FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Le T. » vr sep 20, 2013 4:50 pm

GangstaRiB schreef: Het staat me niet helder voor de geest, maar het rapport Coronel was ten tijde van MvB geschreven toch? Vlak daarna daalde JC neer met de boodschap dat het allemaal anders moest. MvB verliet Ajax vervolgens en daarna kwam Jol. Werd het rapport Coronel toen weer in gebruik genomen?
Nee, Cruijff kwam juist langs om de benoeming van Van Basten er doorheen te drukken. Die zou immers meteen een breuk met het rapport betekenen, en dus kwam Cruijff langs om te vertellen dat hij de gehele organisatie wel even zou reorganiseren als hij maar carte blanche kreeg.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door thaumaturgy » vr sep 20, 2013 6:19 pm

Het rapport werd geschreven toen Adrie Koster nog interim trainer was. De periode tussen HtC en MvB in dus. Toen het rapport besproken werd in de ledenraad (en Cruijff opeens kwam opdagen) was de aanstelling al vrijwel in kannen en kruiken dus in hoeverre Cruijff dit doorgedrukt heeft???

En cruijff had weliswaar de opdracht gekregen om de opleiding te reorganiseren maar na een halve maand heeft hij die opdracht al terug moeten geven omdat Van Basten zijn plannen te rigoureus vond. Van Basten was op dat moment, conform het rapport Coronel, zowel trainer als td.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Le T. » za sep 21, 2013 7:57 am

thaumaturgy schreef:Het rapport werd geschreven toen Adrie Koster nog interim trainer was. De periode tussen HtC en MvB in dus. Toen het rapport besproken werd in de ledenraad (en Cruijff opeens kwam opdagen) was de aanstelling al vrijwel in kannen en kruiken dus in hoeverre Cruijff dit doorgedrukt heeft???
Er waren grote twijfels rondom Van Basten, vergeet niet dat hij in die periode al 3 jaar zijn verwoestende werk op het Nederlands elftal had losgelaten, en de spelers hadden ingegrepen omdat het zo niet langer kon. De pers bepaalde de selectie, en de spelers bepaalden de tactiek, waardoor het weer een beetje ging. Als je dan kijkt wat in het rapport staat over de benoeming van trainers, dan keerde zich dat juist heel erg tegen dat soort sentimentele benoemingen op basis van spelersverleden. 'Doe niet alsof goede paarden goede ruiters zijn' was een alternatieve formulering van de aanbevelingen in het rapport geweest. Geen Van Basten dus. En toen kwam Cruijff langs om te vertellen dat hij Ajax wel eventjes helemaal zou reorganiseren, en toen verdween het rapport dezelfde avond nog onderin de la want wat moet je nou met een analyse en aanbeveling als je ook kunt dwepen met de goddelijke wijsheid van Cruijff?
En cruijff had weliswaar de opdracht gekregen om de opleiding te reorganiseren maar na een halve maand heeft hij die opdracht al terug moeten geven omdat Van Basten zijn plannen te rigoureus vond. Van Basten was op dat moment, conform het rapport Coronel, zowel trainer als td.
Onzin. Cruijff had geen opdracht gekregen, hij had carte blanche genomen. Om Ajax te reorganiseren, niet alleen de jeugdopleiding. Vlak daarna was, toevallig, de benoeming van zijn technisch supertrio met Van Basten rond. Het was nog helemaal niet nodig dat de nieuwe trainer voor het volgende seizoen er al was, maar wat maar binnen is, is maar binnen. Van Basten was toen nog bondscoach. Die had helemaal niks te vertellen. Maar Cruijff had geen zin om met zijn vriend Van Basten van mening te verschillen dus ging het belang van die vriendschap voor op het belang van Ajax en gaf hij er alweer de brui aan. Dat had niks met moeten te maken, hij had gewoon geen zin meer, hoewel je je altijd af kunt vragen hoeveel zin Cruijff had om daadwerkelijk werk te verzetten ipv wat over voetbal te ouwehoeren en dat anderen dan vol bewondering het werk doen, liet hij Ajax gewoon in de steek.

Er is bij Cruijff altijd wel iets wat voor gaat op het belang van Ajax, deze keer was de strijd aangaan met of het overrulen van zijn vriend van het "technisch supertrio" al teveel gevraagd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door thaumaturgy » za sep 21, 2013 8:23 am

Le T. schreef:Er waren grote twijfels rondom Van Basten, vergeet niet dat hij in die periode al 3 jaar zijn verwoestende werk op het Nederlands elftal had losgelaten, en de spelers hadden ingegrepen omdat het zo niet langer kon. De pers bepaalde de selectie, en de spelers bepaalden de tactiek, waardoor het weer een beetje ging. Als je dan kijkt wat in het rapport staat over de benoeming van trainers, dan keerde zich dat juist heel erg tegen dat soort sentimentele benoemingen op basis van spelersverleden. 'Doe niet alsof goede paarden goede ruiters zijn' was een alternatieve formulering van de aanbevelingen in het rapport geweest. Geen Van Basten dus. En toen kwam Cruijff langs om te vertellen dat hij Ajax wel eventjes helemaal zou reorganiseren, en toen verdween het rapport dezelfde avond nog onderin de la want wat moet je nou met een analyse en aanbeveling als je ook kunt dwepen met de goddelijke wijsheid van Cruijff?
De onderhandelingen met Van Basten waren al vrijwel afgerond op het moment dat het rapport naar buiten kwam. Van Basten is dan ook aangesteld door de directie van toen (Fontein, Van Geel en Slop) en de RvC van toen ( Jaakke, van Eijden en ik meen Hein Block + 2 externe commissarissen ) . Cruijff, de ledenraad en het rapport Coronel hadden niets te maken met die aanstelling.
Le T. schreef:Onzin. Cruijff had geen opdracht gekregen, hij had carte blanche genomen. Om Ajax te reorganiseren, niet alleen de jeugdopleiding. Vlak daarna was, toevallig, de benoeming van zijn technisch supertrio met Van Basten rond. Het was nog helemaal niet nodig dat de nieuwe trainer voor het volgende seizoen er al was, maar wat maar binnen is, is maar binnen. Van Basten was toen nog bondscoach. Die had helemaal niks te vertellen. Maar Cruijff had geen zin om met zijn vriend Van Basten van mening te verschillen dus ging het belang van die vriendschap voor op het belang van Ajax en gaf hij er alweer de brui aan. Dat had niks met moeten te maken, hij had gewoon geen zin meer, hoewel je je altijd af kunt vragen hoeveel zin Cruijff had om daadwerkelijk werk te verzetten ipv wat over voetbal te ouwehoeren en dat anderen dan vol bewondering het werk doen, liet hij Ajax gewoon in de steek.

Er is bij Cruijff altijd wel iets wat voor gaat op het belang van Ajax, deze keer was de strijd aangaan met of het overrulen van zijn vriend van het "technisch supertrio" al teveel gevraagd.
http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... -terug.htm

Goh. Cruijff heeft wel degelijk die opdracht gekregen. Van Basten zou zowel trainer als technisch directeur worden. Aangezien Cruijff een adviserende rol had, en geen bestuurlijke, kon hij hem natuurlijk niet overrulen. Van Basten was de technische baas bij Ajax en hij wou niet meegaan met de plannen van Cruijff. Op dat moment kon hij niets anders dan de opdracht teruggeven.

Ik ben het zeker niet altijd eens met Cruijff maar ik zie niet in wat hij toen verkeerd gedaan heeft.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Cruijff » za sep 21, 2013 8:50 am

thaumaturgy schreef:
Le T. schreef:Onzin. Cruijff had geen opdracht gekregen, hij had carte blanche genomen. Om Ajax te reorganiseren, niet alleen de jeugdopleiding. Vlak daarna was, toevallig, de benoeming van zijn technisch supertrio met Van Basten rond. Het was nog helemaal niet nodig dat de nieuwe trainer voor het volgende seizoen er al was, maar wat maar binnen is, is maar binnen. Van Basten was toen nog bondscoach. Die had helemaal niks te vertellen. Maar Cruijff had geen zin om met zijn vriend Van Basten van mening te verschillen dus ging het belang van die vriendschap voor op het belang van Ajax en gaf hij er alweer de brui aan. Dat had niks met moeten te maken, hij had gewoon geen zin meer, hoewel je je altijd af kunt vragen hoeveel zin Cruijff had om daadwerkelijk werk te verzetten ipv wat over voetbal te ouwehoeren en dat anderen dan vol bewondering het werk doen, liet hij Ajax gewoon in de steek.

Er is bij Cruijff altijd wel iets wat voor gaat op het belang van Ajax, deze keer was de strijd aangaan met of het overrulen van zijn vriend van het "technisch supertrio" al teveel gevraagd.
http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... -terug.htm

Goh. Cruijff heeft wel degelijk die opdracht gekregen. Van Basten zou zowel trainer als technisch directeur worden. Aangezien Cruijff een adviserende rol had, en geen bestuurlijke, kon hij hem natuurlijk niet overrulen. Van Basten was de technische baas bij Ajax en hij wou niet meegaan met de plannen van Cruijff. Op dat moment kon hij niets anders dan de opdracht teruggeven.

Ik ben het zeker niet altijd eens met Cruijff maar ik zie niet in wat hij toen verkeerd gedaan heeft.

thaumaturgy heeft gelijk. Ook al was Cruijff bang dat Van Basten, Witschge en Van 't Schip een aantal dingen verkeerd zouden doen en er teveel mensen bij Ajax rondliepen die wel met geld strooiden maar niets constructiefs bijdroegen... Hij was toen niet in de positie om Van Basten of wie dan ook te overrulen. Anno 2008 kon Johan dat gewoon niet maken.

En deed hij dat dus ook niet.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door LucaS » za sep 21, 2013 9:04 am

thaumaturgy schreef: Van Basten was de technische baas bij Ajax en hij wou niet meegaan met de plannen van Cruijff. Op dat moment kon hij niets anders dan de opdracht teruggeven.
Dat is natuurlijk onzin. Waarom zou Cruijff, of wie dan ook ftm, 100% zeggenschap en alles naar eigen idee doen moeten krijgen. Wat houdt je tegen om samen met een goede vriend te discussieren en gezamenlijk tot beslissingen en beleid in het belang van Ajax te komen? Wat is er mis met samen met anderen die ook verstand van voetbal hebben te overleggen en te zoeken naar een weg waar je je beiden in kunt vinden? Er bestaat niet 1 waarheid, of maar 1 weg naar Rome, ook in het voetbal niet. Bij Cruijff gaat het altijd alleen maar over macht en conflict.
I think I lost my fucking headache

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Le T. » za sep 21, 2013 9:10 am

thaumaturgy schreef:De onderhandelingen met Van Basten waren al vrijwel afgerond op het moment dat het rapport naar buiten kwam. Van Basten is dan ook aangesteld door de directie van toen (Fontein, Van Geel en Slop) en de RvC van toen ( Jaakke, van Eijden en ik meen Hein Block + 2 externe commissarissen ) . Cruijff, de ledenraad en het rapport Coronel hadden niets te maken met die aanstelling.
Jawel. Er waren twee problemen met de benoeming, ten eerste het feit dat Van Basten zich steeds duidelijke begon af te tekenen als een totaal incompetente en autistische bondscoach. Ten tweede dat de commissie Coronel na analyse tot de conclusie was gekomen dat goede paarden lang niet altijd goede ruiters zijn, en dat je niet de belangrijkste functie binnen de club moet gunnen aan iemand omdat hij ooit een goed paard was. Dus als je dan dat rapport zou gaan uitvoeren, zou je Van Basten niet benoemen.

En toen kwam Cruijff langs, de man die Van Basten ook al aan de KNVB had opgedrongen. Die stelde zichzelf in plaats van het rapport, en 2 weken later was zijn protegé benoemd. En dat had niks met elkaar te maken? Hij heeft notabene zelf gezegd dat met de aanstelling van dat technisch supertrio de eerste van de drie stappen van de reorganisatie van het technische gedeelte waren.
Le T. schreef: http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... -terug.htm

Goh. Cruijff heeft wel degelijk die opdracht gekregen. Van Basten zou zowel trainer als technisch directeur worden. Aangezien Cruijff een adviserende rol had, en geen bestuurlijke, kon hij hem natuurlijk niet overrulen. Van Basten was de technische baas bij Ajax en hij wou niet meegaan met de plannen van Cruijff. Op dat moment kon hij niets anders dan de opdracht teruggeven.
Cruijff wilde zelf carte blanche en heeft geroepen dat hij verantwoordelijk was. Van Basten was nog niet eens in dienst. Los van de vraag of het bestuurlijk wel deugde dat de ledenraad de reorganisator aanstelde en carte blanche gaf en dat Cruijff geen functie had en zijn bevoegdheden formeel waren toegekend, feitelijk had hij het gewoon voor het zeggen. Maar Cruijff wil helemaal niet aan het werk, hij wil niet overtuigen en hij wil niet overrulen, hij wil geen beslissingen nemen, hij wil praten en dan moet iedereen spontaan zijn 'visie' volledig internaliseren en uitvoeren.
Ik ben het zeker niet altijd eens met Cruijff maar ik zie niet in wat hij toen verkeerd gedaan heeft.
Van Basten is benoemd nadat hij riep "Ik ben verantwoordelijk", ik wacht nog steeds tot hij dan ook verantwoording komt afleggen over dat rampjaar. Bij het eerste de beste hobbeltje, dat inhield dat hij daadwerkelijk iets moest dóen, liet hij Ajax in de steek en ging hij weer 'lekker naar Barcelona'.

Als je de plek van een op zich deugdelijk rapport komt innemen, carte blanche vraagt en krijgt om de club te reorganiseren, en roept dat je verantwoordelijk bent en niemand anders, dan moet je niet zo'n slappeling zijn die afhaakt als het even niet meer gezellig is, maar je werk afmaken en daar verantwoording over afleggen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Cruijff » za sep 21, 2013 9:11 am

LucaS schreef:Bij Cruijff gaat het altijd alleen maar over macht en conflict.

Nee dooie pannenkoek. Bij Cruijff gaat het alleen maar om voetbal. Dankzij figuren als jij kunnen kwaliteitsloze pipo's als Uri Coronel gewoon nog een draagvlak vinden ook om hun ego op te blijven poetsen, hun machtspellen te blijven spelen en op kosten van de club rechtszaken aan te spannen. :aai.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Cruijff » za sep 21, 2013 10:01 am

Yopi schreef:4-0, en dan nog complimenten voor Ajax? :confused.gif:

Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien. Jammer, want er zijn blijkbaar vreemde dingen gebeurd in Camp Nou. Anders kan ik de commentaren hier niet verklaren. Hoe kan het bijvoorbeeld dat Wimpey het opeens ziet zitten in Bojan?


Yopi, leef je uit met wat je gemist hebt:
http://www.footballmood.com/2013/09/fc- ... l+Time!%29

:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door bryan » za sep 21, 2013 7:24 pm

Cruijff stelt overal zijn vriendjes aan. Dat is het enige wat ie doet.

Ajax gaat Barca niet inhalen, de salariskloof is inmiddels te groot geworden. Cruijff zelf was naar Barca getrokken op 21 jarige leeftijd als de kloof toendertijd ook zo groot was. En had dus nooit de Europacup met Ajax gewonnen. Niemand in de media die hem hier op wijst.

Ajax heeft de afgelopen 10 jaar van de topclubs in NL het beste en meest financieel houdbaar beleid. De club profiteert daar nu van. Het feit dat Cruijff nu niet alles probeert te ondermijnen vanuit de Telegraaf omdat ie aan het roer is, helpt ook.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Thom » za sep 21, 2013 10:57 pm

Cruijff schreef:
LucaS schreef:Bij Cruijff gaat het altijd alleen maar over macht en conflict.

Nee dooie pannenkoek. Bij Cruijff gaat het alleen maar om voetbal. Dankzij figuren als jij kunnen kwaliteitsloze pipo's als Uri Coronel gewoon nog een draagvlak vinden ook om hun ego op te blijven poetsen, hun machtspellen te blijven spelen en op kosten van de club rechtszaken aan te spannen. :aai.gif:
Waarom doe jij me altijd aan Joey denken? Die zei ik hier nooit meer. Dezelfde snelle geïrriteerdheid en kort-door-de-bocht reacties, ook als er gemotiveerd wordt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Lionel » zo sep 22, 2013 7:46 am

Yopi...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Thom » zo sep 22, 2013 8:22 am

=Joey? Dan neem ik mijn opmerking met gepaste deemoed terug. Was me eerlijkheidshalve niet opgevallen...voetbal maar weer. :blush.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Lionel » zo sep 22, 2013 8:29 am

Lees zijn posts zou ik zeggen.

Joey leek me niet het type dat wedt om bier. Eerder voor een kokosnoot. Cruijff daarentegen;-)
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Cruijff » zo sep 22, 2013 8:52 am

Mij noemen ze ook nog weleens Jopie. :blush.gif:
Rishi schreef:Joey leek me niet het type dat wedt om bier. Eerder voor een kokosnoot. Cruijff daarentegen;-)
:biggthumpup.gif:

Die keren dat ik om (tien)duizenden euro's heb lopen wedden ben ik meestal op m'n plaat gegaan. Afgelopen woensdag won ik wel een kleine inzet tegen jou. Wanneer kan ik m'n bier incasseren? Komende week al? Ik heb voor a.s. woensdag 4 kaarten Ajax-FC Volendam in vak 424...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33760
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door zeux » zo sep 22, 2013 9:34 am

Thijs schreef:Ik ben weer thuis. Wat kan ik zeggen, de wedstrijd verliep natuurlijk helaas volgens verwachting en verder was het HEERLIJK WEER.

Oh man, het was echt gewoon heet. Doe mij vaker zulke uitwedstrijden in september!
En die derde helft waar je zo mooi de strategie voor had bepaald met je research?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Le T. » zo sep 22, 2013 12:57 pm

bryan schreef:Cruijff stelt overal zijn vriendjes aan. Dat is het enige wat ie doet.
Klopt, het is niet zo'n werker.
Ajax gaat Barca niet inhalen, de salariskloof is inmiddels te groot geworden. Cruijff zelf was naar Barca getrokken op 21 jarige leeftijd als de kloof toendertijd ook zo groot was. En had dus nooit de Europacup met Ajax gewonnen. Niemand in de media die hem hier op wijst.
In 1995 was de salariskloof ook enorm. Zoveel is er helemaal niet veranderd. De transfermarkt is turbulenter, vooral geweest, nu komt die weer wat tot rust. En spelers gaan iets jonger naar het buitenland. Maar dat komt ook door het gebrek aan perspectief voor nog een jaar. Als je de grootste talenten iets meer te bieden hebt, dan willen die best een jaar langer blijven zodat ze van Ajax direct naar een echte topclub kunnen ipv met een tussenstop bij een internationale subtopper.

Maar ja, bij het perspectief om in de CL een trage megarondo te doen met jongens als Sana en dus kansloos afgedroogd te worden door topclubs weten ze niet hoe snel ze weg moeten wezen naar een club als Tottenham.

Het is een beetje onzin om naar de internationale kloof te wijzen als je nationaal niet eens een gat kunt slaan met de middenmoot en zelfs promovendi als PEC maar elke week alle wilskracht en inzet nodig hebt om daartegen een vijftal goede kansen uit te spelen en er drie punt uit te slepen. Om iets tegen internationale topclubs te beginnen zal Ajax ouderwets boven zijn begroting moeten presteren. Als je naar de eredivisie kijkt dan voetbalt Ajax onder het niveau dat je op basis van de begroting zou mogen verwachten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door LucaS » zo sep 22, 2013 1:33 pm

Het probleem is niet de salariskloof en zelfs niet voornamelijk Bosman. Het is voornamelijk fout gegaan met het afschaffen van de limiet aan het aantal buitenlanders dat maximaal opgesteld mocht worden.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door peter » zo sep 22, 2013 1:53 pm

LucaS schreef:Het probleem is niet de salariskloof en zelfs niet voornamelijk Bosman. Het is voornamelijk fout gegaan met het afschaffen van de limiet aan het aantal buitenlanders dat maximaal opgesteld mocht worden.
Ik hoop in ieder geval wel dat ze de transferdeadline verkorten. Gewoon van 1 juni tot 31 juli. Twee maanden de tijd om je elftal te versterken en om daar vervolgens stappen in te maken. Druppel op een gloeiende plaat? Allicht, maar het geeft in ieder geval wat voordeel voor clubs die volgens een plan bezig zijn.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Le T. » zo sep 22, 2013 1:54 pm

LucaS schreef:Het probleem is niet de salariskloof en zelfs niet voornamelijk Bosman. Het is voornamelijk fout gegaan met het afschaffen van de limiet aan het aantal buitenlanders dat maximaal opgesteld mocht worden.
Daardoor is de markt wel beweeglijker geworden, twee transferperiodes helpen ook niet. Maar de verandering naar het nieuwe stelsel was een stuk slechter voor Ajax dan het nieuwe stelsel in een stabiele fase. Wij kunnen nu natuurlijk ook gewoon goede Belgen en Denen opstellen, en beter verkopen.

Alleen gaan speler nu nog een jaar te vroeg weg. Als de beste spelers allemaal een jaar langer zouden blijven gemiddeld, dan heb je gewoon heel veel meer kwaliteit tegelijk in je selectie. Daarvoor is het echt niet nodig dat je ze dezelfde salarissen aanbiedt als de Spaanse of Engelse top.

Nogmaals, waarom zou je als Ajax van Barca of Madrid kunnen winnen, als je niet eens over PEC heen kunt lopen in de Arena? Dat verschil in salarissen is misschien nog wel veel groter: Eerst zorgen dat je alles uit je begroting haalt, en dan pas zeuren dat dat het probleem is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door wimpey » ma sep 23, 2013 7:02 am

LucaS schreef:Het probleem is niet de salariskloof en zelfs niet voornamelijk Bosman. Het is voornamelijk fout gegaan met het afschaffen van de limiet aan het aantal buitenlanders dat maximaal opgesteld mocht worden.
Juist!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door WP_Legend » ma sep 23, 2013 7:22 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:Het probleem is niet de salariskloof en zelfs niet voornamelijk Bosman. Het is voornamelijk fout gegaan met het afschaffen van de limiet aan het aantal buitenlanders dat maximaal opgesteld mocht worden.
Juist!
mwah,

ik kan me niet voorstellen dat die vlieger momenteel opgaat hoor.

Barcelona heeft 9 spanjaarden in het basis elftal staand als die bijvoorbeeld tegen het huidige Nederlands elftal zouden spelen zouden we ook zoekgespeeld worden hoor. De gehele staat van het Nederlandse voetbal is gewoon bagger!

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Lionel » ma sep 23, 2013 7:47 am

Dan kopen ze Mata, Silva en Torres.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door LucaS » ma sep 23, 2013 5:54 pm

Laat Barcelona nu juist de uitzondering zijn. Als we even naar Nederland kijken, hoeveel talentvolle jonge Nederlanders zitten er niet op de bank of op de tribune bij vage clubs. Het is toch ook logisch dat als er een limiet aan het aantal buitenlanders zit, meer spelers in hun eigen land blijven spelen?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door elliquido » ma sep 23, 2013 8:45 pm

Hoe gaat dat in amerikaanse sporten eigenlijk. Daar hebben ze toch salarycaps bij de nba bijvoorbeeld?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie