FC Twente - Ajax 02-03-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Zuidema » za mar 02, 2013 11:52 pm

Trab schreef:
Daar heb je een goed punt Zuidema!
Anders niet dan? :666.gif:
Er wordt te weinig gecorrigeerd. Ik heb dit seizoen alleen Siem de Jong een keer tegen Utrecht uit Boerrigter verrot zien schelden toen hij hem over het hoofd zag. Moet inderdaad veel vaker gebeuren. Vandaag ook met die kans van Fischer. Ik zie Schone helemaal vrij staan in de herhaling, maar ik zie Schone helemaal niet schreeuwen of handgebaren maken op het moment dat Fischer die bal moet geven. Misschien ziet Fischer het wel gewoon niet.
We zijn inderdaad errug lief voor mekaar. Een stelletje brave koorknapen. Dat corrigeren, desnoods van achter uit de strot met verhitte kop is hier en daar absoluut nodig. Vooral die jonge jongens mogen het wel weten dat ze soms iets faliekant verkeerd doen. Als ze echt toppers willen worden, hoort die harde leerschool er absoluut bij. Geweldig hoe woest Wouters op een speler kon worden als die niet efficient volgens de professionele normen speelde. En ik kan me nog de beelden herinneren van de broertjes De Boer die op het veld in de rust tegen Bayern Kluivert de huid volscholden omdat ie erg dom bezig was geweest. Ik mis dat onderling corrigeren heel erg. Topsport is een keiharde, vaak dirty business. Campingvoetbal doe je maar gezellie op een camping.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mar 03, 2013 8:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door wimpey » za mar 02, 2013 11:58 pm

Net thuis en zie dat we tegen verwachting gewoon gewonnen hebben. :ajaxscarf.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 03, 2013 2:17 am

Zuidema schreef:
Ajax Rules schreef: - Fischer: egoisme wordt irritant. Is echt nog niet (structureel) een van de beste spelers van dit team.
Neuh, maar daar is Fischer ook nog wel erg jong voor om structureel een van de beste spelers te zijn. Zijn egoisme is soms inderdaad bloedirritant, alhoewel er geregeld ook bitter weinig afspeelmogelijkheden zijn bij een aanval. Die jongen druipt onmiskenbaar van het talent, maar soms eens wat meer een glimpje daarvan zou best wel plezierig zijn. Het is me allemaal nog veel te speels en te vrijblijvend. Jammer dat er niemand bij Ajax is die hem dat eens goedschiks of kwaadschiks duidelijk maakt. Bijvoorbeeld als hij na een veel te lichtzinnige actie weer balverlies lijdt. Hetzelfde vind ik trouwens nog steeds voor Eriksen gelden. Het is netjes, het is lief, het is supersoft. Beetje boekhouderachtig. We moeten het vooral leuk houden, het moet niet te gek worden allemaal. Recreatief. Die zou van mij eindelijk wel eens wat professionele hardheid bijgebracht mogen worden. Dat ie veel meer een superefficiente killer wordt. In zijn passes, in zijn acties. Maar wie doet dat? Wie brengt hem dat bij? En wil hij dat aannemen?
+14! Prachtige post!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Lionel » zo mar 03, 2013 6:44 am

wimpey schreef:Net thuis en zie dat we tegen verwachting gewoon gewonnen hebben. :ajaxscarf.gif:
Jij gaat voortaan maar lekker uit eten met mevrouw Wimpey.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 03, 2013 8:33 am

Alfred Schreuder na de wedstrijd: tot de 0-1 was er niks aan de hand. :smallgrin.gif:

Lekker wakker worden zo, maar terugkijkend vond ik het helemaal niet zo'n geweldige wedstrijd van Ajax. Dik verdiend gewonnen, want we controleerde continue, maar we hebben ook maar weinig kansen gecreëerd.

Eerste helft worden we geholpen door een fantastisch afstandschot en een goede vrije trap, en ook de 2e helft hebben we vrijwel niks gecreëerd. Terwijl er de 2e helft wel heel veel ruimte lag daarvoor. Blij met de overwinning (anders was het seizoen afgelopen). We doen nog mee! :ajaxscarf.gif:

Hopelijk wint Marco volgende week weer. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Zuidema » zo mar 03, 2013 9:00 am

Trab schreef:
Kilroy schreef: You've got to be bloody kidding me, Trab! Kijk de hele wedstrijd nog maar eens na.
Hij is technisch niks minder dan een Pelle bijvoorbeeld. Die legt er dit seizoen ook 20 tot 30 in. Als Sigi een heel seizoen fit blijft dan haalt hij ook zo'n aantal. Daar ben ik van overtuigd.
Met alle respect Trab, maar ik sla Pelle dan toch een streepje hoger aan dan Sigi. Ook geen geweldenaar in de techniek, maar je hebt wel een betrouwbaar aanspeelpunt voorin, eentje die een bal kan aannemen en bij zich kan houden tot de rest aansluit en door kan passen. F. drijft daar zelfs voornamelijk op qua aanvalsspel. Bij Sigi kan je bij wijze van spreken eerst de krant gaan lezen voordat ie de aangespeelde bal onder controle heeft, als ie hem al weet op te pikken. En dan heb ik het nog niet over het vervolg. Een bal goed doorspelen op een doorkomende Ajacied zit kennelijk niet echt in de bagage van Sigi. Niet geweldig voor het spelletje dat Ajax kennelijk op de mat wil leggen.
Kijk als Siem in de spits staat is ons positiespel beter, maar missen we een echte killer. Speelt Sieg in de spits dan hebben we een killer maar is ie weer niet goed genoeg in het positiespel.
Dat is het dilemma ook met de beschikbare aanvallers. De Jong is inderdaad niet zo'n killer als Sigi, maar is wel een enorm stuk beter in het combinatiespel. Ondanks de huidige vormdip van Siem kies ik dan toch liever voor De Jong als diepste spits. Dat heeft ons in de twee inhaalslagen van de vorige seizoenen qua aanvalsspel ook geen windeieren gelegd. Houden we Sigi als pinchhitter achter de hand. Sneu voor die jongen, maar dan hebben we tenminste weer een plan-B. Koeman ook weer tevreden. :666.gif:

Johnks idee van Fischer in de spits met Boerriger eindelijk weer op links vind ik best wel interessant. Zeker als er veel ruimte voorin ligt. Maar Fischer lijkt me eigenlijk nog te licht en te lichtzinnig voor de rol van diepste spits.

Sowieso blijf ik me afvragen wat nou de beste plek voor Siem is. Als rechtshalf vind ik hem eigenlijk een tikkie te traag, te weinig dynamisch, als diepste spits heeft hij bovengenoemde nadeeltjes. Eigenlijk komt ie volgens mij het beste tot zijn recht rond de 16, als een sluipschutter, als een 10. Zoals indertijd in combinatie met Pantelic. Maar ja, we spelen niet meer met een echte 10. Lastig.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door 999 » zo mar 03, 2013 9:56 am

Heb de wedstrijd nog maar een keertje terug gekeken, maar behalve heel hard werken en paar mogelijkheid momentjes dankzij geschutter in de Twente achterhoede en de 2 goals was er weinig te genieten.

Al bleef Sig meer in de spits lopen dan anders, en kon men daardoor ietsje makkelijker de bal kwijt bleven onze buitenspelers ver onder de maat.Een kansje voor Boerrigter toen er eindelijk wat ruimte lag waardoor hij zijn snelheid kan gebruiken, knullig om zeep geholpen met een zwak schotje.Daarnaast gingen ( alweer ) onze buitenspelers zelden buitenom, maar steeds naar binnen toe.

Behalve dat het nog steeds geen team is, weinig tot geen automatisme of patronen te ontdekken zijn ontberen we spelers met specifieke kwaliteiten.Neem van Rhijn b.v., hoeveel keer hij in een vrijstaande positie de voorzet niet over de eerste verdiger van Twente kreeg.Om maar iemand te noemen.

Hoe veel keer dat spelers verzuimen om van een mogelijkheid een kans te maken door de bal niet naar de er beter voor vrij staande speler te spelen,vind ik niet normaal meer.En dit gebeurd ook al weer tig jaar lang.Juist in deze wedstrijden, maar eigenlijk in elke wedstrijd is dat cruciaal.Dan gooi je de wedstrijd definitief op slot.

En natuurlijk, je kan de individule kwaliteiten van deze spelers tegen het licht houden, en tot de conclusie komen dat er veel zijn die te kort komen.Maar patronen, automatisme en het elkaar gunnen ( wat ik bij andere teams veel meer ie gebeuren ) kun je er gewoon inslijpen, al is het dan natuurlijk wel afwachten of dat men er genoeg kwaliteit voor heeft om het uit te voeren :) ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 03, 2013 10:50 am

Het combinerend vermogen van het elftal van achteruit is prima. Hetzelfde geldt voor het middenveld, maar de echte individualisten hebben we (nog) niet. Fischer zou er 1 kunnen worden en Eriksen is wel een speler die erbovenuit steekt.

We houden nu redelijk stand in de Nederlandse competitie doordat we het beste collectief hebben. Ajax zal komend jaar echt moeten doorselecteren. De posities voorin en naast Eriksen (ik hoop dat hij nog een paar jaar blijft) zijn daarin essentieel. Achterin zal Ricardo eindelijk de volgende stap moeten gaan zetten, anders zullen we daar ook wat moeten doen. Toby zal ook vervangen moeten worden, want die zal wel naar Engeland gaan.

Essentieel voor volgend jaar:
- een sterke mandekker met opbouwend vermogen (opvolger Toby);
- een rechtsbuiten met diepgang en een individuele actie (investeren!);
- een rechtshalf met fysiek, diepgang en individuele klasse en
- een scorende spits (als Kolbeinn het niet oppakt of weer geblesseerd raakt).

Daarnaast zijn er nog de posities VM (opvolger Poulsen), linksback (Boilesen) die hopelijk intern opgevangen kunnen worden. Als Eriksen toch weggaat, dan is Maher een goede opvolger.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Marillion » zo mar 03, 2013 10:51 am

Zuidema schreef: Dat is het dilemma ook met de beschikbare aanvallers. De Jong is inderdaad niet zo'n killer als Sigi, maar is wel een enorm stuk beter in het combinatiespel. Ondanks de huidige vormdip van Siem kies ik dan toch liever voor De Jong als diepste spits. Dat heeft ons in de twee inhaalslagen van de vorige seizoenen qua aanvalsspel ook geen windeieren gelegd. Houden we Sigi als pinchhitter achter de hand. Sneu voor die jongen, maar dan hebben we tenminste weer een plan-B. Koeman ook weer tevreden. :666.gif:

Johnks idee van Fischer in de spits met Boerriger eindelijk weer op links vind ik best wel interessant. Zeker als er veel ruimte voorin ligt. Maar Fischer lijkt me eigenlijk nog te licht en te lichtzinnig voor de rol van diepste spits.

Sowieso blijf ik me afvragen wat nou de beste plek voor Siem is. Als rechtshalf vind ik hem eigenlijk een tikkie te traag, te weinig dynamisch, als diepste spits heeft hij bovengenoemde nadeeltjes. Eigenlijk komt ie volgens mij het beste tot zijn recht rond de 16, als een sluipschutter, als een 10. Zoals indertijd in combinatie met Pantelic. Maar ja, we spelen niet meer met een echte 10. Lastig.
Voor mij is de beste plek voor De Jong in dit elftal die van centrumspits. En hoewel hij niet iemand is die er iedere wedstrijd één in zou leggen komt hij daar op een heel seizoen toch zeker aan 15 tot 20 doelpunten. Probleem is alleen dat hij, ondanks zijn beperkingen, ook tot onze beste middenvelders hoort. Ajax speelt in mijn ogen in ieder geval beter voetbal als we de bal voorin goed kwijt kunnen. Met Sigthorsson voorin is het echt nog zoeken naar goed aanvalsspel. Dat moet natuurlijk nog groeien. Die jongen is er een tijd uitgeweest en ik ben er echt van overtuigd dat hij een betere afmaker is dan zo'n Pelle. Hij is alleen geen aanspeelpunt.

Ik zou kiezen voor een basiselftal met De Jong of eventueel Hoesen als spits. Die laatste kan zijn plaats innemen als De Jong echt nodig is op het middenveld. Sigthorsson laten we dan de rest van het seizoen vanaf de bank komen als de situatie daarom vraagt. Zo kan hij minuten maken en vertrouwen proberen op te doen. En hebben we inderdaad de mogelijkheid om wat anders te gaan spelen als de situatie daarom vraagt.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door GangstaRiB » zo mar 03, 2013 10:57 am

Ik ben absoluut geen fan van Sigi en sinds Sigi fit is, scoort Ajax amper tot niet. Het probleem zit em overduidelijk in de aanval. Sigi vind ik tegenvallen, Boerrigter voetbalt voor zichzelf, Fischer nog erg jong en de rest is te slecht om te benoemen.

Ik snap niet dat De Boer zo volhard in deze ongetalenteerde aanvalsopzet. Zodra De Jong in de spits speelt, is er ogenblikkelijk wél aansluiting vanuit het middenveld en dwing je kansen af. Het is op dit moment tekenend dat Moisander en Toby scoren. Dat is niet echt duurzaam te noemen. Een ploeg die verdedigend beter georganiseerd is, zal standaardsiuaties beter verwerken en in dat geval kan Ajax nergens op terugvallen. Als we zo blijven spelen, lopen puntverlies op.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Toppie » zo mar 03, 2013 11:07 am

Doodzonde die 2 wedstrijden thuis gelijk met heel veel pech, anders zouden we bovenaan staan. Als we Pisvee uit zouden winnen worden we kampioen :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 03, 2013 11:09 am

Er is nog iets wat ik mis. Een bepaalde bevlogenheid bij spelers die aan het eind van het seizoen een transfer willen maken. Neem Vertonghen; vorig seizoen naar de winterstop was hij De Hulk; speelde geweldig, was duidelijk bezig een transfer te verdienen. Als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld Eriksen, waarvan geloof ik iedereen,inclusief hijzelf, overtuigd is van een vertrek; hij straalt het niet uit, er is geen meerwaarde in zijn spel.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door zeux » zo mar 03, 2013 11:15 am

Ajaciedjuh schreef:
Essentieel voor volgend jaar:
- een sterke mandekker met opbouwend vermogen (opvolger Toby);
- een rechtsbuiten met diepgang en een individuele actie (investeren!);
- een rechtshalf met fysiek, diepgang en individuele klasse en
- een scorende spits (als Kolbeinn het niet oppakt of weer geblesseerd raakt).

Daarnaast zijn er nog de posities VM (opvolger Poulsen), linksback (Boilesen) die hopelijk intern opgevangen kunnen worden. Als Eriksen toch weggaat, dan is Maher een goede opvolger.
Eens. Alleen past jouw rijtje niet in de huidige filosofie van de club.

Linksback overigens gewoon Blind. Doet het prima.
Laatst gewijzigd door zeux op zo mar 03, 2013 11:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 03, 2013 11:18 am

Over het middenveld gesproken; Poulsen speelt daar best goed, maar zakt altijd erg ver in. Ik het nog wel eens het idee dat we 5-2-3 spelen. Zou dat niet een oorzaak kunnen zijn van het weinige scoren door aanvallers, omdat we in de opbouw eigenlijk een man te kort komen op het middenveld, waardoor de aanvoer niet verloopt zoals het zou moeten?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door wimpey » zo mar 03, 2013 11:30 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Over het middenveld gesproken; Poulsen speelt daar best goed, maar zakt altijd erg ver in. Ik het nog wel eens het idee dat we 5-2-3 spelen.
Nee, want Blind speelt alleen op papier als linksback.
Zeux schreef: Linksback overigens gewoon Blind. Doet het prima.
Alleen heeft de papieren linksback Blind een probleem wanneer hij in de praktijk linksback moet spelen. Zag net de samenvatting: hij staat te ver weg bij Gutierrez, die het duel wint. Moisander moet corrigeren: geel. Onze backs zijn alleen in offensief opzicht Ajax-waardig. Defensief is het pet.
Eens. Alleen past jouw rijtje niet in de huidige filosofie van de club.
Moisander was er een uit jouw categorie. Speelde zwak tegen ADO en Steaua. Maar gister, in de samenvatting tenminste, deed ie (weer) veel met de ruimte die hem in de opbouw geboden werd. Vind ik knap, dat getuigt van mentale veerkracht.

Ik zou trouwens geen (eerste) spits kopen. Je hebt Sig, Hoesen en Fischer (die zo dicht mogelijk bij de goal moet spelen).

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door zeux » zo mar 03, 2013 11:35 am

Ben je nou aan het forumstalken of hoe zit het? Zodra ik iets post zit je er bovenop, maar op degene die de post oorspronkelijk post reageer je niet. Is een patroon. Geeft op zich niet - je geschmier negeer ik al een tijdje -, maar het is wel ontzettend kleuterig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Jöhnk » zo mar 03, 2013 11:49 am

Ajaciedjuh schreef: - een scorende spits (als Kolbeinn het niet oppakt of weer geblesseerd raakt).
Tja, Sigtorsson was een scorende spits bij AZ. (en Machlas was een scorende spits bij Vitesse, en Vlemix was een scorende spits bij NEC, etc)

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Alexander » zo mar 03, 2013 11:52 am

Hopelijk is Babel snel terug. Die kan wel een bal vasthouden en een goal maken. Sigi valt zwaar tegen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Marillion » zo mar 03, 2013 11:56 am

Sigthorsson is in mijn ogen in potentie een betere spits dan Babel.

Zijn terugkeer gaat misschien wat moeizaam maar we moeten hem ook wel even de tijd geven. Hij is er lang uit geweest. Daarom zou ik ook overwegen om met De Jong te spelen en Sigthorsson zo langzaam vanaf de bank te brengen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 03, 2013 12:41 pm

Marillion schreef:Sigthorsson is in mijn ogen in potentie een betere spits dan Babel.

Zijn terugkeer gaat misschien wat moeizaam maar we moeten hem ook wel even de tijd geven. Hij is er lang uit geweest. Daarom zou ik ook overwegen om met De Jong te spelen en Sigthorsson zo langzaam vanaf de bank te brengen.
Ik zie het ook nog steeds zitten in Kolbeinn, we moeten niet vergeten hoe lang hij ertussenuit geweest is. Hij heeft gewoon een goaltje nodig.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Jesse » zo mar 03, 2013 12:52 pm

GangstaRiB schreef:Ik ben absoluut geen fan van Sigi en sinds Sigi fit is, scoort Ajax amper tot niet. Het probleem zit em overduidelijk in de aanval. Sigi vind ik tegenvallen, Boerrigter voetbalt voor zichzelf, Fischer nog erg jong en de rest is te slecht om te benoemen.
Wat vind je van Hoesen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door zeux » zo mar 03, 2013 12:52 pm

Sigthorsson heeft er zelf in ieder geval veel vertrouwen in:
Sigthorsson: 'Mijn beloning komt nog'
Ajax-spits Kolbeinn Sigthorsson erkende na het uitduel bij FC Twente dat hij nog zoekende is naar zijn vorm. Maar door de 2-0 zege kon hem dat even weinig deren.

