Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Demosthenes » vr nov 23, 2012 7:44 am

Tegen City hebben we geen van de punten gestolen...
Niet gestolen, maar de scheidsrechter keurt een doelpunt van City af, waarvan weinig Ajacieden zullen bevestigen dat het buitenspel was! Wat zou de stand zijn geweest, als dat doelpunt was toegekend!

Ajax heeft geen CL-waardig elftal. Heeft Celtic dat wel? In mijn ogen ook niet, maar het grote verschil is dat er bij Celtic een team staat dat vecht voor iedere bal en bij Ajax is de rondo het excuus voor problemen verplaatsen, balbezit is heilig, niet het willen scoren.

Ik had niet verwacht dat Ajax vier punten zou halen, wel dat Ajax strijdend ten onder zou gaan, met aanvallend voetbal, maar Borussia liet Ajax de bal, om zich na de 1-0 (die al snel viel) geen zorgen meer te maken, de buit was binnen. Ajax jaagt met het slaapverwekkende, trage voetbal toeschouwers weg.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door elliquido » vr nov 23, 2012 8:01 am

Als je objectief naar de cijfers kijkt is het ongelofelijk dat we met 1-4 verloren.
Als je de wedstrijd in het stadion had gezien dat weet je beter. We moeten gewoon hopen (alweer) dat de laatste wedstrijd in de CL ons gunstig gezind is , maar dan vooral met goede berichten uit Duitsland. In Madrid zijn we natuurlijk kansloos, zelfs tegen een B team.


Goals scored
1-4
Possession (%)
67-33
Total attempts
13-6
Attempts on target
10-5
Attempts off target
3-1
Attempts blocked
0-0
Attempts against woodwork
0-0
Corners
3-1
Offsides
2-0
Yellow cards
2-1
Red Cards
0-0
Fouls committed
12-9
Fouls suffered
8-12
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Demosthenes » vr nov 23, 2012 8:06 am

Possession (%)
67-33
Daar gaat het tegenwoordig bij Ajax om, de bal bezitten staat nagenoeg gelijk aan "de tegenstander je wil opleggen".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door wimpey » vr nov 23, 2012 8:32 am

El Clavo schreef:Voor het eerst in mijn leven ben ik met de rust weg gegaan. Ik kon het niet meer aanzien. :blush.gif:
Begrijpelijk. M.n. Van Rhijn en de nummers 4, 5 en 6 maakten er een ongelooflijk potje van. Beschamend.

Dit Ajax had woensdag ook van Gala of Anderlecht verloren. Daar moet De Boer mee aan de slag, m.n. Poulsen is long past his sell-by date.
Demosthenes schreef: Ben het er 100% mee eens, de humor is verdwenen, digitale kritiek op de JC-revolutie wordt niet geaccepteerd, cynisme vind je niet bij de halleluja-Ajacieden en het is stil inde Arena.
Aldus AT's lachebekkie. :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Demosthenes » vr nov 23, 2012 8:56 am

Aldus AT's lachebekkie.
Inderdaad, al zal mijn humor niet door veel AT'ers worden gedeeld, wat ook met leeftijd te maken kan hebben. Blijft staan, dat je reageert op de poster en weer niet op de inhoud van een bericht.

Ergens in een topic (waarschijnlijk deze topic) staat, niet door mij geschreven, wat er in de ogen van die poster is veranderd aan de Ajacied in de Arena en ik bevestig dat beeld. Wetenschappelijk gezien zegt zo'n bewering niets, de bevestiging maakt de bewering niet krachtiger, maar het is wel iets dat alleen opgemerkt kan worden als het stadion wordt bezocht, of De Meer (Daar werd ook niet altijd naar het voetbal gekeken, smartphones waren er niet, daar was het ook regelmatig stil, maar daar werd ook gelachen, veelal om elkaars opmerkingen, doorspekt met veel cynisme.) of de Arena.

Ik snap wel dat door alle tijden heen, alle zaken veranderen en vroeger was niet alles beter, zeker het voetbal niet, maar wat is er mis met aan iets terugdenken dat je als prettig hebt ervaren, beter bij je passend, toen en nu?

