Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Demosthenes » wo nov 27, 2013 12:14 am

Zo'n 1 1/2 jaar geleden in de Next Gen speelde Ajax onder 19 tegen Barcelona (3-0 voor Ajax) uit met o.a. Veltman (als dispensatiespeler), Denswil (nu invaller), Klaassen en Fischer toen in de basis; gisteren (het is in Rotterdam al donderdag) opnieuw een overwinning, wat een leven: http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... celona.htm
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Yopi » wo nov 27, 2013 12:26 am

Zuidema schreef:
Yopi schreef: Het is wel zuur dat Veltman er niet bij is in Milaan.
Balen inderdaad. Domme overtreding ook na gedroom van Ricardo. Denk trouwens niet dat Veltman weer snel zo'n fout maakt. Nou ja, er staat zoveel goeds tegenover bij die jongen, het mag wat lijen wat mij betreft. Maar nu we toch bezig zijn: kan alsjeblieft dat Frank-de-Boertje bij Veltman in elke wedstrijd eruit gehaald worden? Dát is wel erg slecht voor mijn hart en bloedvaten.
Deze keer ging het dus mis. :aai.gif:

Ik ben nog aan het bijkomen, zeg. Het laatste kwartier heb ik in de kamer lopen ijsberen. :blush.gif:

Boilesen liet eindelijk iets van zijn klasse zien. Die jongen kan geweldig voetballen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Zuidema » wo nov 27, 2013 12:32 am

Yopi schreef: Ik ben nog aan het bijkomen, zeg. Het laatste kwartier heb ik in de kamer lopen ijsberen. :blush.gif:
Zinderend inderdaad. Die tweede helft was niet doorheen te komen, de klok schoot maar niet op. Je hoopt zo dat het nu wel eens meezit in de CL. Dat we niet weer tegen een klotedomper aanlopen zoals met Milan thuis en Celtic uit. En dan lukt het eindelijk eens een keer. Nota bene tegen Barca. Zit nog na te stuiteren hiero. Heerlijk.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo nov 27, 2013 12:34 am

Trots. Trots op ons cluppie. In de categorie "historische overwinningen in de Arena" scoort deze heel, heel hoog. Met een wrange bijsmaak door de val van de supporter op Zuid.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door zeux » wo nov 27, 2013 1:06 am

Kon vanavond niet kijken. :-( goed gespeeld in eerste helft, gestreden en standgehouden in tweede helft begrijp ik.

Het zou zo mooi zijn dat dit soort wedstrijden voor de nodige stabiliteit gaat zorgen. En dat het team in de competitie laat zien wat het blijkbaar in de CL kan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Thijs » wo nov 27, 2013 1:13 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Trots. Trots op ons cluppie. In de categorie "historische overwinningen in de Arena" scoort deze heel, heel hoog. Met een wrange bijsmaak door de val van de supporter op Zuid.
Eens. Onwerkelijke avond, in veel opzichten.

Qua wedstrijd is dit voor mij een nummer 2, na 15/5/2011 natuurlijk. Maar ik ben geschrokken van de foto´s/beelden van de man, hoop dat het goedkomt...maar het zag er heel slecht uit. Ik hoop dat hij het overleeft, dan ga ik hier met terugwerkende kracht nog veel meer van genieten.

Trots op Ajax, dat zeker! Fantastische prestatie. :ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Cruijff » wo nov 27, 2013 1:21 am

Thijs schreef:Trots op Ajax, dat zeker! Fantastische prestatie. :ajax.gif:
Ook hier eentje die erg trots thuis is gekomen! :smile-ajax.gif:

Dit was ouderwets genieten geblazen! :ajaxsmiley.gif:


Yopi schreef:Vandaag zat alles mee. Mag het een keer?

Het is wel zuur dat Veltman er niet bij is in Milaan.
Alles zat mee? Bij lange na nog niet! De manier waarop Serero, Klaassen, Hoesen en Blind Barcelona muurvast wisten te zetten was echt een heerlijk schouwspel. Met 11 tegen 11 waren we heer en meester. Jammer dat Schöne een erg grote kans overschoot en Fischer de bal twee keer niet goed mee kreeg, het had voor Barça echt tot een pijnlijke score kunnen oplopen.

Wel een ontzettend vervelend ploegje is het, met vieze maniertjes en geklaag om kaarten. De scheidsrechter deelde ze, zoals heel vaak in de CL, weer gretig uit en deed dat gelukkig ook wanneer die Catalanen er eentje verdienden.

In Milaan moet het centrale duo Denswil-Moisander het doen. Prima wat mij betreft, Stefano was Balotelli in september al behoorlijk de baas zowel fysiek als met slimmigheden. En hij brengt bij de jacht op doelpunten ook het nodige in de strijd, toen bij Ajax-Milan met een goed genomen vrije trap en natuurlijk die fantastische kopbal uit de corner...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Cruijff » wo nov 27, 2013 1:35 am

Zuidema schreef:
wimpey schreef: Enorm compliment voor dit saaie Ajax en z'n tactisch zwakke trainer. :smallgrin.gif:
Zekers. Dat we dit toch nog mogen meemaken. Het kan dus wél. Die doodsaaie rondo en al dat tactische gepruts in vooral de eerste maanden van elk seizoen zijn dus kennelijk nergens voor nodig. :666.gif:
Raymon schreef: Sinds Veltman erin staat speelt Ajax een stuk opportunistischer omdat Veltman tenminste een behoorlijke inspeelpass heeft. De bal gaat dus vaker vooruit en dan zie je dat Ajax best aardig kan voetballen. Samen met Blind op 6 die het spel makkelijk kan verdelen en dan creeer je een hoop ruimte wat dan weer makkelijker voetballen is. Het pijnpunt ligt vooralsnog voorin. Als je een Fisher in vorm hebt en een fatsoenlijke rechtsbuiten dan wordt het echt nog eens wat. Maar op dit moment zie je een duidelijk stijgende lijn met spelers die meer vertrouwen uitstralen. Ik denk dat deze tweede helft met 10 man weleens een kantelpunt kan zijn. Zoiets creeert een hecht team.
Eens met elke zin. Wat me vooral verrast is dat met een rijtje lichtgewichten op het middenveld pressing toch mogelijk is. Had ik niet verwacht. Met De Jong straks weer in de spits en hopelijk Boilesen weer snel terug kan het zo nog wel eens een heel leuk seizoen worden.

:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Mooi om te lezen hoe zelfs de nestor zijn enthousiasme weer terug heeft kunnen vinden! :onfire.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Cruijff » wo nov 27, 2013 2:12 am

Martino: 'Ajax speelde erg goed'
Verdediger Gerard Piqué van Barcelona was behoorlijk onder in de indruk van het spel van Ajax. ''Ze waren beter dan wij en in de eerste helft waren ze fantastisch'', aldus Piqué.

''Ze maakten het voor ons heel erg moeilijk, maar na de rode kaart hadden we nog genoeg kansen om gelijk te spelen'', gaf Piqué te kennen. ''We speelden daarna niet goed genoeg, als Barcelona zijnde hoor je dan te winnen. Maar Ajax verdiende vandaag de zege.''

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Cruijff » wo nov 27, 2013 3:02 am

Man man man wat is het onmogelijk om je oogjes te sluiten en gewoon te gaan slapen na een avond als deze. Zijn er toevallig nog wat verdwaalde AT-ers die de nacht afsluiten in de San Franciscobar...? :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Zuidema » wo nov 27, 2013 7:33 am

Cruijff schreef: Mooi om te lezen hoe zelfs de nestor zijn enthousiasme weer terug heeft kunnen vinden! :onfire.gif:
Tja, volgens mij ben je er slecht aan toe als zo'n pot als gisteravond je onberoerd laat. In de 2e helft gingen we natuurlijk met heel veel billenknijpen een paar keer door het oog van de naald en voor hetzelfde geld hadden we zelfs nog een tweede penalty aan de broek gehad (Moisander). Maar de klus werd uiteindelijk zeer, zeer overtuigend geklaard. Vaak met goed tot soms zelfs zeer goed voetbal in de eerste helft, maar boven alles verbluffend gretig en vol strijdlust, met heel veel bluf en flair. En dat tegen een echt niet misselijk ploegje. Lekker, heel lekker.

Nou nog effe nagenieten tot de harde buitenwereld zich straks weer aandient: Ado uit, kunstgras, zondagmiddag half 1, een pot tegen een niet inspirerende degradatiekandidaat na een slopende CL-match. Allemaal ingrediënten waar we vaak bar slechte ervaringen mee hebben. Hopelijk dit keer nou eens niet.

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 8:08 am

Zuidema schreef: Nou nog effe nagenieten tot de harde buitenwereld zich straks weer aandient: Ado uit, kunstgras, zondagmiddag half 1, een pot tegen een niet inspirerende degradatiekandidaat na een slopende CL-match. Allemaal ingrediënten waar we vaak bar slechte ervaringen mee hebben. Hopelijk dit keer nou eens niet.
De ultieme karaktertest inderdaad. Zondag moeten Klaassen, Serero, Blind en Hoesen wéér het verschil kunnen maken. Noblesse oblige. :hypocrite.gif:

De 1e helft blijft me nog wel effe bij. Ajax speelde Barcelona bij vlagen zoek. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 27, 2013 8:18 am

Hopelijk geeft dit het team een boost.

Deze ochtend alle commentaren zitten lezen met een big smile. :smile-ajax.gif:

Het is zaak voor FdB om een oplossing te vinden voor de linksback positie, want het middenveld met Blind op 6 moet blijven staan. Tete en Denswil zijn mogelijkheden.

De grote omslag is dat Veltman in de ploeg is gekomen en Blind op 6. Daarnaast is de rol die Klaassen invult, zeer belangrijk voor de ploeg. Altijd in beweging, ruimte makend voor zichzelf, maar vooral voor het team. Altijd de juiste keuzes en een enorm loopvermogen. En dat nog gekoppeld met gogme. Ik ben ervan overtuigd dat het scorend vermogen van Klaassen er ook nog uit gaat komen.

Duarte en Serero vechten het maar uit voor de 3e positie op het middenveld. Ik ben tot nu toe niet kapot van Serero, maar gisteren heb ik van zijn spel genoten. :biggthumpup.gif:

Hopelijk zijn Boilesen, Siem, Kolbeinn en Bojan snel weer fit, zodat we nog meer mogelijkheden hebben.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo nov 27, 2013 8:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 8:19 am

Zuidema schreef: Die tweede helft was niet doorheen te komen, de klok schoot maar niet op.
Zo'n 10 minuten voor tijd had ik zoiets van: die scoren niet meer. Ajax werkte goed tégen de bal...

Denk dat hun plan was om in helft #1 'effe' het verschil te maken en daarna wat heavy weights te wisselen. Dat ging niet helemaal op, want Ajax was voetballend gewoon heer en meester voor rust. :biggthumpup.gif:

Barcelona ging niet voluit en had in de persoon van Pinto, Song, Fabregas en Neymar natuurlijk ook een aantal slechte spelers opgesteld. Ajax heeft gewonnen van het B-team van een vml. superelftal-in-verval. Niettemin een topprestatie en een avond waarop Europa weer eens kennis mocht maken met een hibernating giant. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Zuidema » wo nov 27, 2013 8:35 am

wimpey schreef:
Zuidema schreef: Die tweede helft was niet doorheen te komen, de klok schoot maar niet op.
Zo'n 10 minuten voor tijd had ik zoiets van: die scoren niet meer. Ajax werkte goed tégen de bal...
Inderdaad, toen begon het er echt op te lijken dat we de klus toch gingen klaren. Merkte je ook wel aan het publiek.
Barcelona ging niet voluit en had in de persoon van Pinto, Song, Fabregas en Neymar natuurlijk ook een aantal slechte spelers opgesteld. Ajax heeft gewonnen van het B-team van een vml. superelftal-in-verval. Niettemin een topprestatie en een avond waarop Europa weer eens kennis mocht maken met een hibernating giant. :biggthumpup.gif:
Eens. Alhoewel Neymar natuurlijk geen slechte speler is, integendeel zelfs. Wel een ongelooflijke jankerd. Merkwaardig eigenlijk dat Barcelona zo met hem in zijn maag zit ondanks al zijn kwaliteiten. Die jongen rendeert bij lange na niet zo als bij het nationale elftal.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Toppie » wo nov 27, 2013 8:37 am

MOTM Daley Blind speelt al 2 jaar TOPPIE :biggthumpup.gif:

Wat is die van Rhijn slecht :1evil.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door 999 » wo nov 27, 2013 8:56 am

Zuidema schreef:
wimpey schreef:
Zuidema schreef: Die tweede helft was niet doorheen te komen, de klok schoot maar niet op.
Zo'n 10 minuten voor tijd had ik zoiets van: die scoren niet meer. Ajax werkte goed tégen de bal...
Inderdaad, toen begon het er echt op te lijken dat we de klus toch gingen klaren. Merkte je ook wel aan het publiek.
Barcelona ging niet voluit en had in de persoon van Pinto, Song, Fabregas en Neymar natuurlijk ook een aantal slechte spelers opgesteld. Ajax heeft gewonnen van het B-team van een vml. superelftal-in-verval. Niettemin een topprestatie en een avond waarop Europa weer eens kennis mocht maken met een hibernating giant. :biggthumpup.gif:
Eens. Alhoewel Neymar natuurlijk geen slechte speler is, integendeel zelfs. Wel een ongelooflijke jankerd. Merkwaardig eigenlijk dat Barcelona zo met hem in zijn maag zit ondanks al zijn kwaliteiten. Die jongen rendeert bij lange na niet zo als bij het nationale elftal.
Het grootste voordeel van om tegen Barcelona te spelen was en is dat zij willen voetballen.Daardoor krijg je als AJAX de ruimte en daar hebben we zeker de 1e helft heel goed gebruik van gemaakt.Dit en het vroeg druk zetten natuurlijk.Nu wordt het dus even afwachten wat dit team ( weer ) kan en gaat doen indien eeen tegenstander dat niet doet en voornamelijk zich terug trekt rond de zestien en gaat loeren op de counter ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door 999 » wo nov 27, 2013 8:57 am

elliquido schreef:
999 schreef:
elliquido schreef:dus barca heeft geen zin 999 ?
Tja, je moet toch altijd positief gestemd aan zo'n wedstrijd beginnen als AJAX supporter lijkt me ...

:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
quote van het jaar
Wie het laatst lacht lacht het ............ :) ...

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 9:06 am

Zuidema schreef: Alhoewel Neymar natuurlijk geen slechte speler is, integendeel zelfs.
Ep Oogklep. Gaat altijd voor eigen succes. Ik vind het echt niets. Daarnaast is hij een spelvervuiler. Een van de ergsten überhaupt.

De meest gehypte speler aller tijden is voor mij die Fabregas. Die voetbalt echt uit stand, is niet vooruit te branden.

Song en Pinto zouden moeite hebben om bijv. bij FC Groningen een basisplek af te dwingen.

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 9:06 am

Toppie schreef: Wat is die van Rhijn slecht :1evil.gif:
Voorzet bij de 1-0 gemist?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door M.. » wo nov 27, 2013 9:08 am

999 schreef:Wie het laatst lacht lacht het ............ :) ...
Zuurst? :hypocrite.gif: :blush.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door El Clavo » wo nov 27, 2013 9:10 am

Je hebt van die momenten, zo eens in de zoveel jaar, dat je zo trots bent Ajacied te zijn. Dit was er weer zo 1, in alle opzichten.

O, ze zeiden voeger wel eens dat wij bioscooppubliek hadden, maar Barca is daar ook heer en meester in.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Yopi » wo nov 27, 2013 9:16 am

Dit Barcelona was natuurlijk geen top. Denk niet dat we dit kunnen flikken tegen Bayern.

Het was een mooie avond, zoiets hadden we even nodig. En nu door op de ingeslagen weg! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door El Clavo » wo nov 27, 2013 9:23 am

Dit Barcelona wordt al jaren door iedereen de hemel in geprezen. En wij hebben er van gewonnen, klaar.
Artsen vechten nog voor gevallen fan AMSTERDAM - De Ajax-fan die gisteravond in de ArenA vijf meter naar beneden uit het vak van de F-side, ligt nog altijd met zwaar hoofdletsel in het ziekenhuis. De politie kon woensdagochtend nog geen nieuwe informatie geven over de toestand van de man.

Duizenden toeschouwers waren er getuige van hoe de man levenloos in een grote plas bloed op de grond lag in het stadion. Een traumateam werd opgeroepen om eerste hulp te verlenen. Hij is daarna in allerijl naar het ziekenhuis gebracht. De politie kan niet zeggen of de fan in levensgevaar verkeert.

Hoe het ongeluk kon gebeuren is nog volstrekt onduidelijk.
De T. Kan iedereen dus kappen met die berichten dat ie overleden zou zijn?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Duke » wo nov 27, 2013 9:26 am

Het laatste bericht is dat hij buiten levensgevaar is, volgens radio 1.

Afbeelding
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie