NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 16, 2014 6:36 pm

Yopi schreef:Met Boilesen hebben we meer power. We missen hem wel.

Blind, Klaassen, Serero speelden een paar aardige wedstrijden en werden meteen de hemel in geprezen. Helaas hebben ze dat niveau maar kort kunnen vasthouden.

Neem Meleg mee, zou ik zeggen. Die jongen doet nog eens iets onvoorspelbaars.
Doet Kishna op lager niveau ook, maar ik zou wel een aantal wisselingen doorvoeren. Komt er misschien wat swung in het elftal.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Toppie » zo mar 16, 2014 6:37 pm

Het beste zou zijn afscheid te nemen van Frank en een aantal spelers er zit geen rek meer in ,daarbij wordt het tijd voor ervaren krachten anders accepteer dit JC beleid zonder verdere resultaten. Ik ben niet gelukkig met dit drama voetbal het is los zand en gebed zonder end bah :1evil.gif:
En je kan praten als brugman maar what you see is what you get :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op zo mar 16, 2014 6:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Demosthenes » zo mar 16, 2014 6:38 pm

Tja, al drie jaar individuele trainingen werpen ondertussen wel zijn vruchten af. Voetbal is niet belangrijk meer, het gaat om punten :confused.gif: , m.a.w. iedereen weer tevreden, een punt uitgelopen op Vitesse. Wat ben blij dat we niet van Feyenoord hebben verloren, dat had zo maar gekund, want Ajax was toen ook al zo slecht.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door LucaS » zo mar 16, 2014 6:39 pm

Het zal wel, een 4e kampioenschap op rij, maar ik moet echt heel erg lang terug gaan om zo'n matig Ajax gezien te hebben als wat we dit seizoen voorgeschoteld krijgen.
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door LucaS » zo mar 16, 2014 6:40 pm

Demosthenes schreef:Tja, al drie jaar individuele trainingen werpen ondertussen wel zijn vruchten af. Voetbal is niet belangrijk meer, het gaat om punten :confused.gif: , m.a.w. iedereen weer tevreden, een punt uitgelopen op Vitesse. Wat ben blij dat we niet van Feyenoord hebben verloren, dat had zo maar gekund, want Ajax was toen ook al zo slecht.

Dit is natuurlijk de schuld van JOR eb vd Boog, ze zijn pas een jaartje bezig.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Yopi » zo mar 16, 2014 6:44 pm

Ik vind het de schuld van De Boer. Zoals Jöhnk aangeeft, Ajax speelde vandaag te defensief en te afwachtend.

Hopelijk kunnen we in de zomer dat IJslandse hobbelpaard lozen. Een spits kopen die wél iets kan, en een creatieve middenvelder, dat moet toch lukken?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door zeux » zo mar 16, 2014 6:46 pm

Yopi schreef:Een spits kopen die wél iets kan, en een creatieve middenvelder, dat moet toch lukken?
Behoor jij niet tot de club die bij hoog en laag beweert dat Ajax nooit iets fatsoenlijks zal kunnen kopen door haar positie op de transfermarkt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Yopi » zo mar 16, 2014 6:51 pm

Nee hoor. Maar lastig is het wel. Maar ik ga er vanuit dat ze ermee bezig zijn, want ze weten nu al dat De Jong straks vertrekt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Jöhnk » zo mar 16, 2014 6:53 pm

Yopi schreef:Nee hoor. Maar lastig is het wel. Maar ik ga er vanuit dat ze ermee bezig zijn, want ze weten nu al dat De Jong straks vertrekt.
Nee joh, dat is helemaal niet lastig. Gewoon tussen de 4 en 8 miljoen neertellen en klaar.

Hoeveel kostte Sigthorsson ook alweer? :blush.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Demosthenes » zo mar 16, 2014 6:53 pm

Yopi schreef:Nee hoor. Maar lastig is het wel. Maar ik ga er vanuit dat ze ermee bezig zijn, want ze weten nu al dat De Jong straks vertrekt.
De Jong vertrekt? Rusland? Welke ploeg zal belangstelling hebben, hij is geen spits, geen bijzondere middenvelder, m.a.w. waar kan hij naartoe?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Bert » zo mar 16, 2014 6:54 pm

Zeux schreef:Behoor jij niet tot de club die bij hoog en laag beweert dat Ajax nooit iets fatsoenlijks zal kunnen kopen door haar positie op de transfermarkt?
Zo kansloos, dat denken in groepen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door LucaS » zo mar 16, 2014 6:57 pm

Ajax heeft dit seizoen een periode goed voetbal gespeeld, een periode waarin Hoesen in de spits stond. Aangezien Hoesen nou ook niet tot wereldvoetballer van he jaar gekozen zal worden, lijkt het me dat we met een spit van dit type en een niveautje hoger spekkoper zijn.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Demosthenes » zo mar 16, 2014 7:10 pm

Krijg net een mailtje van een vriend van me en hij schrijft o.a.:
"We dromen maar verder in Nederland, alles o.l.v. goeroe's als de stokoude Hiddink en de man die volgens mij sinds 2000 nauwelijks wedstrijden meer bezoekt: Johan Cruijff. Wanneer stapt het Nederlandse voetbal, de 21ste eeuw binnen?"
Hij kan wel eens gelijk hebben.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door zeux » zo mar 16, 2014 7:12 pm

Yopi schreef:Nee hoor. Maar lastig is het wel. Maar ik ga er vanuit dat ze ermee bezig zijn, want ze weten nu al dat De Jong straks vertrekt.
Hmmm, volgens mij beweer je doorgaans dat Ajax helemaal niet in de positie is om spelers te halen die een wezenlijke verbetering zijn. Ik zal er wat beter op letten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door peter » zo mar 16, 2014 7:17 pm

Misschien is dit nu ook wel het signaal dat er wat moet gebeuren na dit seizoen, want je kunt voor een aantal personen de balans nu wel opmaken. Sigthorsson, Bojan, De Sa komen veel tekort en daar moet je dus gewoon afscheid van nemen. Op het middenveld missen we wat creativiteit en aanvallend kunnen we dus een kwaliteitsinjectie gebruiken.

Ik zou overigens voor de volgende potjes Meleg meenemen. Sigthorsson, Bojan en De Sa hebben geen enkele toegevoegde waarde. Met name Sigthorsson en De Sa waren vandaag tranentrekkend slecht. Daar kun je geen voetbal mee spelen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Demosthenes » zo mar 16, 2014 7:24 pm

De Sa zal nog wel een paar jaar blijven, zie zijn contract van 1 juli 2012 ingaat en vier jaar duurt. Het contract van Sigthorsson loopt t/m juni 2015.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

john67
Berichten: 28
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:24 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door john67 » zo mar 16, 2014 7:32 pm

Ik vind het ook tijd worden om afscheid te gaan nemen van frank de Boer, hij heeft totaal geen tactisch inzicht, kan nooit eens een wedstrijd laten kantelen en altijd dat achteraf gelul van we speelde te langzaam. Nee het hele probleem ligt in dat stomme rondtikken achterin en maar spelers blijven opstellen, die echt niets toevoegen, zo'n Serrero, na zo'n lange tijd mag je nu toch weleens verwachten dat hij wat inzicht krijgt, nee hoor en bal niet voorgeven als Klaassen helemaal vrij staat maar nog een keer kappen en nog een keer. Als we de komende jaren alleen nog maar spelers van het niveau Veltman opgaan leiden kunnen we beter stoppen. Jongen is helemaal omhoog geschreven maar bakt er al weken niets van. Ik snap niet dat de Boer ook niet een keer het veld inloopt en die domme Ijslandse boer een flinke schop onder zijn kont verkoopt. Ik heb die gozer nog nooit zien sprinten, alles gaat in looppas, zei ook kans Kishna en goede en snelle spits staat er als de bal voor het doel langs gaat. Hoe kan je nu de Sa inbrengen, die gozer kan nog geen lantaarnpaal voorbij spelen en als het per ongeluk lukt komt er weer zo.n slappe voorzet. Ik dacht dat we nooit meer zo slechte buitenspeler als van Vossen zouden hebben maar nu zou ik echt blij zijn met van Vossen. Vandaag heb je gewoon het kampioenschap verspeeld. twente en vitesse krijgen geen zware tegenstanders meer, dus je hoeft niet meer te rekenen dat zij punten gaan verspelen.
Hoe kon ajax zo dom zijn om Hoessen te verhuren, wat hadden we hem kunnen gebruiken. maar wat nog het allereerste is dat de spelers zelf niet zien dat ze geen normale wedstrijd meer kunnen spelen, zo'n Moisander ook na de wedstrijd, ja soms lukt het gewoon niet heb je weleens per seizoen, nee lul jullie spelen al weken cq maanden als drollen en maar blijven volhouden we staan er goed voor,niets aan de hand.
De Boer moet toch wel als trainer in staat worden gesteld om de spelers gemotiveerd het veld in te laten gaan.
gaan ze het contract met van Rhijn ook nog verlengen,zijn ze nog blij ook. Dan die domme praat van Sigi en de Jong als er een leuke club voorbij komt, gaan we weg en anders blijven we. Nee lekkere motivatie, als spelers dat roepen moet je gelijk zeggen ok donder dan maar lekker op en als je blijft zal je niet meer spelen voor ajax.
Alle "zwakkere" tegenstanders, die ajax nog krijgt zullen het zelfde spelletje gaan spelen als NAC en Cambuur, ajax creert toch niets, het enige voordeel van het missen van het kampioenschap is dat ze misschien eens wakker worden bij het technisch hart en een keer een paar goede spelers kopen en dan geen vd Hoorn enz maar topspelers, een echte spits en een goede middenvelder. Hopelijk wordt er dan ook eens geluisterd naar de kritiek binnen ajax zelf, steeds meer mensen binnen ajax zelf klagen ook dat het voetbal van ajax zo saai is met dat domme getik achterin. Wij en zij willen weer spelers die avontuurlijk zijn en een mannentje voorbij kunnen spelen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Demosthenes » zo mar 16, 2014 7:48 pm

Lees nu weer dat De Boer min of meer als zondebok wordt gezien (Yopi steelt hem verantwoordelijk voor het slechte spel?) en dan komt toch dat "De revolutie verslindt haar eigen kinderen" bij mij boven. FdB is dan weliswaar van voor de revolutie (2010 aangesteld), maar zijn contract is door het TH verlengd en als ik alles snap dat is zijn assistent Bergkamp een van de beleidsbepalers (lid TH) die beslissen over het aanblijven van FdB. Moet FdB sneuvelen, omdat Jonk e.c. nu zes transferperioden spelers hebben kunnen selecteren en niet verder komen dan wat we nu aan spelers hebben? Is Wim Jonk onze eigen "Robespierre"?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door mattie » zo mar 16, 2014 8:02 pm

Deze selectie is niet compleet.. Het mist een scorende en een scorende nr.10..
Dat geneuzel met maar rond spelen en elkaar de bal toe spelen zonder enig idee.. komt me werkelijk de strot uit..
27-3.. Beker uit
30-3 Twente uit
2-4.. Rkc uit
6-4 Vitesse uit...
-----------------------------
Met dit spel vrees ik het ergste..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Zuidema » zo mar 16, 2014 8:17 pm

Ik snap echt niet dat we zo klagen. Het gaat toch immers prima? Oké, het veldspel is zo nu en dan niet altijd even geweldig, maar we zijn dit weekend toch maar weer mooi een volle punt uitgelopen op onze concurrentie. Met nog slechts 6 wedstrijdjes te spelen staan we maar liefst 7 punten voor. Die historische 4e titel is dus een kwestie van tijd. Ik ben al aan het nippen aan mijn champagne.

En als we die titel binnen hebben, doet het er niet meer toe dat we dit seizoen in een serie wedstrijden soms op het nippertje met de nodige mazzel punten hebben gepakt. Minimaal 8 als ik het goed tel. Dat toont alleen maar weer onze vechtlust en veerkracht. En dat we er stom toevallig, per ongeluk een stuk of 10 punten hebben laten liggen door slap en slordig spel, kan natuurlijk altijd gebeuren. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Niets menselijks is ons vreemd. En met die 4e titel doet het er natuurlijk ook niet meer toe dat we eigenlijk alleen in november en december een paar wedstrijden goed gespeeld hebben. Daarover zeuren zou dan echt heel, heel erg ondankbaar zijn, terwijl we net weer een titel gepakt hebben. Zeker als je in aanmerking neemt dat we voor die 4 titels 7 jaar droog hebben gestaan. Dat is dan toch geweldig? Dan gaan we toch hartstikke goed?

Wat? Kwaliteitsproblemen? Welnee, Sigi was wat ongelukkig vanmiddag, De Sa ook. Klaassen idem. Serero, Moisander, Veltman eveneens. En zo waren er nog een paar. Maar dat kan iedereen wel eens overkomen, was natuurlijk een incident. Zoals eigenlijk bijna al onze wedstrijden dit seizoen van dit soort ongelukkige incidenten waren. Op een paar na dan die per ongeluk goed waren.

Nee, nee, nee, we moeten niet de boel gaan omgooien en wat aankopen gaan doen. Dat kost alleen maar weer geld en dat zijn toch gegarandeerd miskopen met onze scouting. Never change a winning team, even when they only draw. Gewoon op deze voet doorgaan. Hoogstens nog meer talentvolle jeugd erbij voor de extra kwaliteit, stabiliteit en continuiteit. En misschien dat er nog ergens een aanbiedinkje rondloopt. Dat is genoeg. We maken immers enorme stappen vergeleken met het recente verleden, vooral qua resultaten. Ook op onze bankrekening trouwens. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat we spoedig weer een rol van betekenis zullen spelen in Europa.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door DelToro » zo mar 16, 2014 8:31 pm

De problemen van dit jaar komen voor een groot deel voort uit het falen van Overmars en consorten afgelopen zomer.
Iedereen was het er over eens dat we behoefte hadden aan een goede spits, een buitenspeler en een creatieve middenvelder. Na van alles geprobeerd te hebben (tot aan Elia toe), kwamen ze zoals bekend uit bij Bojan, Duarte en VDH.

Geen van deze spelers is in zijn eerste jaar ook maar enigszins van meerwaarde geweest voor Ajax. En al kan Duarte misschien in de toekomst wel uitgroeien tot een goede speler, hadden we dringend versterking nodig voor dit seizoen en dat heeft Overmars niet voor elkaar gekregen. Als ze nou bijna geen tijd hadden gehad om op zoek te gaan naar spelers, was dat nog een verzachtende omstandigheid geweest. Maar ze wisten al een jaar van het naderende vertrek van Eriksen en daarnaast hadden ze eigenlijk al het jaar daarvoor een goede rechtsbuiten moeten halen.

Persoonlijk vind ik het knap van De Boer dat hij met deze selectie nog altijd kampioenskandidaat nummer één is. Al zegt dat wellicht meer over de concurrentie dan over het goede werk van het TH van Ajax.

Hoe dan ook, mocht Ajax dit jaar kampioen worden dan is dat geen prestatie om trots op te zijn. Het zou overeen komen met het totale gebrek aan vreugde dat ik zou hebben gevoeld als Nederland in 2010 wel wereldkampioen was geworden. Dit voetbal staat bijzonder ver af van wat Ajax zou moeten laten zien.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Neefkens » zo mar 16, 2014 8:43 pm

Ahhh, FdB moet eruit... :)

Het spel is waardeloos, eens. De jeugdelftallen spelen mooier voetbal, ok. Maar welk materiaal heeft FdB? Mwah.

Enne we zijn gewoon weer een punt uitgelopen en dit spel maakt duidelijk dat er echt wat moet gebeuren deze zomer. Met andere woorden, perfect weekend.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door zeux » zo mar 16, 2014 8:55 pm

Voor Siem is het een horrorseizoen. Kortom 14/15 wordt het comeback-jaar, daarna mag hij weg. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door Zuidema » zo mar 16, 2014 8:56 pm

Neefkens schreef:Ahhh, FdB moet eruit... :)
Nee, FdB hoeft er wat mij betreft niet uit. Alhoewel hij momenteel wel op een griezelig dood spoor met zijn spelers zit. Dat zal vrees ik nog een hele klus worden de komende weken. Spelers waar hij trouwens voor het overgrote deel zelf voor heeft gekozen, voorzover mogelijk voor Ajax. Maar een paar koerscorrecties van zijn kant (of van het TH) lijken me voor de toekomst inderdaad wel zeer wenselijk. Dit is niet zomaar een tussendoorcrisisje volgens mij, dit is een rekening voor matig beleid. En dan toch nog steeds 7 punten voor. Tjonge, kan je nagaan hoe slecht de rest kennelijk is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door brigade zuid » zo mar 16, 2014 9:02 pm

Ik hoop dat Ajax van de zomer nou eens een keer met echte versterkingen komt. Want daar wordt ik misschien nog wel het meest moe van, die half gebakken aankoopjes.

Plaats reactie