Celtic - Ajax 22-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Khraa » di okt 22, 2013 10:27 pm

Het middenveld stond ook goed (zowaar). Het was jammer dat Serero niet scoorde, want die speelde verder een puike pot.

Overigens vond ik Sig juist goed spelen. Hij deed voetballend goed mee mijns inziens. Hij zette Serero alleen voor de keeper.

De vleugelspelers en De Jong, daar ligt het probleem op het moment.
Laatst gewijzigd door Khraa op di okt 22, 2013 10:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Zuidema » di okt 22, 2013 10:33 pm

Rishi schreef:Andersen vond ik wel aardig spelen.
Zeker. Ik noemde het ook al in een andere topic, maar dat jochie heeft beslist wat. Moet nog veel leren, mag ook nog wel wat meer backbone en body krijgen, maar zijn beweginkjes en balbehandeling, zijn passing en zijn ideeen verraden zo nu en dan veel goeds voor de toekomst.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di okt 22, 2013 10:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door LucaS » di okt 22, 2013 10:33 pm

Ik vind ook dat Ajax goed speelde. We hadden echt minstens 5x moeten scoren.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Yopi » di okt 22, 2013 10:34 pm

Siem was opnieuw niet best. Jammer.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Zuidema » di okt 22, 2013 10:36 pm

Yopi schreef:Siem was opnieuw niet best. Jammer.
Inderdaad. Hij wil er wel eens een bar slechte pot tussendoor gooien, maar twee op rij is voor zijn doen toch wel vrij uitzonderlijk.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door zeux » di okt 22, 2013 10:41 pm

Zuidema schreef:
Yopi schreef:Siem was opnieuw niet best. Jammer.
Inderdaad. Hij wil er wel eens een bar slechte pot tussendoor gooien, maar twee op rij is voor zijn doen toch wel vrij uitzonderlijk.
Zou die klaplong daar niet mee te maken hebben? Hij is verdomd snel teruggekomen van zo'n blessure (druk was natuurlijk ook best groot, gezien de onervarenheid van het team). Vraag me toch af of hij er (conditioneel) geen tik van heeft gekregen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door 999 » di okt 22, 2013 10:41 pm

Ze kunnen niet eens van Celtic winnen ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door brigade zuid » di okt 22, 2013 10:50 pm

Kan die Fischer misschien eens gaan oefenen op corners. Het werd een beetje genant op een gegeven moment.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Zuidema » di okt 22, 2013 10:51 pm

Zeux schreef: Vraag me toch af of hij er (conditioneel) geen tik van heeft gekregen.
Zou best wel eens kunnen. Misschien toch wat geforceerd met die come-back en nou last van een terugslag? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het tussen de oren zit bij Siem. En wat zou het in dat geval dan moeten zijn? Het lijkt me dat ie nog steeds graag voor Ajax speelt. Het WK zou toch ook nog niet een groot issue voor hem moeten zijn. Dat duurt nog bijna driekwart jaar.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door wimpey » wo okt 23, 2013 7:23 am

Defending for dummies, hoofdstukken 1 en 2: Mike vd Hoorn en Stefano Denswil. Dat kost 3 tot 5 punten...

Afrader: parallel Celtic - Ajax en een schakelprogramma met BVB, Arsenal, Atlético, Napoli e.c. kijken. Je hebt het gevoel dat het om verschillende takken van sport gaat.

Je ziet die opstelling van Ajax en denkt: uh oh, 4 verdedigers die de opleiding hebben doorlopen. Als dat maar goed gaat... Vraag me af wat er jarenlang met die jongens gedaan is, want ze komen op ieder vlak tekort en moeten bij de senioren een inhaalslag maken. En op het moment dat ze die slag gemaakt hebben en door schade en schande wijs zijn geworden, zijn ze weg.

In de jonge jaren wordt de basis gelegd. Jonge gassies uit ons omringende landen maken de dienst uit bij topclubs. NL produceert al 10 jaar geen toptalent meer en rommelt maar wat aan in de marge. Qua weerbaarheid (fysiek, mentaal, tempo van denken en handelen) heeft NL de boot gemist. Nederland moet van dat hoge paard met die zgn. topopleiding af.

Enfin, met Celtic strijden om plek 3 en proberen weer kampioen te worden. Ook leuk. En ondertussen maar hopen dat Ajax er ooit nog eens in slaagt om een spits, buitenspeler of spelbepalende middenvelder van niveau te 'kweken'.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Toppie » wo okt 23, 2013 7:40 am

Kort gezegd wat ik al weken riep , we missen een spits, afmaker, killer , helaas die zijn niet meet te betalen en teveel jeugd op belangrijke posities. :666.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door GangstaRiB » wo okt 23, 2013 8:01 am

Wat moet je er van zeggen. Celtic was niet best en nog weet Ajax er niet van te winnen.

Af en toe kwam Ajax er doorheen, maar te vaak leek het weer nergens op.
Dat gecombineer in je eigen 16.
In de 80ste minuut een corner nemen en 10 seconden later is de bal bij Cillessen... het zal wel.
Fischer en Andersen die geen potten kunnen breken.
De verdediging die grote delen van de wedstrijd geen enkele afspeelmogelijkheid naar voren had....

Zijn het 'final touches' of zit het structureel mis? Ik denk het laatste.

Er zijn een aantal spelers gewoon te licht voor dit niveau. En ik denk niet dat ze ooit het vereiste niveau gaan bereiken. Wat moet je met een Serero bijvoorbeeld?
Frank de Boer loopt te tieren langs de lijn, maar dat doet hij iedere wedstrijd. Heeft het nog effect?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door 999 » wo okt 23, 2013 8:14 am

wimpey schreef:Defending for dummies, hoofdstukken 1 en 2: Mike vd Hoorn en Stefano Denswil. Dat kost 3 tot 5 punten...

Afrader: parallel Celtic - Ajax en een schakelprogramma met BVB, Arsenal, Atlético, Napoli e.c. kijken. Je hebt het gevoel dat het om verschillende takken van sport gaat.

Je ziet die opstelling van Ajax en denkt: uh oh, 4 verdedigers die de opleiding hebben doorlopen. Als dat maar goed gaat... Vraag me af wat er jarenlang met die jongens gedaan is, want ze komen op ieder vlak tekort en moeten bij de senioren een inhaalslag maken. En op het moment dat ze die slag gemaakt hebben en door schade en schande wijs zijn geworden, zijn ze weg.

In de jonge jaren wordt de basis gelegd. Jonge gassies uit ons omringende landen maken de dienst uit bij topclubs. NL produceert al 10 jaar geen toptalent meer en rommelt maar wat aan in de marge. Qua weerbaarheid (fysiek, mentaal, tempo van denken en handelen) heeft NL de boot gemist. Nederland moet van dat hoge paard met die zgn. topopleiding af.

Enfin, met Celtic strijden om plek 3 en proberen weer kampioen te worden. Ook leuk. En ondertussen maar hopen dat Ajax er ooit nog eens in slaagt om een spits, buitenspeler of spelbepalende middenvelder van niveau te 'kweken'.
Dus de 3.5 miljoen voor v.d.Hoorn is weggegooid geld ?.En ik had nog wel het idee dat hij is gekocht omdat ons TH en Stam denken er wel iets van kunnen maken ?. ..

Mijn inziens oordeel je weer iets te vlug over deze jongens Wimpey.Net als v.d. Hoorn zullen we, wij hun iets meer de tijd moeten geven.Al ben ik het wel een beetje met je eens.Het gemis aan ... Maar dat ligt er ook veel aan omdat men in de Mickey Mouse competitie speelt en bar weinig tegenstand heeft .. Als je elke week in de NLD competitie op het scherpst van de snede moet acteren heb je zowozo al een, hoe zeg je dat, scherper, strakker, 120% concentratie, op een hoger nivo leer proces dan nu het geval is ...

T82
Berichten: 1780
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door T82 » wo okt 23, 2013 8:20 am

Zeux schreef:Heb ook het idee dat Van Rhijn beetje bij beetje weer in vorm begint te komen.
In nog slechtere vorm? Die vent heeft hooguit twee duels gewonnen, verder alleen maar balverlies of corners voor Celtic. Dramatisch slecht.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Marillion » wo okt 23, 2013 8:23 am

wimpey schreef:Defending for dummies, hoofdstukken 1 en 2: Mike vd Hoorn en Stefano Denswil. Dat kost 3 tot 5 punten...
Dit is waar en best wel zuur. Voor het zelfde geld hadden we nu een overwinning tegen Milaan op zak en minimaal een punt tegen Celtic. Dan doe je dus gewoon mee met dit matige elftal. Maar goed, voor als koop je niets.

De CL interesseert me verder weinig. Echt ver gaan we toch niet komen met deze groep. Ik denk wel dat Ajax sterker is dan Celtic. We hadden daar gisteren gewoon moeten winnen. Probeer het thuis maar te herstellen en dan kun je 3e worden. Dan kan deze groep nog wat ervaring oppakken in de EL.

Maar eigenlijk hebben we onze handen al vol aan de strijd om de titel. Eerst in eigen land maar weer eens orde op zaken stellen. Wie gaat er opstaan en dit elftal bij de hand nemen? Dat is voor mij de vraag. Dat heen en weer schuiven van de bal gaat echt te traag en duurt ook te lang. Die bal moet eerder vooruit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door InnerHarbour » wo okt 23, 2013 8:26 am

Zoals ik al eerder meegaf, gewoon thuis winnen en je gaat door naar de EL, is sowieso het hoogst haalbare.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Marillion » wo okt 23, 2013 8:27 am

Dat is waar. Iedereen zou vooraf tekenen voor plek 3. Wat dat betreft is dat doelpuntje in de slotfase nog handig voor het onderlinge resultaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Rachid » wo okt 23, 2013 8:27 am

999 schreef:
wimpey schreef:Defending for dummies, hoofdstukken 1 en 2: Mike vd Hoorn en Stefano Denswil. Dat kost 3 tot 5 punten...

Afrader: parallel Celtic - Ajax en een schakelprogramma met BVB, Arsenal, Atlético, Napoli e.c. kijken. Je hebt het gevoel dat het om verschillende takken van sport gaat.

Je ziet die opstelling van Ajax en denkt: uh oh, 4 verdedigers die de opleiding hebben doorlopen. Als dat maar goed gaat... Vraag me af wat er jarenlang met die jongens gedaan is, want ze komen op ieder vlak tekort en moeten bij de senioren een inhaalslag maken. En op het moment dat ze die slag gemaakt hebben en door schade en schande wijs zijn geworden, zijn ze weg.

In de jonge jaren wordt de basis gelegd. Jonge gassies uit ons omringende landen maken de dienst uit bij topclubs. NL produceert al 10 jaar geen toptalent meer en rommelt maar wat aan in de marge. Qua weerbaarheid (fysiek, mentaal, tempo van denken en handelen) heeft NL de boot gemist. Nederland moet van dat hoge paard met die zgn. topopleiding af.

Enfin, met Celtic strijden om plek 3 en proberen weer kampioen te worden. Ook leuk. En ondertussen maar hopen dat Ajax er ooit nog eens in slaagt om een spits, buitenspeler of spelbepalende middenvelder van niveau te 'kweken'.
Dus de 3.5 miljoen voor v.d.Hoorn is weggegooid geld ?.En ik had nog wel het idee dat hij is gekocht omdat ons TH en Stam denken er wel iets van kunnen maken ?. ..

Mijn inziens oordeel je weer iets te vlug over deze jongens Wimpey.Net als v.d. Hoorn zullen we, wij hun iets meer de tijd moeten geven.Al ben ik het wel een beetje met je eens.Het gemis aan ... Maar dat ligt er ook veel aan omdat men in de Mickey Mouse competitie speelt en bar weinig tegenstand heeft .. Als je elke week in de NLD competitie op het scherpst van de snede moet acteren heb je zowozo al een, hoe zeg je dat, scherper, strakker, 120% concentratie, op een hoger nivo leer proces dan nu het geval is ...
Jij zegt "ligt er ook veel aan omdat...", ik vind dat argument maar betrekkelijk. Waarom kan een FC Basel wel die dingen opbrengen, hierboven genoemd door Wimpey? Worden die in de Zwitserse competitie week in week uit geconfronteerd met grotere weerstand dan Ajax?
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Rachid » wo okt 23, 2013 8:37 am

T82 schreef:
Zeux schreef:Heb ook het idee dat Van Rhijn beetje bij beetje weer in vorm begint te komen.
In nog slechtere vorm? Die vent heeft hooguit twee duels gewonnen, verder alleen maar balverlies of corners voor Celtic. Dramatisch slecht.

Tja, die Van Rhijn begint, voor mij, de personificatie van alles wat er mis is met dit Ajax te worden. Wat een totaal nietszeggende speler, geen smaak, geen kleur. Maar Ajacieden hebben het vermogen om jeugdspelers met terugwerkende kracht beter te doen lijken. Het zou een totaal gebrek aan ambitie zijn als men binnen Ajax na dit seizoen blijft denken dat de RB positie voldoende is ingevuld.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door wimpey » wo okt 23, 2013 8:45 am

999 schreef: Maar dat ligt er ook veel aan omdat men in de Mickey Mouse competitie speelt en bar weinig tegenstand heeft .. Als je elke week in de NLD competitie op het scherpst van de snede moet acteren heb je zowozo al een, hoe zeg je dat, scherper, strakker, 120% concentratie, op een hoger nivo leer proces dan nu het geval is ...
Ik denk dat het al eerder mis gaat. In de jeugd wordt die jongens zand in de ogen gestrooid. Ze worden niet of amper met hun tekortkomingen geconfronteerd. Wat stelt een 10 in rekenen voor wanneer de opgaven niets voorstellen? De conclusie die we m.i. kunnen trekken is dat die jongens binnen de opleiding onvoldoende voorbereid worden op het echte werk. Daar komen ze in NL deels nog mee weg, daarbuiten niet.

Een kritische analyse van de kant van de KNVB v.w.b. voetbalopleidingen in NL lijkt me dus op z'n plaats. Nogmaals, in de landen om ons heen staat het ene na het andere toptalent op. Die jongens trekken de kar bij Europese topclubs. Lijkt me stug dat dat enkel aan DNA toe te schrijven is. De enige Nederlanders die op topniveau spelen (ik kom tot Robben, Persie en Nigel) zijn rond de 30. Toeval?

In het verleden zag je dat buitenlandse clubs en bonden in NL een kijkje in de keuken namen. De tijd lijkt me rijp om bij de KBVB, BVB en Bayern te gaan rondneuzen. Maar of de ego's zo'n knieval toestaan??

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Yopi » wo okt 23, 2013 8:46 am

Ik moest gisteravond denken aan wat Cruijff een paar maanden terug zei over de dubbel van Ajax tegen Steaua, vorig jaar. Vul Celtic in voor voor Steaua....
Ajax heeft meer kwaliteiten dan Steaua, dus het kan niet zo zijn dat zij er met de buit vandoor gaan. (......), maar in Roemenië zijn enkele momenten van onachtzaamheid Ajax fataal geworden. Zowel verdedigend als in de afronding van kansen. Dat heeft niets me technische kwaliteiten te maken, het zit in het hoofd van de spelers. Volledige concentratie en toewijding op de beslissende momenten zijn minimaal net zo belangrijk. Dat moet in de jeugdopleiding al gekweekt worden. Vandaar dat we op een heel brede manier opleiden. Techniek staat voorop, maar ook de mentale aspecten komen uitgebreid aan bod. Hoe eerder het kwartje valt bij een speler, hoe beter dat is voor zijn carrière.
VI

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door peter » wo okt 23, 2013 8:51 am

T82 schreef:
Zeux schreef:Heb ook het idee dat Van Rhijn beetje bij beetje weer in vorm begint te komen.
In nog slechtere vorm? Die vent heeft hooguit twee duels gewonnen, verder alleen maar balverlies of corners voor Celtic. Dramatisch slecht.
Precies. Die voorzetten die verdwijnen over de verre achterlijn waren exemplarisch. Wat een drama.
Ik vind het wel wat makkelijk om nu alleen maar kritiek te leveren, want Ajax was eigenlijk heer en meester en had het een keer of 4 a 5 moeten (echt moeten) scoren. Die twee ballen van Serero waren 100% sitters. Het probleem is natuurlijk dat je ze niet maakt, maar op het veldspel was in grote delen van de wedstrijd weinig aan te merken.
Ik snapte trouwens wel weer vrij weinig van de wissels. Je staat met 2-0 achter en je voert een verandering door op je linksback en vm positie? Wat was daar het idee achter? En ik vond het opvallend dat de gehele voorhoede zo lang mocht aanklooien. Ik had Schone en Hoesen veel eerder gebracht. De Sa vond ik overbodig en veel te licht voor dit niveau. Vreemde keuze wederom.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door wimpey » wo okt 23, 2013 9:06 am

Peter schreef: Ik vind het wel wat makkelijk om nu alleen maar kritiek te leveren, want Ajax was eigenlijk heer en meester en had het een keer of 4 a 5 moeten (echt moeten) scoren.
Ik vind dat missen van kansen te vergeven.

Wanneer ik zie hoe Ajax tegen AZ, de kakkies, Heerenveen, Groningen, Barcelona, psv, Milan, Twente en Celtic goals weggeeft... :kots:

Je oogst wat je zaait. Watjes dus.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door GangstaRiB » wo okt 23, 2013 9:13 am

Maar dat gepiel achterin.. mijn hemel... Veltman Cillessen en Denswil stonden in hun eigen 16 meter de bal over te spelen om hem vervolgens kansloos weg te schieten. Is dat controle?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Marillion » wo okt 23, 2013 9:15 am

wimpey schreef:
Peter schreef: Ik vind het wel wat makkelijk om nu alleen maar kritiek te leveren, want Ajax was eigenlijk heer en meester en had het een keer of 4 a 5 moeten (echt moeten) scoren.
Ik vind dat missen van kansen te vergeven.

Wanneer ik zie hoe Ajax tegen AZ, de kakkies, Heerenveen, Groningen, Barcelona, psv, Milan, Twente en Celtic goals weggeeft... :kots:

Je oogst wat je zaait. Watjes dus.
Waarom mogen we wel zulke kansen missen maar ze niet weggeven? Het is allebei niet het niveau dat we nastreven.

Zo'n wedstrijd laat juist aan beide kanten zien dat er werk aan de winkel is. We geven onnodig doelpunten weg en pakken ze zelf niet daar waar het wel moet. Toen ik die Serero gisteren zag lopen moest ik nog eens aan de situatie rond Van Ginkel denken. Stel je eens voor dat die gisteren op het middenveld had gestaan.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie