Celtic - Ajax 22-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door bryan » wo okt 23, 2013 12:53 pm

Ik vond Kolbeinn best oke gisteren. Balvast.

Eriksen wordt echter flink gemist.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door 999 » wo okt 23, 2013 1:18 pm

Ajaciedjuh schreef:
999 schreef:
Ajaciedjuh schreef:Samenvatting: het voorspel is langdurig en prima, maar uiteindelijk zul je toch tot een climax moeten komen. :ajaxsmiley.gif:

Spel was bij vlagen redelijk tot goed, maar je zult jezelf wel moeten belonen. Ook dat is een kwaliteit en dat heeft dit Ajax niet. Ik zag naast de statistiek van 59% balbezit, ook 16-3 overtredingen. Het onverzettelijke (lees gebrek) komt in alle facetten terug. Dit geldt dus ook voor het belangrijkste: de kansen benutten.

Ajax zal moeten investeren in een kwaliteitssterke rechtsbuiten en spelverdeler. Beide met creativiteit, actie en scorend vermogen.

Ik vond gisteren Blind goed op 6 spelen!

Toch denk ik, zeker voor de NLD competitie, dat een ( beter/meer ) meevoetballende spits, en niet degene die we er nu hebben staan, je al een heel eind in de goede richting brengt.Iemand die je aan kan spelen en dan niet probeert om in zijn eentje het hele veld ( meestal de verkeerde richting ) over te steken.

Eigenlijk zou F.d. Boer, en dan spaar hem dan gewoon het laatste half uur/kwartier, is een wedstrijd of tien met Hoessen moeten starten.

Overigens, waarom werd Poulsen gewisseld ?.Moe ?.
FdB wilde gewoon meer voetbal (Blind op positie Poulsen).

Hoesen is een zeer matige afmaker.
Zou je dat niet eigenlijk pas mogen zeggen nadat hij net zo veel wedstrijden in de basis heeft gestaan als degene die er nu staat ?.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Le T. » wo okt 23, 2013 1:37 pm

bryan schreef:Ik vond Kolbeinn best oke gisteren. Balvast.
Ik ook, en dat hij van die bal nog een gemiste kans wist te maken was eerder zijn verdienste dan zijn tekortkoming. Maar hij heeft natuurlijk wel te veel tijd en te veel ruimte nodig voor het behouden en afspelen van de bal.
Eriksen wordt echter flink gemist.
Sightorsson zou een spits moeten zijn die maakt dat dergelijke middenvelders een hoog rendement halen. Alleen hebben we dat soort middenvelders of vleugelspelers niet, en is hij meestal ook niet vast genoeg in de snelle combinatie. Qua afmaken voldoet hij wel vind ik.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Marillion » wo okt 23, 2013 2:57 pm

Voor Sigthorsson is het heel ondankbaar spelen in dit Ajax elftal. Hij is een type spits dat gewoon twee buitenspelers naast zich moet hebben die hem van een aantal goede voorzetten voorzien. Die zijn er alleen niet en nu moet hij spelen op een manier die hem veel minder ligt. Als aanspeelpunt is hij veel minder dan als afmaker.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door peter » wo okt 23, 2013 3:07 pm

Marillion schreef:Voor Sigthorsson is het heel ondankbaar spelen in dit Ajax elftal. Hij is een type spits dat gewoon twee buitenspelers naast zich moet hebben die hem van een aantal goede voorzetten voorzien. Die zijn er alleen niet en nu moet hij spelen op een manier die hem veel minder ligt. Als aanspeelpunt is hij veel minder dan als afmaker.
Dat is ook wel weer waar. Ik heb me in de laatst minuten ook rot gelachen om de Sa. Op een gegeven moment waren we in de aanval en stond de Sa in de mandekking bij de linksback. Hilarisch tafereeltje.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Jöhnk » wo okt 23, 2013 3:20 pm

Ik vond Sigthorsson gisteren juist een goede indruk maken. Voetballend en in de combinatie voldoende, en constant dreigend. De verdedigers van Celtic hadden hem absoluut niet onder controle. Die ene kans was ook helemaal niet zo'n grote kans, daar geef ik Le T. gelijk in.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door LucaS » wo okt 23, 2013 4:42 pm

Blind speelde inderdaad prima als vervanger van Poulsen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door InnerHarbour » wo okt 23, 2013 4:52 pm

Een gedeelte van de fans hebben zich weer van hun beste kant laten zien, tja je verliest een potje en dan moet je natuurlijk slopen, met alle gevolgen van dien.
De UEFA heeft een onderzoek ingesteld naar het wangedrag van Ajax-supporters tijdens de verloren Champions Leaguewedstrijd tegen Celtic (2-1). De Europese bond houdt Ajax verantwoordelijk voor ongeregeldheden en het gooien van objecten.
De zaak wordt op 21 november behandeld door de UEFA. Mogelijk krijgt Ajax een boete of zelfs een wedstrijd zonder publiek als straf.

De Schotse politie zag op beveiligingsbeelden dat Amsterdamse fans stoeltjes losrukten en die naar Schotse toeschouwers gooiden. Er werd tijdens de wedstrijd niemand gearresteerd. Een steward raakte gewond.

Het Schotse STV meldt wel dat ook de politie een onderzoek naar het gedrag van de Amsterdamse fans inlast. In samenwerking met de Nederlandse politie hoopt men de boosdoeners alsnog op te pakken.

Bij een opstootje op het station van Glasgow raakten maandag circa 50 Ajax-fans slaags met de politie. Daarbij werden twee Nederlanders opgepakt. In totaal bezochten 3000 Ajax-fans de wedstrijd in Schotland.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Yopi » wo okt 23, 2013 5:09 pm

Nu begrijp ik waarom Weekend Cees zich niet zo fris voelde. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door zeux » wo okt 23, 2013 5:18 pm

Dat krijg je als Sar er tussen gaat staan!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Zuidema » wo okt 23, 2013 5:37 pm

999 schreef: Toch denk ik, zeker voor de NLD competitie, dat een ( beter/meer ) meevoetballende spits, en niet degene die we er nu hebben staan, je al een heel eind in de goede richting brengt.Iemand die je aan kan spelen en dan niet probeert om in zijn eentje het hele veld ( meestal de verkeerde richting ) over te steken.
Eens. Sigi vind ik een zwoegende en ploeterende afmaker, die eigenlijk helemaal niet bij Ajax thuishoort. Log, plomp en ook nog dom. En met die kromme poten van hem heeft ie wel bijzonder veel moeite met de bal. Hoezo balvast? Er gaat steeds zo veel mis bij die jongen, dat die keren dat er wel iets lukt het vermoedelijk per ongeluk gebeurt (bv die kaats op Serero). Hoesen overtuigt me nog niet echt, zeker niet met het afmaken van kansen, maar hij voetbalt wel beter (niet zo moeilijk als je Sigi als meetlat neemt) en past wel wat meer in het spelletje van Ajax. Zelf zie ik heel graag De Jong terug in de spits. En anders gaan we doorselecteren via aankopen.

Even een typerend voorbeeldje van Sigi gisteravond: Hij breekt uit met de bal aan de voet (jaja, zoek dekking), 'sprint' richting zijlijn, dendert maar door en door als een dolle koe, wordt opgevangen door twee spelers van Celtic en de bal hobbelt over de zijlijn. Zowaar een ingooi voor Ajax. Hoera! Want dat was wel het hoogst haalbare voor Sigi bij een uitbraak, met die ene hersencel van hem en een flagrant gebrek aan techniek. Een normaal voetballende spits zou uitbreken, wegsprinten met de bal en voordat hij in de fuik loopt inhouden/kappen en de bal afspelen naar uitkomende spelers naast hem, zodat de uitbraak vervolgd kan worden met ruimte elders. Dát zou Ajax-voetbal zijn geweest. Maar dat is gewoonweg onmogelijk met die simpele hork. Vreselijk. Het bestaat toch niet dat F. een minder slechte spits heeft dan Ajax? Laat die boer toch alsjeblieft opzouten!
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo okt 23, 2013 10:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Lionel » wo okt 23, 2013 6:19 pm

Hopen op Bojan. En dan Siem, Duarte en Blind erachter. En dan Boilesen maar op links.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door 999 » wo okt 23, 2013 7:31 pm

Zuidema schreef:
999 schreef: Toch denk ik, zeker voor de NLD competitie, dat een ( beter/meer ) meevoetballende spits, en niet degene die we er nu hebben staan, je al een heel eind in de goede richting brengt.Iemand die je aan kan spelen en dan niet probeert om in zijn eentje het hele veld ( meestal de verkeerde richting ) over te steken.
Eens. Sigi vind ik een zwoegende afmaker, die eigenlijk helemaal niet bij Ajax thuishoort. Log, plomp en ook nog dom. En met die kromme poten van hem heeft ie wel bijzonder veel moeite met de bal. Hoezo balvast? Er gaat steeds zo veel mis bij die jongen, dat die keren dat er wel iets lukt het vermoedelijk per ongeluk gebeurt (bv de kaats op Serero). Ik zie zelf heel graag De Jong terug in de spits. Of we gaan doorselecteren via aankopen. Hoesen overtuigt me ook nog niet echt, zeker niet qua afmaken kansen, maar voetbalt wel beter (niet zo moeilijk als je Sigi als meetlat neemt) en past wel wat meer in het spelletje van Ajax.

Even een typerend voorbeeldje van Sigi gisteravond: Hij breekt uit met de bal aan de voet (jaja, zoek dekking), 'sprint' richting zijlijn, dendert maar door en door als een dolle koe, wordt opgevangen door twee spelers van Celtic en de bal rolt over de zijlijn. Zowaar een ingooi. Hoera! Want het hoogst haalbare voor Sigi bij een uitbraak met die ene hersencel van hem en een flagrant gebrek aan techniek. Een normaal voetballende spits zou uitbreken, wegsprinten en voordat hij in de fuik loopt inhouden/kappen en de bal afspelen naar uitkomende spelers naast hem, zodat de uitbraak vervolgd kan worden met ruimte elders. Dat zou het Ajax-voetbal moeten zijn. Maar dat is gewoonweg onmogelijk met die hork. Vreselijk. Het bestaat toch niet dat F. een minder slechte spits heeft dan Ajax? Laat die boer toch alsjeblieft opzouten!
Pcies ... Als je niet kan voetballen, de techniek daarvoor mist, moet je slim zijn en zelfs dat heeft hij niet ..

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Dubbel » wo okt 23, 2013 8:31 pm

Vond het gisteren een sterke pot van Ajax. Genoten van het positiespel. De problemen liggen momenteel vooral voorin. Ongelukkige nederlaag weer, met normale uit shirts win je em gewoon.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Banjavi » do okt 24, 2013 4:37 am

InnerHarbour schreef:Een gedeelte van de fans hebben zich weer van hun beste kant laten zien, tja je verliest een potje en dan moet je natuurlijk slopen, met alle gevolgen van dien.
De UEFA heeft een onderzoek ingesteld naar het wangedrag van Ajax-supporters tijdens de verloren Champions Leaguewedstrijd tegen Celtic (2-1). De Europese bond houdt Ajax verantwoordelijk voor ongeregeldheden en het gooien van objecten.
De zaak wordt op 21 november behandeld door de UEFA. Mogelijk krijgt Ajax een boete of zelfs een wedstrijd zonder publiek als straf.

De Schotse politie zag op beveiligingsbeelden dat Amsterdamse fans stoeltjes losrukten en die naar Schotse toeschouwers gooiden. Er werd tijdens de wedstrijd niemand gearresteerd. Een steward raakte gewond.

Het Schotse STV meldt wel dat ook de politie een onderzoek naar het gedrag van de Amsterdamse fans inlast. In samenwerking met de Nederlandse politie hoopt men de boosdoeners alsnog op te pakken.

Bij een opstootje op het station van Glasgow raakten maandag circa 50 Ajax-fans slaags met de politie. Daarbij werden twee Nederlanders opgepakt. In totaal bezochten 3000 Ajax-fans de wedstrijd in Schotland.
Wat dachten die.... Wat feyenoorders kunnen, kunnen wij ook....?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Marillion » do okt 24, 2013 8:17 am

Ben benieuwd. Met een beetje pech kost dat een keer een wedstrijd zonder uitsupporters. En dan pak je dus weer al die mensen die zich niet misdragen in plaats van de mensen die zich wel misdragen. Meestal pakt de politie in deze regio de herrieschoppers er zonder pardon direct tussenuit. Dat is nu kennelijk niet gelukt, zonde.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Thijs » do okt 24, 2013 8:21 am

En weer terug!

Was een top-trip, ondanks de uitslag.

:ajaxscarf.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Ramona » do okt 24, 2013 8:53 am

Welcome back...maare, het is wel erg karig, Thijs! :(

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Thijs » do okt 24, 2013 9:54 am

Oke Ramona, vooruit dan maar! ;)

Goooedd, maandagmiddag dus vertrokken per auto naar Charleroi zodat we alsnog het spelletje ‘voor een paar schamele rotcenten naar Europees-uit’ konden spelen. Gewonnen uiteraard, want een retourtje Charleroi – Manchester was 30 euro.
Daar de auto opgehaald en…dan moet je dus links rijden. In het donker. Was wel effe spannend de eerste 5 minuten, maar daarna was ik er wel aan gewend.
Overnacht in Manchester en uiteraard direct aan de PINTS. Zoals verwacht was er geen reet te doen dus lagen we rond een uur of 1 wel in ons nest.

Dinsdagochtend om 9u naar Glasgow gereden waar we om een uur of 13u aankwamen. Kaartje omgewisseld, naar het hostel en meteen de stad in. Beetje rondgelopen, Glasgow is mooier dan Manchester maar het is nou niet dat je zegt: wat een openluchtmuseum.
Soort Eindhoven, maar dan met gebouwen uit 1860 ipv uit 1960. Er werd verteld dat ‘het te doen was’ in Merchant City, en daar zat iedereen ook wel maar het is niet echt mijn ding. Overdekt plein met kroegen waar ze de temperatuur ook op 28 graden hadden gezet.
Terwijl ik natuurlijk in een aftandse pub wil zitten met PINTS. En tandenloze Schotten die dan met veel consumptie in je oor schreeuwen terwijl je er niets van verstaat. Is toch veel leuker dan subtropisch-zwembad-style wat jalala-liedjes naar elkaar te bleren.

Uiteindelijk wel een leuke pub gevonden. En dan weer de stelregel: 1000 km rijden om 100 euro op een vliegticket te besparen en vervolgens drie keer je budget overschrijden omdat je met je aangeschoten kop zin krijgt in jagermeister en andere shotjes. Ik heb nog niet op mijn bankrekening durven kijken trouwens, wacht wel even tot m’n salaris gestort is. Anyway, we wilden een taxi nemen toen er een groep voorbij liep en toen sloten we daar maar even bij aan. Totdat we even goed om ons heen keken en het een mannetje of 300 typisch Amsterdams schorriemorrie bleek te zijn. Volledig ingesloten door politie, helikopter met zoeklicht op je knar en middenin alleen maar gasten die wilden kloten. Kuuutttttt. Al moet ik zeggen dat de tocht naar het stadion (met opdoemende lichten in de verte, de grotere drommen Celtic-supporters,) wel mooi was.

De Britse politie kwam niet echt gestructureerd over, waren duidelijk nerveus. Bij elke scheet riep er weer eentje STAAAY INN LINNEEEE! (Of: ONN THE PAVEMENT!) De andere agent: NOT ON THE PAVEMENT. ON THE ROAD! Kortom, geen touw aan vast te knopen en constant de angst dat je een knuppel op je harses kreeg. Ik moest bovendien zo ontzettend hard pissen dat ik bijna van m’n stokje ging. Bij het stadion al helemaal een chaos, het was een kwartier voor de wedstrijd en naast mijn ontploffende blaas was ik dus bang dat ik het beginsignaal zou missen. Ik wilde even achter een ticket-hokje zeiken tot er een agent met knuppel op mij en mn maatje af kwam stormen en ik met m’n broek half open rennend richting ticketcontrole ging…ja, dat was wel effe kut.
Ticketcontrole was er overigens niet eens, iedereen beukte door, niet gefouilleerd en de boefjes gingen met twee man tegelijk door de tourniquetjes. (Al moet ik zeggen dat ze daarna gedecideerd door stewards in de kraag werden gevat)
En toen pissen, oohhhh….Het had niet veel langer moeten duren of ik had in m’n broek gezeken.

Sfeer in het stadion was geweldig, wat een verschil met bijvoorbeeld dat suffe Barcelona. Indrukwekkend stadion ook, echt genieten. Tot de 1-0 niets aan de hand, helaas ging het daarna ook even mis in het vak. Provocaties vanuit Celtic, uitbraak-poging en een paar stoeltjes vlogen door de lucht. Triest, al is de ophef erover m.i. schromelijk overdreven. Was zo weer voorbij. Na de 2-0 zag ik het niet meer gebeuren, klote want het is wel vrij schandalig dat we van deze houthakkers verliezen. Na de wedstrijd weer in fikse wandeling richting stad. In ons hostel was een bar waar we nog prima konden zitten, aan de..jaja: PINTS.

Sochtends hebben we de stadiontour van de Rangers gedaan, leuk stadion! Wel irritant dat ik vantevoren alles had geboekt en betaald, daar bij Rangers amper wat van bekend was en ze vroegen of we niet een tour later wilden omdat het toch wel erg druk was. Tsjonge, ook op hun administratie zijn het dus amateurs geworden. Kom ik daar trouwens met m’n baard/brakke kop dat zaaltje binnen, zoek nog een vrij stoeltje, naast wie ga ik zitten….m’n recruiter die een andere baan voor me zoekt, hij herkende me door mijn foto op Linkedin. Haha, goedemorgen, goede eerste indruk… Al schept zoiets wel een band natuurlijk. ;-)
Daarna weer richting Manchester, nog even kijkje genomen bij het stadion van Bolton Wanderers (best een lelijk ding eigenlijk) en toen weer richting vliegveld, vliegen, rijden en vannacht om 2.30 uur lag ik erin.

Nu is dit natuurlijk een chronologisch verslagje, maar wat zo’n tripje echt mooi maakt zijn de inside jokes met je maten, wat kleine/grote maffe dingen die je meemaakt die als je het hier opschrijft natuurlijk niet grappig zijn, maar zo’n reis wel echt geweldig maken.

Kortom, ik heb genoten. En nu weer vier keer achter elkaar normaal doen in de Arena en met twee woorden praten. :hypocrite.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door ferry » do okt 24, 2013 10:03 am

:biggthumpup.gif: Mooi verhaal weer Thijs! :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Ramona » do okt 24, 2013 10:20 am

:rofl.gif:

Heerlijk te lezen weer! :biggthumpup.gif:


Wat een 'toeval' dat je je recruiter tegenkwam... :blackcat.gif:



En waar is 666 als je hem nodig hebt? Dit verhaal hoort weer in 'Blog'! :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Marillion » do okt 24, 2013 2:24 pm

Het is maar goed dat het plezier bij dit soort uitjes niet van het resultaat van Ajax afhangt. Gaaf stadion he? Laatste keer dat ik er was is één van de laatste Old Firm confrontaties geweest. Man wat een lawaai. Toen Celtic scoorde (1-0 winst) voelde je het beton echt bewegen.

Ik ga meestal op zoek naar een pub die net even buiten het "verzamelpunt" van alle supporters ligt. Want ik zit veel liever tussen de locals in plaats van de andere Ajax supporters. Van de twee grote steden in Schotland is Edinburgh mijn favoriet maar ook in Glasgow zijn toch wel de nodige leuke pubs te vinden. En dat accent ga je steeds beter verstaan naarmate je wat gedronken hebt. :smile-ajax.gif:

Bij Rangers waren ze zeker niet zo blij met ons resultaat?
Nil volentibus arduum

Marcel
Berichten: 764
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Marcel » vr okt 25, 2013 6:02 am

Marillion schreef:Voor Sigthorsson is het heel ondankbaar spelen in dit Ajax elftal. Hij is een type spits dat gewoon twee buitenspelers naast zich moet hebben die hem van een aantal goede voorzetten voorzien. Die zijn er alleen niet en nu moet hij spelen op een manier die hem veel minder ligt. Als aanspeelpunt is hij veel minder dan als afmaker.
Mee eens. Ik ben geen grote fan van hem, maar het is duidelijk dat hij een type spits is wat tegen een voorzet aanloopt en de bal erin schiet of kopt. Het is geen groot voetballer, geen aanspeelpunt waar je je aanvalspel aan ophangt. Maar geef je hem 3 of 4 fatsoenlijke voorzetten dan ligt er wel 1 in de goal.
Als je voor zo'n spits kiest dan dien je fatsoenlijke buitenspelers op te stellen. Probleem ligt ook daar. Fischer en Andersen komen nog geen pepernoot voorbij... het is echt te triest voor woorden.

Fischer probeerde het gisteren dan nog een paar keer... mislukte hopeloos, maar Andersen probeerde het al niet eens. Die jongen heeft werkelijk NIETS gebracht gisteren. Komt geen man voorbij, geeft geen voorzet en wordt weggeblazen door een vlaagje wind. Wat heb je daar aan als buitenspeler? Niet veel.

Het enige wat de Boer kan doen, naar mijn mening, is Siem weer in de spits zetten. Dan ben je minder afhankelijk van je lamlendige vleugels en kun je dus met een wat meer voetballende spits spelen. In Hoesen zie ik het ook niet echt zitten.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr okt 25, 2013 10:33 pm

Ow mensen, 3 nachten diep gegaan in Glasgow, Tennets én Guinness (en Stella Artois), Monkey Shoulder - inderdaad de volgende ochtend- en Laproigh door elkaar gezopen, afgewisseld met maaltijden bij de MacDonalds, een pub en nog meer pubs, de couleur locale onderzocht en geconcludeerd dat Schotse vrouwen lelijk zijn maar dat je er wel mee kan lachen (een alleraardigste female homicide detective gesproken wiens avances ik redelijk galant heb afgeslagen en die mij afraadde om na de wedstrijd van Parkhead terug te lopen naar het appartement want Glasgow boys zijn stabbers die zich niet laten afschrikken door mijn postuur, waarna ik toch maar terug ben gaan lopen en niks tegen kwam behalve 1.000 Ajacieden en agenten te paard, auto, voet en per helikopter), en passent nog een wedstrijdje bezocht waar YNWA een kleeeeeeeeiiiiiin beetje tegenviel, wat echter werd goed gemaakt door een niet eerder door mij waargenomen zó massaal uitgevoerde pogo, een stel jongetjes het helaas niet pikte dat ze voor clowns werden uitgemaakt en dus maar met stoeltjes beginnen te gooien en me officieel oud gevoeld toen een ettertje achter me in het vak het nodig vond om steeds te leunen op mijn schouder toen ie op zijn stoeltje stond zodat zijn middelvinger extra goed werd aanschouwd door de Celtic supporters, ik hem vrij boos aankijkend met mijn inmiddels 5 dagen oude baard stellig en gelardeerd met wat krachttermen kenbaar maakte dat ie misschien beter even steunzolen kon gaan dragen en dan als antwoord krijgen:"ow sorry mijnheer". Hij liet me verder wel met rust. Dat dan weer wel.

Tussen de versnaperingen door vitaminepillen geslikt en Ibrox bezocht waar we zonder afspraak ook al naar binnen én aan de rand van het veld mochten staan (vergelijk dat met de slaapverwekkende Bryan, rondleider in Celtic Park, die een vleesgeworden slaapmiddel was met zijn wedstrijdverslagen uit 1930, maar wel voor eens en altijd uitlegde waaronder wedstrijden met Rangers The Old Firm worden genoemd), Schots geleerd (op iedere straathoek worden aangesproken met "yahehfodageem?" En het antwoord in enkele dagen gewijzigd van "That's correct" naar " aaaayy mate ". Spannende momentjes waren misschien dat we twee uur voor de wedstrijd wellicht iets te enthousiast de veerkracht van de lift in het appartementencomplex hebben getest waardoor we vast kwamen te zitten, uitgerekend toen een van mijn maatjes de lucht in zijn darmen niet meer kon beheersen, maar voordat we dachten dat we écht een probleem hadden de lift het weer deed, danwel dat een dronken idioot de jas van een van mijn maatjes meejatte uit de pub en die niet terug wilde geven, zodat er een ouderwets knokpartijtje in de lucht hing, maar diens vrinden de ernst van de situatie snel inzagen,de jas teruggaven en we met zijn allen een pint wegtikten (en de dief daarna buiten de pint weer airborne maakte).

Oh ja. We hebben met 2-1 verloren.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Celtic - Ajax 22-10-2013

Bericht door InnerHarbour » za okt 26, 2013 6:49 am

:ajaxsmiley.gif: :biggthumpup.gif:
YNWA

Plaats reactie