Door Daan Smink
''Dit was een cruciale overwinning'', sprak de IJslander tegen NUsport. ''We wisten hoe belangrijk deze wedstrijd was en hebben het er heel goed vanaf gebracht. Bovendien was Twente een concurrent in de titelstrijd. Het wordt voor hen nu een heel moeilijk verhaal.''
Ajax won de voorgaande drie duels niet en werd uitgeschakeld in de Europa League en KNVB-beker. ''Ook daarom was het in deze wedstrijd alles of niets voor ons'', meende Sigthorsson. ''We wilden ons ware gezicht weer laten zien na die teleurstellingen en dat is gelukt.''
''We hebben heel geconcentreerd gespeeld. Het leek makkelijker dan het was hoor. Ik vond het een zware wedstrijd, maar doordat ons positiespel goed was, vonden we telkens de vrije man. Het vroege openingsdoelpunt van Niklas Moisander gaf ons gelukkig heel veel vertrouwen.
Hoe is het met het vertrouwen in jezelf?
''Ik ben vooral blij dat ik weer terug ben. Mijn beste vorm heb ik nog niet te pakken, maar hoe meer ik speel des te sneller dat gaat komen. Nu telt vooral de overwinning.''
Je teamgenoten en jij begrepen elkaar in het veld nog niet altijd. Is dat puur doordat je zo lang geblesseerd bent geweest?
''Ik denk het wel. Ik mis nog wedstrijdritme, heb pas één keer negentig minuten gespeeld sinds ik terug ben. En ik ben er toch twee keer vier maanden uitgeweest sinds ik bij Ajax zit. Dat speelt natuurlijk een rol. Het was tegen Twente daarom vooral knokken.''
Het moet een prettig gevoel zijn dat jij voor trainer Frank de Boer wel zijn nummer één bent gebleven voor de spitspositie.
''Zeker, hij weet dat ik nog tijd nodig heb en die gunt hij me ook. De vorm komt dan vanzelf.''
Heb je voor het laatste zetje misschien een doelpunt nodig?
''Ja, dat kan ik wel gebruiken. Zo werkt dat bij spitsen. Maar dat ik vandaag hard gewerkt heb is ook belangrijk. Zo kom ik weer in het juiste ritme. Later komt dan de beloning in de vorm van goals.''
Heeft Ajax tegen Twente voor jouw gevoel een stap gezet naar de derde titel op rij?
''Het wordt in elk geval erg spannend. Ons programma is niet makkelijk, met uitwedstrijden tegen onder anderen PSV en AZ. Maar als we het niveau van de wedstrijd tegen Twente vasthouden, dan staat er weer iets moois te gebeuren.''
Door: NUsport/Daan Smink
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door 999 » zo mar 03, 2013 12:55 pm

Ajaciedjuh schreef:Het combinerend vermogen van het elftal van achteruit is prima. Hetzelfde geldt voor het middenveld, maar de echte individualisten hebben we (nog) niet. Fischer zou er 1 kunnen worden en Eriksen is wel een speler die erbovenuit steekt.
Valt wel mee hoor.Het combinerend vermogen bestaat voor 90% uit het doelloos naar elkaar de bal toespelen.Zoals je ook weer tegen Twente zag.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Le T. » zo mar 03, 2013 12:57 pm

Marillion schreef:Sigthorsson is in mijn ogen in potentie een betere spits dan Babel.

Zijn terugkeer gaat misschien wat moeizaam maar we moeten hem ook wel even de tijd geven. Hij is er lang uit geweest. Daarom zou ik ook overwegen om met De Jong te spelen en Sigthorsson zo langzaam vanaf de bank te brengen.
Maar ik mis nu alweer wat hij meteen naar zijn terugkeer wel bracht. Ajax leek juist wat meer op de goal af te gaan met hem in de spits, ipv dat geduldige getik tot de veldbezetting optimaal is om dan eens iets te gaan bedenken. Dat kan ook aan Fischer en Cuenca hebben gelegen, maar er kwam in ieder geval weer iets in wat leek op de drang om zo snel mogelijk tot een doelpoging te komen. En dat lijkt alweer weg te ebben.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: FC Twente - Ajax 02-03-2013

Bericht door Iniesta » zo mar 03, 2013 2:17 pm

999 schreef:
Ajaciedjuh schreef:Het combinerend vermogen van het elftal van achteruit is prima. Hetzelfde geldt voor het middenveld, maar de echte individualisten hebben we (nog) niet. Fischer zou er 1 kunnen worden en Eriksen is wel een speler die erbovenuit steekt.
Valt wel mee hoor.Het combinerend vermogen bestaat voor 90% uit het doelloos naar elkaar de bal toespelen.Zoals je ook weer tegen Twente zag.
Het combinerend vermogen op het moment dat Twente druk zette is gewoon sterk. Het stokt daarna inderdaad waardoor het lijkt alsof het alleen om het combineren gaat.

Plaats reactie