Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Yopi » wo jan 22, 2014 11:26 pm

Snap ik niet, wat was er dan zo slecht? Ik vond Ajax veel beter.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 22, 2014 11:28 pm

Az dus en uit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Yopi » wo jan 22, 2014 11:30 pm

Hebben we nog een appeltje mee te schillen. :666.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door brigade zuid » wo jan 22, 2014 11:39 pm

Zijn er nog rellen geweest?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door beelzebub » wo jan 22, 2014 11:59 pm

Toch een paar kakkies met een doekkie binnengeweest:

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Nihad » do jan 23, 2014 12:04 am

Zullen die ook genoten hebben? :drecul.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Yopi » do jan 23, 2014 12:05 am

De thuisblijvers in elk geval niet:

http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML ... 517-33.php

Genieten! :headbang.gif:

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Kilroy » do jan 23, 2014 12:12 am

Een zeer vergeetbare wedstrijd met voortdurend slaapverwekkende inpulsen door het getoonde gebrek aan technische vaardigheid van zo'n beetje allen die op het gras rondliepen. Als ze dit tempo al zo hoog vinden dat de technique er onder lijdt, dn gaan ze in Brasilie wat beleven.
De meeste critique hierboven geeft me te denken dat het beschreven oordeel toe te schrijven is aan het feit dat de meesten naar het Meisjes Onder 20 tournooi hebben zitten kijken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Cruijff » do jan 23, 2014 1:28 am

beelzebub schreef:Toch een paar kakkies met een doekkie binnengeweest:

Afbeelding

Dit is oude koek man. Die rebus op dat spandoekje is op Noord 2e ring opgehangen in januari 2013 toen ze met 3-0 op de kloten kregen en die groene rookbom was er in augustus 2013 bij de 2-1 (met twee doelpunten van Kolbeinn).

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Cruijff » do jan 23, 2014 1:31 am

Kilroy schreef:Een zeer vergeetbare wedstrijd met voortdurend slaapverwekkende inpulsen door het getoonde gebrek aan technische vaardigheid van zo'n beetje allen die op het gras rondliepen. Als ze dit tempo al zo hoog vinden dat de technique er onder lijdt, dn gaan ze in Brasilie wat beleven.
Het veld in de Arena was weer eens een keer dramatisch. Dat mag nooit als excuus worden opgevoerd voor alle dingen die fout gingen, maar het was weer ouderwets belabberd, stroef en zelfs ook weer gevaarlijk voor de spelers.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 23, 2014 2:19 am

Ik mag hopen dat de Bojanbashers nu ook gezien hebben dat hij het (na Sigh afgelopen zondag al) helemaal niet zo slecht deed in de spits.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door beelzebub » do jan 23, 2014 2:58 am

Smakeloos trouwens om een grap te maken over een dode Feyenoordsupporter. Notabene eentje die overleden is aan kanker als we zelf in de rust opstaan tegen kanker.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door peter » do jan 23, 2014 7:36 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik mag hopen dat de Bojanbashers nu ook gezien hebben dat hij het (na Sigh afgelopen zondag al) helemaal niet zo slecht deed in de spits.
Ja speelde goed. Na Barcelona uit was dit zijn tweede goede wedstrijd. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 23, 2014 8:05 am

Dat was vooral de 2e helft. De eerste helft werd hij niet bereikt. Hij hield regelmatig de bal goed vast zodat er 'door-gevoetbald' kon worden. Daarnaast speelde hij de 2e helft de bal regelmatig in 1 keer door, waardoor er nog meer snelheid (en dus openingen) in het spel kwam. Ondanks dat hij in de jeugd gigantisch veel heeft gescoord, vind ik het geen killer.

Het zijn alle 3 verschillende types (Bojan, Kolbeinn en Hoesen). Volgend jaar zullen ze er waarschijnlijk alle 3 niet meer bij zijn. Scouting is aan zet!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 23, 2014 8:12 am

Al eerder aangegeven in de wedstrijd zelf: Ricardo heeft eindelijk de opwaartse lijn te pakken. :biggthumpup.gif: De afgelopen 2 wedstrijden heeft hij gespeeld tegen de 2 beste linksbuitens van Nederland (los van Fischer). Zowel Boëtius alsook Depay bleef hij verdedigend overeind en had hij een aantal goede aanvallende acties. Zowel m.b.t. diepgang / voorzet en steekpass.

Een ander 'opvallend' iets in het interview van Fischer na de wedstrijd: Blind is echt de leider binnen het team (samen met Moisander). Blind is continue bezig met coachen en de 'poppetjes' op de juiste plaats te zetten. Wat een ontwikkeling heeft Blind gemaakt de laatste 2 jaar! Mooi vader en zoon die allebei echte leiders zijn (geweest) Ajax. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Toppie » do jan 23, 2014 8:22 am

Ik vond Blind helemaal niet zo top , hij heeft best veel ballen verkeert ingespeeld en had de eerste helft veel moeite te bal vrij te spelen en er zijn toen veel ballen verkeert behandeld. Hij heeft wel de kwaliteit om te storen en af te pakken.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Chris » do jan 23, 2014 8:23 am

wimpey schreef:
Chris schreef:Het mooie van vanavond vind ik hoe Ajax zich om het fysieke van Feijenoord heen voetbalde.
Mooie vind ik dat FdB Koeman tactisch overklaste. Is wel eens anders geweest. :biggthumpup.gif:

Wat een flow heeft Ajax. 12 potjes, 11 gewonnen, 1 gelijk. :biggthumpup.gif:

En we hebben een brede selectie. Als je Duarte vanavond zag... Bojan deed het voor mij verrassend als uitzakkende spits tegen die 2 houten klazen ook goed.
Eens. Maar dat was in de tweede helft. Een omzetting op het middenveld was voldoende om meer ruimte te creëren.
Chris a.k.a Giiser

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door wimpey » do jan 23, 2014 8:40 am

Trab schreef: Tactisch overklaste? Feyenoord stond tactisch prima. Alleen na de 1-1 waren ze even de kluts kwijt. Tweede helft was identiek beeld tot aan de 2-1. Beste kansen waren voor Feyenoord. Vond Ajax niet zo sterk vandaag. Duarte is sterk in de duels, maar heeft niet het vermogen om continu druk te zetten zoals serero. En denswil haalde al het tempo uit de wedstrijd. Boilesen verdedigend ook matig. We zijn goed weg gekomen vandaag.
Wat deden ze allemaal zo goed dan? :confused.gif: Ik kwam erin bij 1-1 en een bal van Fischer die uit de doelmond werd gehaald. Ajax dicteerde een uur lang. Dat zij er een paar keer (met enig fortuin) uit komen en gevaarlijk worden lijkt me onvermijdelijk...

Maar je kunt er toch moeilijk aan voorbij hebben gekeken dat het middenveld van Ajax gehakt maakte van dat van hen. Klaassie en Vilhena werden uit hun comfort zone weggetrokken. Druk van Ajax nam zienderogen toe en dat konden de kakkies niet bolwerken.
Le T. schreef: Feijenoord voetbalt op zich beter
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Thom » do jan 23, 2014 9:01 am

Dit was, zoals ik al voorspeld had (elders) een reguliere overwinning of Feijenoord, op dat oprispinkje van ze in het eerste half uur na. :ajaxscarf.gif: :blub.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Chris » do jan 23, 2014 9:03 am

Peter schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik mag hopen dat de Bojanbashers nu ook gezien hebben dat hij het (na Sigh afgelopen zondag al) helemaal niet zo slecht deed in de spits.
Ja speelde goed. Na Barcelona uit was dit zijn tweede goede wedstrijd. :biggthumpup.gif:
En de eerste 20 minuten tegen Milan. Daarna liep ie alles en iedereen in de weg. Tactisch gezien is het geen wonder.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Thom » do jan 23, 2014 9:05 am

beelzebub schreef:Smakeloos trouwens om een grap te maken over een dode Feyenoordsupporter. Notabene eentje die overleden is aan kanker als we zelf in de rust opstaan tegen kanker.
Ja, ik meende dat ook te horen. Simpel volk hoor. Van der Sar en zijn toespraak toejuichen en een paar minuten later iemands dood aan kanker vieren. :confused.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41037
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do jan 23, 2014 9:09 am

Ik ben blij dat we wederom een klassieker hebben gewonnen. Altijd lekker om Feyenoord weer even met de neus op de feiten te drukken op het moment dat ze een beetje praatjes beginnen te krijgen.

Maar als ik de algemene strekking van het commentaar zo eens lees begrijp ik weer waarom ik steeds minder plezier beleef aan het bekijken van voetbalwedstrijden. Het viel mij namelijk nogal tegen. Het tempo was veel te laag, we hebben nauwelijks echte kansen weten te creëren (iemand de statistieken van het aantal doelpogingen toevallig beschikbaar?) en de sfeer in het stadion vond ik ook erg tam.

Leuk hoor, dat rondspelen van de bal. Maar in dit tempo krijg je er niet veel meer dan balbezit voor terug. Feyenoord had vanaf het begin vooral de intentie om ons tegen te houden. Dat lukte een aantal periodes heel aardig maar ze sneden zichzelf er ook mee in de vingers. Want Pelle is op zo'n afstand van het doel volstrekt ongevaarlijk en ook het potentieel van hun buitenspelers t.o.v. onze backs kun je zo niet goed benutten. Toen Ajax eenmaal op voorsprong kwam wekte ze ook eigenlijk geen moment de indruk dat ze ineens uit een ander vaatje zouden tappen.

Ja, we waren beter en het was een verdiende overwinning. Ik ben los van de snelle achterstand ook niet bang geweest dat we zouden verliezen. Maar Ajax was in mijn ogen vrij matig. Zo heeft het eerste schot op doel bijvoorbeeld behoorlijk op zich laten wachten. En het gaat uiteindelijk toch om wat je weet af te dwingen.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door GangstaRiB » do jan 23, 2014 9:32 am

wimpey schreef:
Trab schreef: Tactisch overklaste? Feyenoord stond tactisch prima. Alleen na de 1-1 waren ze even de kluts kwijt. Tweede helft was identiek beeld tot aan de 2-1. Beste kansen waren voor Feyenoord. Vond Ajax niet zo sterk vandaag. Duarte is sterk in de duels, maar heeft niet het vermogen om continu druk te zetten zoals serero. En denswil haalde al het tempo uit de wedstrijd. Boilesen verdedigend ook matig. We zijn goed weg gekomen vandaag.
Wat deden ze allemaal zo goed dan? :confused.gif: Ik kwam erin bij 1-1 en een bal van Fischer die uit de doelmond werd gehaald. Ajax dicteerde een uur lang. Dat zij er een paar keer (met enig fortuin) uit komen en gevaarlijk worden lijkt me onvermijdelijk...

Maar je kunt er toch moeilijk aan voorbij hebben gekeken dat het middenveld van Ajax gehakt maakte van dat van hen. Klaassie en Vilhena werden uit hun comfort zone weggetrokken. Druk van Ajax nam zienderogen toe en dat konden de kakkies niet bolwerken.
Le T. schreef: Feijenoord voetbalt op zich beter
:smallgrin.gif:
Nou Wimpey, dan zou ik eens de eerste 30 minuten gaan bekijken als ik jou was. Feyenoord had in die periode op 2-0 misschien wel op 3-0 kunnen komen. Ajax kon alleen via Veltman en Denswil opbouwen en dat ging voor geen meter. Veltman kreeg ook totaal geen vat op de fysiek sterke Pelle. Die liet zich een aantal keer goed inzakken en gaf ruimte voor de snelle buitenspelers, dat was ook het geval bij de 1-0. Even daarvoor kon Vermeer ternauwernood eenzelfde aanval onschadelijk maken.

2de helft was voor Ajax, maar het had tegen die tijd al op een vrij onoverbrugbare kunnen staan.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Lionel » do jan 23, 2014 9:46 am

Die kansen kwamen voort uit gepruts door Ajax. Niet omdat 010 nou zo sterk was.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Lionel » do jan 23, 2014 9:47 am

Chris schreef:
Peter schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik mag hopen dat de Bojanbashers nu ook gezien hebben dat hij het (na Sigh afgelopen zondag al) helemaal niet zo slecht deed in de spits.
Ja speelde goed. Na Barcelona uit was dit zijn tweede goede wedstrijd. :biggthumpup.gif:
En de eerste 20 minuten tegen Milan. Daarna liep ie alles en iedereen in de weg. Tactisch gezien is het geen wonder.
Maar wel iemand met dreiging en ideeen. Was in de eerste helft, toen niks leek te lukken bij Ajax, de enige die wat ideeen had.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie