Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13428
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Arthur » ma feb 24, 2014 2:49 pm

Waarom zou het nadelig zijn voor de wedstrijd tegen F om donderdag met de basis te spelen? Volgens mij hebben we tot nu toe vrijwel al onze wedstrijden na een Europese verplichting gewonnen.

Daarnaast heeft Ajax relatief weinig wedstrijden per jaar met zoveel zware tegenstand dat ze er echt wat van kunnen leren. Dan moet je niet zomaar zo'n wedstrijd laten lopen. Dat is een instelling die je echt moet laten varen als je vooruit wil met je club.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door wimpey » ma feb 24, 2014 2:50 pm

Ajax Rules schreef: Bovendien heeft Ajax alle kansen op de landstitel en is de haven zelfs in zicht (met nog 9 speelronden).
De haven van Rotjeknor? :smallgrin.gif:

Je weet dat de onverbeterlijke optimist FdB er voor zal gaan in Salzburg. Bij hem kan ik naivieit (vreselijke eigenschap) eigenlijk wel waarderen.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Rijkaard » ma feb 24, 2014 3:16 pm

Ik vind dat juist een fantastische eigenschap van de Boer, hij is wars van opportunisme. Laten we eerlijk zijn, de meeste ajacieden, ik ook!, hadden na donderdag Duarte liever nooit meer in een Ajax shirt gezien. De Boer beseft dat hij die jongen heeft laten verzuipen en geeft hem 3 dagen later een basisplek op zijn eigen positie.

Dat hij nu beloond wordt door Duarte is mooi, maar absoluut niet de kern van mijn verhaal. Het gaat om de intentie om het op die manier op te lossen, dat het zo uitpakt als gisteren is alleen maar mooi.
Is 1995 echt zolang geleden??

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door wimpey » ma feb 24, 2014 3:26 pm

Rijkaard schreef:Ik vind dat juist een fantastische eigenschap van de Boer, hij is wars van opportunisme. Laten we eerlijk zijn, de meeste ajacieden, ik ook!, hadden na donderdag Duarte liever nooit meer in een Ajax shirt gezien. De Boer beseft dat hij die jongen heeft laten verzuipen en geeft hem 3 dagen later een basisplek op zijn eigen positie.

Dat hij nu beloond wordt door Duarte is mooi, maar absoluut niet de kern van mijn verhaal. Het gaat om de intentie om het op die manier op te lossen, dat het zo uitpakt als gisteren is alleen maar mooi.
Kan ik alleen maar 100% onderschrijven. Hoewel Duarte ook gisteren nog een paar kilo's teveel mee moest dragen.

Ik denk dat FdB nog kansen ziet in Salzburg. Zo is ie nu eenmaal. Naief m.i. maar bij hem is het meer z'n natuur: rasoptimist.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Lionel » ma feb 24, 2014 5:16 pm

wimpey schreef:
Rijkaard schreef:Ik vind dat juist een fantastische eigenschap van de Boer, hij is wars van opportunisme. Laten we eerlijk zijn, de meeste ajacieden, ik ook!, hadden na donderdag Duarte liever nooit meer in een Ajax shirt gezien. De Boer beseft dat hij die jongen heeft laten verzuipen en geeft hem 3 dagen later een basisplek op zijn eigen positie.

Dat hij nu beloond wordt door Duarte is mooi, maar absoluut niet de kern van mijn verhaal. Het gaat om de intentie om het op die manier op te lossen, dat het zo uitpakt als gisteren is alleen maar mooi.
Kan ik alleen maar 100% onderschrijven. Hoewel Duarte ook gisteren nog een paar kilo's teveel mee moest dragen.

Ik denk dat FdB nog kansen ziet in Salzburg. Zo is ie nu eenmaal. Naief m.i. maar bij hem is het meer z'n natuur: rasoptimist.
Als het maar niet ten koste gaat van de wedstrijd tegen 010.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Cruijff » ma feb 24, 2014 5:23 pm

Rishi schreef:Als het maar niet ten koste gaat van de wedstrijd tegen 010.
:aai.gif:Wanneer je het op voorhand in je broek doet voor een wedstrijd tegen 010 dan... dan kun je maar beter een andere club gaan supporteren dan Ajax... :666.gif:


Arthur schreef:Daarnaast heeft Ajax relatief weinig wedstrijden per jaar met zoveel zware tegenstand dat ze er echt wat van kunnen leren. Dan moet je niet zomaar zo'n wedstrijd laten lopen. Dat is een instelling die je echt moet laten varen als je vooruit wil met je club.
:biggthumpup.gif:

Het ligt inderdaad in de lijn der verwachtingen dat we pas in september 2014 weer een tegenstander van het kaliber Salzburg treffen. Wellicht zelfs pas een maand of anderhalf later, want ik schaal EL deelnemer Salzburg hoger in dan CL deelnemers Celtic en AC Milan.

Volle bak met de sterkste opstelling gaan spelen en als ploeg zowel leren als je rehabiliteren! :ajax.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 24, 2014 7:33 pm

Je moet zeker de A-ploeg opstellen. Waarom? Omdat je dan in een week kan zien hoeveel je van de eerste wedstrijd geleerd hebt. Dat kan later nog goed van pas komen, als een andere tegenstander die vroege pressing speelt.

En wie weet, als je snel scoort, en eventueel op 2-0 komt, dan moet je nog zien hoe koel die onervaren Oostenrijkers blijven. Opportunistisch? Zowiezo. En dat moet ook met Ajax, wat mij betreft. Je weet nooit vantevoren wanneer je vleugels krijgt. Maar als je ze opeens krijgt kan het nog ver doordonderen. Het eerste grote Ajax moest nog geboren worden, toen een groot deel van die selectie thuis met 1-3 van Benfica klop kreeg. Geen kans? Uiteraard niet. Nul komma nul. Alleen pronkte er na de uitwedstrijd in Lissabon een fraaie 1-3 op het bord. Reken maar dat een ploeg daar vertrouwen uit put. Het geloof dat je alles kan wordt op zulke momenten geboren. Dat geloof, die wetenschap, is het fundament voor 'Ajax'. Als je dat weet dan overrompel je een tegenstander mentaal al voor het eerste fluitsignaal. Dus zo'n kans mag je nooit laten glippen. Al mis je 'm twintig keer.

Ajax won overigens de beslissingswedstrijd tegen Benfica, met 3-0. In de verlenging... http://www.youtube.com/watch?v=axcfuD5GJ28
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op ma feb 24, 2014 9:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Dubbel » ma feb 24, 2014 9:02 pm

Volgens mij is Ajax nog nooit na een 0-3 toch doorgegaan. Nu zit dat er ook niet echt in. En Salzburg en de Europa League kunnen me eerlijk gezegd gestolen worden en ik verwacht evenmin dat RBS straks met dezelfde intensiteit zal spelen als in de Arena zodat we dus niet kunnen vaststellen hoeveel we in 1 week hebben geleerd. Laatste weken komt er elke wedstrijd een spierblessure bij dus met de landstitel in zicht is er alle reden om in Oostenrijk met een B-ploeg te spelen. Liefst zou ik Fons met z'n mannen sturen en iedereen met een kaartje voor het uitvak z'n poen terug geven.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Monkey Tonk » di feb 25, 2014 10:13 am

Klopt. In mijn herinnering was het twee keer 0-3, maar het was 1-3. Inmiddels aangepast.

Neemt niet weg dat je er donderdag zeker de eerste helft vol in moet gaan. Met een 3-0 voorsprong kan een tegenstander mentaal makkelijk verslappen. Dus waarom niet proberen om in de rust met 2-0 voor te staan? Als het halverwege niet lukt, kun je de tweede helft altijd nog rustig uitspelen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door mattie » di feb 25, 2014 11:12 am

Speel je Donderdag goed en met een goed of wat dan ook dan neem je dat mee naar Zondag.. dus op pijntjes na gewoon dezelfde 11 als afgelopen zondag
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Marillion » di feb 25, 2014 11:15 am

Ik heb met helemaal eens met MT. Het is een kans om te laten zien wat je waard bent. Ja, het is een hels karwei. Maar als je daar bij voorbaat niet aan begint zul je ook nooit boven jezelf uitstijgen. En daarmee je eigen niveau omhoog trekken.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door wimpey » di feb 25, 2014 1:32 pm

Monkey Tonk schreef: Met een 3-0 voorsprong kan een tegenstander mentaal makkelijk verslappen.
Ik denk dat het na de 0-3 donderdag zal barsten van de scouts voor spelers van RBS. Die gaan weer als de brandweer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Cruijff » di feb 25, 2014 1:54 pm

Ze gingen inderdaad als de brandweer, maar lag dat aan het sporttalent van die spelers?

Of aan de blikjes Red Bull die ze op woensdag en donderdag ingenomen hadden?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Demosthenes » di feb 25, 2014 2:17 pm

Cruijff schreef:Ze gingen inderdaad als de brandweer, maar lag dat aan het sporttalent van die spelers?

Of aan de blikjes Red Bull die ze op woensdag en donderdag ingenomen hadden?
Stonden de (Spaanse) fora na Ajax - Barcelona ook bol van de verdachtmakingen (die verder gaan op AT dan blikjes Red Bull)? Ajax speelde toen ook in een hoog tempo en wist zelfs met tien man stand te houden tegen de wereldtop. Ik heb er toen niets over gelezen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Daily Blind » di feb 25, 2014 2:28 pm

Ik ben benieuwd hoeveel supporters er werkelijk zullen zijn donderdag. Bij ons haakt al 50% af.. successupporters!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door ferry » di feb 25, 2014 2:28 pm

Ajax krijgt tijdens de uitwedstrijd tegen Red Bull Salzburg met een oude bekende te maken. De Italiaan Paolo Tagliavento is in Oostenrijk de arbiter. Ook vorig seizoen floot Tagliavento een Europa Leaguewedstrijd van Ajax. Dat was de terugwedstrijd tegen Steaua Boekarest, waarin Ajax uiteindelijk na strafschoppen werd verslagen.
AD

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Cruijff » di feb 25, 2014 2:31 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik ben benieuwd hoeveel supporters er werkelijk zullen zijn donderdag. Bij ons haakt al 50% af.. successupporters!
Van mijn groepje is niemand afgehaakt, alleen is het voor een paar man nog de vraag of Joris de Lange hen erin laat... :hypocrite.gif:


Ik verwacht dat er gewoon alsnog ruim 2.000 man zullen zijn plus nog wat mensen zonder kaartje. Alleen daarom kan Ajax niets anders dan er vol op klappen. Die mensen die naar Salzburg reizen in de steek laten kun je echt niet maken. Voetballen dat doe je immers voor je publiek...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door ferry » di feb 25, 2014 9:36 pm

Mike v/d Hoorn gaat mee jongens! Onze stormram, de killer van de Bosporus!
Ik denk tenminste niet dat hij meegaat om verdedigend te spelen, tenzij Moisander of Veltman gewisseld gaan worden ivm zondag.
De selectie van Ajax voor het UEFA Europa Leagueduel van aanstaande donderdag kent één wijziging ten opzichte van afgelopen zondag tegen AZ. De geblesseerde Viktor Fischer ontbreekt. Zijn plaats in de 18-koppige wedstrijdselectie wordt ingenomen door Mike van der Hoorn.
Naast de geblesseerde Viktor Fischer (hamstring) ontbreken ook de geblesseerde Nicolai Boilesen (hamstring), Thulani Serero (lies) en Lasse Schöne (hamstring) in Oostenrijk.

De volledige selectie ziet er als volgt uit:

Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Mike van der Hoorn
Lerin Duarte
Kolbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Bojan
Joël Veltman
Lucas Andersen
Daley Blind
Davy Klaassen
Jasper Cillessen
Stefano Denswil
Lesly de Sa
Jairo Riedewald
Ricardo Kishna
Ajax.nl

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 25, 2014 10:05 pm

Demosthenes schreef:
Cruijff schreef:Ze gingen inderdaad als de brandweer, maar lag dat aan het sporttalent van die spelers?

Of aan de blikjes Red Bull die ze op woensdag en donderdag ingenomen hadden?
Stonden de (Spaanse) fora na Ajax - Barcelona ook bol van de verdachtmakingen (die verder gaan op AT dan blikjes Red Bull)? Ajax speelde toen ook in een hoog tempo en wist zelfs met tien man stand te houden tegen de wereldtop. Ik heb er toen niets over gelezen.
Misschien omdat die wedstrijd evenwichtiger was en Barca ook wel wat kansen wist te creëren? Ajax overdonderde Barca niet zoals RBS Ajax. Not by far.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Demosthenes » di feb 25, 2014 10:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Demosthenes schreef:
Cruijff schreef:Ze gingen inderdaad als de brandweer, maar lag dat aan het sporttalent van die spelers?

Of aan de blikjes Red Bull die ze op woensdag en donderdag ingenomen hadden?
Stonden de (Spaanse) fora na Ajax - Barcelona ook bol van de verdachtmakingen (die verder gaan op AT dan blikjes Red Bull)? Ajax speelde toen ook in een hoog tempo en wist zelfs met tien man stand te houden tegen de wereldtop. Ik heb er toen niets over gelezen.
Misschien omdat die wedstrijd evenwichtiger was en Barca ook wel wat kansen wist te creëren? Ajax overdonderde Barca niet zoals RBS Ajax. Not by far.
Voor mij was Ajax, zoals het tegen Barcelona speelde een verrassing, passie, inzet en wat Salzburg betreft: "Laten we ophouden met insinuaties richting doping". Er was meer evenwicht in de wedstrijd tussen Ajax en Barcelona? Iniesta leek in interviews nogal verrast, zal overrompeld niet gebruiken, daar heeft hij te veel voor meegemaakt, maar een Ajax met tien man tegen het grote Barcelona en dan alleen doelpunt tegen uit een penalty! Ik noem het nogal verrassend, ik geloof niet dat veel AT-ers een overwinning (met tien man) hadden voorspeld, de hoop was meer de schade beperkt te houden.

Vandaag wat ranglijsten gezien (Geen idee op basis waarvan samengesteld, maar het zijn bekende ranglijsten, bijgewerkt?), maar op http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... f2014.html is het verschil tussen Salzburg (nr. 16) en Ajax (nr. 36) kleiner (en in het voordeel van Salzburg) dan tussen Barcelona (nr. 3) en Ajax, zie ook http://www.uefa.com/memberassociations/ ... ings/club/
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Iniesta » di feb 25, 2014 10:53 pm

Tweede helft hield Ajax toen knap verdedigend stand, maar creëerde zelf weinig meer.
Blijkbaar mag je bij wielrennen wel bij elke prestatie vraagtekens zetten, maar bij het type spel van Red Bull niet.
Laatste keer dat het bij mij zo extreem opviel was bij het Juventus jaren negentig. Ook toe leek het of we fysiek overklast werden. De reden daarvan is inmiddels wel duidelijk.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Lionel » di feb 25, 2014 11:05 pm

Red Bull heeft helemaal niet veel gelopen. Wel slim en op de juiste momenten.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Iniesta » di feb 25, 2014 11:16 pm

Heb je er data bij om dat aan te tonen?

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door Pride of Amsterdam » di feb 25, 2014 11:50 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik ben benieuwd hoeveel supporters er werkelijk zullen zijn donderdag. Bij ons haakt al 50% af.. successupporters!
Nou, ik ga gewoon hoor ZSoG! Gaan er gewoon een leuke trip van maken. (en het wonder van Salzburg aanschouwen natuurlijk gheghe)
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014

Bericht door beelzebub » wo feb 26, 2014 9:51 am

Iniesta schreef:Heb je er data bij om dat aan te tonen?
Maak een een account aan op squaqka.com of whoscored.com

Ik heb wel de data, maar kan het niet delen hier. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie