Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Yopi » zo mar 09, 2014 10:59 pm

1-1, kutzooi! :1evil.gif:

Gelukkig heb ik mijn dag er niet door laten bederven. Heerlijk naar buiten geweest. :headbang.gif:

Wouter
Berichten: 19082
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Wouter » zo mar 09, 2014 11:15 pm

Ook mijn dag is niet bedorven door die 1-1. Integendeel... :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Cruijff » ma mar 10, 2014 12:30 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat een ellende. Na een goed begin denk je dat de klus snel geklaard wordt, maar niks daarvan. Dieptepuntje was voor mij eind van de eerste helft; halverwege de helft van Cambuur een vrije trap krijgen, die God betere 't eindigt bij Cillessen. Bizar.
Hier trouwens een zéér treffend voorbeeld van hoe het wél kan (moet!) Wanneer je nota bene, een vrije trap krijgt die dichterbij je eigen doelman moet worden genomen dan bij die van je tegenstander:
http://www.youtube.com/watch?v=jcW-dUXfQrc

Feyenoorder Willem neemt hem razendsnel en denkt meteen vooruit. Twee illustere voorgangers van Siem en Ricardo ronden het vervolgens zeer fraai af.


En kijk eens hoe mooi, schit-te-rend ze juichen! Een pracht super slomo herhaling na 0:50 minuten. Mijn maandag kan niet meer stuk!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Zuidema » ma mar 10, 2014 7:17 am

Cruijff schreef: Hier trouwens een zéér treffend voorbeeld van hoe het wél kan (moet!).
Ja, de pilletjes werkten prima in die tijd. Toch jammer dat de Duitsers toen nog betere pilletjes bleken te hebben. :666.gif:

Over de wedstrijd: inderdaad een goed begin. Ik vond Ajax toen heel behoorlijk spelen. Gretig en compact, met veel afspeelpunten, beweging en druk op man en bal. Tenminste vwb de verdediging en middenlinie. Want voorin was het opnieuw dramatisch (slechte eindpasses, balaannames, opgelegde kansen verprutsen).

Met De Jong (naast later Bojan) in een hoofdrol. Afgezien van een goed begin: wat was Siem het overgrote deel weer ongelooflijk aan het prutsen. Lui en passief ook, met zijn plichtmatig gejaag, in duels, noem maar op. En dat al wedstrijdenlang. Zó slecht blijven spelen is volgens mij geen kwestie meer van revalidatie. Dat begint eerder te lijken op pseudo-vedettegedrag. De grote meneer voorin uithangen en eigenlijk niks klaar maken. Ik heb hem nog steeds heel hoog staan, maar zo verliest ie rap het krediet. Moet godbeterehet Sigi dan echt weer in de basis om Siem van zijn wolkje af te duwen?

Daarna een fase van nonchalance met veel misverstanden en meer en meer slordigheden. Kennelijk ging het allemaal te gemakkelijk? Waarna Cambuur tegenspel kreeg en steeds gevaarlijker kon worden. De vrije kopkans in de 16 was echter een waarschuwing die niet aan Ajax besteed was.

Want in de 2e helft ging dat verval bij Ajax helaas dus door. De niet onverwachte 1-1 valt en daarna zagen we weer eens plan B van Ajax. Opnieuw dat wanstaltige pompen of verzuipen dat we bij Milan-uit ook mochten zien. Zo armoedig, zo onmachtig, zo dom ook. Geen enkele organisatie of overleg meer. De kop weer helemaal kwijt, alleen nog maar paniekerig trechtervoetbal. En Frank laat het dan ook volledig uit de hand lopen. Kan de spelers daarin kennelijk niet corrigeren. Desondanks 2 goede kansen die niet afgemaakt worden (kwaliteit?). En uiteindelijk mag je nog blij zijn met een puntje, gezien een paar forse kansen voor Cambuur. De penalty-situaties streep ik maar tegen mekaar weg. Een intrieste vertoning bij zulk prachtig weer. Of juist daarom?

Triest vind ik ook de reacties achteraf van de spelers. Niks aan het handje, we staan nog steeds fors voor. De titel komt niet in gevaar. Welke titel? We hebben nog niks niemendal. Het lijkt erop dat de heren al wat aan het feestvieren zijn en de resterende wedstrijden als een ererondje beschouwen. Forget it. Frank waarschuwt er al voortdurend voor, maar kennelijk dringt het niet goed tot de spelers door dat er nog 7 finales te spelen zijn. It ain't over till the fat lady sings. Inderdaad Frank, de grootste vijand zijn wijzelf. We hebben sowieso vrij weinig kwaliteit (vooral voorin), de voorbeelden daarvan stapelden zich deze wedstrijd weer op. Maar als we mentaal ook al niet thuisgeven, pfffff... :excited.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma mar 10, 2014 8:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door LucaS » ma mar 10, 2014 7:44 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Vind het een betere traditie dan "dit is mijn club" (wat immers ooit door Cees Prins als ironisch liedje werd neergezet in "De Skybox" van Jiskefet, maar door een aantal Ajax-supporters als bloedserieus werd aangenomen).
En dat niet over Ajax gaat.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 10, 2014 8:33 am

Veelzeggend dat de spelers denken dat het om het kampioenschap gaat, en niet verder kijken. Alsof ieder jaar op zich staat, en alleen de puzzle van elk afgezonderd jaar telkens opgelost hoeft te worden. Als je langere termijn denkt schrik je je verrot als speler, en heb je meteen de motivatie om beter te worden, maar voor deze pikkies begint zo lekker de vakantie en daarna zien ze wel weer.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Lionel » ma mar 10, 2014 9:13 am

Zuidema schreef:
Cruijff schreef: Hier trouwens een zéér treffend voorbeeld van hoe het wél kan (moet!).
Ja, de pilletjes werkten prima in die tijd. Toch jammer dat de Duitsers toen nog betere pilletjes bleken te hebben. :666.gif:

Over de wedstrijd: inderdaad een goed begin. Ik vond Ajax toen heel behoorlijk spelen. Gretig en compact, met veel afspeelpunten, beweging en druk op man en bal. Tenminste vwb de verdediging en middenlinie. Want voorin was het opnieuw dramatisch (slechte eindpasses, balaannames, opgelegde kansen verprutsen).

Met De Jong (naast later Bojan) in een hoofdrol. Afgezien van een goed begin: wat was Siem het overgrote deel weer ongelooflijk aan het prutsen. Lui en passief ook, met zijn plichtmatig gejaag, in duels, noem maar op. En dat al wedstrijdenlang. Zó slecht blijven spelen is volgens mij geen kwestie meer van revalidatie. Dat begint eerder te lijken op pseudo-vedettegedrag. De grote meneer voorin uithangen en eigenlijk niks klaar maken. Ik heb hem nog steeds heel hoog staan, maar zo verliest ie rap het krediet. Moet godbeterehet Sigi dan echt weer in de basis om Siem van zijn wolkje af te duwen?

Daarna een fase van nonchalance met veel misverstanden en meer en meer slordigheden. Kennelijk ging het allemaal te gemakkelijk? Waarna Cambuur tegenspel kreeg en steeds gevaarlijker kon worden. De vrije kopkans in de 16 was echter een waarschuwing die niet aan Ajax besteed was.

Want in de 2e helft ging dat verval bij Ajax helaas dus door. De niet onverwachte 1-1 valt en daarna zagen we weer eens plan B van Ajax. Opnieuw dat wanstaltige pompen of verzuipen dat we bij Milan-uit ook mochten zien. Zo armoedig, zo onmachtig, zo dom ook. Geen enkele organisatie of overleg meer. De kop weer helemaal kwijt, alleen nog maar paniekerig trechtervoetbal. En Frank laat het dan ook volledig uit de hand lopen. Kan de spelers daarin kennelijk niet corrigeren. Desondanks 2 goede kansen die niet afgemaakt worden (kwaliteit?). En uiteindelijk mag je nog blij zijn met een puntje, gezien een paar forse kansen voor Cambuur. De penalty-situaties streep ik maar tegen mekaar weg. Een intrieste vertoning bij zulk prachtig weer. Of juist daarom?

Triest vind ik ook de reacties achteraf van de spelers. Niks aan het handje, we staan nog steeds fors voor. De titel komt niet in gevaar. Welke titel? We hebben nog niks niemendal. Het lijkt erop dat de heren al wat aan het feestvieren zijn en de resterende wedstrijden als een ererondje beschouwen. Forget it. Frank waarschuwt er al voortdurend voor, maar kennelijk dringt het niet goed tot de spelers door dat er nog 7 finales te spelen zijn. It ain't over till the fat lady sings. Inderdaad Frank, de grootste vijand zijn wijzelf. We hebben sowieso vrij weinig kwaliteit (vooral voorin), de voorbeelden daarvan stapelden zich deze wedstrijd weer op. Maar als we mentaal ook al niet thuisgeven, pfffff... :excited.gif:
Ik vind dat we ook kwaliteit tekort komen op het middenveld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Toppie » ma mar 10, 2014 9:25 am

Ajax komt op alle fronten te kort, achterin opbouwend te traag en het middenveld loopt als kip zonder kop terug en weer terug en voorin loopt Siem en de buitenspelers (die we niet hebben) als een slak naar de bal. Net wat Jan Mulder zei migraine voetbal :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door wimpey » ma mar 10, 2014 10:12 am

Yopi schreef:1-1, kutzooi! :1evil.gif:

Gelukkig heb ik mijn dag er niet door laten bederven. Heerlijk naar buiten geweest. :headbang.gif:
Same here. Ajax maakt de 2-0 niet (Kishna, Schöne die De Jong de bal niet in de loop mee geeft). En Cambuur speelde m.i. meer dan verdienstelijk. Die 1-1 kwam niet uit de lucht vallen. 2e helft was Ajax het gewoon kwijt. De spelers in de as bij Ajax waren sowieso bedroevend.

Dan komt die ramp op kicksen Bojan er ook nog in. :excited.gif: Dit puntenverlies mag je dus wat mij betreft op FdB's conto schrijven. Breng gewoon een weerbaar elftal. En geen JA-spelers als Riedewald en Bojan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Cruijff » ma mar 10, 2014 10:14 am

Inderdaad. Bojan was Olaf Lindenbergh dramatisch slecht en het punt van Cambuur was gewoon verdiend.

Die keeper Nienhuis deed het uitstekend, maar zijn 10 teamgenoten hebben het punt ook allesbehalve gestolen.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door GangstaRiB » ma mar 10, 2014 10:17 am

wimpey schreef:
Yopi schreef:1-1, kutzooi! :1evil.gif:

Gelukkig heb ik mijn dag er niet door laten bederven. Heerlijk naar buiten geweest. :headbang.gif:
Same here. Ajax maakt de 2-0 niet (Kishna, Schöne die De Jong de bal niet in de loop mee geeft). En Cambuur speelde m.i. meer dan verdienstelijk. Die 1-1 kwam niet uit de lucht vallen. 2e helft was Ajax het gewoon kwijt. De spelers in de as bij Ajax waren sowieso bedroevend.

Dan komt die ramp op kicksen Bojan er ook nog in. :excited.gif: Dit puntenverlies mag je dus wat mij betreft op FdB's conto schrijven. Breng gewoon een weerbaar elftal. En geen JA-spelers als Riedewald en Bojan.
Hoelang kun je teren op een reputatie als zogenaamd supertalent..... het is echt ongelofelijk. Bij sommige spelers weet je al vooraf dat als die gaan meedoen, dat je eigenlijk met 10 komt te spelen... en Bojan is er zo een. Toen hij erin kwam, vervloog bij mij de hoop.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door wimpey » ma mar 10, 2014 10:25 am

GangstaRiB schreef: Hoelang kun je teren op een reputatie als zogenaamd supertalent..... het is echt ongelofelijk. Bij sommige spelers weet je al vooraf dat als die gaan meedoen, dat je eigenlijk met 10 komt te spelen... en Bojan is er zo een. Toen hij erin kwam, vervloog bij mij de hoop.
Idem. Opzouten met die clown. Hij had Sig of De Sa moeten brengen. Krukic is a waste of space.

john67
Berichten: 28
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:24 pm

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door john67 » ma mar 10, 2014 11:02 am

IK begin langzaam te hopen dat de Boer richting Barcelona vertrekt, hoe kan je nu Schone eruit halen, speelde niet goed maar kan wel een vrije trap nemen en een bal voorzetten en op doel schieten en nu krijg 2 vrije trappen op een mooie plek en 2x in de muur. Hopelijk neemt hij marc netto mee, geef nu eens wat geld uit aan goede spelers, koop 1 of 2 echte toppers, zeker een spits. Zou HUntelaar niet over te halen zijn om terug te komen, is nu ook een completere voetballer. Gaan we weer iemand kopen die net een seizoen in de eredivisie speelt en reserve is in Groningen. Hoeveel spitsen van die leeftijd hebben nu al.
het wordt nu ook eens tijd om siem eens op de bank te laten zitten, hij bakt er niets van op een goede actie na bij het doelpunt. laten we ook eens lekker stoppen met alle rotzooi uit barcelona te huren.
Een paar echte scouts zou ook weleens fijn zijn, zaterdagmiddag naar jong ajax zitten te kijken en die andersen moet een tweelingbroer hebben of we hebben scouts met oogproblemen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Marillion » ma mar 10, 2014 11:06 am

Ik denk niet dat het al verstandig was om Schöne een hele wedstrijd te laten spelen. Die is net terug van een blessure. Dat was op zichzelf wel verklaarbaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door beelzebub » ma mar 10, 2014 11:23 am

Even wat randzaken. Wat deden die boertjes nou moeilijk in de stad? Hadden ze een te grote smoel of zijn ze er volgens eigen zeggen ingesloten en aangevallen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Rooie » ma mar 10, 2014 11:31 am

Het is in ieder geval erg jammer dat het uit de hand is gelopen.

Zat zelf voor de wedstrijd op de Nieuwmarkt, stond denk ik een groep van 100-150 Cambuur-supporters aan de overkant. Ging niet veel verder dan wat duw- en trekwerk met de politie. Treurig genoeg zongen ze wel regelmatig 'Hamas, Hamas....'. Uberhaupt al treurig, maar helemaal als je op vrij vervoer in een andere stad bent, werkt niet bepaald de-escalerend. Op een gegeven sprintte de politie wel massaal de St. Antoniebreestraat in, maar kon niet zien wat daar gebeurde.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Marillion » ma mar 10, 2014 11:40 am

Tot zo ver in ieder geval weer de klacht vanuit het kamp van de voetbalsupporters over het verbieden van wedstrijden rondom de nucleaire top in Den Haag. Kennelijk kan het bij een wedstrijd die iedereen als zonder enig risico zou inschatten ook mis gaan. Treurig.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Thijs » ma mar 10, 2014 12:00 pm

Ik snap alleen niet dat er mensen zijn die daadwerkelijk dachten dat dit een suf risicoloos potje zou zijn tegen een klein clubje met 10 uitsupporters.

Cambuur is geen Heracles of RKC, die al jaren in de eredivisie spelen en voor wie het dus allang niet meer zo spannend is. Cambuur heeft een redelijk grote harde kern, spelen voor het eerst sinds 14 jaar weer in de eredivisie en mogen op een zonnige dag op vrij vervoer naar Amsterdam.

Niemand denkt toch dat ze dan maar met 10 man komen? Elke gepromoveerde club neemt in hun eerste jaar eredivisie veel man mee. Zie bijv. Go Ahead Eagles....die wil je ook niet op vrij vervoer hier hebben.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Duke » ma mar 10, 2014 12:08 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Thijs » ma mar 10, 2014 12:12 pm

Tsja, die bron schrijft wel heel erg de 'Cambuur was lief, Ajax was stout-kant' op.

Het begint al dat er een 'enorme inschattingsfout' is gemaakt door de metro niet bij het uitvak te laten stoppen. Knappe jongen als je dat lukt, er ligt alleen een treinrails aan het uitvak namelijk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 10, 2014 12:42 pm

Afbeelding
Afbeelding
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

john67
Berichten: 28
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:24 pm

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door john67 » ma mar 10, 2014 2:18 pm

Marillion schreef:Ik denk niet dat het al verstandig was om Schöne een hele wedstrijd te laten spelen. Die is net terug van een blessure. Dat was op zichzelf wel verklaarbaar.
Volgens schone zelf was hij topfit.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Zuidema » ma mar 10, 2014 7:29 pm

GangstaRiB schreef: Hoelang kun je teren op een reputatie als zogenaamd supertalent..... het is echt ongelofelijk. Bij sommige spelers weet je al vooraf dat als die gaan meedoen, dat je eigenlijk met 10 komt te spelen... en Bojan is er zo een. Toen hij erin kwam, vervloog bij mij de hoop.
Het is inderdaad triest wat die jongen laat zien. Op zich gaat het qua techniek en snelheid nog wel met hem, maar het is steeds zo ongelooflijk oliedom wat ie doet. Als hij aan de bal komt, weet je gewoon dat het in 9 van de 10 gevallen niks wordt. Schijnt ook nog een behoorlijk dure jongen te zijn. Wie is eigenlijk verantwoordelijk bij Ajax voor zijn komst? Heel leerzaam voor het TH en de scouting. Hopelijk.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door El Clavo » ma mar 10, 2014 7:52 pm

Thijs schreef:Ik snap alleen niet dat er mensen zijn die daadwerkelijk dachten dat dit een suf risicoloos potje zou zijn tegen een klein clubje met 10 uitsupporters.

Cambuur is geen Heracles of RKC, die al jaren in de eredivisie spelen en voor wie het dus allang niet meer zo spannend is. Cambuur heeft een redelijk grote harde kern, spelen voor het eerst sinds 14 jaar weer in de eredivisie en mogen op een zonnige dag op vrij vervoer naar Amsterdam.

Niemand denkt toch dat ze dan maar met 10 man komen? Elke gepromoveerde club neemt in hun eerste jaar eredivisie veel man mee. Zie bijv. Go Ahead Eagles....die wil je ook niet op vrij vervoer hier hebben.
Precies. En dan ook nog massaal ' we gaan op Jodenjacht' zingen en het dan gek vinden dat je ook daadwerkelijk op Joden mag gaan jagen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - SC Cambuur 09-03-2014

Bericht door Marillion » ma mar 10, 2014 9:34 pm

Ik ben niet meer zo thuis in de supporterswereld. Maar als ze mij vooraf hadden gevraagd of dit met los vervoer kon had ik er geen probleem van gemaakt.

Het geeft in ieder geval wel te denken over het mogelijk terugbrengen van politie inzet bij voetbalwedstrijden. Kennelijk moet je daar toch heel voorzichtig mee zijn.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie