ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Cruijff » wo okt 31, 2012 10:46 pm

Peter schreef:De Boer heeft een goed centraal duo gezien. Denswil zeer verdienstelijk.
Opzich vind ik dat dan nog wel een beetje positief.

Hopelijk laat hij Blind dan zaterdag gewoon lekker op linksback staan, de plek waar hij het al een tijdje wel goed doet. En dan Denswil als vervanger van Moisander neerzetten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Cruijff » wo okt 31, 2012 10:47 pm

In zijn slotwoorden geeft hij ook al min of meer aan dat Denswil zaterdag in de basis zal staan. :ajaxscarf.gif:

Klasse! :biggthumpup.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Jöhnk » wo okt 31, 2012 10:47 pm

Benieuwd of De Boer hier dan ook een consequentie aan verbindt. Bijvoorbeeld: Dijks niet in de selectie tegen Vitesse en Denswil wel.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door zeux » wo okt 31, 2012 10:48 pm

We hebben gewonnen!!!!! Afbeelding Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 01, 2012 6:13 am

Jöhnk schreef:Benieuwd of De Boer hier dan ook een consequentie aan verbindt. Bijvoorbeeld: Dijks niet in de selectie tegen Vitesse en Denswil wel.
Ze zullen er allebei bijzitten. Hopelijk stelt FdB Denswil op. Zo stellig was FdB niet. Hij gaf aan dat hij er kan spelen, ook zaterdag.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door T82 » do nov 01, 2012 8:36 am

wimpey schreef:
D_skilled schreef:Babel valt hondsberoerd in. Sowieso is hij de laatste paar wedstrijden niet goed. Ik zie weer de Babel onder Ten Cate.
Bereidde de 0-1 van Eriksen tegen de kakkies knap voor.
Dat was ook echt het enige dat Babel goed deed. Was extreem dramatisch en dat was niet de eerste keer.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door wimpey » do nov 01, 2012 9:59 am

Scoorde tegen Heracles de 2-4.

Babel valt me ales mee tot dusver. Ik heb hem bij Hoffenheim regelmatig aan het werk gezien, dat was bij de wilde beesten af zo slecht.

Wat ik écht niet begrijp, is dat Koppers volledig uit beeld is verdwenen en dat Dijks regelmatig speeltijd krijgt. Niet dat Koppers zo'n geweldenaar is, maar Dijks... Onze linkerkant lag tegen de kakkies helemaal open nadat die jongen erin was gekomen. En zelfs tegen Sneek verliest ie duels.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door 999 » do nov 01, 2012 10:08 am

Ajaxfans roven tankstation leeg

HASKERHORNE - Een groep Ajaxsupporters heeft woensdagavond een tankstation langs de A7 bij Joure leeggeroofd. Ze namen zonder te betalen koeken, blikjes drinken, chocola en snoep mee. De politie, die door het personeel werd gealarmeerd, heeft 21 personen aangehouden, zo meldde de politie donderdag.

De groep supporters was onderweg naar Sneek, waar Ajax om de beker voetbalde tegen amateurclub ONS. De auto's waarin zij reden, zijn in beslag genomen. Agenten troffen daarin nitraatbommen, noodseinbuizen en ander zwaar vuurwerk aan. Van de 21 verdachten zijn 13 in de cel gezet. De anderen konden na verhoor naar huis.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door sander » do nov 01, 2012 10:24 am

999 schreef:
Ajaxfans roven tankstation leeg

HASKERHORNE - Een groep Ajaxsupporters heeft woensdagavond een tankstation langs de A7 bij Joure leeggeroofd. Ze namen zonder te betalen koeken, blikjes drinken, chocola en snoep mee. De politie, die door het personeel werd gealarmeerd, heeft 21 personen aangehouden, zo meldde de politie donderdag.

De groep supporters was onderweg naar Sneek, waar Ajax om de beker voetbalde tegen amateurclub ONS. De auto's waarin zij reden, zijn in beslag genomen. Agenten troffen daarin nitraatbommen, noodseinbuizen en ander zwaar vuurwerk aan. Van de 21 verdachten zijn 13 in de cel gezet. De anderen konden na verhoor naar huis.
Jammer weer!

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door sander » do nov 01, 2012 10:30 am

Na de winterstop is Boilesen hopelijk weer fit. Hopelijk dat Ajax Koppers en/of Dijks verhuurt of een half jaar naar Almere stuurt. Wellicht ook goed voor Ebecillio, De Kamps, Bonevacia, Rits en dan vergeet ik er vast nog een paar.
s
Ook hoop ik snel een oplossing voor de positie van VM. Poulsen en Enoh zijn wat mij betreft niet goed genoeg. Boccara en/of Sporkslede anders de kans geven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Marillion » do nov 01, 2012 11:27 am

999 schreef:
Ajaxfans roven tankstation leeg

HASKERHORNE - Een groep Ajaxsupporters heeft woensdagavond een tankstation langs de A7 bij Joure leeggeroofd. Ze namen zonder te betalen koeken, blikjes drinken, chocola en snoep mee. De politie, die door het personeel werd gealarmeerd, heeft 21 personen aangehouden, zo meldde de politie donderdag.

De groep supporters was onderweg naar Sneek, waar Ajax om de beker voetbalde tegen amateurclub ONS. De auto's waarin zij reden, zijn in beslag genomen. Agenten troffen daarin nitraatbommen, noodseinbuizen en ander zwaar vuurwerk aan. Van de 21 verdachten zijn 13 in de cel gezet. De anderen konden na verhoor naar huis.
Lekker weer, door dit soort acties mag je de volgende keer gewoon lekker met z'n allen al in Amsterdam in de bus stappen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door zeux » do nov 01, 2012 11:46 am

Marillion schreef:
999 schreef:
Ajaxfans roven tankstation leeg

HASKERHORNE - Een groep Ajaxsupporters heeft woensdagavond een tankstation langs de A7 bij Joure leeggeroofd. Ze namen zonder te betalen koeken, blikjes drinken, chocola en snoep mee. De politie, die door het personeel werd gealarmeerd, heeft 21 personen aangehouden, zo meldde de politie donderdag.

De groep supporters was onderweg naar Sneek, waar Ajax om de beker voetbalde tegen amateurclub ONS. De auto's waarin zij reden, zijn in beslag genomen. Agenten troffen daarin nitraatbommen, noodseinbuizen en ander zwaar vuurwerk aan. Van de 21 verdachten zijn 13 in de cel gezet. De anderen konden na verhoor naar huis.
Lekker weer, door dit soort acties mag je de volgende keer gewoon lekker met z'n allen al in Amsterdam in de bus stappen.
Wordt blijkbaar toch niet hard genoeg aangepakt. Volstrekt bizar toch om met die troep in en auto naar een voetbalwedstrijd te rijden?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 01, 2012 11:49 am

wimpey schreef:Scoorde tegen Heracles de 2-4.

Babel valt me ales mee tot dusver. Ik heb hem bij Hoffenheim regelmatig aan het werk gezien, dat was bij de wilde beesten af zo slecht.

Wat ik écht niet begrijp, is dat Koppers volledig uit beeld is verdwenen en dat Dijks regelmatig speeltijd krijgt. Niet dat Koppers zo'n geweldenaar is, maar Dijks... Onze linkerkant lag tegen de kakkies helemaal open nadat die jongen erin was gekomen. En zelfs tegen Sneek verliest ie duels.
:biggthumpup.gif: Eens, Koppers is minimaal 1 klasse beter. Al is hij momenteel bij Jong Ajax ook behoorlijk weggezakt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Cruijff » do nov 01, 2012 11:58 am

Marillion schreef:
999 schreef:
Ajaxfans roven tankstation leeg

HASKERHORNE - Een groep Ajaxsupporters heeft woensdagavond een tankstation langs de A7 bij Joure leeggeroofd. Ze namen zonder te betalen koeken, blikjes drinken, chocola en snoep mee. De politie, die door het personeel werd gealarmeerd, heeft 21 personen aangehouden, zo meldde de politie donderdag.

De groep supporters was onderweg naar Sneek, waar Ajax om de beker voetbalde tegen amateurclub ONS. De auto's waarin zij reden, zijn in beslag genomen. Agenten troffen daarin nitraatbommen, noodseinbuizen en ander zwaar vuurwerk aan. Van de 21 verdachten zijn 13 in de cel gezet. De anderen konden na verhoor naar huis.
Lekker weer, door dit soort acties mag je de volgende keer gewoon lekker met z'n allen al in Amsterdam in de bus stappen.
Tja er zit helaas wel een (niet heel erg kleine) schare tuig tussen de vaste groep fanatiekelingen die Ajax tot ver buiten Amsterdam nareist... In Dortmund schaamde ik me ook een aantal keren voor mijn mede Ajacieden... En dat terwijl er op mijn eigen normen en waarden volgens velen ook nog wel wat aan te merken is...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Marillion » do nov 01, 2012 12:45 pm

Het vervelende voor de supporters die zich wel fatsoenlijk gedragen is dat zij last hebben van dit soort zaken. Volgende keer mogen ze vanaf Amsterdam met de bus en met een beetje geluk mag je jezelf in je sociale omgeving weer verantwoorden voor de herrie die anderen veroorzaken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door zeux » do nov 01, 2012 1:05 pm

Marillion schreef:Het vervelende voor de supporters die zich wel fatsoenlijk gedragen is dat zij last hebben van dit soort zaken. Volgende keer mogen ze vanaf Amsterdam met de bus en met een beetje geluk mag je jezelf in je sociale omgeving weer verantwoorden voor de herrie die anderen veroorzaken.
Maar die 'gewone' supporter hanteert - als ik het goed begrijp - ook het 'horen-zien-zwijgen'-principe. Er lijkt totaal geen interne correctie te zijn voor dit soort eikels.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door GangstaRiB » do nov 01, 2012 1:29 pm

Zeux schreef:
Marillion schreef:Het vervelende voor de supporters die zich wel fatsoenlijk gedragen is dat zij last hebben van dit soort zaken. Volgende keer mogen ze vanaf Amsterdam met de bus en met een beetje geluk mag je jezelf in je sociale omgeving weer verantwoorden voor de herrie die anderen veroorzaken.
Maar die 'gewone' supporter hanteert - als ik het goed begrijp - ook het 'horen-zien-zwijgen'-principe. Er lijkt totaal geen interne correctie te zijn voor dit soort eikels.
Uhm.. nee... dat klopt. Probeer jij maar eens tegen een stuk of 5 van die doorgesnoven gasten te zeggen dat het niet mag. Jij bent de enige die het zegt, want de rest kijkt massaal de andere kant op. En dan is het ineens 5 tegen 1.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Thijs » do nov 01, 2012 1:38 pm

Precies. En het kan m'n baas weinig schelen hoe ik de volgende ochtend aan die twee blauwe ogen kom.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Marillion » do nov 01, 2012 1:50 pm

Het is de taak van politie en justitie om hier tegen op te treden. Dat moet je niet neerleggen bij goedwillende supporters die gewoon een wedstrijd van hun favoriete club willen bezoeken. Zij hebben geen enkele vorm van autoriteit en lopen alleen maar het risico dat ze in de problemen komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door zeux » do nov 01, 2012 1:53 pm

GangstaRiB schreef:
Zeux schreef:
Marillion schreef:Het vervelende voor de supporters die zich wel fatsoenlijk gedragen is dat zij last hebben van dit soort zaken. Volgende keer mogen ze vanaf Amsterdam met de bus en met een beetje geluk mag je jezelf in je sociale omgeving weer verantwoorden voor de herrie die anderen veroorzaken.
Maar die 'gewone' supporter hanteert - als ik het goed begrijp - ook het 'horen-zien-zwijgen'-principe. Er lijkt totaal geen interne correctie te zijn voor dit soort eikels.
Uhm.. nee... dat klopt. Probeer jij maar eens tegen een stuk of 5 van die doorgesnoven gasten te zeggen dat het niet mag. Jij bent de enige die het zegt, want de rest kijkt massaal de andere kant op. En dan is het ineens 5 tegen 1.
Ik hoor steeds dat het maar een 'paar rotte appels' zijn. Dan ben je toch met veel 'goeien' tegen weinig 'slechten'? Als je allemaal individueel wegkijkt, dan kijk je dus collectief weg.
En als de groep echt groot is en zoveel terreur uit kan oefenen - ook binnen de groep die 'peers' zouden moeten zijn - dan moet je het blijkbaar grootschaliger aan gaan pakken.

Er wordt - terecht - geroepen dat overlastgevende groepen in de samenleving hard(er) moeten worden aangepakt. Hoe kan het dan dat het 'supportersprobleem' al decennia voortwoekert? Is men daar dan uiteindelijk gewoon coulanter over?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Marillion » do nov 01, 2012 2:10 pm

Leuke theorie, maar ben jij in de praktijk dan degene die als eerste zijn mond open doet? En dan maar hopen dat je van genoeg mensen actieve steun krijgt. Het risico is dat je een flink pak slaag krijgt.

Ik vind dit echt een taak voor politie en justitie. Zij weten doorgaans prima wie de mensen zijn die voor problemen zorgen. Aan hun de taak om daar iets aan te doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door zeux » do nov 01, 2012 2:29 pm

Marillion schreef:Leuke theorie, maar ben jij in de praktijk dan degene die als eerste zijn mond open doet? En dan maar hopen dat je van genoeg mensen actieve steun krijgt. Het risico is dat je een flink pak slaag krijgt.

Ik vind dit echt een taak voor politie en justitie. Zij weten doorgaans prima wie de mensen zijn die voor problemen zorgen. Aan hun de taak om daar iets aan te doen.
Als je het individueel niet durft (logisch), moet je het collectief beter organiseren.

En inderdaad: dit is ook een zaak voor justitie.

Wat ik merk is dat er regelmatig nog behoorlijk 'romantisch' wordt gedaan over het tuig, want 'ze zorgen zo leuk voor sfeer'. En je hebt natuurlijk de meelopers en mensen die het wel kicken vinden die 'boefjes' (ook op dit forum lopen die rond). Over gewelddadigheden van de F-side verschijnen nostalgische boeken. Vechtpartijen zijn stoere herinneringen.
Natuurlijk zijn er supporters die ze beu zijn, maar een echt collectieve verontwaardiging voel ik niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door El Clavo » do nov 01, 2012 2:33 pm

Kom je wel eens in een stadion Zeux?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Thijs » do nov 01, 2012 2:44 pm

Zeux schreef:Als je het individueel niet durft (logisch), moet je het collectief beter organiseren.
Ik heb het idee dat je het allemaal wat te naief bekijkt, Zeux.

Er valt geen 'collectief' te organiseren. Ik ken mijn vrienden met wie ik naar het voetbal ga, de overige mensen niet. Hoogstens van gezicht.

Mocht het (komt zeer incidenteel voor) geval zich voordoen dat ik zo'n situatie zie of er toevallig bij in de buurt sta, dan sta ik met hoogstens enkele vrienden tegenover een groep van minstens 10/15 (vaak meer)grote sterke onder invloed. Stel dat ik zin krijg om ze daarop aan te spreken (en dus bijna 100% kans in elkaar gebeukt te worden) zou ik bij een eventueel gevecht alleen van mijn vrienden op aan kunnen. De rest ken ik niet, weet niet hoe ze heten, in het allerbeste geval weet ik dat ik ze wel eens eerder bij uitwedstrijden heb gezien.

Ik kan moeilijk op dat moment een knokploegje gaan vormen, en eerlijk gezegd is al dat gezeik me totaal niet waard om enkele beuken te incasseren omdat ik iemand erop moet wijzen dat het hoogst ongebruikelijk is dat je niet afrekent voor enkele koekjes.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Lionel » do nov 01, 2012 2:46 pm

Die gasten hadden ook nog eens wat wapens bij zich...
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie