SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door 999 » zo dec 15, 2013 2:24 pm

Frank zal wel weer puntjes hebben gezien waar hij mee vooruit kan ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Yopi » zo dec 15, 2013 2:25 pm

Arthur schreef:Wel lekker tikkie voor de concurrentie zo. Als we volgende week gewoon weer goed spelen ga ik me hier geen zorgen over maken.
Ik ook niet, dit komt echt door woensdag.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 15, 2013 2:25 pm

Yopi schreef:Veltman ging bij de gelijkmaker lelijk de mist in. :aai.gif:

Spelen als een drol maar het gewenste resultaat behalen, dat schijnt erg slim te zijn. :hypocrite.gif:

De groep leert snel. Lekker Italiaans.

Een bord spaghetti graag. El dente.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door wimpey » zo dec 15, 2013 2:26 pm

999 schreef:Frank zal wel weer puntjes hebben gezien waar hij mee vooruit kan ...
Frank kan bij jou weinig goed doen, geloof ik... :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Marillion » zo dec 15, 2013 2:27 pm

@ajaxlife
Politiebericht uit Leeuwarden: drie punten gestolen. Signalement: Blond goudhaantje in wit-rood-wit shirt. #camaja
:smallgrin.gif:

Pfff, hier komen we goed mee weg zeg. Snel vergeten maar. Ben wel erg blij met de drie punten op de valreep.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door LucaS » zo dec 15, 2013 2:27 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Frank zal wel weer puntjes hebben gezien waar hij mee vooruit kan ...
Frank kan bij jou weinig goed doen, geloof ik... :biggthumpup.gif:
Zo heeft ieder zijn eigen obsessies. Frank Blind?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Jöhnk » zo dec 15, 2013 2:30 pm

Yopi schreef:
Arthur schreef:Wel lekker tikkie voor de concurrentie zo. Als we volgende week gewoon weer goed spelen ga ik me hier geen zorgen over maken.
Ik ook niet, dit komt echt door woensdag.
Ik hoop het maar. Want als je iedere week zo speelt, dan win je niet elke keer in blessuretijd.

Het fabeltje over slechte wedstrijden winnen en het kampioenschap gaat natuurlijk alleen op als je incidenteel slecht speelt.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door wimpey » zo dec 15, 2013 2:36 pm

LucaS schreef: Frank Blind?
Of Daley Cruijff. :smallgrin.gif:

Frank zal Sig, Blind, Rhijn, Ligeon, Andersen e.c. voor aanvang niet hebben gezegd alles naar blauw / geel te spelen, denk ik. Dat ze dat wel doen, zegt meer over hen dan over de trainer.

Geen toeval dat degenen die tegen Milan faalden dat vandaag weer deden. Daar moet Frank m.i. mee aan de slag in de winterstop.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 15, 2013 2:39 pm

Klaassen met twee keer de beslissende goal in de laatste minuut op de pantoffel. Had liever die andere gehad, maar het is wel leuk als vergelijkingsmateriaal voor de kritische nabeschouwingen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 15, 2013 2:40 pm

Wanneer waren we eigenlijk voor het laatst Lucky Ajax?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Duke » zo dec 15, 2013 2:41 pm

Ajax Life ‏@ajaxlife 14m
Lucky Ajax? RT @InfostradaNL: Ajax wint voor het eerst sinds april 2010 een #eredivisie wedstrijd in blessuretijd. #camaja
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 15, 2013 2:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wanneer waren we eigenlijk voor het laatst Lucky Ajax?
Ehh..

Vandaag?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Khraa » zo dec 15, 2013 2:44 pm

Het probleem in de eerste helft lag met name bij Klaassen en Blind. Cambuur had het slim gedaan en dekten kort op beide spelers. Het gevolg was dat de verdedigers die ook onder druk werden gezet de bal niet kwijt konden. Dus kwam of de lange bal of de ballen op Sigthorsson die zich terug liet vallen of op Serero die wel goed aanspeelbaar was maar nog steeds ongelukkig in zijn eigen passing als het over meer dan 3 meter moet. Sigthorsson moet niet op het middenveld worden aangespeeld.

Klaassen en Blind hadden vandaag het verschil kunnen maken, maar waren er allebei net niet. Klaassen verbloemt dat gelukkig door 2 belangrijke momenten, maar MOTM? Niet bepaald.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door 999 » zo dec 15, 2013 2:53 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Frank zal wel weer puntjes hebben gezien waar hij mee vooruit kan ...
Frank kan bij jou weinig goed doen, geloof ik... :biggthumpup.gif:
En Blind bij jou ... :drecul.gif:

Maar goed, als je dus een keertje wat kritiek hebt op Frank krijg je meteen Wimpey achter je aan ...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 15, 2013 3:03 pm

Ik zie liever Sigthorsson niet meer in Ajax, want je mist gewoon een aanspeelpunt voorin. Dan komt je middenveld in de problemen. Vandaag klopte er niets van Ajax. Geen toeval dat Ajax begon te swingen met Sigthorsson geblesseerd aan de kant. Met de Jong in de spits, en Sig aan de zijkant kan het wel (zie NEC).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Jöhnk » zo dec 15, 2013 3:07 pm

Duke schreef:
Ajax Life ‏@ajaxlife 14m
Lucky Ajax? RT @InfostradaNL: Ajax wint voor het eerst sinds april 2010 een #eredivisie wedstrijd in blessuretijd. #camaja
April 2010; dat was ongetwijfeld ADO uit met Ricky op doel. :blub.gif: Ook al zo'n topwedstrijd.

Mr. Ajax
Berichten: 14585
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 15, 2013 3:42 pm

Natuurlijk speelde iedereen kut, maar ik begrijp echt niet hoe iemand Sigthorsson een geschikte spits voor ons kan vinden. Doet pijn aan mijn ogen, die hopeloze houthakker. Lucas Andersen is trouwens ook niet geschikt voor topvoetbal, kan ik met zekerheid stellen. Leuk jongetje, maar die kan beter met Lucky Ajax in het zonnetje gaan ballen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14585
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 15, 2013 3:47 pm

Khraa schreef: Klaassen en Blind hadden vandaag het verschil kunnen maken, maar waren er allebei net niet. Klaassen verbloemt dat gelukkig door 2 belangrijke momenten, maar MOTM? Niet bepaald.
Net niet? Blind was vandaag niet eens in de buurt van aanvaardbaar spel. Zag je na 3 seconden al, na onze flitsende aftrap. Daley had er vandaag gewoon helemaal geen zin in. En dan ziet het er zo uit. Zelfs in zijn slechtste periode bij Ajax was het niet zo erg als vandaag hoor.


Ik ga er wel van uit dat dit een incident was.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

john67
Berichten: 28
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:24 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door john67 » zo dec 15, 2013 4:04 pm

Mr. Ajax schreef:Natuurlijk speelde iedereen kut, maar ik begrijp echt niet hoe iemand Sigthorsson een geschikte spits voor ons kan vinden. Doet pijn aan mijn ogen, die hopeloze houthakker. Lucas Andersen is trouwens ook niet geschikt voor topvoetbal, kan ik met zekerheid stellen. Leuk jongetje, maar die kan beter met Lucky Ajax in het zonnetje gaan ballen.
Wanneer gaat de Boer dit ook nu eindelijk eens zien, ajax zoveel wedstrijden zonder Sigthorsson, goed voetbal, meneer doet weer mee en het is gelijk weer hopeloos, Hij kan echt werkelijk helemaal niets, te lui om te lopen, geen techniek en tactisch inzicht en ligt bij elk duwtje. Hoop echt dat hij in de winterstop verkocht wordt, er vast wel een domme engelse club, die hem wil hebben. daar kopen ze toch alles, anders raakt ajax hem nooit kwijt, zelfs in topklasse willen ze hem niet.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Daily Blind » zo dec 15, 2013 4:36 pm

wedstrijd duurt 90 minuten dus scoren kan je ook in de laatste minuut. Spel was alles behalve goed, maar wat wil je na een zware Europese wedstrijd op woensdag, donderdag vliegen en dan zondag alweer heel vroeg in het noorden van het land moeten spelen. Veel rust zullen de benen niet hebben gehad. Geen excuus, maar het speelt wel mee. Het meest erger vind ik dat spelers die een kans krijgen het totaal laten afweten. Sightorsson was een groot drama, die jongen komt gewoon te kort op elk gebied. Wint geen duels, ondanks zijn fysieke postuur, is niet snel genoeg, snapt niet wanneer hij moet jagen. En Andersson is er (nog) niet klaar voor. Overigens komt deze jongen volgens mij ook op korte termijn uit de kast. Speelt als een wijf, natte krant.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Demosthenes » zo dec 15, 2013 4:48 pm

Heb niets gezien, er zijn zo veel andere zaken belangrijker dan voetbal, maar ik ben tevreden met de drie punten, mag na woensdag, maar dan de volgende wedstrijd wel gewoon weer proberen goed voetballen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door wimpey » zo dec 15, 2013 5:18 pm

999 schreef: Maar goed, als je dus een keertje wat kritiek hebt op Frank krijg je meteen Wimpey achter je aan ...
Ik was volgens mij zeer kritisch op FdB na Milan.