Een voorbeeld: in de Meer werden de ruststanden voorgelezen, niemand reageerde uitgelaten (soms zelfs helemaal niet) als concurrent Feyenoord achter stond, dat werd toen arrogantie genoemd. Tegenwoordig wordt de informatie anders beleefd; ieder doelpunt moet direct bekend zijn, staat Feyenoord achter dan waart er een positieve gloed door de Arena; het liefst ook nog de tussenstanden van wedstrijden uit Engeland, Spanje, Italië, Duitsland etc. Dat kan in 2012, dat geeft een andere beleving en het is aan een ieder om te bepalen of dat beter bij hem past of niet.

Voel je thuis bij die beleving in 2012, bekijk iedere avond een voetbalwedstrijd op tv, misschien wel drie. Voor mij is dat weliswaar een doelloos bestaan, maar voor een ander is dat de ideale invulling van zijn leven, misschien wordt geluk wel bepaald door de thuisoverwinning van Palermo. De passiviteit die tv-kijken is (Oké, je kunt je stem uitbrengen bij een of andere zang- of danswedstrijd) zie ik terug in het spel van Ajax en om die reden ga ik niet meer naar de Arena, dit seizoen twee keer is voor mij genoeg. Ik heb wel wat beters te doen (en dat is niet tv-kijken)

@Wimpey,
Probeer op inhoud te reageren!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door elliquido » vr nov 23, 2012 10:42 am

DEMO,

Weinigen zullen de inhoud bestrijden dat het voetbal van Ajax beter kan.
Dat je een andere beleving hebt bij het voetbal is voor jezelf.

Jouw postings geven mij het gevoel dat je er al heel lang klaar mee bent en dat op dit forum continue wilt ventileren. Ik mis hierin de waarde in wat dat oplevert . Wil je met rationele discussie vertellen dat het slecht is om ajax supporter te zijn ? Ik ben bang dat dat op een irrationele beleving (het supporter zijn) niet gaat lukken. Al speelt ajax top klasse over 5 jaar, dan nog zal ik wedstrijden bezoeken en hopen op successen.
Je analyses snijden hout over de wedstrijden en de spelers;
maar goed, het commentaar wat Frank de Boer gaf na Dortmund was het exacte commentaar wat ik gaf na de wedstrijd aan mijn maatje (het was letterlijk een kopie ervan). Dat maakt nog niet dat ik een goede trainer / analist zou zijn, of dat de omstandigheden van ajax door het inzicht van FdB nu gaan veranderen. Ons commentaar op dit forum is een uitlaatklep van onze hoop en teleurstellingen over onze gezamelijke liefde. En net als in relaties gaat dat met ups en downs.

Ik probeer het glas half vol te zien dus teken ik aan dat we geen europese top zijn, maar dat we op 4 punten staan door het poenerige city te kloppen en dat we een kans hebben op te overwinteren is meer dan ik gedacht had vooraf.

Ik hoop dus gewoon op winst in Madrid,en dat ajax de EL finale in de Arena speelt. :ajaxscarf.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door 999 » vr nov 23, 2012 11:12 am

Het gaat toch niet om of dat je over x-jaar nog supporter bent van AJAX.Als het dat was ( w.b. voetbal ) en het AJAX supporter zijn zou Demo, en velen zoals ik, er allang mee hebben moeten stoppen gezien onze lange tijd als supporter van AJAX.

Het voetbal wat ik nu zie is niet het AJAX spelleke waar AJAX om bekend stond/staat.Fantasieloos grote rondo voetbal, met als klapper de uitspraak van de Boer dat de tegenstanders daarvan wel moe zullen zijn na een uur spelen.

Volgens mij is de kritiek op De Boer, de gehuurde en gehaalde spelers, het hand op de knip beleid, het voetbalspel meer dan terecht, zelfs al zou dit een tussenjaar zijn .. Waar het schip gaat stranden.Zelfs dat is ongewis, mede omdat er weinig lijn te bekennen is, in principe je niet kan spreken van een basis " elftal " en ook de Boer, zelfs na het halen van 2 kampioenschappen, gewoon regelmatig finaal de fout in gaat ....

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door elliquido » vr nov 23, 2012 11:42 am

eens.

En nu ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door beelzebub » vr nov 23, 2012 11:53 am

Geef de Boer 26 jaar en dan praten we verder. Zijn stats zijn tot nu toe beter dan die van Sir Alex. :ajaxsmiley.gif:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alex_Ferguson
http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_de_Boer
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Le T. » vr nov 23, 2012 12:08 pm

Demosthenes schreef:
Possession (%)
67-33
Daar gaat het tegenwoordig bij Ajax om, de bal bezitten staat nagenoeg gelijk aan "de tegenstander je wil opleggen".
Terwijl balbezit op deze manier vooral verdedigend interessant is, aangezien de tegenstander dan in 67% van de wedstrijd niet in de gelegenheid is om te scoren. Dan zou je dus ook kunnen betogen dat Ajax gedwongen was om het grootste deel van de wedstrijd te verdedigen.

Ik vind het positiespel van De Boer een uitstekende basis voor aanvallend voetbal, maar aanvallen is durven en risico nemen, drang naar voren, drang om een goal uit te spelen. Zonder dat is het slechts verdedigend voetbal waarvoor iedereen scherp moet zijn en maximale werklust moet tonen om er 3 punten uit te slepen tegen een degradatiekandidaat.
elliquido schreef:eens.

En nu ?
Ik denk dat de technische staf uitgebreid moet worden met iemand die wel spelers op de juiste plek kan zetten, spelers kan uitzoeken om te kopen en kan zorgen dat er aangevallen wordt. Het TH kan de verantwoordelijkheid niet aan. Ik ben niet zo voor het principe van 'toppers' die begeleid moeten worden, dat is in tegenspraak met elkaar. Maar in de loonkostenpost voor het TH zit genoeg marge en De Boer wegsturen lijkt op dit moment geen optie, al is het alleen maar omdat er niemand is dergelijke beslissingen kan nemen. Maar zo doorgaan gaat ook niet werken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door El Clavo » vr nov 23, 2012 12:16 pm

We moeten minder eenheidsworsten in de selectie krijgen. Achterin is het nog veel te kwetsbaar en we hebben buitenspelers die geen man voorbij komen en we hebben uberhaupt geen nummer 9. Flikker op met die valse spitsen, ik wil een echte nummer spits. Voorzetje van rechts en bam met het koppie binnentikken. Maar volgens Cruijff zit zijn werk er al bijna op :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door 999 » vr nov 23, 2012 12:23 pm

elliquido schreef:eens.

En nu ?
Eens beginnen met een vaste spits ... Dan Poulsen eruit, en met een vast " basis " elftal beginnen.En niet steeds proberen het wiel uit te vinden zoals buitenspelers steeds niet op hun vertrouwde plaats te zetten.Dan creeer je vertrouwen en automatismen.Dan komt er in een ieder geval er een " geraamte " staan ...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door elliquido » vr nov 23, 2012 12:28 pm

999 schreef:
elliquido schreef:eens.

En nu ?
Eens beginnen met een vaste spits ... Dan Poulsen eruit, en met een vast " basis " elftal beginnen.En niet steeds proberen het wiel uit te vinden zoals buitenspelers steeds niet op hun vertrouwde plaats te zetten.Dan creeer je vertrouwen en automatismen.Dan komt er in een ieder geval er een " geraamte " staan ...
En met het geraamte verslaan we dortmund wel ? of spelen we aantrekkelijker voetbal tegen VVV? Is dat wat je echt denkt?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door 999 » vr nov 23, 2012 12:44 pm

elliquido schreef:
999 schreef:
elliquido schreef:eens.

En nu ?
Eens beginnen met een vaste spits ... Dan Poulsen eruit, en met een vast " basis " elftal beginnen.En niet steeds proberen het wiel uit te vinden zoals buitenspelers steeds niet op hun vertrouwde plaats te zetten.Dan creeer je vertrouwen en automatismen.Dan komt er in een ieder geval er een " geraamte " staan ...
En met het geraamte verslaan we dortmund wel ? of spelen we aantrekkelijker voetbal tegen VVV? Is dat wat je echt denkt?
Als AJAX en dde Boer vanaf begin seizoen niet hadden gekozen voor de huidige manier van spelen ben ik er van overtuigd dat je in de NLD competitie er beter voor had gestaan, BD en RM ( maar ook MC ) zijn van een geheel andere planeet op dit moment ...

Marcel
Berichten: 764
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Marcel » vr nov 23, 2012 1:01 pm

El Clavo schreef:We moeten minder eenheidsworsten in de selectie krijgen. Achterin is het nog veel te kwetsbaar en we hebben buitenspelers die geen man voorbij komen en we hebben uberhaupt geen nummer 9. Flikker op met die valse spitsen, ik wil een echte nummer spits. Voorzetje van rechts en bam met het koppie binnentikken. Maar volgens Cruijff zit zijn werk er al bijna op :excited.gif:
Eens. We hebben niet alleen geen echte spits, maar ook de buitenspelers zijn van bedenkelijk niveau (zelfs naar Eredivisie normen).
Kijk "vroeger" konden we geld uitgeven aan spelers als Suarez, Huntelaar, Arveladze, etc. True, kost wat, maar dan heb je ook wat. Daarnaast zijn deze spelers ook voor prima bedragen weer verkocht. Ik heb het idee dat Ajax nu niet meer dat risico wil nemen en alles op de jeugd gooit. Kan hoor, maar ik zie het niet gebeuren dat we dan binnen afzienbare tijd een degelijke voorhoede hebben.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door elliquido » vr nov 23, 2012 1:03 pm

Dat durf ik niet te zeggen

Wat ik wel durf te zeggen is dat ik een echte nr10 mis bij Ajax. PSV speelt er nl wel mee in de vorm van toivonen of wijnaldum. Hiermee zijn ze dus kwetsbaar achterin, maar zijn het wel doelpuntrijke wedstrijden (en staan ze nu bovenaan)

Bij Ajax kiezen we dus jarenlang voor de punt naar achteren. Dat is al een trend van jaren, waar ik gewoonweg niet aan wil wennen. Dat is mijn grootste kritiekvorm. Ik geloof ook werkelijk dat we zo kunnen spelen en zie het probleem niet.

Vermeer

van rijn toby moisander blind

enoh/schone eriksen
de jong

buitenspeler 1 Hoesen buitenspeler 2


De Jong zou je nog in de spits kunnen zetten en fisher op 10 of schone. Variatie genoeg
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marcel
Berichten: 764
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Marcel » vr nov 23, 2012 1:09 pm

Grappig dat je Buitenspeler 1, Hoesen en Buitenspeler 2 noemt.
Dit is wat mij betreft nu net de kern van het probleem. We hebben een lachwekkende voorhoeden zonder kwaliteit.
Je kunt dan 67% van de wedstrijd de bal rond blijven tikken, maar uiteindelijk moet de (loop)actie van de aanvallers komen om een mogelijkheid te creeeren... en dat ontbreekt nu.
Jongens als Lukoki, Boerrigter, Sulejmani, Babel, Sana en Hoesen win je de oorlog niet mee. Het is gewoon niet goed genoeg. Ajax had gewoon de beurs moeten trekken en bijvoorbeeld Narsingh kopen.
Laatst gewijzigd door Marcel op vr nov 23, 2012 1:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door LucaS » vr nov 23, 2012 1:17 pm

Ik vond Lukoki behoorlijk tegen Borussia. Hij heeft zich in vergelijking met een jaar geleden enorm verbeterd. We moeten spelers ook niet te snel afschrijven, hoe oud is de jongen eigenlijk en hoeveel wedstrijden in het eerste heeft ie er al opzitten?
Hoesen viel goed in (en nee, dat zeg ik niet vanwege zijn doelpunt)
I think I lost my fucking headache

Marcel
Berichten: 764
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Marcel » vr nov 23, 2012 1:28 pm

Fijn dat die jongens zich ontwikkelen, maar op dit moment (en dat is puur mijn mening) is het niet goed genoeg.
Hoe lang moeten we het doen met 'niet goed genoeg'? Ik had liever gezien dat er 1 of 2 buitenspelers aangekocht waren die wel goed genoeg zijn en dat een Lukoki/Sana/Fischer dmv trainen en invalbeurten beter wordt. Als hij dan goed genoeg is speelt hij zich vanzelf in de basis. Is dat dan weer zonde van de 'dure' aankoop? Dat ligt eraan wanneer je verwacht dat de jeugd er echt staat, dat dient het technisch hart in te schatten. Naar mijn mening hebben ze nu de verkeerde inschatting gemaakt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Arthur » vr nov 23, 2012 1:29 pm

Alsof Narsingh zo'n zekerheidje is.

Marcel
Berichten: 764
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Marcel » vr nov 23, 2012 1:34 pm

De kern van wat ik wil zeggen is dat je moet durven investeren om verder te komen. Op 1 paard wedden gaat je niet ver brengen.
Narsingh was maar een voorbeeld...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Le T. » vr nov 23, 2012 1:38 pm

Marcel schreef:
El Clavo schreef:We moeten minder eenheidsworsten in de selectie krijgen. Achterin is het nog veel te kwetsbaar en we hebben buitenspelers die geen man voorbij komen en we hebben uberhaupt geen nummer 9. Flikker op met die valse spitsen, ik wil een echte nummer spits. Voorzetje van rechts en bam met het koppie binnentikken. Maar volgens Cruijff zit zijn werk er al bijna op :excited.gif:
Eens. We hebben niet alleen geen echte spits, maar ook de buitenspelers zijn van bedenkelijk niveau (zelfs naar Eredivisie normen).
Kijk "vroeger" konden we geld uitgeven aan spelers als Suarez, Huntelaar, Arveladze, etc. True, kost wat, maar dan heb je ook wat. Daarnaast zijn deze spelers ook voor prima bedragen weer verkocht. Ik heb het idee dat Ajax nu niet meer dat risico wil nemen en alles op de jeugd gooit. Kan hoor, maar ik zie het niet gebeuren dat we dan binnen afzienbare tijd een degelijke voorhoede hebben.
Op zich is het nog terecht ook dat ze dat risico niet durven nemen. Je moet voor een goed aankoopbeleid namelijk wel in kunnen schatten wat een speler kan en op welke positie die moet staan. Dat bleek De Boer al meteen niet te kunnen. Als je eerst 6 miljoen wil uittrekken voor Dost, dat dan op het nippertje mislukt en een paar maanden later geen enkele interesse meer in hem hebt dan was één van beide inschattingen fout. Idem wat betreft El Hamdaoui, wat betreft Janssen, Anita, De Jong etc. Hij probeert wat en als het werkt of lijkt te werken dan houdt hij daaraan vast, om het dan later weer om te gooien.

Hij weet het gewoon niet. Hij gaat niet vol voor een speler want hij heeft geen vol vertrouwen gebaseerd op zijn eigen oordeel. Dan is het maar beter ook om spelers als Sana en Boerrigter voor een habbekrats te halen. Hij lijkt wat dat betreft meer op Van Basten dan goed is, alleen is De Boer een stukje intelligenter en wat beter tot twijfel in staat en wat beter op de hoogte met zijn eigen beperkingen dan Van Basten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door LucaS » vr nov 23, 2012 1:40 pm

Spelers worden beter door veel te spelen op hoog niveau. Er wordt wel heel romantisch gedaan over de jaren 80, maar de helft van die doorgebroken grote talenten werd noodgedwongen opgesteld omdat er geen geld was voor aankopen.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Demosthenes » vr nov 23, 2012 1:43 pm

Jouw postings geven mij het gevoel dat je er al heel lang klaar mee bent en dat op dit forum continue wilt ventileren. Ik mis hierin de waarde in wat dat oplevert . Wil je met rationele discussie vertellen dat het slecht is om ajax supporter te zijn ? Ik ben bang dat dat op een irrationele beleving (het supporter zijn) niet gaat lukken. Al speelt ajax top klasse over 5 jaar, dan nog zal ik wedstrijden bezoeken en hopen op successen.
Wie klaar is met Ajax, zal waarschijnlijk geen berichten meer posten, m.a.w. die link leg ik niet. Wie klaar is met Ajax zal geen jeugdwedstrijden meer bezoeken (Zie mijn recente verslagen op andere fora), m.a.w. die link leg ik niet. Juist degenen die zich verbonden voelen met Ajax gaat het aan 't hart dat er al geruime tijd zo slecht wordt gevoetbald. Het gaat mij dan vooral om de wedstrijden in de competitie, hoeveel kansen schept Ajax?

Aansluiten bij de meute die verwachtingsvol al uitkijkt naar 2017? Wie weet moet ik dan doen, als ik de garantie krijg dat er dan wel goed wordt gevoetbald, maar in de beloftes van JC geloof ik niet: eerst zien, dan geloven? De huidige B1 en A1-spelers kun je (nog?) niet betrappen op een individuele, aanvallende actie.
Het voetbal wat ik nu zie is niet het AJAX spelleke waar AJAX om bekend stond/staat.Fantasieloos grote rondo voetbal.
Mee eens. Eind jaren vijftig werd ik, als Rotterdammer, Ajacied. Waarom? Niet omdat ik in de buurt woon, ik kon niet eens, als kind, naar Amsterdam reizen, moest het doen met een wedstrijd bij Sparta en soms iets bij een buurvrouw/familielid op televisie. Tweede helft jaren zestig hadden mijn ouders televisie, bezocht ik Ajax in De Meer. Waarom? Ajax speelde het voetbal dat ik graag wilde zien: aanvallend, met risico, met individuele acties. Om die reden ben ik supporter geworden en dat verdwijnt niet na al die jaren. Wel bespeur ik dat er blijkbaar twee varianten zijn van supporters: een groep die de JC-visie voor 100% volgt en zich beschouwt als de "ware supporter"? (Of vergis ik me) en de kritische supporters, waarvan velen, denk ik, het al hebben opgegeven die mening te ventileren, een groep die wordt gezien als "klaar met Ajax". (Of niet?)
zelfs al zou dit een tussenjaar zijn ..
Sinds wanneer accepteert Ajax een tussenjaar?
Geef de Boer 26 jaar en dan praten we verder. Zijn stats zijn tot nu toe beter dan die van Sir Alex.
Zou zo maar kunnen, maar als je FdB vergelijkt met de carrière van Di Matteo? Half jaar hoofdtrainer en één CL? :ajaxsmiley.gif:
aanvallen is durven en risico nemen, drang naar voren, drang om een goal uit te spelen.
Zoals Ajax altijd heeft gespeeld, de ene keer verzorgder dan de andere keer, maar de intentie was altijd hetzelfde: aanvallen, acties en risico.
Achterin is het nog veel te kwetsbaar en we hebben buitenspelers die geen man voorbij komen en we hebben uberhaupt geen nummer 9.
Onze defensie wordt de laatste tijd ook niet beter; we kunnen wel mopperen dat Van Rhijn niet kan verdedigen (Was wel een goede voetballer), maar als trainers had hij FdB in de A1 (ben ik 90% zeker van), hij heeft vorig jaar zo veel geleerd van Jaap Stam, heeft nu al twee jaar training van verdediger FdB, maar kan het nog niet. Blind kan nog niet koppen (Dijks ook niet!), wat doen ze dan op de training? Je kunt de jeugdopleiding niet altijd de schuld geven, Van Rhijn is international, Alderweireld is international, waarom lukt het bij Ajax niet?

Geen nummer 9? Ik lees dat posters Babel op 9 vinden voldoen, sommigen die zijn komst niet zagen zitten, zijn zelfs tevreden en prompt wordt hij daar weggehaald. Waarom? Daarna begint het schelden op Babel weer.

Geen buitenspelers? Er zijn er twee gekocht, beiden leken in het begin te voldoen! Beiden zouden een directe versterking zijn, gezien hun leeftijd.
BD en RM ( maar ook MC ) zijn van een geheel andere planeet op dit moment ...
Ben al bij dat Ajax qua puntenaantal niet is afgegaan, Europees verwacht ik niet veel van Ajax, maar ik mag in de competitie toch wel een aanvallend Ajax zien, of is dat ook te veel gevraagd?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door LucaS » vr nov 23, 2012 2:07 pm

Tja, vergeleken met de tijd die wonderdokter JC krijgt, was Adriaanse met zijn stappenplan een Speedy Gonzalez.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie