Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47583
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Lionel » wo sep 19, 2012 1:17 pm

Lag aan jou dan.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door brigade zuid » wo sep 19, 2012 1:18 pm

Ik hoorde ze alleen in de tweede helft heel ff toen die Dortmund supporters even moesten bijkomen van die gemiste penalty.

Lionel
Berichten: 47583
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Lionel » wo sep 19, 2012 1:25 pm

Ik hoorde ze regelmatig. Niet al te luid maar Dortmund heeft best fanatiek publiek.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door El Clavo » wo sep 19, 2012 1:32 pm

Ik ook, maar je zat ook in een uithoek natuurlijk.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » wo sep 19, 2012 1:37 pm

Het ging aardig hard, denk niet dat we minder hard hebben gezongen dan in Manchester bijv. Heb de Dortmund-supporters ook niet veel gehoord, dus ik neem aan dat de akoestiek niet al te best is.

Sta trouwens met m'n kop duidelijk op het filmpje van Rapie1960, gelukkig gedraag ik me. :hypocrite.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Ride » wo sep 19, 2012 1:39 pm

brigade zuid schreef: Het kan aan mij liggen maar ik hoorde alleen de Dortmund supporters maar tijdens de wedstrijd.
Klopt, op tv was het volgens mij ook niet echt te horen..

Of heb jij dezelfde tv, kan het ook aan liggen :biggrin.gif:
Vakkie 129

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Alexander » wo sep 19, 2012 2:55 pm

Zat zelf in de buurt van het uitvak, maar het uitvak ging behoorlijk hard. Maar ben zelden in een stadion geweest waar de supporters zo fanatiek zijn als bij Dortmund en ook zo hard gingen.

Thijs, ik begreep dat er een grote groep supporters zonder kaart is binnengekomen. Klopt dat?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 19, 2012 3:13 pm

We gingen inderdaad eigenlijk best hard (heb weinig stem over), maar als je twee hoog schuin achter zit, zullen er weinig micorofoons op ons zijn gericht.

Heb me wel vermaakt. De wedstrijd: ach ja. Babel goed, Sana en Derk slecht, vreemde wissel (Schone in de spits?! Waarom niet Lukoki met zijn snelheid laten razen in de hoop een counter, de laatste 20 minuten? We hielden geen bal meer vast voorin en kwamen gewoon onder te grote druk te staan).

Symphatieke actie van de Duitse stewards om het net te laten verwijderen en toe te staan een rookpotie aan te steken. Zeer gewaardeerd.

De stad vond ik waardeloos. Troosteloze vinexachtige shitzooi. De door de gemeente Dortmund georganiseerde "fanzone" (met muziek! gesprekken! actuele info over het voetbal!) na letterlijk 1 minuut voor gezien gehouden. Het leek wel georganiseerd door Yvon Jaspers. Need I say more?

Gelukkig een eindje verderop een veel gezelliger Ajaxplein gevonden. Hoogtepuntje? De in de BVB fanshop gekochte voetballen die soms heel hoog werden geschoten en waarvan er eentje precies (maar dan ook: pre-cies) op het dienblad vol bier van een ober viel. Hilarisch! (U zegt banale humor? Nou en??) De blik van die man, een kruising tussen Droopey en een maanvis, terwijl het bier hem van top tot teen bedekte: priceless. (humor ten koste van de medemens zegt u? Nou en? Het was een Duitsert!)

Ook grappig: de Duitse Polizei die in onvervalst Nederlands iets liet omroepen als: "Hieah uhn medudehling vor die Ajaxfans: wilt u zich zweihonderd metehr nach links begeven naar de Reinoldikirche? Dank voor die medewerking" (let wel; hier gaan twee dingen fout. 1. Er wordt natuurlijk niet naar zo iets geluisterd en al helemaal niet als het wordt verordoneerd door Duitsers. 2. We moesten naar die Yvon Jaspers knuffelzone. We keken wel uit!) Er werd desalniettemin heel hartelijk op gereageerd door de aanwezige Ajacieden (hoeveel waren het er? 1.000 of zo?) met mooie liedjes over Ajax en ook over de al dan niet gecultiveerde aanwezigheid van de antropoligsch-sociologische band tussen de club en Israël, iets wat de Duitsers kennelijk erg aansprak. Iedere 10 minuten kregen we namelijk dezelfde boodschap en werd er mooi teruggezongen. Verder gebeurde er niks. Humor? Ja. humor.


Ik heb me uiteindelijk wel vermaakt. Maar de kater van de uitslag dreunt nog ff na...
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op wo sep 19, 2012 3:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » wo sep 19, 2012 3:29 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:De stad vond ik waardeloos. Troosteloze vinexachtige shitzooi.
Echt he. Alsof je op een regenachtige middag door Eindhoven loopt.

Ik werd al suicidaal bij het idee dat je hier zou moeten wonen. En toch doen zo'n 600.000 mensen het.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 19, 2012 3:46 pm

Waardeloos, Thijs, we gaan er niet meer heen.

Overigens hier een bericht van een BVB Forum:
een of andere BVB fan schreef:Ich hatte das Glück gestern im Block 70 (Nordtribüne, von Ajax zurückgegebene Karten) dabei gewesen zu sein.
Sehr geil war, dass unser Block die kompletten 90 Minuten gestanden hat! Sehr geil.
Aber entweder lag das an den wirklich lauten Ajax Fans (die sich insgesamt Ordentlich benommen haben und Stimmung gemacht haben), oder die Stimmung war total mies.
Kaum Gesänge im ganzen Stadion und es wirkte, als ob die Ajax Fans die ganze Zeit lauter waren.
In het stadion waren we dus kennelijk wel goed te horen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 19, 2012 3:47 pm

Waar komt overigens die fabel vandaan dat we kaarten hebben geretourneerd? Die gozer in het bericht hierboven zegt het, en in de metro zeiden meerdere Dortmunders tegen ons dat we meer dan 1.000 kaarten zouden hebben teruggegeven.

Vreemd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » wo sep 19, 2012 3:51 pm

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax
Berichten: 14568
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 19, 2012 5:43 pm

Ik snap niet dat velen hier Poulsen zo goed vonden, ik irriteerde me mateloos aan hem. Dat hij wat inzakt tijdens de opbouw is op zich niet erg, maar hij blijft daar gewoon hangen! Zo kom je constant een man tekort op het middenveld, en heeft het eventuele inschuiven van de CV's ook totaal geen nut. Om maar te zwijgen over zijn spel bij balverlies. Ik weet niet of hij het nog niet snapt of dat hij het gewoon niet kan, ik hoop echt het eerste.

En Babel heeft het als aanspeelpunt gewoon goed gedaan. Had een paar lekkere aannames, gebruikte zijn lichaam slim, hield de bal lekker vast. Dat hij niet kan koppen wisten we al, maar blijft toch ontzettend jammer. Die kopkans waaraan velen hier voorbijgaan was in mijn ogen echt een van de grootste die we kregen gisteren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Daily Blind » wo sep 19, 2012 6:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waardeloos, Thijs, we gaan er niet meer heen.

Overigens hier een bericht van een BVB Forum:
een of andere BVB fan schreef:Ich hatte das Glück gestern im Block 70 (Nordtribüne, von Ajax zurückgegebene Karten) dabei gewesen zu sein.
Sehr geil war, dass unser Block die kompletten 90 Minuten gestanden hat! Sehr geil.
Aber entweder lag das an den wirklich lauten Ajax Fans (die sich insgesamt Ordentlich benommen haben und Stimmung gemacht haben), oder die Stimmung war total mies.
Kaum Gesänge im ganzen Stadion und es wirkte, als ob die Ajax Fans die ganze Zeit lauter waren.
In het stadion waren we dus kennelijk wel goed te horen.
Klopt heb nog steeds piepende oren en geen stem meer.

wimpey
Berichten: 52059
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door wimpey » wo sep 19, 2012 6:20 pm

Volgens De T. hebben we onverdiend verloren. Dat lijkt me dus niet. Bij hen viel nl. niemand door de mand. Bij ons liepen de vleugelspelers enkel achter hun backs aan. En op hun helft hebben we met bal weinig tijd doorgebracht. Je zou kunnen zeggen dat er vóór onze defensie - op Babel na - vrijwel niets plaats vond. En Babel mist dan weer kansen die Lewandowski er met de handen in z'n achterzak in legt...

Ik vond Poulsen nuttig, maar hij speelt wel erg terughoudend. Hetgeen tot gevolg heeft dat je via het middenveld amper aan combineren toe komt, omdat je daar iemand mist. Je backs kunnen niet 90 minuten up en down gaan en voor ondersteuning zorgen. Dus stonden Siem en Eriksen regelmatig tegen een overmacht. We hebben die 2 amper of niet rond hún 16 gezien. Dan nóg mag je van Eriksen veel meer verwachten, maar gisteren was hij weer te passief. Speelde uitstekend voor de interlandpauze en slecht daarna.

Tevens is het natuurlijk 'armoe' dat Schöne de plek in de spits van Babel inneemt. Dat Derk en Sana (bijna) 90 minuten spelen, hoewel ze voetballend geen inbreng hadden. En dat Poulsen niet gewisseld kon worden, hoewel hij er doorheen zat... Ik miste (ook) gisteren Janssen (weer). Bal opeisen, voor rust en openingen zorgen. Eriksen dient nu zijn rol waar te nemen en dat loopt voor geen meter. Die fout, Janssen zo easy laten gaan dus, van FdB en Overmars kan ons dit seizoen nog wel eens lelijk opbreken.

Maar al met al viel het mee niet tegen. Vermeer prima, backs heel behoorlijk, CVs beiden sterk. Maar ja, die voorzet komt vanaf Blind's kant, CV I gaat er onderdoor en CV II grijpt halfslachtig in. En daarop word je afgerekend...

Nu het vizier op ADO-uit en daar de punten pakken. Da's veel belangrijker dan de CL.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door 999 » wo sep 19, 2012 6:42 pm

Blind heeft geen schuld aan die 1 - 0.Verder kreeg AJAX met Eriksen de eerste opgelegde kans, en als Boerigter wat scherper zou zijn geweest de tweede opgelegde kans.BD liet daar tegenover alleen maar een hoop gedraaf zien, en dat zag je in tweede helft bij de AJAX spelers conditioneel.Pas toen begonnen AJAX spelers steken te laten vallen.

Ook ik had vantevoren het idee dat AJAX de bietenbrug op zou gaan, maar dit AJAX had met een tikkie meer geluk, met een tikkie meer geloof in eigen kunnen OOK als winnaar van het veld kunnen stappen ...

Of Janssen dit tempo bij had kunnen benen is natuuurlijk koffiedik kijken, volgens de een wel, volgens de ander niet ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo sep 19, 2012 6:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » wo sep 19, 2012 6:43 pm

Poulsen wil ik wel even de tijd geven om zich te ontwikkelen op deze positie. Wellicht dat hij in de loop van het seizoen wat meer vooruit gaat spelen. Hij laat af en toe wel degelijk zien dat hij kan voetballen.

Janssen missen we inderdaad ontzettend. Zeker in zo'n wedstrijd als gisteren. Het middenveld was dan gewoon een klasse beter geweest.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Alexander » wo sep 19, 2012 7:19 pm

Janssen wordt hier opgehemeld. Janssen heeft het ook bij Ajax heel moeilijk gehad met fysiek sterke middenvelders die maar bleven lopen.

wimpey
Berichten: 52059
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door wimpey » wo sep 19, 2012 7:26 pm

999 schreef:Blind heeft geen schuld aan die 1 - 0.
Het was een keten van fouten. Iemand had die eerste kopbal van Piszczek (tegenstander van Derk) eruit moeten halen, Moisander had niet onder die bal door mogen zeilen en Alderweireld moet Lewandowski opzij zetten.
BD liet daar tegenover alleen maar een hoop gedraaf zien, en dat zag je in tweede helft bij de AJAX spelers conditioneel.Pas toen begonnen AJAX spelers steken te laten vallen.
Gedraaf is wat oneerbiedig. Die lui leggen in de 2e helft een tempo aan de dag dat Ajax vanuit NL niet kent. Je zag er steeds meer bij ons door hun hoeven gaan.
Ook ik had vantevoren het idee dat AJAX de bietenbrug op zou gaan, maar dit AJAX had met een tikkie meer geluk, met een tikkie meer geloof in eigen kunnen OOK als winnaar van het veld kunnen stappen ...
Zeker. Onze CVs maken een fout en hun spits scoort. Helaas hebben wij geen Lewandowski die de fouten van Hummels en Subotic afstrafte... Maar al met al vind ik dat Ajax zich goed heeft gepresenteerd. Zeker defensief en opbouwend. Aanvallend was het een stuk minder.
Of Janssen dit tempo bij had kunnen benen is natuuurlijk koffiedik kijken, volgens de een wel, volgens de ander niet ...
Het tempo niet. Maar hij had rust gebracht bij balbezit, ballen opgeeist en slim verdeeld. Dortmund's defensie was niet waterdicht, Janssen had wellicht de gaatjes gevonden die Siem en Eriksen niet vonden / zagen. Maar da's koffiedik kijken... Maar ik vind wel dat Ajax Janssen mist. En te easy heeft laten gaan. Jammer.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Alexander » wo sep 19, 2012 8:35 pm

Ik verheug me nu alweer op Man City uit!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door 999 » wo sep 19, 2012 9:46 pm

wimpey schreef:
Het was een keten van fouten. Iemand had die eerste kopbal van Piszczek (tegenstander van Derk) eruit moeten halen, Moisander had niet onder die bal door mogen zeilen en Alderweireld moet Lewandowski opzij zetten.

Ergens gaat het altijd fout bij een kans of goal. dat is bij AJAX niet anders als bij Chelsea of Barcelona.Maar goed, Blind had met deze goal niks te maken.
Gedraaf is wat oneerbiedig. Die lui leggen in de 2e helft een tempo aan de dag dat Ajax vanuit NL niet kent. Je zag er steeds meer bij ons door hun hoeven gaan.
Is ook wat oneerbiedig, maar omdat wij dachten dat BD fysiek, tactisch enz. ver boven AJAX zouden zitten vond ik, wat ik zag, maar gedraaf.En is het op een gegeven moment juist door dat gedraaf dat AJAX het in de tweede helft niet meer kon belopen. En er steeds meer foutjes kwamen.Niet door hoog technisch getik.
Het tempo niet. Maar hij had rust gebracht bij balbezit, ballen opgeeist en slim verdeeld. Dortmund's defensie was niet waterdicht, Janssen had wellicht de gaatjes gevonden die Siem en Eriksen niet vonden / zagen. Maar da's koffiedik kijken... Maar ik vind wel dat Ajax Janssen mist. En te easy heeft laten gaan. Jammer.
Eens, maar ook Janssen zou mee moeten in het tempo van BD.En dat tempo spelen is nu niet een van de sterkste kanten van Theo.Maar goed, we zullen het nooit te weten komen.

Al met al, zeker gezien het verschil in competities, kwa begroting, kwa leeftijdverschil, ingespeeld zijn enz. enz. mogen we niet klagen en hadden we met iets meer zelfverzekerd zijn, of concentratie de eerste kunnen scoren .. En dan had ik het nog moeten zien .

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Pride of Amsterdam » wo sep 19, 2012 10:55 pm

Erg leuke dag gehad in Dortmund. IN Dortmund, zeker niet dankzij Dortmund. Wat een saaie kutstad zeg. Maar ach, we waren er in 2 uurtjes rijden en 30 minuutjes grenscontrole. De "fanzone" snel voor gezien gehouden. We zijn snel doorgelopen naar het volgende plein waar het véél gezelliger was.

Ik heb me vermaakt. Wedstrijd was leuk. Mooi uitzicht op het veld zonder net, een kleine meet-and-greet met Thijs, en een leuke wedstrijd. Stem kwijt van het zingen, maar moet zeggen dat die Dortmunders ook wel weten wat sfeer maken is. Imposant. 0 punten, maar met opgeheven hoofd terug naar Amsterdam. Thuis met 2-0 winnen en we staan boven ze. Nu alleen nog afrekenen met City en Real.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door elliquido » do sep 20, 2012 11:20 am

ps,

Vonden jullie het "YNWO" vooraf ook zo ongepast ??

Paste totaal niet bij Dortmund m.i.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do sep 20, 2012 12:19 pm

YNWA bedoel je? Mwoah. Ik persoonlijk zat er niet zo mee. Zou kunnen dat ze het daar altijd voor een wedstrijd draaien (geen idee eigenlijk) en zelfs als dat niet zo is: ik associeer het met name met Liverpool. Clubs als Celtic en ook Twente zingen het. Vermoedelijk doel jij op de havenslaven. Pas als ze bij Dortmund op de wijze van "hand in hand" gaan zingen zal ik gaan fluiten!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door peter » do sep 20, 2012 12:35 pm

Hij bedoelde eigenlijk YMCA. :smallgrin.gif:

Plaats reactie