Kritiek aan het adres van Daley is voor enkele AT-ers een 'no go'. Die denken dat die jongen by default goed speelt. Niet dus, hij was tegen Milan en vandaag kut. Dat stel ik vast en post dat. Like it or not.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door 999 » zo dec 15, 2013 5:33 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Maar goed, als je dus een keertje wat kritiek hebt op Frank krijg je meteen Wimpey achter je aan ...
Ik was volgens mij zeer kritisch op FdB na Milan.

Kritiek aan het adres van Daley is voor enkele AT-ers een 'no go'. Die denken dat die jongen by default goed speelt. Niet dus, hij was tegen Milan en vandaag kut. Dat stel ik vast en post dat. Like it or not.
Blind bakte er niet veel van vandaag, Veldman als enige een beetje.Al stond juist hij te snurken bij de 1 - 1.

Mijn kritiek dat de Boer eens moet stoppen met steeds maar weer het elftal door elkaar te gooien, juist nadat het voor de wedstrijd tegen Milaan eindelijk, ik herhaal eindelijk een beetje leek te gaan lopen lijkt me toch terecht.De Boer is tig maanden bezig geweest om het elftal op de rails te krijgen, Sig en Poulsen zijn weg, Blind op het middenveld, zelfs Fischer kwam weer beetje bij beetje in zijn " goede " doen en en Bojan minuten laten maken,en zie.En wat doet de Boer een heel beetje bangig tegen Milaan en nu tegen Cambuur met een kul smoes.Het elftal weer door elkaar gooien.Is het toevel dat steeds nadat de Boer met weer een " vondst " komt het elftal er geen ruk van kan ?.Mijn mening is dat dat niet is, en dat schrijf ik dus op het conto van de Boer ... Als ik dat niet mag dan stel ik voor dat jij het woordje Blind noooooit meer gebruikt op dit forum :) ..

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Le T. » zo dec 15, 2013 5:44 pm

999 schreef:
wimpey schreef:
999 schreef: Maar goed, als je dus een keertje wat kritiek hebt op Frank krijg je meteen Wimpey achter je aan ...
Ik was volgens mij zeer kritisch op FdB na Milan.

Kritiek aan het adres van Daley is voor enkele AT-ers een 'no go'. Die denken dat die jongen by default goed speelt. Niet dus, hij was tegen Milan en vandaag kut. Dat stel ik vast en post dat. Like it or not.
Blind bakte er niet veel van vandaag, Veldman als enige een beetje.Al stond juist hij te snurken bij de 1 - 1.

Mijn kritiek dat de Boer eens moet stoppen met steeds maar weer het elftal door elkaar te gooien, juist nadat het voor de wedstrijd tegen Milaan eindelijk, ik herhaal eindelijk een beetje leek te gaan lopen lijkt me toch terecht.De Boer is tig maanden bezig geweest om het elftal op de rails te krijgen, Sig en Poulsen zijn weg, Blind op het middenveld, zelfs Fischer kwam weer beetje bij beetje in zijn " goede " doen en en Bojan minuten laten maken,en zie.En wat doet de Boer een heel beetje bangig tegen Milaan en nu tegen Cambuur met een kul smoes.Het elftal weer door elkaar gooien.Is het toevel dat steeds nadat de Boer met weer een " vondst " komt het elftal er geen ruk van kan ?.Mijn mening is dat dat niet is, en dat schrijf ik dus op het conto van de Boer ...
Ik heb het laatste deel moeten missen, maar de man van 4 miljoen mocht dus niet eens in de spits?

Het probleem is niet zozeer dat De Boer het elftal door elkaar gooit, het probleem is dat dat de manier is waarop hij tot de beste opstellingen en goed voetbal komt. Bij blessures en schorsingen is het dan in een keer wat. Maar ja, dan houdt hij niet op, dan kan hij het niet laten om weer een slinger aan de fruitmachine te geven in de hoop dat het dan nog beter wordt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Laudrup » zo dec 15, 2013 5:53 pm

Een deja vu deze wedstrijd. Zoveel parallellen met ADO uit in het seizoen 2009-2010. En ja, het was dus kut. En ja, het moet veel beter. Maar een "gestolen" overwinning in blessuretijd na een zware week is wel verdomd lekker zeg. En tevens, kan nog wel eens een cruciaal doelpunt van Klaassen zijn, aangezien Twente en Vitesse maar blijven winnen.

En Frank, kap nou eens met het door elkaar hosselen van dit elftal en ZEKER met het opstellen van Sightorsson. Dat kan echt niet meer.
15 mei 2011.

Plaats reactie