraard is onze tegenstander de favoriet. Een slordige 35 miljoen geïnvesteerd en wij missen een half basiselftal. Eigenlijk moet Cocu ontslagen worden als hij niet weet te winnen.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Lionel » vr mar 23, 2012 3:05 pm

PSV heeft natuurlijk ook verkocht.

Zijn er nog kaarten over?
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door goodfella » vr mar 23, 2012 3:11 pm

Ajax heeft ook verkocht. Vorig jaar in de winterstop Emanuelson en Suarez. In de zomer de Zeeuw en Stekelenburg.

Feit blijft dat ze in eindhoven kampioen moeten worden.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door wimpey » vr mar 23, 2012 6:13 pm

Baseman schreef: Marcelo is ijzersterk als vaste mandekker op een statischere spits (zoals Dost of Bulykin), maar heeft moeite als een spits uit positie gaat lopen.
Dat laatste lijkt me een eufemisme. :smallgrin.gif: Beter is: Marcelo is een dom rund met zero gevoel voor ruimte en positie. Fernandez en Luuk de Jong speelde Marcelo horendol. Een Siem in goeden doen haalt hem zondag weer door de gehaktmolen.

We zien het wel zondag. Ik deel het onbehagen van vele AT-ers i.i.g. niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door 999 » vr mar 23, 2012 8:38 pm

VI Forum: 'Alles tegen elkaar afgezet lijkt PSV favoriet'

Voetbal International blikt regelmatig met een vast panel vooruit naar grote nationale en internationale duels. Voor dit weekend is dat de Eredivisiekraker tussen Ajax en PSV van zondag (16.30 uur).

Freek Jansen

Functie Analyticus Voetbal International
Voorspelling Ajax-PSV 1-1

'Voor Ajax wordt het duel met PSV de grote test. De reeks van achttien punten uit zes duels is een geweldige prestatie. Zeker doordat Ajax vanwege blessures veel heeft moeten improviseren, al trof het enkele teams zoals ADO Den Haag en RKC Waalwijk die het hóórt te verslaan. Tegen PSV zal blijken wat die reeks daadwerkelijk waard is.'

'De grote vraag is hoe Frank de Boer het gemis van de geschorste Theo Jansen gaat opvangen. Kiest hij voor de aanvallende variant Ismail Aissati of door Siem de Jong uit de spits te halen? Of lost De Boer het op door Eyong Enoh als vervanger op te stellen? Waar kiest-ie voor? Vooral op dat middenveld zal het een interessante confrontatie worden, doordat PSV hoogstwaarschijnlijk zal aantreden met Ola Toivonen, Kevin Strootman én Zakaria Labyad.'

'Alles tegen elkaar afgezet lijkt PSV in het voordeel. De kans is groot dat Zakaria Labyad de voorkeur krijgt boven Georginio Wijnaldum. Dat je iemand als Wijnaldum in zo'n duel op de bank kunt houden, is een luxe. PSV heeft de namen stáán. Ajax daarentegen mist Janssen ook nog eens, terwijl er ook voorin wat problemen zijn. De Jong is geen echte spits. Daarnaast oogt PSV na de trainerswissel iets positiever en verdedigend meer solide.'


Aad de Mos

Functie Voormalig Ajax- en PSV-trainer
Voorspelling Ajax-PSV 1-2

'Het wordt voor beide ploegen een finale, de verliezer wordt op achterstand gezet. Het is een cruciaal duel, zeker voor PSV. Zij moeten winnen, of minimaal gelijkspelen. Anders lopen de andere ploegen weg.'

'Ik heb een goed gevoel bij PSV. Als ploeg doen ze het goed. Iedere keer staan er andere spelers op. In de wedstrijden tegen SC Heerenveen maakten ze op mij veel indruk. Ajax moet het meer hebben van individuele acties, in teamverband is het allemaal wat minder. Toch is het knap dat ze met het grote aantal afwezigen een reeks overwinningen hebben neergezet.'

'PSV speelt beter zonder Ola Toivonen op het middenveld. Zonder hem zijn ze moeilijker te verdedigen. Hun spel is dan een stuk minder voorspelbaar. Ik zou zelf overwegen om Toivonen te passeren, maar dat is iets voor de trainer. Ook Atiba Hutchinson doet het goed als rechtsback. Hij is tactisch en individueel veel beter dan Stanislav Manolev.'

'Jan Vertonghen levert het grootste gevaar op voor PSV, daarom zou ik Toby Alderweireld in de opbouw vrij laten. De zwakte van Ajax ligt bij de backs Dico Koppers en Ricardo van Rhijn. Ik denk dat de positie van Theo Janssen wordt ingenomen door Siem de Jong. Voor de spitspositie moet De Boer kiezen tussen Nicolás Lodeiro en Dmitriy Bulykin.'



Hans Kraay jr.

Functie Trainer SVZW, analyticus Voetbal International tv
Voorspelling Ajax-PSV 2-1

'In Eindhoven is het polonaise, na drie wedstrijden zijn ze al bezig met een standbeeld voor Phillip Cocu. Cocu is nieuwe Guus Hiddink, Cocu is de nieuwe Messias. En Fred Rutten is een melaatse, die kan er helemaal niets van. Het gaat allemaal wel erg hard daar. En het gaat me aan het hart dat je als trainer zo weggezet wordt. Om nou zo vol in de polonaise achter Cocu aan te lopen vind ik overdreven. Zoveel is er ook niet veranderd: hij speelt in tegenstelling tot Rutten met twee controleurs in plaats van één, waardoor hij echt speelt met een tien. Met name voor Ola Toivonen is dat prettig.'

'Tijdens de bekerwedstrijd tegen Heerenveen heb ik extra gelet op Tim Matavz, die lijkt in de lente al aan zijn winterslaap begonnen te zijn. Die jongen slaapt de hele wedstrijd, als hij niet scoort heb je er niets aan. Als hij de opdracht krijgt op Jan Vertonghen te schaduwen wordt het helemaal niets. Mede door de steun van het publiek denk ik daarom ook dat Ajax gaat winnen zondag. Die club zit in een flow, waardoor zelfs spelers als Lorenzo Ebecilio, Jody Lukoki en Aras Özbiliz de ballen erin schieten. En ik denk ook dat Ajax kampioen wordt, zoals ik al vaker heb geroepen.'


Johan Derksen

Functie Hoofdredacteur Voetbal International
Voorspelling Ajax-PSV 1-3

'Ik vind PSV op dit moment sterker dan Ajax. De Amsterdammers hebben weliswaar veel punten gepakt, maar ze hebben de laatste weken ook een heel gemakkelijk programma gehad. PSV heeft zich knap hervonden na de rampweek die ten koste ging van trainer Fred Rutten.'

'Ik kan me niet voorstellen dat het stabiele PSV zondag onderuit gaat in de Arena. Tyton is een betere keeper dan Isaksson, hij geeft de achterhoede meer body. Verder heeft trainer Phillip Cocu geen last van blessures en schorsingen, terwijl Ajax het moet doen zonder zijn complete voorhoede én zonder de geschorste Theo Janssen. Het is eigenlijk een klein wonder dat Ajax zoveel punten heeft gepakt met een voorhoede die normaal gesproken nooit aan bod zou komen.'

'De kans is groot dat Cocu zonder Wijnaldum aan het duel met Ajax begint. Wijnaldum is een sympathieke speler, maar hij doet vaak maar wat en wanneer er een tactisch spel gespeeld moet worden dan is hij de eerste die steken laat vallen. Dus denk ik dat Toivonen zal spelen. Buiten het feit dat Toivonen qua gedrag een hoogst irritante man is, is hij voor PSV een heel belangrijke speler. Heeft meer dreiging in strafschopgebied dan Wijnaldum. De Boer zal tegen PSV wat verdedigender spelen. Verliest Ajax van PSV, dan is de club min of meer uitgeschakeld in de titelrace.'

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Khraa » vr mar 23, 2012 8:43 pm

Iedere keer staan er nieuwe spelers op? Stabiel PSV? hebben die mensen de laatste wedstrijden van PSV gezien?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door 666 » vr mar 23, 2012 8:54 pm

Kut! Aanslag mislukt! Hij leeft nog.

Nu moeten we zondag in de rust toch naar die teringherrie luisteren.

Mick Harren betrokken bij auto-ongeluk
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Demosthenes » vr mar 23, 2012 9:04 pm

terwijl Ajax het moet doen zonder zijn complete voorhoede én zonder de geschorste Theo Janssen.
en beide backs, lijkt me te veel van het goede.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door LucaS » za mar 24, 2012 9:23 am

Koppers doet het na een weifelend begin uitstekend, en ook van Rhijn is een prima voetballer. Ik zie niet in waarom Koppers minder zou zijn dan Boilesen.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Lionel » za mar 24, 2012 10:43 am

Volgens de laatste training staan Lukoki en Enoh in de basis. Enoh op 6. Anita rechtshalf.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door goodfella » za mar 24, 2012 11:01 am

LucaS schreef:Koppers doet het na een weifelend begin uitstekend, en ook van Rhijn is een prima voetballer. Ik zie niet in waarom Koppers minder zou zijn dan Boilesen.
Koppers is te licht. Van Rhijn vind ik ook een prima rechtsback. V/d Wiel kan met een gerust hart worden verkocht.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mar 24, 2012 11:03 am

Waarom vind je Koppers te licht GF? Ik vind het al een ruim een maand aardig wat progressie maken. Bleef bijvoorbeeld makkelijk overeind tegen Nani in het tweeluik met Man U.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - PSV 25-03-2012

Bericht door Bert » za mar 24, 2012 11:06 am

Het voordeel van Koppers is dat hij vrij snel is, vrij aardig in de dekking en behoorlijk in balbezit. Boilesen is uitstekend in balbezit, maar nogal laks in de dekking (of dom, tijd zal het leren). Allebei kunnen ze veel progressie boeken in fysiek opzicht (is te hopen voor ze).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie