Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door wimpey » zo mar 02, 2014 6:47 pm

Le T. schreef: Beetje calimerogezeik dit. Veltman probeert hem op te vangen, Pelle zet zijn arm erin, wat te hoog ja, dat hoort niet en dat had hem best een kaart op kunnen leveren. Het kant ook best pijn doen. Maar het is onzin om te doen alsof die uit het niets een elleboogstoot geeft.
Vond je de kakkies ook dit keer weer beter dan Ajax?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door wimpey » zo mar 02, 2014 6:49 pm

Bert schreef:Aanvullend op andere reacties: heerlijk schot van Klaassen!
PS op aanvullend: ik denk dat het uitvallen van Bojan de wedstrijd voor ons gered heeft. Bojan was never nooit bij de 1e paal opgedoken. En Sig had een sterke invalbeurt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Cruijff » zo mar 02, 2014 6:54 pm

Raymon schreef:Overigens was de aktie van Te Vreede op Cilissen ook gewoon rood. In de herhaling zie je heel duidelijk dat hij bewust z'n been van richtingen veranderd en tegen die van Cilessen zet.
Leek inderdaad een bewussie om Cillessen uit het veld en Vermeer erin te krijgen. Kwalijkere overtreding in mijn ogen dan die van Pelle op Veltman, hoewel die ook naar een lading frustratie rook want slechts enkele tientallen seconden nadat Veltman 1-2 maakt krijgt hij opeens die tik.



Ajaciedjuh schreef:
Janmaat: 'Rare provocerende gozer, die Kishna'
Bron: FCUpdate.nl


Met een fraaie assist bij de 1-1 speelde Ricardo Kishna een belangrijke rol bij Ajax in zijn eerste klassieker. De jonge aanvaller speelde vlak voor rust Bruno Martins Indi uit en legde de bal panklaar voor Kolbeinn Sigthórsson, die eenvoudig binnen kon tikken. Dit doelpunt bleek het breekpunt in de wedstrijd, want na rust kwam Feyenoord eigenlijk amper meer in het stuk voor.

Kishna stond in de Kuip regelmatig tegenover Daryl Janmaat, de rechtsback van Feyenoord. De Oranje-international was niet echt te spreken over het gedrag van het 19-jarige Ajax-talent. "Ik vond het een rare gozer", zei hij na de wedstrijd tegen onder meer FCUpdate.nl. "Hij loopt er een beetje bij alsof hij Cristiano Ronaldo is. Na de rust liep hij ook zo enorm langzaam het veld op. Dan denk ik: doe gewoon normaal en loop een beetje door. Kishna zal vast een goede voetballer zijn, maar hij gedraagt zich een beetje provocerend."

Mede door de assist van Kishna won Ajax met 1-2 in de Kuip. En hoewel Janmaat vond dat zijn ploeg op basis van het vertoonde spel eigenlijk had moeten winnen, erkent hij dat de ploeg uit Amsterdam verder in zijn ontwikkeling is. "We hebben dit seizoen drie keer van ze verloren. Dan moet je concluderen dat ze verder zijn, hoe vervelend dat ook is. Waar hem dat in zit? In alles. In ervaring, slimheid en ook in kwaliteit."

De 1-2, gemaakt door Joël Veltman, viel uit een corner die weggegeven werd door Janmaat. Hij werkte een voorzet over zijn eigen doel, waar hij de bal bijvoorbeeld ook in de handen van zijn keeper had kunnen koppen. "Ik wilde geen risico nemen, ik dacht dat er nog een speler achter me stond. Of ik gecoacht werd? Nee. Dat zijn dingen die beter moeten, bij ons." Door de nederlaag heeft Janmaat definitief een streep gezet onder de titelaspiraties van zijn ploeg. "Ik ga er niet vanuit dat we nog kampioen worden, nee. We moeten nu proberen Europees voetbal veilig te stellen. Daarvoor moeten we de komende periode nog vol aan de bak."
:smallgrin.gif:

Heerlijk nieuwsberichtje weer. :biggthumpup.gif:

Dit zijn weer de typerende 'we are feyenoord, we don't have a clue. Being losers is in our DNA-nieuwsberichten. :smallgrin.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Le T. » zo mar 02, 2014 6:56 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Beetje calimerogezeik dit. Veltman probeert hem op te vangen, Pelle zet zijn arm erin, wat te hoog ja, dat hoort niet en dat had hem best een kaart op kunnen leveren. Het kant ook best pijn doen. Maar het is onzin om te doen alsof die uit het niets een elleboogstoot geeft.
Vond je de kakkies ook dit keer weer beter dan Ajax?
De 1e helft een stuk minder slecht. En ik ben het gezeik op Pelle een beetje moe, als aanvoerder is hij niet zo geschikt, maar dat is hij dan ook bij gebrek aan beter. Ik heb een beetje het idee dat mensen iets proberen te overschreeuwen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 02, 2014 6:58 pm

Zet het gedrag van Pelle alleen van de laatste weken even op een rijtje en denk dan nog eens een keer na over wat je schrijft.

Het is gewoonweg walgelijk gedrag van Pelle.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Yopi » zo mar 02, 2014 7:00 pm

Hoezo, het gezeik op Pellè? Vorige week sloopt hij de boel, deze week geeft hij een elleboog. Logisch dat hij kritiek krijgt. Die vent is de weg kwijt.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Daily Blind » zo mar 02, 2014 7:03 pm

Jammer dat Kishna niet op links speelde.. Ajax speelde 80% van de tijd over links en had daarmee veel meer gebruik kunnen maken van zijn snelheid en dreiging.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Le T. » zo mar 02, 2014 7:08 pm

Yopi schreef:Hoezo, het gezeik op Pellè? Vorige week sloopt hij de boel, deze week geeft hij een elleboog. Logisch dat hij kritiek krijgt. Die vent is de weg kwijt.
Hij schopt uit frustratie ergens tegenaan, tjongejonge.
Wollt ihr den totalen Mensch?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door brigade zuid » zo mar 02, 2014 7:15 pm

@Le T. Heb net weer de elleboog van Pelle gezien. Was gewoon een criminele actie. Dat soort dingen moet je niet goed praten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 02, 2014 7:15 pm

Ook wel lekker iemand in de ploeg te hebben met een goede trap. Vorig jaar hadden we Eriksen, nu hebben we Duarte (als hij erin staat). Meteen een stuk gevaarlijker bij stilstaande situaties.

Ook daarin kan dit elftal nog een flinke stap maken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 02, 2014 7:16 pm

brigade zuid schreef:@Le T. Heb net weer de elleboog van Pelle gezien. Was gewoon een criminele actie. Dat soort dingen moet je niet goed praten.
Gewoon negeren. Als je dat gedrag goed praat, tjah.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Le T. » zo mar 02, 2014 7:22 pm

brigade zuid schreef:@Le T. Heb net weer de elleboog van Pelle gezien. Was gewoon een criminele actie. Dat soort dingen moet je niet goed praten.
Er zijn wel gradaties, het gifje op de vorige pagina is vrij duidelijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door mattie » zo mar 02, 2014 7:31 pm

Zal vast wel al gezegd zijn maar het was ook Kishna zijn directe tegenstander liet lopen.
Verder bijna allemaal goed gespeeld op onze aanvoerder na..
Maar thuis tegen Ado kan je het kampioenschap gaan vieren... :smile-ajax.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Daily Blind » zo mar 02, 2014 8:24 pm

mattie schreef:Zal vast wel al gezegd zijn maar het was ook Kishna zijn directe tegenstander liet lopen.
Verder bijna allemaal goed gespeeld op onze aanvoerder na..
Maar thuis tegen Ado kan je het kampioenschap gaan vieren... :smile-ajax.gif:
Klopt, Kishna had nooit het risico moeten nemen met een man minder in het veld om voor de aanvallende actie te kiezen.. Hij gokte op onderschepping van volgens mij klaassen om vervolgens de bal diep te krijgen. Wel mooi om te zien dat hij zo denkt, maar bij een man minder kan dit echter niet.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Toppie » zo mar 02, 2014 8:29 pm

Heerlijk FC Rijnmond kijken op tv :ajaxscarf.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41167
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Marillion » zo mar 02, 2014 8:31 pm

Zo, na een klein overwinningsbiertje weer terug uit Rotterdam. Niet tevreden over het spel, uiteraard wel over de uitslag. De frustratie droop er weer vanaf. Tegelijkertijd bleek ook weer dat het publiek daar niet anders is dan bij andere clubs. Als het tegenzit valt het gewoon stil.

Het kampioenschap is nu wel binnen. Dat lijkt me geen gewaagde stelling. Een geruststellende voorsprong op de concurrentie en (helaas) geen europese verplichtingen meer. Dat geeft Ajax niet meer uit handen.
wimpey schreef:Pseudoleider Pelle ontspoort vaak wanneer het effe niet loopt. Tja, dan speelt ie dus per definitie bij de verkeerde club.
Nee, dan speelt hij dus bij de juiste club. Past toch prima daar?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 02, 2014 8:34 pm

Inderdaad, viel mij, toen ik vanmiddag tv keek, ook al op dat het stadion zo stil was. Die kolkende kuip is een urban legend.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Cruijff » zo mar 02, 2014 8:47 pm

Er schijnen trouwens 2 vaste stadionbezoekers van Feyenoord een uur of wat na de wedstrijd voor de trein te zijn gesprongen:
http://www.nu.nl/binnenland/3716019/twe ... -zuid.html

Twee mensen overleden na treinongeval Rotterdam-Zuid

Mr. Ajax
Berichten: 14575
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 02, 2014 9:11 pm

Marillion schreef:
Het kampioenschap is nu wel binnen. Dat lijkt me geen gewaagde stelling. Een geruststellende voorsprong op de concurrentie en (helaas) geen europese verplichtingen meer. Dat geeft Ajax niet meer uit handen.

Het ziet er goed uit en gaat waarschijnlijk ook wel lukken, maar ik moet wel zeggen dat ik een tikkie nerveus wordt van dat soort uitspraken. We krijgen namelijk nog Vitesse in Arnhem, Twente thuis, en dan moet er maar een zo'n zaadpot niet goed aflopen...

Ik ben absoluut geen doemdenker, juist een rasoptimist, en dit gaat ons ook gewoon lukken. Maar na de 26 speelronde van de daken schreeuwen dat we al kampioen zijn... Daar word ik niet goed van. :blush.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41167
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Marillion » zo mar 02, 2014 9:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Inderdaad, viel mij, toen ik vanmiddag tv keek, ook al op dat het stadion zo stil was. Die kolkende kuip is een urban legend.
Klopt, altijd zo geweest. Het scoort kennelijk goed om dat in stand te houden. Maar in de praktijk is het daar niet anders dan bij andere clubs.
Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:
Het kampioenschap is nu wel binnen. Dat lijkt me geen gewaagde stelling. Een geruststellende voorsprong op de concurrentie en (helaas) geen europese verplichtingen meer. Dat geeft Ajax niet meer uit handen.

Het ziet er goed uit en gaat waarschijnlijk ook wel lukken, maar ik moet wel zeggen dat ik een tikkie nerveus wordt van dat soort uitspraken. We krijgen namelijk nog Vitesse in Arnhem, Twente thuis, en dan moet er maar een zo'n zaadpot niet goed aflopen...

Ik ben absoluut geen doemdenker, juist een rasoptimist, en dit gaat ons ook gewoon lukken. Maar na de 26 speelronde van de daken schreeuwen dat we al kampioen zijn... Daar word ik niet goed van. :blush.gif:
Oh, we gaan echt nog wel punten verspelen. Maar de concurrentie doet dat ook. We staan 8 punten voor met nog 8 wedstrijden te gaan. Komt dus nog bij dat er helaas geen extra risico meer is rondom Europese duels. Dat geven we niet meer weg. Ben ik van overtuigd.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Cruijff » zo mar 02, 2014 9:35 pm

Marillion schreef:Oh, we gaan echt nog wel punten verspelen. Maar de concurrentie doet dat ook. We staan 8 punten voor met nog 8 wedstrijden te gaan
De kans is best aanwezig dat we de titel in een uitwedstrijd tegen Vitesse binnen gaan slepen. Zou lachen zijn! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door El Clavo » zo mar 02, 2014 9:43 pm

Wat een heerlijke overwinning! Een stille Kuip en die teleurgestelde grafkoppen, wat wil een Ajacied nog meer?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41167
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Marillion » zo mar 02, 2014 9:45 pm

Overigens, vooraf hadden we het hier over mogelijke scenario's m.b.t. Pelle. Maar dit komt wel een heel eind in de buurt van het droomscenario he? Pelle speelt gewoon mee dus geen excuses voor Feyenoord. Ajax wint ook gewoon volgens plan. Pelle is wederom aanvoerder onwaardig in zijn gedrag na afloop en bovendien is er een behoorlijke kans dat hij nu alsnog voor een paar wedstrijden aan de beurt is na zijn elleboog tegen Veltman.

Heel Feyenoord in mineur na een bezoekje van Ajax. Business as usual. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door GangstaRiB » zo mar 02, 2014 9:49 pm

wimpey schreef:
Bert schreef:Aanvullend op andere reacties: heerlijk schot van Klaassen!
PS op aanvullend: ik denk dat het uitvallen van Bojan de wedstrijd voor ons gered heeft. Bojan was never nooit bij de 1e paal opgedoken. En Sig had een sterke invalbeurt.
Precies, dat was het kantelpunt. Je kunt het ook weer een tactische blunder van FdB noemen, want die blijft Bojan opstellen.
Maar goed, 3 punten zijn binnen. Ik heb van beide zijden geen enkele combinatie kunnen onderscheiden, het was niet om aan te zien. De kwaliteit, of het gebrek aan, gaf uiteindelijk de doorslag. Met voetbal had het weinig te maken.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door El Clavo » zo mar 02, 2014 9:51 pm

Yep, Pelle deed mee en scoorde ook nog. Geen discutabele beslissingen van de scheids, sterker nog, het zat ze heel erg mee. Niemand om op te kafferen. Ja, goedzak Jan Joost, verder kunnen ze niks vinden.

Plaats reactie