Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Ronald! » do apr 12, 2012 1:02 pm

999 schreef:
Ronald! schreef:
999 schreef:Zie nu hoe van Halst zich zit te ergeren omdat AJAX bij rust met 0 - 4 voorstaat .. :smallgrin.gif:
Waar kun je dat terug zien?
Bij mij, staat op de HD ...
Heb je vanavond tijd? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59104
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door 999 » do apr 12, 2012 1:03 pm

Ronald! schreef:
999 schreef:
Ronald! schreef: Waar kun je dat terug zien?
Bij mij, staat op de HD ...
Heb je vanavond tijd? :hypocrite.gif:
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door InnerHarbour » do apr 12, 2012 1:08 pm

Demosthenes schreef:Kijk af en toe naar de stand, alsof het niet waar kan zijn, maar die stand blijft steeds hetzelfde, bijna alles ging goed.
:ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door beelzebub » do apr 12, 2012 1:11 pm

Doe eens op joeptjoep zetten met de optie alleen voor stiekemerds (als je de link hebt) :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Ronald! » do apr 12, 2012 1:18 pm

beelzebub schreef:Doe eens op joeptjoep zetten met de optie alleen voor stiekemerds (als je de link hebt) :ajaxsmiley.gif:
:headbang.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59104
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door 999 » do apr 12, 2012 1:56 pm

Dat zijn versleutelde videobestanden .. Dat gaat niet lukken ..

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Laudrup » do apr 12, 2012 3:58 pm

Uitzendinggemist Eredivisie Live. Ideaal. Ik ga het ook nog terugkijken. Valt me erg tegen van Jan. Zeker omdat hij vrij recentelijk nogal fel van repliek diende op het bagetalliseren van Ajax door droeftoeter Arno Vermeulen bij Studio Voetbal.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Jesse » do apr 12, 2012 4:11 pm

Wat voor vreemds deed hij dan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Thijs » do apr 12, 2012 4:15 pm

@ajaxlife Ajax neemt actie: voorlopig geen sfeerdoeken meer bij zowel uit- als thuiswedstrijden. #heeaja
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Jesse » do apr 12, 2012 4:20 pm

Huh? Waarom?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Thijs » do apr 12, 2012 4:27 pm

Vanwege dit soort taferelen:

Afbeelding

en

Afbeelding
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Jesse » do apr 12, 2012 4:33 pm

Ah, dat had ik even gemist.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Michael_B » do apr 12, 2012 5:12 pm

Waarom treedt Ajax daartegen op?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door peter » do apr 12, 2012 5:14 pm

Hele doek stond toch in lichterlaaie? Tenminste, dat is wat ik zag zo in de voorbeschouwing.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door LucaS » do apr 12, 2012 6:21 pm

De Dominee schreef:Waarom treedt Ajax daartegen op?
Omdat het levensgevaarlijk is?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41042
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Marillion » do apr 12, 2012 6:28 pm

Dat lijkt me inderdaad nogal duidelijk. Probeer je eens voor te stellen wat er gebeurd als zo'n doek inderdaad volledig in vlammen gaat. Dan is het leed niet te overzien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr apr 13, 2012 7:26 am

Dus omdat een paar gasten vuurwerk onder een megadoek aansteken, wordt het megadoek verboden????
Wederom de wereld op zijn kop!
Zorg ervoor dat je Pyrotechniek legaliseert, dan steken ze het niet af onder een megadoek....
Emoties respecteren, pyroteckniek legaliseren!!! Check de Oostenrijkse (http://www.pyrotechnik-ist-kein-verbrechen.at/ of Duitse ([url]http://www.pyrotechnik-legalisieren.de)[/url] campagne maar eens.

Afbeelding

Normaal MOETEN de megadoeken geimpregneerd zijn .... dus 'brandveilig/vertragend' Dit doek is echter ander materiaal geweest (vlaggenstof) ....

ECHT BELACHELIJKE STRAF! LAAT DE GOEDEN MAAR WEER LIJDEN ONDER DE 'KWADEN'.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Ajaciedjuh » vr apr 13, 2012 7:46 am

Ik snap de emotie, maar Ajax is ook genoodzaakt om te handelen. Veiligheid was in het geding en als Ajax niet ingrijpt krijgen ze ook meer last met de knvb. Daarom dit statement van Ajax. Verder geven ze aan dat ze met de supporters gaan praten. Even een rustpauze, zodat de megadoeken bij de kampioenswedstrijd tegen VVV :666.gif: weer van stal gehaald kunnen worden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr apr 13, 2012 8:35 am

Onze reactie op http://www.sthcrw.nl
Gisteren heeft Ajax een straf uitgesproken voor alle sfeergroeperingen. Het gebruik van megadoeken is vanaf heden verboden. De straf is opgelegd naar aanleiding van de uitwedstrijd van Ajax in Heerenveen. Daar was in het uitvak een megadoek te zien in de vorm van de Amsterdamse vlag. Onder het doek werden een paar bengalos en blinkers afgestoken waardoor het doek waarschijnlijk vlam vatte.

Dus omdat onder megadoeken incidenteel bengalos, rookpotten of blinkers afgestoken worden, moeten de megadoeken verboden worden??? Dat is op zijn zachtst gezegd een nogal vreemde redenering. Als er veel plofkraken gepleegd worden met een shovel, moeten we dan de shovel maar gaan verbieden???

In de meeste gevallen wordt er geen vuurwerk afgestoken onder een megadoek. Dus waarom moet je dan per direct alle megadoeken verbieden? Bij Ajax zijn we verplicht om alle megadoeken te impregneren zodat deze op zijn minst brandvertragend zijn. In de ArenA is er nog nooit een brandincident geweest met megadoeken!

De discussie die gevoerd zou moeten worden zou over het gebruik van pyro-materiaal moeten gaan! In Duitsland (www.pyrotechnik-legalisieren.de/), Scandinavie en Oostenrijk (http://www.pyrotechnik-ist-kein-verbrechen.at) is deze discussie al veel langer gaande. Op laag niveau wordt daar reeds geëxperimenteerd met het legaal afsteken van pyro-materiaal. De media gebruikt filmpjes en foto’s van pyro-acties maar al te graag ter promotie van voetbal gerelateerde uitzendingen, aan de andere kant zijn het de eerste die dit gebruik bij voetbal associëren met hooliganism. Vaak wordt bij buitenlandse wedstrijden gesproken over Mediterrane/Zuid Amerikaanse passie cq beleving , terwijl het zelfde gebruik in Nederland negatief wordt geïnterpreteerd en gesproken wordt over geweld.

Bewuste omgang met pyro-materiaal hoort bij het voetbal, hoort bij onze beleving! Door het in de illegaliteit te houden zal pyro-materiaal soms verdekt afgestoken worden. Juist dit verdekte afsteken leidt eerder tot gevaar dan het vrij afsteken. Wat zou het mooi zijn als we pyro-materiaal vrij konden inzetten en het knalvuurwerk buiten de deur konden houden! Bij het legaliseren van pyro-materiaal zal het afsteken onder megadoeken helemaal niet meer nodig zijn!

Ajax wil snel in overleg treden met de supportersgroeperingen, we wachten op de uitnodiging!
South Crew

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41042
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Marillion » vr apr 13, 2012 8:36 am

Het is inderdaad een tijdelijke maatregelen en Ajax heeft daarbij aangegeven dat ze in overleg zullen treden. Wat moet Ajax anders doen? Nogmaals, als het mis was gegaan in Heerenveen dan is het leed niet te overzien.

Het is al tijden verboden om vuurwerk af te steken maar dat gebeurd toch. Als supporters er dan voor kiezen om dat onder een doek te doen om zo een stadionverbod te ontlopen (en zo andere supporters in gevaar te brengen) dan snap ik wel dat Ajax nu zo reageert. Het is nu eenmaal wat makkelijker om een doek buiten het vak te houden dan een paar fakkels.

Ik snap dat het ontzettend zuur is voor supporters die hier enorm veel tijd in steken. Maar de andere kant van het verhaal kun je toch ook niet zomaar opzij schuiven?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr apr 13, 2012 8:40 am

Ze zouden kunnen opkomen voor de supporters ja. We steken ongelooflijk veel tijd in het maken van megadoeken, we willen zelf ook niet dat die in de brand vliegen. Ook de stof van dit megadoek zou worden hergebruikt.

Meteen weer straffen voor dingen die al jaren gebeuren. Dan hadden ze dat moeten doen voordat er incidenten kwamen (dan hadden ze wat mij betreft nog meer een punt dan zoals altijd weer achteraf straffen)

Wij zijn verplicht tot impregnatie van doeken in de ArenA. In de ArenA is er nooit een brandincident geweest.... dus waarom zou deze er nu wel moeten komen???

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41042
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Marillion » vr apr 13, 2012 8:50 am

In de Arena misschien niet. Maar je bent het toch zeker wel met me eens dat het nu mis ging en dat dit voor veel ellende had kunnen zorgen? Het hoeft maar één keer mis te gaan he.

Kijk, ik vind die fakkels ook mooi om te zien. Heb er zelf vroeger in het Olympisch ook mee in m'n handen gestaan. Maar die dingen zijn op het moment verboden. Dat je daar discussie over wilt voeren snap ik ook. Door de jaren heen is gebleken dat een verbod lastig is te handhaven en er ontstaan nu gevaarlijke situaties doordat fakkels stiekem worden aangestoken en worden doorgegeven. Dan is het wellicht beter om te legaliseren zodat je het veiliger kunt maken. Voor dat standpunt is wel wat te zeggen.

Maar los van de discussie over sfeer heeft Ajax ook te maken met de veiligheid voor alle supporters. Je kunt er niet omheen dat deze manier van doen gevaarlijk is. Dat ziet de KNVB, politie en brandweer ook. Met die partijen zit Ajax óók aan tafel. Door nu deze maatregel te nemen en in gesprek te gaan met de supporters laat Ajax zien dat dit niet meer mag gebeuren. Het is vooralsnog geen verhaal voor de lange termijn en ik verwacht ook niet dat Ajax dat wil. De club heeft ook baat bij een goede sfeer in het stadion.

Ik vind het geweldig dat er supporters zijn die hier zoveel tijd in steken maar er zijn ook andere belangen. Het meedenken moet wel van twee kanten komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr apr 13, 2012 9:08 am

Ik ben vóór pyro en doeken-acties! Maar: Ik vind de reactie van STHCRW eerlijk gezegd niet zo sterk, Mike. De argumenten die gebruikt worden (de shovel, in de Arena nooit wat fout gegaan) zijn eenvoudig te counteren door Ajax bij een overleg. Ik zou de (zondermeer begrijpelijke) emoties wat beperken en constructiever te werk gaan, zodat overleg met Ajax oplevert dat met wat aanpassingen beide sfeeracties door kunnen gaan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door Thijs » vr apr 13, 2012 9:14 am

Ajax kan dat inderdaad makkelijk counteren. Ajax (althans de veiligheidsmensen) heeft veel moeite gedaan om dat doek binnen te laten komen in het uitvak. Vervolgens wordt er allemaal vuurwerk onder het doek afgestoken (want: pakkans is dan nihil) en ontstaat er een gigantische rookontwikkeling onder dat doek. Ik voelde me zelf toen ook niet helemaaal op m'n gemak.

Enkele supporters kregen ademhalingsproblemen en eentje heeft zelfs een nacht in het ziekenhuis van Heerenveen gelegen. Vervolgens vliegt ook nog eens dat doek in de fik als het naar beneden komt, allemaal zwarte rook. Ajax kan natuurlijk zelf weer gaan dokken en niemand weet wie de fakkels heeft afgestoken.

Tsja. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel te begrijpen. Als Ajax concessies doet moeten de supporters (of laat ik zeggen: enkelen) het niet verpesten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Heerenveen-Ajax 11-04-2012

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr apr 13, 2012 9:24 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben vóór pyro en doeken-acties! Maar: Ik vind de reactie van STHCRW eerlijk gezegd niet zo sterk, Mike. De argumenten die gebruikt worden (de shovel, in de Arena nooit wat fout gegaan) zijn eenvoudig te counteren door Ajax bij een overleg. Ik zou de (zondermeer begrijpelijke) emoties wat beperken en constructiever te werk gaan, zodat overleg met Ajax oplevert dat met wat aanpassingen beide sfeeracties door kunnen gaan.
Hoe??
wat met de shovel getracht wordt te zeggen is dat er legale dingen verboden worden om de illegale dingen tegen te houden. De shovel verbieden om het illegale kraken van een pinautomaat tegen te gaan. Wat gaat er mank met die vergelijking.
Een megadoek is altijd toegestaan geweest, en nu opeens omdat het doek vlamvat (waarschijnlijk niet geimpregneeerd) wordt een doek verboden???? In de Arena zijn 10-tallen megadoeken te zien geweest, waarvan 90% zonder afgestoken pyro onder het doek....

Zorg voor goede fouillering..... of legalisering.
Jij als jurist wil ons vast helpen......??!?!?!?! PM mag altijd.

Plaats reactie