FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47512
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2014 11:18 am

Overzicht, Wimpey. Overzicht noem je dat. Rust in zijn hoofd. Overigens komt het met Fischer wel goed.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 11:22 am

Rishi schreef:Overzicht, Wimpey. Overzicht noem je dat. Rust in zijn hoofd. Overigens komt het met Fischer wel goed.
Met Fischer wel, ja. Met die Catalaanse clown is en wordt het natuurlijk niets.

Lionel
Berichten: 47512
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2014 11:27 am

Bojan wilt zich te geforceerd bewijzen. Maar overzicht heeft hij natuurlijk wel. Tegen Go Ahead legt hij, na een prima combinatie met Klaassen, uitstekend een bal terug op De Sa. In de 2e helft legt hij, met zijn hoofd, een bal neer voor Serero. Jammer dat zij die kansen misten anders heeft hij 2 perfecte assists achter zijn naam staan en is hij MOTM.

Maar ik ben het met je eens dat het beter moet. Overigens had ik die bal op Fischer ook niet afgespeeld. Fischer had veel eerder moeten rennen. Die wandelde nog half :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Bericht door jabu » ma feb 03, 2014 8:22 pm

wimpey schreef:Maar het schijnt en vogue te zijn om collectief in te hakken...
:hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Bericht door Monkey Tonk » di feb 04, 2014 9:05 am

"Never change a winning team." Het winnende team, in dit geval, was Ajax van 6 november tot 11 december. De periode Celtic thuis t/m Milan uit. Dat team draaide als een trein. Barcelona (B) en Celtic werden aan de zegekar gebonden, en in de competitie ging de teller in vier wedstrijden naar 14-0. Dan plaats je je net niet voor de CL, en is het heilige geloof er wat af. Daarna Sig terug, en opeens zijn het allemaal vechtwedstrijden, met niks van het vloeiende aanvalspel van voorheen.

Hoe mooi die korte opvlieging ook was, het blijft een toevalstreffer. Totdat die jonge jongens laten zien dat ze die goede vorm ook bewust kunnen neerzetten. Dan hebben ze echt iets. En zolang Sig aan de kant blijft moet dat kunnen. De twijfel die nu door de kop van Klaassen druppelt is deel van dat leerproces. Februari wordt een belangrijke maand. Met een lange reeks vechtwedstrijden wordt Ajax geen kampioen. Maar als de vorm weer een paar tandjes omhoog gaat dan wandelt Ajax met twee vingers in de neus over de eindstreep.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Bericht door wimpey » di feb 04, 2014 1:34 pm

Monkey Tonk schreef: Hoe mooi die korte opvlieging ook was, het blijft een toevalstreffer. Totdat die jonge jongens laten zien dat ze die goede vorm ook bewust kunnen neerzetten.
Heb je gelijk in, lijkt me. Klaassen en Veltman hebben blijkbaar het totaalpakket nog niet om constant het hoge niveau van November te halen.

Ik zie Ajax met een intacte en fitte as met Cillessen, Moisander, Blind en Siem kampioen worden. Die sleuren de rest dan mee. EL en beker interesseren me niet. Ajax kan voor het eerst 4 keer op rij kampioen worden. Het contrast met de 7 magere jaren daarvoor is gelukkig qua prestaties enorm.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Bericht door Marillion » di feb 04, 2014 2:43 pm

Die twee komen op het hoogste niveau ook pas net kijken. Niet zo gek dat ze daar nog stappen moeten maken. Ik heb wel de indruk dat ze over de juiste instelling beschikken. Leergierig en enthousiast.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Bericht door Yopi » di feb 04, 2014 3:33 pm

Reactie van Veltman zondag was prima. Geen excuses, geen priemend vingertje naar de scheids, zijn tegenstander of een medespeler, maar keiharde en eerlijke zelfkritiek.

Spelers worden veel te snel de hemel in geprezen. Het is een leuk spelletje, die of tot aanstaande wereldtopper uitroepen, maar zo'n jongen heeft er wel last van. Het duurt niet lang of het talent blijkt gewoon een talent en dan heeft hij het gedaan. Neem Maher. Wát een talent. En wat een bescheiden jongen. Hij wil nog in Nederland blijven! Dat hij niet meteen naar een Europese topclub gaat! Marc Overmars kreeg het voor zijn kiezen. Hij liet Maher lopen. Nu werd PSV zeker kampioen.

Het opvallende is dat de personen (journalisten, betaalde kletsneuzen op TV) die destijds zo redeneerden, nu vooraan staan om de kop van Maher eraf te hakken. Slap. Verwaand. Zomeravondvoetballer. Miskoop. Je moet maar durven. Het wordt allemaal op de mentaliteit van zo'n jongen gegooid, want dan hoeven ze tenminste niet toe te geven dat ze ernaast zaten of te voorbarig waren met hun gejubel. Die critici tonen nog minder zelfkritiek dan Maher, maar verwijten hem wel een verrotte mentaliteit en een gebrek aan zelfkritiek. Wrang.

Jonge spelers moeten het vak nog leren. Dat gaat met vallen en opstaan. Zelfs Seedorf koos na Ajax voor een leerjaar bij Sampdoria. Een wereldtalent als Bergkamp deed er drie, vier jaar over om echt constant te presteren bij Ajax. De ontwikkeling van een speler kan altijd nog stagneren - misschien zat er bij nader inzien toch niet zoveel in. Daar zijn ook legio voorbeelden van.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Bericht door Marillion » di feb 04, 2014 3:40 pm

Hij was inderdaad kritisch naar zichzelf. Had geleerd van zijn fout tegen Barcelona dat hij dan niet het risico van een strafschop plus een rode kaart moet pakken. De volgende stap is dat hij zich niet zo eenvoudig laat wegzetten. Want laten we eerlijk zijn, dat doelpunt mag zo echt niet vallen.

Maar dit soort dingen gebeuren als je voor jonge spelers kiest. Hij gaat nog wel een paar fouten maken. Ga daar maar vanuit. Zolang hij zelfkritisch en leergierig blijft moet hij daar doorheen kunnen komen. Hij heeft ook laten zien dat hij over kwaliteit beschikt. De jubelstemming eerder dit jaar was wellicht overdreven. Potentie heeft hij echter wel degelijk.

En zo'n Klaassen is hetzelfde verhaal. Laat zich volgens mij niet snel gek maken en snapt dat hij nog veel moet leren. Ik denk dat het voor een coach prettige jongens zijn om mee te werken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Bericht door Jesse » di feb 04, 2014 3:50 pm

Yopi schreef:Het opvallende is dat de personen (journalisten, betaalde kletsneuzen op TV) die destijds zo redeneerden, nu vooraan staan om de kop van Maher eraf te hakken. Slap. Verwaand. Zomeravondvoetballer. Miskoop. Je moet maar durven. Het wordt allemaal op de mentaliteit van zo'n jongen gegooid, want dan hoeven ze tenminste niet toe te geven dat ze ernaast zaten of te voorbarig waren met hun gejubel. Die critici tonen nog minder zelfkritiek dan Maher, maar verwijten hem wel een verrotte mentaliteit en een gebrek aan zelfkritiek. Wrang.
Helemaal waar. Ik moest wat dit betreft wel lachen om wat Ko op Twitter had geplaatst over Rene en Willy vd. Kerkhof. Tegenwoordig zeiken deze twee namelijk week in, week uit over wat er allemaal wel niet mis is met het huidige PSV. Zoals deze week: "Het ontbreekt PSV aan passie, bezieling, gedrevenheid en wil om te winnen."

Wat zeiden de beste mannen echter aan het begin van dit seizoen?

Het kan verkeren. :smallgrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 02-02-2014

Bericht door Yopi » di feb 04, 2014 4:30 pm

Ha, Jesse! Goed dat ik weer eens iets van je lees! :biggthumpup.gif:

Passie, bezieling, gedrevenheid, wil om te winnen... De spelers van PSV moeten dus gewoon even de knop omzetten, dan winnen ze de CL alsnog. :hypocrite.gif:

Waarom nemen zulke mensen zichzelf zo serieus? Ze denken verdomd dat ze er verstand van hebben! :excited.gif:

Plaats reactie