Ajax - Vitesse 03-11-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Thijs » do nov 01, 2012 9:05 am

Een openingspot van 4 kantjes schrijven voor een wedstrijd heeft dus geen ENKELE positieve invloed op on spel, dus hierbij:

Ajax - Vitesse, aanstaande zaterdag, kwart voor zeven. Moisander is zoals we allen weten geschorst.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door wimpey » do nov 01, 2012 10:03 am

Dit moet je in de omschakeling kunnen winnen. Vitesse heeft goede spelers, maar qua dynamiek en snelheid zijn ze te pakken. Tussen de linies zal Eriksen het verschil maken.

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Wouter » do nov 01, 2012 3:25 pm

Dit moet je in de omschakeling kunnen winnen. Vitesse heeft goede spelers, maar qua dynamiek en snelheid zijn ze te pakken. Tussen de linies zal Eriksen het verschil maken.
Hangt ervan af wie Rutten opstelt. Om de één of andere reden stelt hij steeds Havenaar als linksbuiten op. Havenaar is een type-Eijkelkamp; lang, groot, (kop)sterk, maar niet snel en ook niet iemand met een actie. Kortom, alles behalve een linksbuiten. Iedereen ziet dat, maar Rutten niet. Verbeek was vorige week zo slim om Marcellis steeds op te laten komen. Omdat Havenaar geen groots sprinter is en er op een middenveld ook niet echt een goede stofzuiger (Cziommer speelde heel slecht als verdedigende middenvelder) rondloopt, leidde dat tot grote problemen in de eerste helft. In en pal na de rust wisselde Rutten Cziommer voor Ibarra en Havenaar voor Kakuta, waardoor er opeens twee snelle jongens bij kwamen. Dat veranderde de wedstrijd compleet: de backs van AZ moesten achterin blijven omdat je vooral Ibarra niet vrij kunt laten met zijn snelheid.

Als Vitesse met Ibarra en Kakuta aan de zijkanten speelt en met Bony in de punt, zie ik juist kansen voor ons Ernhemmers om de wedstrijd op de counter te winnen. Dan heeft Vitesse immers spelers die elkaar aanvullen voorin staan (Bony die de bal als geen ander kan vasthouden en snelle jongens als Ibarra, Kakuta en Van Ginkel eromheen, dat is lastig te verdedigen). Als Rutten weer met Havenaar als linksbuiten komt en met Cziommer op het middenveld, is Vitesse veel te statisch en vrijwel kansloos.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Bert » vr nov 02, 2012 1:08 pm

Andersen zit bij de selectie, net als Fischer en Denswil. Lukoki is geblesseerd, Boerrigter is er wel bij. De Sa schuift dus een plekje terug in de pikorde. Daarbij kan Andersen natuurlijk zowel voorin als op het middenveld spelen (net als Fischer), dus dat biedt meer ruimte om Eriksen weer voorin te zetten. Enoh is er ook nog bij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door wimpey » vr nov 02, 2012 1:12 pm

Ter volledigheid. Selectie:

Kenneth Vermeer
Toby Alderweireld
Christian Poulsen
Eyong Enoh
Christian Eriksen
Siem de Jong
Lucas Andersen
Daley Blind
Tobias Sana
Lasse Schöne
Derk Boerrigter
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Stefano Denswil
Mitchell Dijks
Viktor Fischer
Ryan Babel

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door wimpey » vr nov 02, 2012 1:13 pm

Bertje schreef: De Sa schuift dus een plekje terug in de pikorde.
De duurste aller tijden ook. :smallgrin.gif:

Beetje vreemd dat Andersen afg. woensdag geen speeltijd kreeg en er nu wél bij zit.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Frisse » vr nov 02, 2012 1:25 pm

Bertje schreef:Andersen zit bij de selectie, net als Fischer en Denswil. Lukoki is geblesseerd, Boerrigter is er wel bij. De Sa schuift dus een plekje terug in de pikorde. Daarbij kan Andersen natuurlijk zowel voorin als op het middenveld spelen (net als Fischer), dus dat biedt meer ruimte om Eriksen weer voorin te zetten. Enoh is er ook nog bij.
Allebei goede spelers, geen van beide makkelijk in te passen in de huisstijl van Ajax. Benieuwd naar wat De Boer doet. Ik vind Fischer tot dusver geen speler voor een driemansmiddenveld, maar De Boer heeft hem daar al een aantal keer laten opdraven.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Mr. Ajax » vr nov 02, 2012 1:27 pm

Bertje schreef:Andersen zit bij de selectie, net als Fischer en Denswil. Lukoki is geblesseerd, Boerrigter is er wel bij. De Sa schuift dus een plekje terug in de pikorde. Daarbij kan Andersen natuurlijk zowel voorin als op het middenveld spelen (net als Fischer), dus dat biedt meer ruimte om Eriksen weer voorin te zetten. Enoh is er ook nog bij.

Ik snap nog steeds niet waar mensen dat steeds vandaan halen, dat Fischer ook op het middenveld kan. Waar en wanneer heeft hij op het middenveld gespeeld (recentelijk)?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Michael_B » vr nov 02, 2012 1:29 pm

Einde Sulejmani?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Bert » vr nov 02, 2012 1:33 pm

Mr. Ajax schreef:Ik snap nog steeds niet waar mensen dat steeds vandaan halen, dat Fischer ook op het middenveld kan. Waar en wanneer heeft hij op het middenveld gespeeld (recentelijk)?
Woensdag bijvoorbeeld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Bert » vr nov 02, 2012 1:36 pm

Frisse schreef:Allebei goede spelers, geen van beide makkelijk in te passen in de huisstijl van Ajax. Benieuwd naar wat De Boer doet. Ik vind Fischer tot dusver geen speler voor een driemansmiddenveld, maar De Boer heeft hem daar al een aantal keer laten opdraven.
Ik ben er ook geen voorstander van. Ik vind Fischer bij uitstek een speler die naar het doel moet spelen. Is geen jongen voor het korte tikwerk dat De Boer op het middenveld wil zien. Desalniettemin spelen ze allebei met regelmaat op het middenveld (al heeft De Boer omtrent Fischer wel eens laten vallen dat dit grotendeels te maken had met het verbeteren van Fischers vermogen tot omschakelen).

Ik vind het echte aanvallers. Andersen (nog niet heel veel van gezien), lijkt mij een intelligente speler. Zie ik ook wel wat in, maar meer als aanvaller die kan uitzakken. Fischer moet de mogelijkheid hebben zichzelf in schietpositie te manouvreren. Dan is hij op zijn best.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Alexander » vr nov 02, 2012 2:12 pm

Gezien het dramatische spel van Sulejmani is dit natuurlijk wel meer dan terecht.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Frisse » vr nov 02, 2012 2:48 pm

Bertje schreef:
Frisse schreef:Allebei goede spelers, geen van beide makkelijk in te passen in de huisstijl van Ajax. Benieuwd naar wat De Boer doet. Ik vind Fischer tot dusver geen speler voor een driemansmiddenveld, maar De Boer heeft hem daar al een aantal keer laten opdraven.
Ik ben er ook geen voorstander van. Ik vind Fischer bij uitstek een speler die naar het doel moet spelen. Is geen jongen voor het korte tikwerk dat De Boer op het middenveld wil zien. Desalniettemin spelen ze allebei met regelmaat op het middenveld (al heeft De Boer omtrent Fischer wel eens laten vallen dat dit grotendeels te maken had met het verbeteren van Fischers vermogen tot omschakelen).

Ik vind het echte aanvallers. Andersen (nog niet heel veel van gezien), lijkt mij een intelligente speler. Zie ik ook wel wat in, maar meer als aanvaller die kan uitzakken. Fischer moet de mogelijkheid hebben zichzelf in schietpositie te manouvreren. Dan is hij op zijn best.
Eens wat Fischer betreft. Is in mijn ogen een 9,5. Vinden ze bij Ajax ook, dus z'n beste kansen liggen op dit moment in de spits. Op tien zou in de toekomst ook kunnen, maar dan zou Eriksen standaard doorgeschoven moeten worden naar de aanval en zelfs dan is het moeilijk met Schone en Poulsen/De Jong in de rug van Fischer.

Andersen is meer een middenvelder, maar mist nog body. Zal voorlopig wel hangend aan de buitenkant komen te spelen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door D_skilled » vr nov 02, 2012 2:59 pm

Fischer is niet balvast genoeg en te nonchalant om in de spits te spelen. Hij is op z'n sterkst als derde man in een aanvalsopzet.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Frisse » vr nov 02, 2012 3:11 pm

Ben het met je eens dat hij er op dit moment niet aan toe is. Hij zal moeten vermannen en geconcentreerder moeten spelen. Maar de aanleg heeft hij wel.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door WP_Legend » vr nov 02, 2012 3:13 pm

Het ene moment 'Dat valt nog te bezien, maar het voelt in ieder geval niet prettig aan. Voorlopig ga ik door de grond bij elke beweging, of ik nu zit, lig of sta.'

het volgende moment zit hij gewoon bij de wedstrijdselectie!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Michael_B » vr nov 02, 2012 3:30 pm

Bertje schreef:
Frisse schreef:Allebei goede spelers, geen van beide makkelijk in te passen in de huisstijl van Ajax. Benieuwd naar wat De Boer doet. Ik vind Fischer tot dusver geen speler voor een driemansmiddenveld, maar De Boer heeft hem daar al een aantal keer laten opdraven.
Ik ben er ook geen voorstander van. Ik vind Fischer bij uitstek een speler die naar het doel moet spelen. Is geen jongen voor het korte tikwerk dat De Boer op het middenveld wil zien. Desalniettemin spelen ze allebei met regelmaat op het middenveld (al heeft De Boer omtrent Fischer wel eens laten vallen dat dit grotendeels te maken had met het verbeteren van Fischers vermogen tot omschakelen).

Ik vind het echte aanvallers. Andersen (nog niet heel veel van gezien), lijkt mij een intelligente speler. Zie ik ook wel wat in, maar meer als aanvaller die kan uitzakken. Fischer moet de mogelijkheid hebben zichzelf in schietpositie te manouvreren. Dan is hij op zijn best.
Zijn beiden dus het beste rondom / achter een spits? Dus niet klassiek met vleugels, maar meer een tridente? Dat zullen de middenvelders dan moeten opvangen, want ze lopen dan ook verdedigend minder/niet mee lijkt me.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door sander » vr nov 02, 2012 3:41 pm

Met het ontbreken van goede buitenspelers en een afmaker in de spits, zal de Boer en Ajax systeem wel meer aan de kant zetten door met een valse nummer 10 tspelen, de Jong die bij sluit en ' buitenspelers ' als Fisher en Sana.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door sander » vr nov 02, 2012 3:47 pm

De Dominee schreef:
Bertje schreef:
Frisse schreef:Allebei goede spelers, geen van beide makkelijk in te passen in de huisstijl van Ajax. Benieuwd naar wat De Boer doet. Ik vind Fischer tot dusver geen speler voor een driemansmiddenveld, maar De Boer heeft hem daar al een aantal keer laten opdraven.
Ik ben er ook geen voorstander van. Ik vind Fischer bij uitstek een speler die naar het doel moet spelen. Is geen jongen voor het korte tikwerk dat De Boer op het middenveld wil zien. Desalniettemin spelen ze allebei met regelmaat op het middenveld (al heeft De Boer omtrent Fischer wel eens laten vallen dat dit grotendeels te maken had met het verbeteren van Fischers vermogen tot omschakelen).

Ik vind het echte aanvallers. Andersen (nog niet heel veel van gezien), lijkt mij een intelligente speler. Zie ik ook wel wat in, maar meer als aanvaller die kan uitzakken. Fischer moet de mogelijkheid hebben zichzelf in schietpositie te manouvreren. Dan is hij op zijn best.
Zijn beiden dus het beste rondom / achter een spits? Dus niet klassiek met vleugels, maar meer een tridente? Dat zullen de middenvelders dan moeten opvangen, want ze lopen dan ook verdedigend minder/niet mee lijkt me.
Moet Poulsen ook snel vervangen worden. Verdeeld het spel niet goed, is te traag, niet heersend in duels. Ondersteuning aan de CVers is er niet en de backs kunnen dan aanvallend meer brengen.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door wimpey » vr nov 02, 2012 3:53 pm

D_skilled schreef:Fischer is niet balvast genoeg en te nonchalant om in de spits te spelen. Hij is op z'n sterkst als derde man in een aanvalsopzet.
4-6-0, dit Ajax heeft niets aan typische buitenspelers bij gebrek aan een spits. Ik zie op het middenveld wel wat in hetgeen Bertje bepleitte: Siem - Schöne - Enoh (als tegen psv-thuis vorig seizoen, dus niet in de as). Voorin dan Fischer - Eriksen - Babel. Backs zorgen voor de overlap. Toby en Denswil (tegen Vitesse) als CVs.

Het is nog wat puzzelen, maar Ajax heeft m.i. best aardig materiaal.
WP_LeGeNd schreef:Het ene moment 'Dat valt nog te bezien, maar het voelt in ieder geval niet prettig aan. Voorlopig ga ik door de grond bij elke beweging, of ik nu zit, lig of sta.'

het volgende moment zit hij gewoon bij de wedstrijdselectie!
Zit tussen de oren, als je het mij vraagt. Angst voor een nieuwe lijdensweg, die hem blokkeert. Hij zal een overwinning op zichzelf moeten behalen om weer in de buurt te komen van het niveau waarop hij begin vorig seizoen acteerde.

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Wouter » vr nov 02, 2012 4:09 pm

4-6-0 tegen 4-2-4, dat wordt een maffe wedstrijd.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Mr. Ajax » vr nov 02, 2012 4:19 pm

Babel is op links geen schim van de Babel in de spits. Juist als spits heeft hij dit seizoen zijn sterke wedstrijden gespeeld. Bal vasthouden en kaatsen. Op links is het weer de 'oude' Babel die maar wat doet en zich eventueel vastloopt. Geen optie wat mij betreft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Marillion » vr nov 02, 2012 4:27 pm

Ik zie hem inderdaad liever in het centrum. Daar viel hij me in positieve zin op. Aan de linkerkant was het in mijn ogen weer ouderwets en dat is geen compliment.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Thijs » za nov 03, 2012 2:56 pm

Zo goed als uitverkocht vandaag!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Mr. Ajax » za nov 03, 2012 5:21 pm

Dit is toch wel een seizoenstopper hoor, er mag hier bestaat meer enthousiasme komen!

Ik ben in ieder geval al aan de opwarming begonnen in de kroeg, en ga binnenkort richting Arena.

Succes allemaal!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie